Čtvrtá největší korejská automobilka hledá cesty, jak kompenzovat výpadky v odbytu na ruském trhu. Ssangyong nyní poprvé oficiálně přiznal snahu vstoupit na extrémně náročný americký trh. Má se tak stát v roce 2019 a automobilka k tomu použije jinou značku.



Koncept Ssangyong SIV-2 s hybridím pohonem má naznačovat připravované modely pro americký trh. Korejská značka ale použije v USA jiné jméno
Jedná se o velmi důležitý krok, ale zároveň také velmi riskantní. Ssangyong nyní celou záležitost řeší s majoritním vlastníkem Mahindrou. Indická Mahindra koupila 70% podíl v korejské automobilce v roce 2011, čímž ji zachránila od bankrotu. Ssangyong od té doby ale nevydělává.
Bohatý americký trh by mohl pomoci plnit cíl prodávat přes 500 000 aut ročně, ale požadavky zákazníků jsou velmi specifické a hlavně náročné. Ssangyong se tu chce prosadit s cenově dostupnými crossovery, které nabídnou vysokou míru aktivní i pasivní bezpečnosti, široké možnosti konektivity a moderní systémy poloautonomní jízdy.
Americké modely Ssangyongu mají vycházet z konceptu SIV-2. Dostanou tedy i hybridní pohon složený z úsporné patnáctistovky a 10kW elektromotoru, který získává energii z 500Wh akumulátoru. Nové Ssangyongy mají také používat 48V elektrickou síť. Automobilka plánuje investovat v USA zhruba 100 milionů dolarů (2,4 miliardy korun).