SRT Viper se prodává tak špatně, že Chrysler musel omezit jeho výrobu

Model dorazil na trh „po sezóně“ a prodejcům se hromadí neprodané Vipery na skladě. Plánovaný objem 2000 kusů ročně se ukazuje být příliš optimistický.
SRT Viper se prodává tak špatně, že Chrysler musel omezit jeho výrobu

Návrat „zmije“ byl loni velkým tématem – nebo tak alespoň vypadal. Zdá se ale, že zákazníci o svalnaté americké sportovní kupé s obřím desetiválcem nestojí. SRT Viper se hromadí prodejcům na skladě a Chrysler se rozhodl omezit jeho výrobu. Namísto dosavadních devíti kusů vzniknou v detroitské továrně každý den jen tři. Informoval o tom server Autonews

SRT Viper v edici Time Attack pro 33 šťastlivců

SRT Viper v edici Time Attack pro 33 šťastlivců

Na vině přitom není ani tak samotný produkt jako spíš nevhodné načasování. Chrysler totiž požadoval po prodejcích, kteří chtěli SRT Viper prodávat, kauci 25 000 dolarů, speciální školení a dodržování interních standardů kvality, na které nebyla většina dealerů připravena.

Vipery se ve větším počtu dostaly k prodejcům až v létě, kdy Chrysler svoje požadavky poněkud zmírnil. A to už bylo pozdě, zejména sportovní auta se nejlépe prodávají s příchodem jara.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekSRT Viper zatím nedělá svými výsledky radost Chrysleru ani prodejcům

Šéf značky SRT Ralph Gilles přiznal redakci Autonews, že plán na 2000 ročně prodaných Viperů byl nemístně optimistický. Firma zatím vyrobila 805 Viperů modelového roku 2013, momentálně přechází na verzi 2014. V Americe jich přitom prodala jen 426 – a jinde se nový Viper zatím neprodává, nepočítáme-li země Blízkého Východu. 

SRT Viper: poslechněte si desetiválec

SRT Viper: poslechněte si desetiválec

Podle Gillese může část problému spočívat i v tom, že někteří z potenciálních zákazníků mají z Viperu zbytečný respekt. Původní model si totiž vysloužil pověst fyzicky náročného, nepohodlného a těžko ovladatelného vozu. Firma se proto zaměří i na to, aby se všichni potenciální zájemci mohli s Viperem svézt.

bazar

Chrysler 300C 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 163 262 km
Cena: 167 000 Kč
Chrysler Grand Voyager 2,8
Rok výroby: 2007
Stav: 227 736 km
Cena: 95 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků