Ssangyong chce dobývat americký trh s jiným jménem

Ssangyong chce dobývat americký trh s jiným jménem

Čtvrtá největší korejská automobilka hledá cesty, jak kompenzovat výpadky v odbytu na ruském trhu. Ssangyong nyní poprvé oficiálně přiznal snahu vstoupit na extrémně náročný americký trh. Má se tak stát v roce 2019 a automobilka k tomu použije jinou značku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Ssangyong SIV-2 s hybridím pohonem má naznačovat připravované modely pro americký trh. Korejská značka ale použije v USA jiné jméno

Jedná se o velmi důležitý krok, ale zároveň také velmi riskantní. Ssangyong nyní celou záležitost řeší s majoritním vlastníkem Mahindrou. Indická Mahindra koupila 70% podíl v korejské automobilce v roce 2011, čímž ji zachránila od bankrotu. Ssangyong od té doby ale nevydělává.

10 novodobých automobilových propadáků

10 novodobých automobilových propadáků

Bohatý americký trh by mohl pomoci plnit cíl prodávat přes 500 000 aut ročně, ale požadavky zákazníků jsou velmi specifické a hlavně náročné. Ssangyong se tu chce prosadit s cenově dostupnými crossovery, které nabídnou vysokou míru aktivní i pasivní bezpečnosti, široké možnosti konektivity a moderní systémy poloautonomní jízdy.

Americké modely Ssangyongu mají vycházet z konceptu SIV-2. Dostanou tedy i hybridní pohon složený z úsporné patnáctistovky a 10kW elektromotoru, který získává energii z 500Wh akumulátoru. Nové Ssangyongy mají také používat 48V elektrickou síť. Automobilka plánuje investovat v USA zhruba 100 milionů dolarů (2,4 miliardy korun).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků