Tak na tohle snad nemá ani význam reagovat, hned v první větě ze sebe děláte kardinálního blba. Každé dítě ví, že záruka u VW je buď 2 roky nebo do ujetí 100tis. kilometrů, vlastně u většiny automobilek záruka končí po ujetí 100tis. (jen tak namátkou Kia-7 let nebo 100tis., Chevrolet-3 roky nebo 100tis. atd.).
Další věc motory TSi mají pouze elektrické čerpadlo pro olej které zvyšuje tlak oleje do dmychadla kvůli chlazení a garantuji vám, že v 1,2 to není. Samotné dmychadlo musíte po jízdě nějak ochladit, to obvykle obstará olejová náplň, která odvede zbytečné teplo pryč, jenže u motorů TSi je toho zbytkového tepla takové množství, že samotný průchod oleje dmychadlem teplo pryč nedostane. Koncern to řešil jednoduše, zvýšením průtoku oleje dmychadlem, jenže to neřeší teplo které se shromažďuje po jízdě když řidič motor okamžitě vypne. Většina výrobců co experimentovala s turbo-benziny měla na dmychadlo přidělaný větrák který ho dochlazoval (jak během jízdy, tak po vypnutí motoru).
Pokud nerozumíte tomu jak může obyčejný elektrický ventilátor ochlazovat dmychadlo, doporučuji, podívat se na motor Tatry 603 nebo 613.
Jen pro úplnost, zbytečného tepla které dmychadlem projde je asi až o 40% víc než u nafty, systém zvolený koncernem VW je bohužel schopný odvést pouze asi o 10-15%ˇvíc tepla než u nafty, což logicky nestačí.
Poslední věc, což je canc nemístný a nevyzkoušený. 250tis, kilometrů vydrželo turbo v naftovém motoru u Saabu 9-5, to bylo tak jediné auto kde turbo přežilo 200tis., u většiny nafťáků bývá kolem 150-200tis. konec u na TSi motorů je konec do 100tis. u každého, koncern asi ví proč se na to turbo dává záruka 30tis.
Aby toho nebylo málo, projděte si pořádně záruku na většinu vozů koncernu VW, třeba u Fabie je záruka na ložiska kol pouze 50tis. kilometrů.