SsangYong e-XIV jako předzvěst malého SUV

Jihokorejská automobilka SsangYong na autosalonu v Paříži vystavuje studii nového kompaktního crossoveru.

První snímky se objevily již před několika týdny, ale teprve nyní se můžete podívat na to, jak nová studie z dílen SsangYong vypadá „na živo“. Její označení SsangYong e-XIV navazuje na předchozí koncepty XIV-1 (Frankfurt, 2011) a XIV-2 (Ženeva, 2012) a spolu s nimi má naznačovat cestu, jež by nakonec měla vyústit v nové kompaktní „CUV“ ve stylu Nissan Juke.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
SsangYong e-XIV při své pařížské premiéře

Ačkoli to tak na první pohled může vypadat, označení konceptu na snímcích není šifrou římských číslic, ale zkratkou složeného výrazu „Electric-eXciting user-Interface Vehicle“. Velmi volně přeloženo jde o vůz zaměřený na vzrušení řidiče za pomocí elektřiny. A co si pod tím představit? Podle SsangYong jde o prototyp opatřený hybridní pohonnou soustavou využívající elektromotoru k pohonu stroje a malého spalovacího motoru určeného výhradně k dobíjení akumulátorů, když jejich napětí poklesne pod únosnou mez.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka znamená citelný odklon od dosavadních tradic SsangYongu

Koncepční studie SsangYong e-XIV stojí na poměrné krátké podlahové plošině s rozvorem náprav 2 600 mm a dlouhá je 4 160 mm, široká 1 790 mm a vysoká 1 575 mm. Již na první pohled je jasné, že e-XIV se svým pojetím diametrálně liší od stávajících produktů značky SsangYong a o vyloženou „příšeru“ rozhodně nejde.

Předpokládá se, že sériové provedení tohoto modelu se veřejnosti představí již na počátku příštího roku.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků