TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.
Radosti
Skvělá výbava
Nízká cena
Komfortní podvozek
Starosti
Vyšší spotřeba
Průměrná dynamika
8  /10

Před dvěma lety korejský SsangYong opět vstoupil na náš trh a zaujal finančně rozumnou pozici s robustními SUV a jedním pick-upem. Středem nabídky je model Korando, který jsme na našem webu testovali již třikrát. Jako první dorazila varianta s naftovým motorem v kombinaci se čtyřkolkou a automatem. Po ní pak ještě dva kousky s benzinovým motorem.

S korandem jsme tedy velmi dobře obeznámení, aktuálně se však k nám dostala další varianta, tentokrát s benzinovým motorem, pohonem 4x4 a automatickou převodovkou. Auto především pro lidi, kteří využijí výhodu čtyřkolky, ocení automatickou převodovku a slibují si od zážehového motoru slušnou dynamiku. Navíc byl v natřískané výbavě Premium.

Dva draci se řítí z lesa

Korando na žádné designové kudrlinky nehraje. V bílé barvě navíc vyniknou jeho důležité prvky, jako jsou černé ochranné kryty nárazníků, prahů a blatníků. Více než na oblé tvary a divoké křivky sází na praktické hrany, což může být pro řadu zákazníků výhodou. S takovým autem se totiž obvykle lépe manipuluje, protože lépe odhadnete, kde začíná a kde končí.

Drsný SsangYong Musso Grand pomalu mládne. V uvítacím videu dovádí v lomu

Drsný SsangYong Musso Grand pomalu mládne. V uvítacím videu dovádí v lomu

Designovka to není, ale chlapácké auto rozhodně ano. V záplavě některých spíše „holčičích“ SUV určitě vyniká. Trochu rozbíjí představu o tom, že vyvýšená auta jsou do města, aby mohla přeskakovat obrubníky. Suzuki Vitara, Subaru XV, Dacia Duster a SsangYong Korando i dnes ukazují, že auto tohoto typu nemá stát jen před supermarketem, ale také před posedem. Robustní a jednoduchá auta za rozumnou cenu tedy ještě jsou a na jedno teď koukáte.

Uvnitř to ale jednoduše rozhodně nevypadá. Korando vypadá luxusně, především ve zkoušené výbavě Premium s koženými sedadly. Ta jsou vyhřívaná, ventilovaná a vpředu elektricky nastavitelná. Klimatizace, všemožné asistenční systémy i navigace tu jsou také a digitální přístrojový štít má dokonce funkci zrcadlení Apple Carplay, takže nemusíte při navigování aplikací Waze uhýbat pohledem od volantu. Tohle nemá ani německá prémie.

Hyundai Tucson N Line má české ceny. Motorů má habaděj, vybere si každý

Hyundai Tucson N Line má české ceny. Motorů má habaděj, vybere si každý

Vše máte po ruce, věci po kapsách pojme řada odkládacích prostor a sedíte poměrně vysoko, takže máte rozhled do všech stran. Nepřekáží ani poměrně silné A sloupky. Vyšší posaz za volantem a spíše volná pohodlná křesla místo sedadel s vámi pochopitelně v rychleji projetých zatáčkách začnou cloumat, ale kdo by s tímto autem pospíchal, když je na palubě taková pohoda?

Zavazadlový prostor pojme 551 litrů (407 litrů s rezervou). Pogumovaná podlážka se vždycky hodí, a navíc pod ní najdete ještě dvě přihrádky na drobnosti. Je tu i řada úchytných ok na sítě, světýlka… no prostě pan Kufr, který má vše, co byste mohli potřebovat. Ale nyní konečně k tomu, proč máme tohle auto opět v redakční garáži.

SsangYong

Jihokorejský SsangYong vznikl v roce 1963 spojením dvou společností, současný název dostal v roce 1986.

Spolupracoval s Daimler-Benz, s Daewoo, koupila ho čínská automobilka a aktuálně skončil pod indickou firmou Mahindra & Mahindra. V České republice se soustředí na SUV.

SsangYong Rexton • SsangYong Korando • SsangYong Tivoli • SsangYong Musso Grand

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky