Srovnávací test Škoda Yeti 1.4 TSI vs. Chevrolet Trax 1.4T AWD

63 komentářů

ludvo
31. prosince • 8:36

No vidim ze dalsia zaplatena recenzia skody... ja traxa mam 1.4 t... pisete ze skoda ma pri 120 kmh 2500 ot/ min a trax ma o 500 viac pri tejto rychlosti... no mne na 6tku toci pri 3000 ot/min a ide 140 kmh.... pan redaktor mal asi 5tku miesto sestky.... pretoze prave na tom piatom prevodovom stupni a 3000 otackach ide tych 120...

Haha
7. srpna • 11:10

Takhle průhledně zaplacenej článek jsem dlouho neviděl. Chevrolet TRAX vlastním, takže při koupi jsem velice pečlivě porovnával s Yeti. Traxe jsem v plné výbavě s 18" koly a zadní parkovací kamerou (kterou v té době Yeti ani neměl) koupil za necelých 500k, kdybych v té samé výbavě chtěl koupit Yetiho tak jsem na 659K a to mi ještě chybí kamera a větší kola :-).Na těchto fotkách vypadá Yeti opravdu lépe, ovšem porovnejte si tyto auta ve stejných výbavách :-) Je to subjektivní názor, ale Trax v bílé barvě s perletí a 18" disky.. už by možná vedle Yetiho nevypadal tak chudě.

David
30. prosince • 12:44

Trax vs. hnus fialovej předraženejB-]

lamal_SK
29. prosince • 22:36

Takyto mizerny test so zatajenymi informaciami a rychlymi konstatovaniami som este necital. Napisat rychlo test v ktorom zvitazi zaplateny? dajte to Dittrichovi, ten nema asi ani kvapku charakteru a napise nejaky odporny a podliezavy shit... Takže si to shrňme: Škoda Yeti je hezčí .... staci to precitat sem, najprv napise, ze dizajn je osobna preferencia a potom zhrnie svoje ´´odborne poznatky´´... hnus a len preto aby ´hlupemu´ citatelovi udrelo co najviac argumentov na papieri z vadneho testuked je motor yetiho o tolko dynamickejsi, tak kde su namerane tabulkove hodnoty zrychlenia a pruznosti ? tam by sa asi uvidelo ci sa ozaj do 3000ot nic nedeje...Keby napisem takyto text tak ako redaktor ziviaci sa touto pracou kludne nespavam.

ctrl
31. prosince • 21:54

Chevrolet Trax 1.4T LT 4x4 (103kW) zrychlení z 60 na 100 km/h - 5,9s
Škoda Yeti 1.4 TSI (90 kW) - 6,4s
jen pro zajímavost:
Škoda Octavia (III) Combi 1.4 TSI (103 kW) - 5,1s
Mazda CX-5 2.0 SKYACTIVG (121kW) - 6s
Mitsubishi ASX 1.6 2WD (86kW) - 6,8s
zdroj: testy ADAC ;-)

lamal_SK
2. ledna • 11:29

chyba ti jedna zasadna vec, nie je napisane na akom prevodovom stupni, ale sudiac podla ASX 1,6 na 4ke to nebude, tak to nie je dobry priklad... ani 1,4 tsi to v octavii neda na 4ke 60-100 za 5s

ctrl
2. ledna • 23:50

Omlouvám se ;-), podmínky testů jsou zde:
zdroj: http://www.adac.de/_mmm/pdf/Der%20ADAC%20Aut... ... (str.7)
Jestli si to vykládám správně, testují to na 4., 5. a 6. přev. stupeň a zajímá je nejlepší čas.

lamal_SK
3. ledna • 12:42

s tym ti nepomozem, neovladam nemcinu :-)kazdopadne ASX 1,6 to neda na 4ke 60-100 za 6,8s , tu je test adacu na mitsubishi asx 1,6 http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/A... ... a mas tam 60-100 za 6,8s na 2 gang pochopitelne... niekde inde som videl na 4ke za 14sekund co by odpovedalo malej atmosfere v takom aute :-)

romy
28. prosince • 13:29

nic necakane, ved Skoda vyhra kazdy test nad kazdym :-/ , uz to zacina byt trapne , ale nevadi a nebola nahodou nacipovana ??? Skodovka ma vo zvyku davat novinarim chipnute auta .

cert
28. prosince • 15:41

Vazne ? Toto ma dost zaujalo, daj prosim nejaky odkaz. Dik

romy
29. prosince • 13:31

http://www.topspeed.sk/test-skoda-octavia-iii-rs... ...
poyri si videotest ma sice 30 minut ale celkom v pohode

Stefan
28. prosince • 12:45

Volkswagen yeti má univerzalný motor 1.4 TSI pre vsetky deriváty a autá volkswagenureklamný pisatel zabudol na cenu 4x4 VW Yeti u nás najlacnejsia verzia teraz neviem ,ale asi len s jednohlasným klaksonom/iné automobilky ,myslím už takéto sigle klaksony ani nemontuju do aut,no ale ked sa70 000 klaksonov ušetrí aj to je peníz! a treba kupovať aj ostatné automobilky
potom tu budu behať len samé MPI,TSi TDI a iné iiii..nuž tak takáto štvrokolka VW Yeti soji u nása najlacnejsia 20 417 eur čo je u Vás 570 000 korun oproti traxu ako pisatel pisal 441 000B-]

bob
27. prosince • 11:29

..no, chlapci z redakce autorevue se vydali na dráhu fabulace a lá auto.cz. Největší perly: 168 mm světlá výška chevroletu je málo, 180 mm u scháde slušnééé (rozdíl 1,2 cm, máte někdo pravítko..?). Cena scháde v základu 380 tis... akorát pánové "omylem" zapomněli dodat, že autíčko, které vidíte na fotkách, má ceníkovou hodnotu bezmála 600 tis.. a to bez pohonu 4x4 :)). Další perla: výborně se prodává... je tu ale jeden detail, prodejní hit je to možná v čechách, ale z globálního pohledu a diplomaticky řečeno - spíše horší průměr.. Jinak, největší peckou pro rok 2014 v této kategorii nissan qashqai :))

revan_21
27. prosince • 18:10

A ty si myslis ze ten korejec byl v zakladu?

Zbynda
27. prosince • 10:38

Nevim kde autor vzal cenu Yeti. At koukam jak koukam do ceniku Skodovky tak pod 400 000 je pouze Yeti s 1,2 TSI 77kW. Coz dost meni vysledky celeho testu.
1,4 TSI zacina na 439 900 , ale je spise treba pocitat s pul milionem.

komik
26. prosince • 22:38

Autor je asi na vyplatni pasce skodovky.. Protoze jinak nechapu vychvalovani prostupnosti terenem diky o 1.2!!! Cm vyssimu podvozku atd. Kdyby s obema auty vjeli do terenu,trax projede diky 4x4 vic. Osobne bych kategorii volil prave kvuli pohonu, holyho yetiho muzeme srovnavat treba se scenicem-za stejny penize vetsi podvozek, vetsi kufr... Yeti mi nevadi,ale je drahy,4x4 pak preroste ceny vetsich aut jako ix35...,jako dvojkolka je predrazene mini mpv s vysokou spotrebou-aspon pro me :-)

revan_21
27. prosince • 0:41

Nojooo, prece kazdej kdo chválí škodovku je na její výplatní pásce co? Nekdo by me mit na internet opravdu omezení

LOL
29. prosince • 21:36

škodifky určitě nejsou špatná auta, ale taky to není něco, co vyhrává testy takovým zářivým způsobem..

Tomáš
26. prosince • 22:10

Tento srovnávací test je stejna blbost, jako srovnávat BMW3 s Dacii Sandero... Logicky to pro Daewoo nemohlo dobře dopadnout, Yeti je úplně, ale úplně jiná liga. Cílová skupina pro Yeti jsou lide, kteří chtějí Yeti. Cílová skupina pro Traxe jsou lide, kteří chtějí Yeti, ale stále si mysli, ze na takové auto nemají... Kdyby nebyli líní a prolistovali ceníky, zjistili by, ze stačí přihodit par bankovek místo Daewoo mohou mít to co opravdu chtějí...

LOL
29. prosince • 21:32

můžeš mi vysvětlit myšlenkovou konstrukci, podle které si koupím jednu socku, protože si myslím, že nemám na socku se slepicí ve znaku? Škodovka je totiž sociální vozítko úplně stejně jako Opel/Chevrolet.Yeti byl v první inkarnaci alespoň trochu originální angličák pro méně movité, v novém faceliftu je to taková nepodařená kinderkopie MB GLK.

jandaxx
26. prosince • 22:38

Zajímavá úvaha, která ale není univerzálně platná. Jsou lidi, kteří si Yeti nekoupí, i když na něj mohou mít a koupí Traxe, Mokku, Juke či třeba o něco větší ASX. Neplatí rovnice "mám na to, koupím si to".

Tomáš
26. prosince • 22:56

:-) mas pravdu, rozhodne není univerzálně platná a třeba v Korei by neplatila vůbec. Byla to spíš nadsázka, která ma podtrhnout jednoznačný fakt, že srovnání Yetiho a Traxe není zcela fér, neboť Yeti je prostě o veliký kus jinde ;-)

cert
26. prosince • 21:29

Aka je pointa tohto "oplastovaneho" auta (Chevrolet Trax) ?Teda auta s mizernou svetlou vyskou + podobne zlymi najazdovymi uhlami (vpredu) ktore a je urcene na prejazd lahkym terenom/zlymi cestami (ked predny naraznik resp. "spojler" utrhnem aj v meste na obrubniku) ??

Václav
26. prosince • 19:40

Během čtení této "recenze" jsem neustále krotil hlavou a nedokázal jsem se s autorem článku ztotožnit. Seděl jsem a řídil jsem obě auta. Osobně netvrdím, že Yeti je špatné auto, ale to jak je tady vychvalované mě vede jen k přesvědčení, že autor článku je silně motivovaný jednou stranou, což je asi v našich nezávislých mediích běžná záležitost. Přesto mě ani tisíc takových článků nedokáže přesvědčit. Ve Škodovkách mám naježděno poměrně dost kilometrů, zrovna tak v Oplech a Chevroletech a nikdy mi Škodovka nepřesvědčila, že bych měl jí dát přednost.

DL
27. prosince • 10:55

zcela naprosto souhlasím, celá tahle recenze byla evidentně prodaná. Ne proto, že by Škoda byla nebyla lepším autem, to jistě je, ale toho vychvalovaní dvou zcela rozdílných vozidel bylo až moc. Nemohu si pomoci, ale některé recenze ve mě vyvolávají pocit beznadějnosti, jakékoliv porovnání vozidla se Škodou je vždy docela velkým propadákem. Škodovka je přitom svým designem velmi strohá, svou technikou a poruchovostí průměrná a svou cenou.......bohužel velmi drahá. Tyto údaje přitom vycházejí ze statistik a ne pouze vycucáním si z prstu.....Zkrátka a jednoduše není Škoda nic víc než ostatní, byť se o to automobilka svým marketingovým tažením snaží stále víc a víc...

Paks
26. prosince • 21:41

Ten test je zlý, jediné čo bolo nezaujaté je informácia, že Yeti v základe bez 4x4 je lacnejší ako trax so 4x4 s výbavou A že asi aj favorit je lepší ako trax lebo je v ňom "cítiť" rýchlosť.Hanba

Gorkzy
26. prosince • 11:01

Srovnávat čtyřkolku a předokolku je pitomost. Když potřebujete čtyřkolku, tak budete srovnávat mezi čtyřkolkami. Tento článek je ostudou. Plno informaci chybí, je koupený škodovkou, navíc by mně zajímalo, proč se ze startu psalo o SX4(která, do teto kategorie nepatři-podle mně) a ke konci, jste jen tak mimochodem, připomenuli S-cross. Proč připomínám S-cross, protože jsem všechny tyto auta osobně zkoušel a mohu jednoznačně říct, že ani jedno z testovaných aut, v tomto článku, na Suzuki nemá,v ničem.

Yzkrog
26. prosince • 11:28

na Suzuki fakt nemá nikto, tá lacnosť a "kvalita" spracovania, katastrofálne motory a ešte horšie jazdné vlastnosti... Yeti je jednoznačne najlepšia voľba, ale to len zaujatý človek voči škodovke má každý ten zaplatený a prehnaný pritom v tom aute v živote nesedel...

Gorkzy
26. prosince • 12:06

Neumis cist, sedel a jel jsem jak ve skode,traxu i suzuki a vim o cem mluvit. Tvoje pripominky ke kvalite interieru a zbytku jsou neopodstatnene.Co se tyce motoru a prevodovky, to same.S-cross ma kvalitni atmosferu od fiatu a cvt je rovnez srovnetelne kvalitou s cvt od subaru,tim chci rict,ze se jedna o kvalitni a spolehlive reseni,ne jak ultra moderni a neustale poruchove tfsi jednotky s jeste "povedenejsi"dsg. Ono se to chce trochu zamyslet, nez neco zacnes kydat,odborniku.

chytrak
26. prosince • 13:20

Tak ty jsi tomu nasadil korunu: CVT je srovnatelne se subaru - dost možna. Ale cvt je v principu takova sra..č..k..a vhodná akorát pro automobilové diletanty, že je samo o sobě KO kriteriem při koupi jakéhokoli auta. Fakt je že škoda si testy na yetiho nemusi kupovat. Yeti stojí na vyspělé platformě octavie 2 a ta samozřejmě smázne jakýkoli auto vycházející z corsy, clia aveo apod. A to zřejmě i v příští generaci, protože jizdí vlastnosti v týhle kategorii se s novými auty moc nezlepšují. Jediný co je divný, že yeti a trax stojí podobně. Technicky jsou to auta jiné třídy, yeti by měl být vždy alespoň o 50 tis. dražší. o motorech se moc nebavím kdo jel někdy v TSI nepotebuje nic vysvětlovat. Proto všechny nové motory jdou touto cestou, turbo a přímý vstřik. atmosféra je dead. A novej scross? Nejel jsem v tom, ale evidentně platí, že orginál je jen jeden - v tomto případě qashqai.

Gorkzy
26. prosince • 15:04

Kdo jel s pořádnou atmosférou, ten ví v čem je rozdil (samozřejmě tím nemyslím 1.6 od S-cross, to je jen tak na okraj).
Jinak takto : kdo a k čemu si myslíte, že si koupi taková auta ?Nějaký mladík, který s tím bude chtít závodit na světelných ?No, leda, že by jste to měl byt zrovna vy. Jsem si jisty, že lidé po padesátce ocení pohodičku s CVT. Navíc žádná údržba a spolehlivost.
A když už mluvíte o vyspělostí nové platformy, tak tady prosím řekněte, v čem je tak vyspěle oproti konkurenci ? Víte, ono stačí porovnat vahu těchto vozu a uvidíte čí platforma je v teto cenové kategorii modernější a lepši.
Rovněž bych všem novým zájemcem o vozy škoda, před koupi, doporučil objet několik neoficiálních servisu škoda a poptat se na jejích zkušenosti s novými motory a převodovkami. U oficialu se pravdu nedozvíte.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JohnST
26. prosince • 17:21

No fakt by ma zaujimala ta,, pořadna" atmosfera. Tak daj nech sa pobavime.B-]B-]B-]B-]

jouda
26. prosince • 20:22

Pořádná atmosféra? Co třeba BMW S85 5.0l V10?

JohnST
26. prosince • 21:20

Ale nebudeme sem montovat 8-10-12 valce. Mame na mysli normalne bezne dostupne motorizacie do cca2L. B-]B-]B-]B-]B-]B-]

jouda
26. prosince • 21:37

Chtěl si pořádnou atmosféru, tak jsem ji nahodil. O počtu válců ani o zdvihovém objemu nebyla řeč.

JohnST
26. prosince • 21:45

Je tu zrovnavany Chevrolet Trax 1,4 a Yeti 1,4.Cize normalne bezne auta s normalnymi motorizaciami. Nie nejake exoty. Uprimne. Kupil by si si dnes 8-10 valec atmosferu v benzine?
Je doba downsizingu. Vsetky automobilky teda hlavne europske nahradzaju objem turbom.
Je to proste tak. Mohol by si tu na mna vytiahnut sportove motory v Renaulte Clio Sport, alebo nieco podobne. Ale uprimne to nie su bezne komercne motory urcene do aut, ktore tu boli testovane.

LOL
29. prosince • 21:26

no já bych si naopak velmi rozmyslel nákup nějakého turbem vyhoněného šicího stroje. Tragický příklad vadného 1,2TSI nebo dosti legrační 1,6TDI jsou typická ukázka, jak dochází ke zhoršení stavu.
Pokud se bavíme o moderních osmiválech, ty umí např. vypínat jednotlivé válce - tedy pokud je problém ve spotřebě. Jenže spotřeba měřená dle eurometodiky vypovídá jen o tom, jak si auto vedlo v naprosto nereálném testu, při běžné jízdě po dálnici bude spotřeba oturbeného splašeného ováda téměř totožná s tím osmiválem. A troufám si tvrdit, že při trošku sportovní jízdě už osmivál na tom bude lépe (protože co bude pro splašeného ováda jízda téměř na hranici jeho sil, tak normální motor bude právě v ideálních provozních podmínkách.Jak jsi správně napsal, downsizing je doména jen některých evropských automobilek.

jandaxx
26. prosince • 21:29

Nejsi nemocný? Máš tady 4 příspěvky a dohromady 23 smajlíků. To už je na pováženou.

JohnST
26. prosince • 21:33

Kurňa. Si presny. 23 som ich mal.

jandaxx
26. prosince • 21:41

Je to tak. Spočítal jsem to přesně.

JohnST
26. prosince • 21:47

Som sa pobavil. Clovek by nepovedal co tu ludia vsetko sleduju.

Whill
26. prosince • 22:57

No, hlavne ze ti vyklada jestli nejsi nemocny, a sam je natolik "zdravy", ze pocita smajliky v diskuzi...

jandaxx
27. prosince • 7:44

To množství tzv. tapetování bylo tak výrazné, že mne to zaujalo. Nahoď diagnózu, která by na to seděla. Nechám se vyšetřit.

JohnST
26. prosince • 21:31

Kdyz mne se to libííííííííííííííí. My take na slovensku nemame.B-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]

jandaxx
26. prosince • 21:39

Tak to potom ano. Když něco není a pak náhle je, člověk se nemůže nabažit. Tohle chápu.

JohnST
26. prosince • 21:48

Dakujem za pochopenie. Budem sa krotit, ale je to tazke.:-D

Gorkzy
26. prosince • 19:25

Nerad bych v tobe vyvolavat pocit zavisti.Navic se s detma nema cenu hadat, pro to jen naznacim.Ten, kdo vi,ten vi.Jedna se o radovku o sesti valcich a pochazi tady od sousedu z vrchu.

JohnST
26. prosince • 21:14

Poznam atmosfericke 6-valce od BMW doverne. Roky som ich predaval.
Mal som na mysli nejaky motor do objemu 2L, ktory ide lepsie ako napr 1,8TSI.:-P:-P:-P:-P:-P
Mimochodom 335i od toho isteho vyrobcu je uz ina liga. Co liga to je uplne ina hra hochu.:-P:-P:-P

Gotkzy
27. prosince • 0:37

Nevim,jak ti to mam vysvetlit,ale kdyz jsem objizdel minuly mesic autosalony,protoze jsem hledal auto pro sestru,tam mi proste S-cross vysel jako nejlepsi alternativa.Za necelych 600 tisic jsem koupil auto v plne palbe( vcetne kozenych sedacek a tazneho).Vice se k tomu vyjadrovat nebudu,nema to cenu.Kupujte si lidi co chcete,myslete si co chcete.

LOL
26. prosince • 13:39

škooooda, škooooda, über alles!! :-Dstačilo napsat, že jak to nemá slepici ve znaku, tak je to hnůj, sračka a 100 let za opicema..vyčpělou platformu O2 si nech od cesty..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pacho
26. prosince • 14:03

To že článok si kúpila škoda, o tom netreba písať. Najviac ma dostal "dríst" o podvozku , ze jety je o 12mm vyšší, ale ajtak stým autom sa do terénu, zrejme chodiť nebudete. Fakt nechápem, čo s tým umelec chcel povedať, keď chevi ma 4x4. :-)

Vana666
26. prosince • 8:32

Motor Traxu má psané maximum krouťáku při 1850 ot. takže moc nerozumím proč se dle testu do tří tisíc nic neděje. Netestovali jste nějaký vadný kus ?

Flax
26. prosince • 10:53

v Traxu jsem jel a do 3 tisic se vazne nic nedeje.. ono se nejede nic ani potom :-D

JohnST
26. prosince • 17:24

Suhlasim s Flaxom. Ten motor v Traxe je o nicom. A na co by som si potom to auto kupoval. Aby ma to doviezlo z bodu A do B. No mozem sa ja na cely Trax....B-]B-]B-]B-]B-]

p-ako
26. prosince • 10:26

No asi GM nic nezaplatil :-D

David Köhler
26. prosince • 8:18

Zajímavý test. Jen mi chybí cena konkrétní testované verze. Myslím totiž že v kontextu dané ceny by vyznění celého testu bylo zcela odlišné.........

XYZ
26. prosince • 13:54

Přesně tak. Yeti možná není špatné auto, ale nechá si za to pěkně zaplatit. Trax je sice škaredý a trochu "laciný", ale je to prostě levná čtyřkolka. Záměrně v testu opomenout 4x4 je pěkná drzost. Myslím že schade 4x4 s podobnou výbavou bude aspoň o 100 tisíc dražší než Chevrolet-Daewoo. Když nebudu trvat na 4x4, tak se nám sem za podobnou cenu přimíchá třeba Nissan Qashqai, který je i přes svůj hrozný název jinak dost povedený.

homer
26. prosince • 21:19

jedinej materiál z kterýho by mohl být ten přední spoiler na chevy je guma, je z gumy nebo si z nás dělaj srandu?

lol2000
26. prosince • 8:11

Hmm,tak to musí mít O3 fakt divnej podvozek.když yeťák jí pořeší🚀

Gilgimet
26. prosince • 6:26

proč nemůžeme jen myší jet kolečkem dolů během textu, proč se zas musíme překlikávat na další strany? :-( tak nevíme co je dále :-/

bob
27. prosince • 11:02

..na více stránek se vejde více reklamy, ne? Když se zamyslíte nad tím, co na stránkách autorevue vidíte, zjistíte že 99% je poměrně agresivní reklama, přiznaná i skrytá.. jdu blejt velebnosti.

publicenemy
26. prosince • 12:21

Proč? No protože každý klik se počítá ;-)

lol2000
26. prosince • 8:12

V mobil provedení je to na jedné stránce

Doporučujeme

Články odjinud