Srovnávací test: Škoda Octavia RS proti zbytku světa

Srovnávací test: Škoda Octavia RS proti zbytku světa

Kapitoly článku:


Škoda Octavia RS

Mladoboleslavský zástupce je z prezentované čtveřice největší, poměrně velké auto přesahuje svými rozměry nižší střední třídu. Pověstně objemný "kufr" Octavie je plně k dispozici i ve verzi RS. Ta si podobně jako základní model nepotrpí na extravaganci, vůz je upravený přesně v duchu konzervativní divize koncernu Volkswagen. To ovšem neznamená, že by Octavia RS bylo nudné auto. V červené "rallye" barvě působí dost ostře.

Ačkoli zvnějšku se úpravy zdají pouze decentní, i laik na první pohled pozná, že nespatřil běžnou Octavii. Přední spodní spiler společně s označením na masce doplňuje výrazný zadní spoiler a především litá 17palcová kola. Ta se dodávají za příplatek, ve standardu získáte kola o rozměru 16 palců. Při pozornějším pohledu zaregistrujete i nižší světlou výšku.

 
Vzhled nejrychlejší Octavie je decentní. --- Tříramenný volant
padne dobře do ruky.

 
Velkou devizou je zavazadlový prostor (528 litrů).
Interiér je laděn v kombinaci černé kůže a světlé látky.

Interiér se odlišuje od jiných verzí dvoubarevným čalouněním sedadel a výplní dveří v kombinaci černá kůže, světlejší látka. Řidiči skvěle padne do ruky tříramenný kůží obšitý volant, ke sportovní úpravě nesmí chybět bílé podklady v kapličce přístrojové desky. Anatomická sedadla řidiče i jeho spolujezdce velmi dobře drží v členitém terénu plném zatáček.

Lahůdkou je pohonná jednotka 1.8 T o výkonu 132 kW/180 koní. Tyto hodnoty znamenají, že jde o nejvýkonnější sériově vyráběnou Octavii v historii mladoboleslavské automobilky. Maximální rychlost 235 km/h nepotřebuje komentář stejně jako zrychlení "z klidu na sto" během 7,9 vteřiny. Motor jde za plynem od nejnižší otáček a turbo pracuje kvalitně až do "horních pater". Svědčí o tom i rozmezí 1950 - 5000 otáček pro maximum točivého momentu 235 Nm. Škoda, že Octavia RS nemá k dispozici šestistupňovou převodovku. Ve vyšších rychlostech by se motoru ulevilo.

Zajímavou kapitolou je spotřeba modelu RS. Výrobce udává v kombinovaném cyklu 8,0 l na 100 km jízdy. V tomto směru jsme Octavii měřili na dvou okruzích. Ten dlouhý 350 km zahrnoval 220 km dlouhý úsek po dálnici. Rozhodně jsme se neplížili, přičemž výsledná hodnota činila 7,5 litru. Druhý okruh dlouhý 120 km jsme absolvovali po běžných komunikacích mimo dálnice s občasnými průjezdy menšími obcemi a tady jsme dosáhli hodnotu pouhých 6,6 litru, aniž bychom se soustředili na ekonomičnost jízdy.

 
Červený lak "rallye" Octavii RS moc sluší.


Naše verze měla příplatková
17palcová kola

Standardní cena Škody Octavia RS je 680 900 Kč. Námi testovaná verze obsahovala navíc balíček ABS - MBA - MSR - ASR - ESP za 21 700 Kč, přičemž ABS bez ESP je součástí základní výbavy. Za příplatek jsou i boční airbagy - 8 900 Kč, kola z lehkých slitin 17" s pneumatikami 205/50 - 10 000 Kč, xenonové světlomety - 20 500 Kč, signalizace při parkování - 9 000 Kč, ostřikovače světlometů a signalizace poklesu náplně - 2 000 Kč, intervalový spínač stěračů se dešťovým senzorem - 2 650 Kč, stěrač zadního okna s ostřikovačem a cyklovačem - 2 750 Kč, tempomat - 12 000 Kč, příprava pro telefon GSM - 9 600 Kč, rádio s CD přehrávačem - 2 500 Kč, vestavba CD měniče - 14 000 Kč, loketní opěrka vpředu - 4 000 Kč, alarm s hlídáním vnitřního prostoru k dálkově ovládanému centrálnímu zamykání - 5 500 Kč a zabezpečovací systém pro zavazadla - 850 Kč.

Mimořádná výbava v celkové částce 125 950 Kč vyústila v celkovou cenu testovaného vozu 806 850 Kč. Škoda Octavia RS se také vyrábí s karoserií typu kombi za cenu o několik desítek tisíc korun vyšší.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud