SsangYong: jedenáctimístný Rodius II i elegantní studie SIV-1

Jihokorejská automobilka SsangYong do Ženevy přivezla světové novinky v podobě druhé generace ohromného MPV Rodius a nečekaně elegantního konceptu SIV-1.

Druhou generaci modelu SsangYong Rodius II jsme vám zběžně představili před měsícem, ovšem první snímky a informace jsme vám nabídli již v půli loňského prosince. Po devíti letech výroby přichází toto impozantní MPV s novým vzhledem, dále rozšířenou přepravní kapacitou a kromě jména Rodius se bude na určitých trzích prodávat také jako SsangYong Stavic nebo Korando Turismo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I druhá generace modelu Rodius má vynikat nečekanou přepravní kapacitou

Rodius II působí modernějším dojmem, nicméně přinejmenším diskutabilní tvarování zadní části karoserie bylo v hrubých rysech zachováno. Mohutná karoserie umožňuje zástavbu plných čtyř řad sedadel, v nichž se v závislosti na konkrétní verzi usadí devět až jedenáct cestujících.

SsangYong Rodius: ani 2. generace transportéru mnoho krásy nepobrala

SsangYong Rodius: ani 2. generace transportéru mnoho krásy nepobrala

O pohon se opět postará především nový vznětový čtyřválec e-XDi200 s objemem 2,0 l, výkonem 155 koní (114 kW) a točivým momentem 360 Nm, který známe nejen z poslední verze modelu SsangYong Rodius I, ale také čerstvě modernizovaného SUV SsangYong Rexton W.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
SsangYong Rodius II

Na stánku SsangYongu figuruje také studie crossoveru SIV-1, jež by mohla poněkud vylepšit renomé značky, která je pověstná produkcí (mírně řečeno) nepříliš pohledných automobilů. Tento vůz se totiž docela povedl, ačkoli je mohutný a robustní, působí moderním a dynamickým dojmem, k němuž přispívají také zdůrazněné kontury zadních blatníků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Studie SsangYong SIV-1 nevypadá vůbec marně

Na přední části karoserie si všimneme hlavně zaoblené masky chladiče a světlometů sestavených z LED, zadní části pak dominují střešní spoiler a mohutný nárazník s integrovaným difuzorem a dvojicí vestavěných koncovek výfuků. Vůz stojí na podlahové plošině s rozvorem náprav 2 700 mm a dlouhý je 4 500 mm, široký 1 880 mm a vysoký 1 640 mm.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků