SsangYong: jedenáctimístný Rodius II i elegantní studie SIV-1

Jihokorejská automobilka SsangYong do Ženevy přivezla světové novinky v podobě druhé generace ohromného MPV Rodius a nečekaně elegantního konceptu SIV-1.

Druhou generaci modelu SsangYong Rodius II jsme vám zběžně představili před měsícem, ovšem první snímky a informace jsme vám nabídli již v půli loňského prosince. Po devíti letech výroby přichází toto impozantní MPV s novým vzhledem, dále rozšířenou přepravní kapacitou a kromě jména Rodius se bude na určitých trzích prodávat také jako SsangYong Stavic nebo Korando Turismo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I druhá generace modelu Rodius má vynikat nečekanou přepravní kapacitou

Rodius II působí modernějším dojmem, nicméně přinejmenším diskutabilní tvarování zadní části karoserie bylo v hrubých rysech zachováno. Mohutná karoserie umožňuje zástavbu plných čtyř řad sedadel, v nichž se v závislosti na konkrétní verzi usadí devět až jedenáct cestujících.

SsangYong Rodius: ani 2. generace transportéru mnoho krásy nepobrala

SsangYong Rodius: ani 2. generace transportéru mnoho krásy nepobrala

O pohon se opět postará především nový vznětový čtyřválec e-XDi200 s objemem 2,0 l, výkonem 155 koní (114 kW) a točivým momentem 360 Nm, který známe nejen z poslední verze modelu SsangYong Rodius I, ale také čerstvě modernizovaného SUV SsangYong Rexton W.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
SsangYong Rodius II

Na stánku SsangYongu figuruje také studie crossoveru SIV-1, jež by mohla poněkud vylepšit renomé značky, která je pověstná produkcí (mírně řečeno) nepříliš pohledných automobilů. Tento vůz se totiž docela povedl, ačkoli je mohutný a robustní, působí moderním a dynamickým dojmem, k němuž přispívají také zdůrazněné kontury zadních blatníků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Studie SsangYong SIV-1 nevypadá vůbec marně

Na přední části karoserie si všimneme hlavně zaoblené masky chladiče a světlometů sestavených z LED, zadní části pak dominují střešní spoiler a mohutný nárazník s integrovaným difuzorem a dvojicí vestavěných koncovek výfuků. Vůz stojí na podlahové plošině s rozvorem náprav 2 700 mm a dlouhý je 4 500 mm, široký 1 880 mm a vysoký 1 640 mm.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků