Srovnávací test: Škoda Octavia RS proti zbytku světa

83 komentářů

Master
22. října • 20:37

Zdarvím, není náhodou Stilo Abarth 2.4i s V5 ? - dle technických parametrů v tabulce to tak není, ale jsem si skoro jist, že jezdím s V5. :)

Fiaťák
30. října • 20:53

Normálně, pisálci by nevěřili... Když nastartuju, slyším krásný šelest motoru... otevřu kapotu, podívám se.... a tam V5 :O
:D

ed.pips
14. února • 9:33

dobra výbava ...ale...stary líný motor dnes cena od 90.000 do 160.000

bob
27. září • 21:08

Nevim jak Vy , ale já měl Hondu CRX a pak Seata Leona 1,8 T 20VT 4x4 což je sportovnější RS-koktávka a lepší pocit z jízdy jsem měl v Hondě.Určitě je lepší pro toho kdo má rád sportovní jízdu a je ůspornější.Vážně uvažuji o TypeR - to je bomba,koktávka na to nemůže mít ani náhodou.Subaru Impreza a Mits. Evo je pro opravdový balíkáře,protože to jsou auta  tvrdě sportovní-čemuž odpovídají i ceny náhradních dílů.

Jumbo
3. března • 15:57

Už jenom proto, když jsem viděl sprint takzvaného sporťáku Octavia RS (chiptunning-údajně 220koní) proti SEDANU Honda Civic 1.8VTi (169koní)... Asi se tomu bude těžko věřit, ale Civic naložil Oktávce o auto a půl na 400 metrech.. prakticky od startu už vedl.. Prostě si myslim, že zkoušet srovnávat rádoby sporťáky z VW konzernu s autem co hrdě nese logo Type-R je hloupost.. Pro mě osobně je jasný vítěz Honda Civic Type-R!

Dave
16. března • 16:06

Sprinty sou strašně individuální věc...pokud jsou auta podobný...je to hlavně v řidiči a štěstí!!!! Viděl sem jak obyčejný subaru sti naložilo 400 koňovímu ferrari...a v druhým kole to bylo úplně naopak...a takovejch případů znám hooodně

Jaroslav Zoubek
30. prosince • 22:37

s nazory nekterych pisatelu o vlastnostech Oktavie RS. Mam tu cest jednu vlastnit tedt necely rok a mam najeto cca 25k. Rozhodne si nemyslim, ze se s RSkem da jezdit s prumernou spotrebou pod 10 litru, to jedu, jen kdyz se hodne drzim zpatky a skoro dodrzuju predpisy . Taky nesouhlasim s tim, co tu nekdo psal ohledne podvozku (ale clovek musi samozrejme invetsovat i do pneumatik). Za celou dobu se mi nepodarilo to auto utrhnout a to se o me rika, ze obcas jezdim jako prase. Oproti tomu normalni oktavku trham v kazdy zatacce. Co se tyce porovnani s ostatnimi vozy, tak si myslim, ze dulezity je v tomto okamziku pomer cena/vykon, kde podle me ve srovnani s ostatnimi vychazi oktavka porad velmi dobre (lepsi je fakt pouze impreza apod, ale to uz je jina trida).  Musim rict, ze jsem dost spokojenej, za celej rok me udelala pouze jedna 4 litrova audina a to navic ten clovek mel vyhodu, ze se v mistni lokalite vyznal a ja ne Mimoto jsem treba nevedomky zavodil s jednim kolegou (ma oktavku 1.8T 110 kW a je taky docela jezdec), kteryho jsem predjel (aniz jsem o tom vedel) a dal jsem si jel pohodovou jizdu a on me ani s vypetim vsech sil nedokazal dojet.

Co se tyce bezpecnosti, musim rict, ze prestoze jsem (jak je ted moderni rikat) jezdec z kategorie 200+ cili prase. Myslim, ze jsem tedy opravnen hodnotit jizdni vlastnosti vozidel, protoze jim castokrat vdecim za svuj zivot a musim rict, ze Oktavka RS si opravdu zadne pohaneni nezaslouzi. To, co dokaze, kdyz mi na dalnici pred rozjetou 240 skoci avia v 90 se da skoro nazvat zazrakem. Podvozek je podle me dost dobrej.

Jeste bych rad dal par rad ohledne zabezpeceni - hracicky jako zamykani paky a volantu slouzi pouze na zpomaleni, piskovani ci vin jako zneprijemneni zivota zlodejum (vin je samozrejme 10x lepsi), ale opravdu nejvic se osvedcil sherlog - vrele doporucuju (i viz nedavny test lidovek - secar jako jedina ze spolecnosti fiktivne ukradene auto nasli). Udelal jsem si i par svych testiku a vzdycky me nasli Je teda ale fakt, ze jsem mel dvakrat plany poplach, ale to skousnu

Bohuzel je to porad skodovka a ty maji obecne porad jeste drobne mouchy (ta ma zatim nastesti jeste nic nemela krome vyvazovani kol po prejeti cihly na dalnici ). Presto si muzu jenom doporucit.

Preju na silnicich spoustu stesti.

Jarda

Lukke
17. ledna • 1:27

Tak to asi na dálnici moc často nejezdíš, když tě za celej rok předjela jen jedna Audi 4,2. Jsem na dálnici takřka denně a RS předjede i 8 let starý BMW 328i, o 330d(i) ani nemluvě...
Musím ale uznat, že RS jede dobře, na dálnici se poměrně drží, ale pokud se dostane na okresky, nemá kvůli podvozku v zatáčkách bohužel šanci... S dieselem ji dostanu kdykoliv a kdekoliv. Mějte se a ať vám ji nikdo neukradne.

matuS
7. února • 2:02

ked porovnavate lancer a imprezu, skuste sa na to pozriet takto : zoberte zakladny lancer, to je asi LX, a zoberte zakladnu imprezu a odvezte sa v tom.  impreza je slusne auto, uz v zaklade je to 4x4, bezramove okna atd. a lancer? preboha, to je horsie ako hyundai. a jazdne vlastnosti tiez. zakladny mitubishi mirage jazdi lepsie.

dzajro
27. února • 11:13

Myslim, ze porovnavas uplne neporovnatelne.  Bola tu rec o modeloch wrx a evo, nie o zakladnych modeloch. Uz zakladne modely boli urcene pre uplne iny okruh ludi. Toto je vsak o niecom inom. Evo nema so zakladnym lancerom okrem karoserie aj to znacne mdifikovanej prakticky nic spolocne. Je to uplne na novo postavene auto aj ked ma mozno zaklad v seriovej technike. Na "kazdodenne jazdenie" je vhodnejse subaru, aj ked aj o tom by sa dalo dyskutovat. Proste kto na to ma nech jazdi.

Martas
19. února • 10:48

Co se seres do hyundaie? Kolik si v nich najezdil, chytroline?

Kukučenko
6. února • 21:40

Prosímtě,kde to žiješ,tvoje matka jezdila za osm litrů,.když skákala po tvým fotrovi,chudák,měl asi dost a musel si z toho vyměnit taky tlumič.Jo ta matka asi měla pořádný převisy...Jo a gumy si taky zapoměl vyměnit,bohužel rupla a pak s toho byl ty,hmmmm životní omyl.

Tak to tu tak nerozebírej a pohádky si nech pro tvý životní omyly,co chováš v kočárku...

aston
5. února • 12:20

Po dlhom case tu citam konstruktívne príspevky az na ten ohladom spotreby. Aj ja poznam cloveka co jazdi na RS za 8 litrov, ale o jeho jazde nemozem povedat ze by bola sportova ani z velmi daleka. Da sa s motorom 1.8 t jazdit za osem ale to je jazda v bezdej premavke nie na dialnici v tempe, a rozhodne max. do strednych otacok. Na Sharane 1.9tdi chip 140 Ps syncro som mal priemer 14,8(v zime na snehu) a to som siel fakt sportovo, Fabia Tdi mi na suchu mimo mesta cesta II. triedy (moja oblubena:)))miestami hlasila 38 a priemer som mal do 10 l.(nakoniec), takze tie fantasmagorie o priemere na dialnici su hlupost, alebo mame kazdy inu predstavu o sportovej jazde myslim ze by bolo super keby ste v testoch uvadzali aj dlzku testovacej trate a priemernu rychlost, potom by ta spotreba bola urcite objektivnejsia spal. PC to nie je problem. Potom mame mnohí dojem ze sa tu robí propaganda jednej znacke???Co predpokladam nie je pravda.

Focus RS tu fakt nema co robit, to je nie ina liga, ale iny sport::)

Type R  uz len z charakteru vychadzajuc s takým stilom nema co robit.

PítrasNech
5. února • 10:00

Tak teda...Nejsem si jist,že bych se někdy pouštěl do nějakého monstrprocesu proti komukoliv,ale!... Prosím,nesrovnávejte s nesrovnatelným! Má-li někdo chuť si opravdu "sportáčka" koupit-musí nutně počítat s tím že koupí polotovaru jeho zainteresovanost jaksi nekončí...Vzkaz pro Petra-škůdka má sice mohutné převisy,ale vhodnou změnou tlumičů MůŽEŠ HODNĚ ZMĚNIT,ale nejenom tlumiče,změna by se pak měla týkat i obutí Tvého miláčka! Myslím si ,že každý z porovnávaných vozů je svým způsobem maličko fraška pro snoby,ale co naplat-trh se řídí jinými pravidly než srdce. Jak vidno- jsem zapřísáhlým odpůrcem firemních "strojoven"... snad vyjma již zmiňovaného focusu... ale to neznamená, že bych je haněl.Myslím si , že to je -v rámci možností- dobrý počin, jak se dostat k penězům a zároveň si tvořit jakoustakous image značky. To je asi vše. Ale chtít něco víc než slušivý kabátek,pánové, nebuďte naivní... Jenom pro úplnost- pracuji v prodeji nových vozidel   už cca 12 let,nemyslím,že mám patent na rozum-ale vím své. Šťastnou cestu všem a prima jízdu bez nehod přeje Petr

Petr
5. února • 16:33

Hm, to bych si opravdu nechal rád poradit. Co je myšleno výměnou pneu (mám tam 17-ky a pneu jsem nechal vyměnit za Dunlop SP9000 Sport). A ty tlumiče, to opravdu nevím. Ty jsem nechal vyměnit (po 20 tis. km) , ale rád si nechám poradit typ i značku. Dík.

Pepík
4. února • 14:46

Proč se neporovnával  Ford Focus RS....... nebo to byla jenom studie roku 2000 ? Nevím jestli se už vyrábí nebo ne.Jeho parametry  byli napsané asi takle....motor řadový čtyřválec Duratec 2,0 , 158 kW (215 k) při 5500 ot/min a točivý moment 310 Nm při 3500 ot/min ,  0 - 100 za 6,4 sec , nejvyšší rychlost 230 km/h

Petr
5. února • 7:59

Já myslím že Focus RS, to je kategorie někde kolem Subaru STI apod. I když můj názor je, že Subaru Impereza STI nemá konkurenci, tudíž nelze s ničím porovnávat.

dzajro
27. února • 10:47

Myslim, ze je este jedno auto podobnych (mozno aj lepsich) kvalit. Je to Micky evo IIIV.Ale aj to je vec vkusu. Ak mas moznost, zves sa s oboma. Tak skoro na to nezabudnes...

dzajro
27. února • 10:53

Pardon. Malo to byt VIII.

Dusan
5. února • 20:56

Focus RS nebude mit nahon na vsechna ctyri kola, tudiz srovnavat ho se Subu je nesmysl.

Subaru Impereza STI samozrejme ma konkurenci, konkretne treba Lancer je jeste lepsi.

Petr
6. února • 11:23

Abych byl upřímný, čekal jsem, kdo se ozve s tím Lancerem. Není to pravda, tyto vozy nejde srovnávat. Proč, především Lancer je Mitsubishi, které potom v Anglii kompetně předělají. Nedávají na to téměř žádnou záruku a je to tuningové auto - speciál, kterých se dělá pár kusů. STI, to je výrobek, který jde z fabriky (divize STI).  Máš na to všechny záruky (dokonce 5 let na čtyřkolku). Když si necháš udělat v Ženevě tuning na STI (tam jsou opravdu specialisté), pak máš STI, které dává 320 - 340 koníků. To už pak není auto, to je zbraň. Jen tak mimochodem - nabídl ti některý prodejci Mitsubishi zkušenbní jízdu? Docela bych se vsadil, že ne. Důvodem jsou právě zmíněné záruky. Zatímco u Subaru se u každého slušného prodejce povozíš. Dík za diskusi.

Pavel Janda
6. února • 22:30

Neshledavam to az takto zasadnim, ta dve auta jsou si v mnoha odhledech podobna, ale mate pravdu, ze zamereni a z toho vyplyvajici zaruka je kazde stavi trochu jinam, kazde bude mit sve zakazniky spis nez aby se nekdo rozhodoval mezi jednim a druhym.

Nicmene neargumentoval bych tim, ze jedno se postavi u upravce v Anglii a druhe se vyrobi ve fabrice (ktera je ale koneckoncu take jen upravcem) v Japonsku, v tom ten rozdil neni, rozdil je v tom, ze Lancer je vyraben jako ryze zavodni nacini s tim, ze ve verzi RSII se do nej prida par civilnich prvku typu klimatizace, muzete si koupit stanardni dlouhy petikvalt atp. zatimco u Impreza je to spise naopak, ta je koncipovana pro bezny prodej a STi ji trochu pribrousi. Cili v konecnem dusledku je Lancer ostrejsi a pro sportovni vyuziti pro nekoho mozna prekvapive znatelne lepsi nez Impreza. Jel jsem s obema auty, (BTW Evo VII jsem mel pujcene od dealera na cely den , ale kdyby to nebyl znamy, tak by mi ho asi ani neukazal, v tom mate rovnez pravdu) a Lancer je citelne ostrejsi, kdo touzi po vylozene zavodni jizde, tak se po presednuti z Lancera do Imprezy bude citit ochuzen. Na druhou stranu je Lancer na bezne jezdeni dosti nepouzitelny, uvnitr je hluk a vibrace jako kdyz na 120ku nacpete tvrde silentbloky z 1203ky  a treba ten konkretni kousek mel keramickou spojku, ktera byla tak neskutecne tvrda, ze se nedalo nejak plynule radit ani rozjet atd., ale jizdni vlastnosti jsou prakticky bezchybne. Nejen na clenite trati, ale i ve vysokych rychlostech, Lancer mel prave dlouhy petikvalt, takze maximalka na rovine 178 mil a z kopce nebylo problem dostat rucicku tachometru dost za maximalni cejchu 180 mil cili az nekam k 300 km/h a auto bylo i v tahlych zatackach naprosto klidne, v tom vsem je Impreza o kousicek pozadu. Ale je to opravdu srvonavani dvou rozdilnych koncepci, Impreza je jinak skvele auto a v "obycejne" verzi WRX s cenou pod milion rekl bych bezkonkurencni. Focus RS bude jiste take skvely, ale jeho deficit oproti Imperze, vyplyvajici z pouze jedne hnane napravy, tezko necim vynahradi.

Jinak z testovanych aut, pohlizime-li na ne jako na auta pro sportovni jezdeni, je jasnym vitezem Civic Type-R, Octavie je oproti tomu odvarek, Abarth na tom asi nebude o mnoho lepe (ale to jen hadam, zatim jsem s nim nejel) a Focus je pro mne stale trochu kompromisni, mohl by byt ostrejsi. Type-R je nekompromisni, presne tak si predstavuji sportovni verzi auta. Bezchybny podvozek, dokonaly motor, kratke zprevodovani, prijatelna pohotovnostni hmotnost, co vice si prat... Pritom cena je s konkurenty srovnatelna.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
7. února • 8:10

Dík za skvělý příspěvek do diskuse. Myslím, že jsi v tom udělal jasno, bez emocí.

Mirek
6. února • 14:45

Kam na to chodíte, že Lancera EVO staví britové? Mám to chápat tak, že z Japonska vozí karoserie Lanceru Cedia, kam v Ralliartu napasují 2,0 turbo, jiné brzdy, podvozek, aktivní diff, pohon 4x4, aerodynamické prvky a to celé se prodáva pod názvem Lancer EVO VII?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
P2P
6. února • 15:45

Ale pánové, odvádíte diskuzi někam úplně jinam. Honem zpět na zem a do reálu.

Petr
6. února • 15:32

V podstatě správně. Mimo jiné i honda se pro Evropu vyrábí ve Velké Británii.

Tomáš Votruba
4. února • 18:08

Ford Focus RS je trošku jiná kategorie než vozy v tomto testu. Stojí v hiearchii sportovních hatchbacků poněkud výše. Navíc se do prodeje dostane teprve v tomto roce, tudíž ještě není k dispozici ani novinářům. Hned, jak to bude možné, jeho test samozřejmě přineseme. Pokud vám nedočkavost nedá spát, koukněte sem: http://www.autorevue.cz/Automobilka/Ar.asp?ARI=1767

matuS
4. února • 4:26

zhodou okolnosti som dneska uploadol na svoju stranku ofoteny text testu aut z australskeho magazinu MOTOR. je to sice rok stare, ale imho stale dobre.

http://www.gerek.sk/bang/

matuS
4. února • 3:32

no, keby mala honda 6 airbagov, tak by nebolo o com, ale nema ich. a to je ohromna skoda!

a corolla tam urcite patri.

Hynek
3. února • 20:38

Jak už podotkl autor článku, octavia je i v této verzi podobná té sériové (hlavně co se týká podvozku a brzd). A to jsou věci které se zrovna u tohohle auta nepovedly. A k jistotě při řízení auta nepřispějí. Prostě pokud vezmete podvozek z Golfa, opatříte ho notně velkými převisy, prohlásíte ho za automobil střední třídy, tak ho skutečně nemůžete a nebo možná můžete porovnávat třeba s HONDOU, která navrhuje své automobily zcela jinak. A to musí být někde znát. Zrychlení. Brzdy. Emise. A diplomaticky napsané to být musí - vždyť se píše o škodovce. A když ta vyšla na trh, tak třeba ten podvozek podle testů "neměl chybu".

Petr
3. února • 16:37

Článek se mi vůbec nelíbí. Především nejde o test, ale opis parametrů z prospektu. Pokud jde o cenu, ta základní je pro letošní rok 697000 a ne 680000. Spotřeba je rozhodně vyšší (výkon si prostě žádá své). Takže s motorem o výkonu 180 koní jet za 6,6 l, to je slušná propaganda. No a po dálnici za 7,5 l to je ještě větší propaganda. Tak se mi zdá, že RS dosahuje výkonu dobrého a silného vozu, ale spotřebu dieselu. Doporučuji , aby si to škodovka nechala patentovat. Pokud jde o jízdní vlastnosti, ty jsou velmi dobré , ale jen na pěkném povrchu. Pokud máte povrch horší (třeba tzv. roleta), máte dost práce udržet směrovou stabilitu. Mé hodnocení je, že RS je dobrý vůz, který nemá zcela dotažený podvozek, tedy adekvátně výkonu motoru. Pokud jde o brzdy, tam jsou jenom natřené na zeleno, a trochu větší kotnouče. Nic moc. Určitě by mohli být ostřejší. A spotřeba, při sportovní jízdě počítejte určitě nad 10 litrů , spíše kolem 12. Převodovka je nic moc, chybí šestka, a to výrazně. Celkový pocti z auta je takový, že máte dojem silného a rychlého vozu, který je výborný na pěkné cestě, ale sportovec nebo závoďák to není. Jeho velké převisy mají tendence vůz rozhoupat na nerovné cestě. A nic na tom nezmění ani výměna tlumičů.  Vím o čem mluvím. Mám na něm už 45 tis. km.

Dave
16. března • 15:59

S tou spotřebou je to pravda  to je fakt,ale o tom sportovním vyžití bych se hádal. Já mám na aute komplet nastavitelnej podvozek + sekvenční řazení a závoďák to je! Ještě se mi nestalo, že by se mi auto rozhoupalo nebo dokonce naklánělo v zátačce..

Radek
5. února • 11:59

No, musim reagovat. Spotreba je naprosto presna. Ja bezne se svym RS jezdim tak za 7, max. 7.5 litru. Nehlidaje spotrebu jsem dokonce jednou dosahl 5.9 na trase Ostrava-Bruntal-Sumperk-Ostrava. Kdo to tam zna, vi ze se jedna o celkem hornaty teren. Mozna bysis mel zkontrolovat motor.

Petr
5. února • 15:02

Té spotřebě fakt nevěřím. Především ji neber podle počítače v autě, ale spočítej si ji skutečnou. A pokud ti 180-ti koňový motor bere necelých 6 litrů na trase, kterou uvádíš, za jistých okolností to je právě na této trati možné. Hodně se ušetří především při cestě ze Skřítku do Ostravy, protože je to díky převýšení téměř trvale z kopce. Jednou jsem tam s Octavku TDI 81 kw zajel za 3,8 l (podle počítače v autě). Ale to pak není jízda, to je žudlání a podtáčení motoru. Stále trvám na svém - výkon si žádá své. Průměr kolem 8 litrů to je možné(při běžné jízdě). Ale při sportovní ? - tomu opravdu nevěřím. Možná, že mám ten motor, kdy mě vyzvou na opravu.

Radek
6. února • 9:16

Ahoj, je fakt, ze jsem ji bral podle počítače. Taky v zájmu objektivity musím říct, že jsem motor lechtal, prostě jsem ten den měl náladu na pohodovou jízdu, bez zbytečně silného svírání volantu v zatáčkách. Když jsem dosáhl 6.6 podle palubního počítače, tak jsem si už dával hodně velký pozor na spotřebu. Jinak, co se týče té možné opravy, máš nějaký pocit, že to je právě Tvůj motor? Já osobně nemám žádné indicie, které by tomu nasvědčovaly, ale co když se to začne projevovat pozdeji ?! Ještě malá poznámka k té sportovní jízdě. Užívám si ji, to ano, jinak bych si tohle auto nevybral, ale mám pořád na paměti, že nejsem na silnici sám. Myslím, že by si to měli uvědomit všichni.

Petr
6. února • 11:28

Ahoj Radku. No nemám žádné idicie, že by mě motor zlobil. Spíš jsem ovlivněn "reklamou" na tyto závady. Ale také jsem se dozvěděl, že škodovka nikoho vyzývat nebude, každý ať si tam zajde sám. No je to taky přístup k zákazníkovi. Možná mám asi těžší nohu pokud jde o tu spotřebu.  S tou sportovní jízdou s tebou plně souhlasím. Myslím si, že nejsem z těch, kteří mají potřebu s každým závodit a dokazovat, že to moje auto je lepší. Ale fakt je, že při pěkném počasí a za sucha, tak nějak v neděli dopoledne, kdy není provoz, to je jízda ze Sobotína na Skřítek paráda. Tam si to občas testnu. Jinak se řadím mezi ty, kterým nevadí, když je předjede Favorit. Tak ať ti to jezdí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek
7. února • 22:06

Ahoj, díky za odpověď. Pořád mě zžírá myšlenka zkusit založit nějaký klub majitelů Octavií RS. Hlavně by to chtělo nějaké srazy, spojené třeba s nějakou pěknou projížďkou. Nedokážu si ale představit, jak majitele RS oslovit... Co Ty na to, Petře? Diky za info 

Petr
11. února • 16:22

Ahoj Radku, tak mě už do tho fan klubu nepočítel. Dnes ráno jsem své RS nenašel. Asi jezdí někde v Polsku .

Flipper Tom
11. února • 18:21

To nasere :(( Jaks to měl zabezpečený ?

připomělo mi to tu story jak jsme se s kámošem (to on si jí chtěl koupit :) dožadovali v autosalonu eReSka ve výbavě classic - s tím že když to bude mít cedulku klasik a nebude to mít spoiler tak to snad nebude u zlodějů tak v kurzu ....

Petr
12. února • 10:34

Zabezpečení jsem měl standadní. Kromě alarmu i uzamykatelnou zpátečku. No a nebylo mi to nic platné. Navíc auto stálo zadní částí ke zdi, takže couvat nemohl. Na místě jsem dokonce nenašel ani žádné střepy po rozbitém okně nebo něco podobného. Policajti mi řekli, že to mohli odtáhnout nějakou odtahovkou, nebo si s tím prostě odjeli. I se zámkem na zpátečku to prý netrvá déle než 30 sec. Takže nevím, jaký to má smysl do těchto věcí investovat. Jestli není stejné, když auto nebudu ani zamykat. Je to k zblití.

Flipper Tom
12. února • 11:04

 Za chvíli aby si člověk montoval kvér pod volant jako v rusku :(

Petr
12. února • 15:16

To je fakt. Rád bych byl pořádně sprostej, ale to mi auto nevrátí. Nicméně ten nápad s tím fun clubem se mi fakt líbí.

Radek
12. února • 16:41

Ahoj, je to fakt hnusné, co se Ti stalo. Začínám mít strach o své auto. Myslel jsem si, že když je to tak neobvyklé auto na našich cestách, tak se nebude krást. Udělám pro zabezpečení ještě pár věcí. Pokud to má pomoct, tak OK, pokud ne, aspoň budu vědět, že s tím měli hodně práce.

Do hajzlu se všemi zloději, vypadá to, že my ty auta máme u nich jen v pronájmu.

Měl si zalité zámky u dveří a pískované skla?

Radek

 

 

 

Petr
13. února • 7:49

Ahoj Radku, ani zámky ani skla. Žádné takové zabezpečení jsem neměl. Možná to byla chyba. Ale já si myslím, že si to moje auto někdo vyhlídnul, protože bydlím v podstatě na vesnici, respektive malém městě. Navíc na ulici, kde jsou jenom rodinné domky. Takže pokud je moje teorie správná, tak by mi asi nepomohlo vůbec nic. Možná si ho ale vyhlídli právě proto, že jsem neměl pískovaná skla. To je taky možné. Ten názor, že to máme od zlodějů v pronájmu, to je asi tvrdá realita. Tak si na to dej bacha a přeju ti více štěstí než jsem měl já. Ale ještě letos si RS znovu koupím. Byl jsem fakt spokojen. Jenom chci počkat ty nezbytně nutné 2 měsíce. Čau a bacha, hodně tam dnes mrzne.

Manis
22. února • 10:30

Znalci vědí, že pískování je k ničemu, tedy pokud nechcete mít vysklená okna, dost praskají, dejte si vyleptat VIN, to pak musí zlodějskej vyměnit všechny okna když to chce dát na nový papíry.

Nějaký anonymní pískovaný číslo je k ničemu, když to vůbec nikdo nekontroluje (ani na těch hranicích, to ani ten leptaný VIN), je to jen pro parádu a pro ty, co tomu nerozumí.

Arakain
28. října • 17:49

No, taky jsem měl divočejší auta - Citroen ZX, 2,0 v úpravě od ABARTA v Turbu, raketa jak svině, v 0-100 jsme to měřili v Hořovicích na dni s policejním radarem stovka za 7,7s (na třetí pokus a pěkně zpocenej). No a na dálnici vedle mě se objevila ve 150km/h Fiat Marea (Bravo) 1,2 12V. On šlápl na plyn, já teda taky (měl jsem tam ale 5-ku a rychle řadil dolu), a on mi s tou 1220cmm srágorkou zmizel, jako RS Turbo Favoritu. Takže Italy a papírové hodnoty nezatracujte, z popsaných aut je jednoznačně nejzajímavější Ford, následně Alfa 147 (3,2), následně Subaru x Toyota x Honda, následně, třeba i Mazda RX8 (výběhový model měly snad na Palace za 1,1 mil a to je úplně něco jiného), následně SLK s 2,3 kompresor, pak klidně 330d od BMW (M3 stojí 2x tolik a ta nafta ty všechny předchozí upeče), pak až za tím Z3 2,8. Chci říct, že raději hleďte v provozu

1 nezabít sebe ani ostatní

2 pružné zrychlení 60-120, 80-100,80-120, to využijete daleko častěji než 0-100. To Vás taky na 0-50 může naprášit kdejaký plelps (vytuněný Favorit a spol).

Ohledně zabezpečení pár fint :

1. Vypískovat a následně ofóliovat skla, kdo nechce nehomolog. černá, bezpečnostní fólie taky odráží slunce (není v létě tak silný šok z klimatizace, odzkoušeno na několika vozech několik let a bez toho chřipky)

2 zámek šaltpáky, vše jde odemknout, ale zdrží to

3 lokalizace polohy - na to Vám dnes stačí zašít jakýkoliv starý mobil pod trvalým napájením pod palubku a od T-Mobile lokalizační kartu, stačí partner, takže nic nestojí a přes SMS zjistíte polohu (SMS 10 kč, klidně poradím, živí mě to), min do doby, než to zjistí zloděj a protože ho toto nenapadne hledat jako Sherloka....

4 finta, jenž jsem koupil v elektrosoučástkové prodejně - elektromagnetická pumpa za 350 kč, která má i pojistný ventil (přestane fungovat-otočím páčku a jedu dál), toto na 1 skrytý vypínač a je vymalováno, to něž někdo najde...

5 skrytý vypínač na elektro - pár korun i s instalací v servisu, NEJLEPŠÍ NÁPAD JE NA NEVYUŽITÝ VYPÍNAČ V PALUBCE - určitě najdete nějaký neosazený - v servisu osadit a je jasno, toto než někdo najde, tak ani nejste nápadní tím, že by jste před startem dělali pořád stejné pohyby, kdyby Vás někdo sledoval

6 koupit si japonské auto - už mi jej 3x vykradli (1 x profík - kompletní špičková hudba, alarm i autotelefon, škoda 150k Kč bez pípnutí), ale ani jednou neukradli, z toho důvodu nemám vW, BMW ani Mercedes

7 sundat spoilery a další lákadla, ten námět se samolepkou clasic není od věci, ale RS prozradí výfuk

8 fakt dobrá pojistka, ne ta, co je zdarma k leasingu (díky tomu mě sere škodovka, protože v 97 jsem si koupil stejně drahou Mazdu 323F jako otec š Octavia a on měl stejnou pojistku za 16 jako já za 40 tis - to je dumping jako prase, i když už je to lepší)

 

Arakain
28. října • 17:59

ještě jsem zapoměl, že mám se všemi jmenovanými najeto od 100km (zápujčka) po 100 tis km (Citroen, Mazda, Toyota).  Dnes už ale nezávodím a nejlepší pocit mám z toho, když sedím v prosklené kabině rychlovlaku ICE 3 u pilota, který jede standartně mezi Koln a Franfurt 300km/h a po souběžné dálnici supí BMW a spol 180km/h (občas taky stojí, pernamentně ucpáno). V sobotu jsem se byl projet do Berlína pro pneušky a vlak, který dokonce jede teď 5 hod (Pendolíno s přestupem v Dresden 3,45) a jeli jsme při dodržování rychlosti v Německu  (5 radarů, čekám 1 fotku, zbytek ubržděn) 6 hodin, protože 60km rekonstrujou a jede se 50kou, neomezeně bylo asi 20km a tam jsem měl problem jet pod 170 v levém pruhu v koloně.

Jen ty jízdenky by mohli být levnější. (3 dny v Německu bez omezení za 148 Eur, jinak pro představu Akční cena Dresden - Berlin 102 Eur)

Arakain
28. října • 17:59

ještě jsem zapoměl, že mám se všemi jmenovanými najeto od 100km (zápujčka) po 100 tis km (Citroen, Mazda, Toyota).  Dnes už ale nezávodím a nejlepší pocit mám z toho, když sedím v prosklené kabině rychlovlaku ICE 3 u pilota, který jede standartně mezi Koln a Franfurt 300km/h a po souběžné dálnici supí BMW a spol 180km/h (občas taky stojí, pernamentně ucpáno). V sobotu jsem se byl projet do Berlína pro pneušky a vlak, který dokonce jede teď 5 hod (Pendolíno s přestupem v Dresden 3,45) a jeli jsme při dodržování rychlosti v Německu  (5 radarů, čekám 1 fotku, zbytek ubržděn) 6 hodin, protože 60km rekonstrujou a jede se 50kou, neomezeně bylo asi 20km a tam jsem měl problem jet pod 170 v levém pruhu v koloně.

Jen ty jízdenky by mohli být levnější. (3 dny v Německu bez omezení za 148 Eur, jinak pro představu Akční cena Dresden - Berlin 102 Eur)

Arakain
28. října • 17:59

ještě jsem zapoměl, že mám se všemi jmenovanými najeto od 100km (zápujčka) po 100 tis km (Citroen, Mazda, Toyota).  Dnes už ale nezávodím a nejlepší pocit mám z toho, když sedím v prosklené kabině rychlovlaku ICE 3 u pilota, který jede standartně mezi Koln a Franfurt 300km/h a po souběžné dálnici supí BMW a spol 180km/h (občas taky stojí, pernamentně ucpáno). V sobotu jsem se byl projet do Berlína pro pneušky a vlak, který dokonce jede teď 5 hod (Pendolíno s přestupem v Dresden 3,45) a jeli jsme při dodržování rychlosti v Německu  (5 radarů, čekám 1 fotku, zbytek ubržděn) 6 hodin, protože 60km rekonstrujou a jede se 50kou, neomezeně bylo asi 20km a tam jsem měl problem jet pod 170 v levém pruhu v koloně.

Jen ty jízdenky by mohli být levnější. (3 dny v Německu bez omezení za 148 Eur, jinak pro představu Akční cena Dresden - Berlin 102 Eur)

Martin
25. února • 14:07

Hm, to mozna znalci vedi, ale po me treba piskovani vyzadovala pojistovna ve smlouve (UNIQA). U auta do 500 000,- tusim chteli piskovani od 500 000,- i zamek zpatecky. Takze kdyz jsem mel zamek zpatecky (mam auto za 460 000,-), tak bych nesplnil pojistne podminky, tak jsem radsi dal piskovat i ty skla.

Flipper Tom
13. února • 9:56

Tak to je ovšem chyba ! To kamarádova škoda rapid RS (tak to nazývá on sám :) má pískovaný vokna, imobilizér, alarm s pohybovým čidlem,prostorovým čidlem, s kontrolou napětí a s mobilem kterej mu v případě poplachu zavolá :) jo a taky startování a vypínání motoru na dálkáči :)

Petr
13. února • 12:17

Jo jo, asi to byla chyba. Já fakt nevím. Ale teď už je těžké plakat nad rozlitým mlékem. Bordel je v tom, že se u nás tak krade. Jsme prostě východ a hotovo. Já si nedělám iluze, že se jinde nekrade, ale přeci jenom na západ od našich hranic ta sitauce asi fakt lepší bude. Takhle si člověk kouí auto za 800 tisíc a aby dal dalších 50 do zabezpečení místo aby si za těch 50 koupil třeba novou sadu kol nebo já nevím co pro lepší jízdu.

Petr
14. února • 10:23

Pokud mohu doporučit zabezpečení, tak jedine SHERLOGa. Mám ho ve své octavii, která každou noc stojí na jednou pražském sídlišti. S autem se pokusil 2x nekdo odjet, přičemž jednou zdemoloval celou palubovku, aby se mu auto podařilo nastartovat. Nepodařilo.

Ta cena za SHERLOGa sice není nejmenší, ale za to klidné spaní to určitě stojí .

 

Carlos
18. února • 7:16

to Petr:  no kolega si koupil VW Passat za cca 1,4 mil. Kč /pro me sice nepochopitelna vec, ale nevadi/ no a mel ho cca 6 dnu, nez mu ho ukradli. Mel tam vsechno  mozny zabezpeceni vcetne SHERLOGU a presto byl za 5 min. pryc. Proste kdyz si muzete koupit za 80 000,- SHERLOG, tak si ho muze koupit i zlodej a naucit se ho sundavat / deaktivovat/. Proste na zlodeje existuje jedno reseni, jak pise kolega: nekupovat si vozidlo koncernovych / Volks. Group/ znacek a vozidla podobneho prihloupleho nemeckeho razeni.

Mimochodem jsem zvedav jak tomu klucinovi jak mu ukradli Octavii, neco zaplati pojistovna. Ve firme nam take ukradli jednou Octavku a dostali jsme od pojistovny celkem 68 Kč, to je slovy sedesatosm korun. Kazdopadne preju hodne stesti.

Petr
19. února • 13:37

Teda to ukradené auto, to je moje záležitost. Ale těch 68 Kč, to mi vyrazilo dech. Už jsem slyšel o mnoha vykutálenostech ze strany pojišťovny, ale jestli je tohle pravda (a nemám důvod pochybovat), pak opravdu .... no já fakt nemám slov. Jak to, že mohou za auto zaplati 68 Kč. To snad je i poštovné kolem celého případu dražší.?!

Carlos
20. února • 7:18

to Petr: ony ty pojistovny totiz vyplati nejdrive leasingovou společnost dle zustatkove ceny auta a potom jestli neco zbyde, tak dostane najemce vozidla. V nasem pripade byly ve vozidle doklady, takze nam snizili vyplacenou castku  a opravdu nam prislo 68 Kč. Celkem bylo zaplaceno cca 350 000,-. Proste skodovky se kradou velice a je nutne k tomu prihlizet. Jestli si chces koupit znovu Octavii RS, tak jenom pro informaci, dostal jsem od dealera SUBARU nabidku na WRX zcela nove za rovnych 800 000,- . A rozdil mezi RS a WRX je asi jako mezi Fabii 1,4  a Octavii 1,8 T . Mimojine zaruka 3 roky na vsechno a 5 let na podvozek. Pro me je vitez jasny.

Petr
20. února • 11:24

Já to měl koupeno za hotové, ale stejně se třesu, kolik mi vyplati. Už teď jsem nasranej. S tím WRX od Subaru, to je moc dobrá nabídka. Já jsem teď chodil po autosalonech a svezl jsem se s modelem 2003. No a taky mi udělali (teda nabídli) cenu, která je téměř srovnatelná s RS. A fakt je, že jízdní vlastnosti, výkon motoru záruky atd, to je u Subaru fakt někde jinde. A tyto vozy se údajně tolik nekradou. Takže opravdu , ač jsem byl z RS nadšen, Subaru je fakt o třídu výše a za ty peníze.... Asi změním značku. Totiž i pojistka vychází dobře.

Manis
22. února • 10:47

Cos to měl za RS - jaký modelový rok? Ty do MR2000 včetně - to s tím umí odjet každý jouda, od MR2001 jsou v Octávkách nové imobilizéry (vázané i na ŘJ motoru podle PINu) a mají více modelů (předtím to bylo všechno stejné), takže je to trochu složitější ale stejně.. A dej věděk kolik ta poj. zaplatila.

IMMO je v palubce, takže ... (a vyndat palubku to je max. 1 minuta, měnili mi ji v servisu)

Jinak i ten PIN lze údajně nějak z imobilizéru přečíst, stačí k tomu připojit počítač (pomocí redukce k PC, viz třeba http://obd.ec.cz) a spustit hackovací program (je to o programu a ne o té redukci k PC - ty jsou všechny stejné) který přečte PIN a .... jede se.

Jinak parkovat u zdi zadkem je dobrý nápad, protože do každé Octavky lze bez poškození kufrem vlézt do 10 sekund (neptejte se mě jak, ví to každý ÚAMK asistance / servis a když si zabouchnete, použije to) a pak otevřít centrálem všechny zbylé dveře (

Jedině alarm a dodatečné imobilizéry, případně instalovat 2 nezáviské alarmy, IMMO, to zloděj nečeká a parkovat tam, odkud nejde odtáhnout.

mupet
20. února • 10:58

"dostal jsem od dealera SUBARU nabidku na WRX zcela nove za rovnych 800 000,- "

...hmm, to je velmi zajímavá nabídka...je to cena jen pro tebe, nebo je to oficiální...dost se o tohle auto zajímám, můžeš napsat který prodejce?

dík mupet

Carlos
20. února • 15:00

to mupet: zkus dealera v Opave a jeste lepsi je v Liberci. Super pristup. Ta cena je na lonsky model. Ten vuz nema konkurenci. Absolutni spicka.

Manis
22. února • 10:34

to jde, no já bych radši WRX-STi

Flipper Tom
15. února • 13:24

A nebo je dobrý mít auto co není u zlodějů v "kurzu" :)) (zase jsem dnes nechal-já sklerotik - hodinu vodemčený auto před hyprem :)

Radek
13. února • 17:31

Petre, jsi presvedcen o tom, ze Ti pojistovna nahradi skodu do takove vyse, ze si koupis novou RS? Ja Ti to preju, akorat nevim, kolik muzes dostat od pojistovny.

Jeste me napadlo, ze Ti mohli okopirovat klice v servisu. Ten zamek zpatecky totiz samo o sobe je dobra vec.

Az ji budes mit, dej vedet...

Radek

 

 

Petr
18. února • 9:51

Ahoj Radku. No pojišťovna mi určitě nedá kupní cenu. To oni zase mají spoustu fíglů na základě kterých zjistím, že jsem měl starý krám, a proto pojistka je třeba na úrovni 60% kupní ceny. Bohužel. Ale dá mi to alespoň nějaký základ a půjdu určitě pro novou RS. Takže všem RSákům přeju, ať je nepotká to co mě a hodně spokojených kilometrů. Čau RSáci.

Petr
8. února • 20:42

Radku, skvělý nápad. No třeba by nám v tom pomohli hoši z AutoRevue.cz?

ú
8. února • 2:38

To je dobrý nápad Radku

Jak je oslovit, no, nijak legálně to bohužel nepůjde, v ÚAMK mají seznam asi tak 80% prodaných škodovek a jejich původních držitelů.

Maš to čiplé nebo tví kámoší?

Radek
8. února • 14:48

Ahoj, diky za radu. Zkusím na tom začít pracovat. Možná, že bych mohl zkusit i nějakou stránečku nebo diskusní fórum. Čiplé to nemám, rád bych, ale něco mi pořád říká: "Nečipuj, zničíš si to" :)

Olda
4. února • 9:00

tak tohle je spravne hodnoceni!

Tomáš Votruba
3. února • 17:01

U každého modelu jsou popsány praktické poznatky a zkušenosti, o test v tomto případě samozřejmě jde. Srovnání na konci článku rovněž naleznete. V tomto případě však jeho tvorba není jednoduchá, čtyři vozy jsou poněkud jiné sousto než v případě běžných testů jednoho vozu.

Příště však pro tuto příležitost posílíme redakční tým. Díky vašim připomínkám můžeme kvalitu AutoRevue.cz jen a jen zvyšovat. Díky za ně.

Tomáš Votruba, editor AutoRevue.cz

Pepan
5. února • 14:29

To je všechno pěkné, ale jde tu i o konkurenty Oktavky RS. Není opravdový konkurent, tedy ten, s kým by měla být srovnávána spíš Toledo se stejným motorem? Mimochodem, to tu šestku má ...

Petr
4. února • 7:40

Omlouvám se autorům testu Octavie RS, pokud jsem volil nevhodné výrazy. Popsal jsem své pocity a zkušenosti s tímto vozem.

Genio
9. září • 14:40

Ptre, za co se redakci omlouvate ? Myslim ze jste to napsal pekne a plne s vami souhlasim....

Tomáš Votruba
4. února • 13:22

Nic se neděje, konstruktivní kritika musí být. Jinak by nebylo co zlepšovat.

ú
8. února • 2:34

Kdo tomu dela safredaktora? Nejen blba cena, ale i "balíček ABS - MBA - MSR - ASR - ESP" to je nářez, kdo tomu aspoň trochu rozumí by napsal, že "Námi testovaná verze obsahovala navíc systém ESP za příplatkových 21 700 Kč"

A dále, červená rallye se nestříká už nejmíň rok. Takovýhle test udělám za den, ale na pořádný článek je třeba alespoň 1/2 dne intenzivního ježdění s jedním vozem, zvlášť pro nováčka, který nezná důkladně auťáky.

Ale nechci jen kritizovat, srovnávací testy jsou dobré a měl by je psát jeden člověk a je třeba nějak povzbudit autory, takhle píšou jen na kilobajty

Olda
3. února • 14:25

U me je jasnym vitezem Civic TypeR! Ten narozdil od svych "souperu" kope prvni ligu. :)

Karizma
3. února • 11:31

Civic Type R nemá 148kW, ale "jen" 147kW, ale budiž. Avšak verze určená pro český trh nemá 1195kg, ale 1270kg, takže je v tomto srovnání druhým nejtěžším vozem!

Karizma
3. února • 12:03

To, že RSo za Civicem ve zrychlení z 0 na 100 zaostává zhruba o vteřinu není ani tak vlivem rodílných hmotností (jak se autor domnívá), které jsou zanedbatelné, ale rozdíl 20 koní v max. výkonu a zejména rozdílného zpřevodování v tomto momentu dělá své.

Mato
3. února • 9:54

Jeeeeeeeje, ako pekne, ba az diplomaticky, napisane hodnotenie :))

PT
3. února • 9:05

A co Toyota Corolla 1.8 TSport ? Motor 1.8 VVTLi 141kW (192k)/7800 ot., točivý moment 180Nm/6800 ot., max. rychlost. 225 km/h, zrychlení 0-100 za 8.4 sec, kombinovaná spotřeba 8.3 litru, délka 4180 mm, rozvor 2600mm, pohotovostní hmotnost 1285kg, cena 754.900,- kč.

Olda
3. února • 14:23

Ta ma se sportovnim vozem spolecny snad jen motor :).

michal k.
18. ledna • 11:53

kdyz myslis ze Toyota Ts je jan 192k s hromadou pozlatka tak se muzem nekde sejit a zkusit to,ale s  Š. RS jezdit nemusis nemelo by to cenu koukal bys mi jen na zada.Ver mi.S hondou jsem to jeste nezkousel me to jede az od 6000t a honde prej uz od 5000t

kdyz vcas zavolas udelam si cas 604849623

PT
5. února • 7:13

Ale to maj všechny auta v tomto testu, nehledě na to, že Škodovka bude mít nejhorší podvozek ze všech testovaných.

impact
3. února • 10:54

Možná příště...

Doporučujeme

Články odjinud