SRT Viper se prodává tak špatně, že Chrysler musel omezit jeho výrobu

Model dorazil na trh „po sezóně“ a prodejcům se hromadí neprodané Vipery na skladě. Plánovaný objem 2000 kusů ročně se ukazuje být příliš optimistický.
SRT Viper se prodává tak špatně, že Chrysler musel omezit jeho výrobu

Návrat „zmije“ byl loni velkým tématem – nebo tak alespoň vypadal. Zdá se ale, že zákazníci o svalnaté americké sportovní kupé s obřím desetiválcem nestojí. SRT Viper se hromadí prodejcům na skladě a Chrysler se rozhodl omezit jeho výrobu. Namísto dosavadních devíti kusů vzniknou v detroitské továrně každý den jen tři. Informoval o tom server Autonews

SRT Viper v edici Time Attack pro 33 šťastlivců

SRT Viper v edici Time Attack pro 33 šťastlivců

Na vině přitom není ani tak samotný produkt jako spíš nevhodné načasování. Chrysler totiž požadoval po prodejcích, kteří chtěli SRT Viper prodávat, kauci 25 000 dolarů, speciální školení a dodržování interních standardů kvality, na které nebyla většina dealerů připravena.

Vipery se ve větším počtu dostaly k prodejcům až v létě, kdy Chrysler svoje požadavky poněkud zmírnil. A to už bylo pozdě, zejména sportovní auta se nejlépe prodávají s příchodem jara.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekSRT Viper zatím nedělá svými výsledky radost Chrysleru ani prodejcům

Šéf značky SRT Ralph Gilles přiznal redakci Autonews, že plán na 2000 ročně prodaných Viperů byl nemístně optimistický. Firma zatím vyrobila 805 Viperů modelového roku 2013, momentálně přechází na verzi 2014. V Americe jich přitom prodala jen 426 – a jinde se nový Viper zatím neprodává, nepočítáme-li země Blízkého Východu. 

SRT Viper: poslechněte si desetiválec

SRT Viper: poslechněte si desetiválec

Podle Gillese může část problému spočívat i v tom, že někteří z potenciálních zákazníků mají z Viperu zbytečný respekt. Původní model si totiž vysloužil pověst fyzicky náročného, nepohodlného a těžko ovladatelného vozu. Firma se proto zaměří i na to, aby se všichni potenciální zájemci mohli s Viperem svézt.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 51 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků