Ssangyong C200: začátek ofenzívy?

Ssangyong letos v Paříži představil první plod své spolupráce s firmou SAIC. A oproti zvyklostem nevypadá vůbec špatně.

Právě Shanghai Automotive Industries Group (SAIC) má továrně Ssangyong pomoci s výrazným rozšířením palety nabízených modelů. A jedná se o nezvykle rozsáhlé plány, protože jihokorejská společnost Ssangyong hodlá během následujících pěti let představit plné dvě desítky zcela nových typů! Dosavadní krůčky Ssangyongu na exportních trzích se opírají výhradně o off-roady a užitková a velkoprostorová vozidla, osazená výhradně rámovými podvozky, pohonem všech kol a většinou i motory Mercedes-Benz.

V Paříži se letos představil předprodukční vůz Ssangyong C200 Concept, jehož výroba bude spuštěna již za nedlouho. Tento kompaktní crossover bude prvním Ssangyongem se samonosnou karosérií a pohonem pouze předních kol v některých verzích. Vzhled karosérie je dílem Giugiarova ItalDesignu, který se Ssangyongem úzce spolupracuje na celé modelové nabídce blízké budoucnosti. O pohon vozu C200 se bude starat zážehový čtyřválcový motor s dvoulitrovým objemem a točivý moment se bude přenášet na vozovku skrze pední, nebo všechna kola. 175 koní výkonu není pro tento robustní vůz žádnou extrémní „náloží“, ale k pohodlnému cestování jistě postačí. Pracovat bude ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Lze předpokládat, že alespoň v některých nových modelech Ssangyong budeme pozorovat podobné prvky jako u vozů Rover. Společnost SAIC totiž v současnosti vyrábí auta a motory vycházející ze starších konstrukcí Rover a očekává se, že některé nové Ssangyongy dědictví Roveru ponesou dál. Mezi dvaceti novými modely budou vozy různých tříd a velikostí včetně kompaktních hatchbacků.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ssangyong C200 Concept

 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků