SsangYong chce být lepší než Hyundai. Pomoci má nový crossover Tivoli

Automobilů značky SsangYong na českých silnicích mnoho nepotkáte a platí to také o evropském trhu obecně. Jenže to by se mohlo v blízké budoucnosti změnit. Korejská automobilka totiž aktuálně představila malý crossover Tivoli, od kterého si slibuje velké věci.

SUV SsangYong XIV se snaží upoutat pozornost v Evropě

SUV SsangYong XIV se snaží upoutat pozornost v Evropě

SsangYong má pod vedením společnosti Mahindra velké ambice. Chce se stát nejvíce inovativní a respektovanou korejskou značkou, což tedy znamená, že si bude muset vyšlápnout i na dnes už velmi dobře zavedený Hyundai. Pomoci v tomto snažení má nejnovější kompaktní crossover, který na trhu zamíří proti Nissanu Juke, Opelu Mokka, Peugeotu 2008 a dalším z této kategorie.

SsangYong Korando po faceliftu na oficiálních fotkách

SsangYong Korando po faceliftu na oficiálních fotkách

Pro SsangYong jde o vůbec první zcela nový model, jenž vznikl už pod vedením Mahindry. Auto tak používá úplně novou platformu. Jak je dnes zvykem, stejný základ dostanou posléze další modely. Tivoli je pětimístný crossover dlouhý 4,2 m. Zavazadelník nabídne objem 423 litrů.

Pro začátek zájemci dostanou k dispozici benzinovou šestnáctistovku s parametry 92 kW (126 k) a 157 Nm. Poháněna je přední náprava a standardem šestistupňový manuál. Alternativu představuje šestistupňový automat Aisin. Později dorazí ještě naftový čtyřválec o stejném objemu a ten by už měl přinést také pohon všech kol. V budoucnu se pak pod kapotou objeví nový tříválec o objemu 1,2 litru.

SsangYong: jedenáctimístný Rodius II i elegantní studie SIV-1

SsangYong: jedenáctimístný Rodius II i elegantní studie SIV-1

Že to Tivoli myslí s úspěchem po celém světě opravdu vážně, to dokazuje bohatá nabídka výbavy. Počítá se s dvoubarevným provedením, sedmi airbagy (včetně kolenního), chybět nebude multimediální systém se sedmipalcovým dotykovým displejem, couvací kamera, parkovací senzory, vyhřívaná sedadla i volant, automatická světla a tak dále.

SsangYong chce do roku 2017 prodávat po celém světě 300 000 automobilů za rok. Jinak řečeno, do dvou let by se měly prodeje této značky více než zdvojnásobit. A Tivoli má hrát klíčovou roli. Uvidíme, zda se to povede. Na českém trhu se roční prodeje SsangYongu pohybují v řádu jednotek kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků