SRT700: Dodge Challenger od Hennessey

Mezi úpravce, kteří mají nejbohatší zkušenosti s modifikacemi motorů Hemi, patří americký Henessey. Teď si posvítil na nový Challenger.

Vždyť do plejády vozů z rodiny Chrysler, vybavených výkonnými osmiválci tohoto slavného jména, jež si Hennessey vzalo do parády, patří třeba Dodge Charger SRT8, Magnum SRT8, Ram SRT10 či Viper, ale také jedinečný Jeep SRT8 Hemi. Nyní je zde řádně oživená verze nového Challengeru, který přivály vlna retrostylu a znovuobjevení ideálu někdejších amerických Muscle Cars.

V Hennessey připravili celkem tři výkonové stupně Challengeru s motorem Hemi. První dvě dávají výkon 500, resp. 530 koní, ale vrcholné provedení SRT700 jich má pod kapotou přesně 725. Pohonná jednotka byla po všech stránkách zesílena a vyztužena a zvýšením zdvihu válců narostl její objem na rovných sedm litrů. O vysoký výkon se stará nejen dmychadlo, ale také nový motormanagement, chladič s regulátorem plnicího tlaku, upravené sání či třípalcová dvojitá výfuková soustava z nerezové oceli. Výkonu 725 koní motor dosahuje již při 5 200 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 1 016 Nm při 4 000 ot/min. 

Také při dalším popisu tohoto nekompromisního stroje se musíme zatím spolehnout na vyjádření samotné ladičské firmy. Podle ní SRT700 zrychlí z 0 na 96 km/h za 3,5 s a dosáhne nejvyšší rychlosti přes 300 km/h. Představitelé Hennessey však slibují, že pro potvrzení těchto parametrů postaví upravený motor na brzdu a pod dohledem nezávislých orgánů je změří, zároveň se rozhodli na celý vůz poskytnout roční záruku (jak štědré…). Každým dnem očekáváme, že Hennessey zveřejní snímky svého upraveného modelu, takže se prozatím musíme spokojit s oficiálními fotografiemi sériového Dodge Challengeru SRT8. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dodge Challenger SRT8
  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků