SRT Viper: zmije dostala nové jméno

Poslední Dodge Viper sjel z výrobních linek v Detroitu v červenci 2010. Příští rok by ho měl nahradit vůz s novým jménem – SRT Viper.
SRT Viper: zmije dostala nové jméno

Představitelé Chrysler Group se rozhovořili o nové generaci legendárního sportovního vozu. „Chrysler znovu otevře závod Conner Avenue, aby zde začal vyrábět dvousedadlový sportovní vůz,“ řekl mluvčí automobilky Dan Reid. „Nová podoba vozu bude představena v dubnu na autosalonu v New Yorku.“

Poslední „Zmije“ byla v detroitském závodu, který byl otevřený v roce 1966, vyrobena v červenci 2010. Na podzim příštího roku zde sjedou z pásu první vozy SRT Viper. Jméno Dodge tak z názvu definitivně zmizí.

Klepněte pro větší obrázek
Proč končí název Dodge Viper? Aby se vůz lépe prosadil na zahraničních trzích. (Na snímku je „Zmije“ z roku 2006.)

Přitom je s ním Viper spojen od chvíle, kdy debutoval. Bylo to v roce 1989, kdy byl představený koncept Dodge Viper RT/10. První Dodge Viper SRT-10 se začal prodávat v roce 1992. Dodnes bylo vyrobeno 28 056 Viperů.

Tohle se už ale nebude opakovat. Značí to, že SRT (Street and Racing Technology) se stává značkou, která bude mít svůj vlastní vůz - v tomto případě SRT Viper.

Proč tomu tak je ?

„Chrysler chce vyzdvihnout značku SRT. A SRT Viper bude auto, které přitáhne k této značce velkou pozornost,“ řekl mluvčí Chrysleru Dan Reid. Už však nedodal, i přes naléhání amerických novinářů, co bylo skutečným důvodem změny názvu.

Rick Krantz, žurnalista, znalec značky, tedy nabídl vysvětlení sám: „Zcela jistě to souvisí s mezinárodní strategií. Chrysler bude nabízet vůz v zahraničí jako SRT Viper. Padne spojení se značkou Dodge. Vůz tak bude moci být prodávaný za vyšší cenu. Například by ho mohl nabízet autorizovaný prodejce vozů Maserati v Číně nebo může být prodáván v showroomech Alfy Romeo v Itálii.“

Představitelé Chrysleru si podle Krantze slibují, že s odstraněním slova Dodge z názvu se bude vůz SRT Viper mnohem lépe prodávat. Bude pro zákazníky přitažlivější. Během uplynulých let totiž bylo prodáno ve světě jen relativně nevelké množství těchto kulturistů na kolech.

Jméno Dodge zřejmě u mnoha zákazníků, kteří uvažovali o koupi supersportu Viper, vyvolávalo nežádoucí asociace. Bylo totiž těsně spjaté s běžnými americkými automobily, zvláště nákladními.

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků