Srovnávací test: Škoda Fabia 1.2 TSI vs. Chevrolet Aveo 1.4

102 komentářů

ss
29. června • 21:11

kydy-srovnávat tuto srajdu se škodou

Lukash
27. července • 16:17

Dobrý článok nebyť toho konca... Neviem ako môže niekto porovnávať atmosferu s preplňovaným.. Mali ste porovnávať aj Fabku 1,4 atmosferu aby bolo rovnocenné. Tak je ovplyvnené aj konečné rozhodnutie typu : Zahodím všetky klady AVEA a vyberiem si FABIU, aj ked nič nemá vo výbave, nie je tak komfortná ani nemá takú výbavu, aj to len kôli tomu že oturbený motor ide lepšie (jedniná vec ktorá sa nedá porovnávať)... :-D:-D

Josef
28. května • 12:11

Dobrý den,Daewoo Kalos,Chevrolet Kalos nebo Chevrolet Aevo jsou velice dobré auta a značka DAEWOO je dobrá, možná někdo to pomlouva a nemá žádné skušenosti.Kdo není moc náročný tak značka DAEWOO nebo Chevrolet mu postačí a vyhodou je cena aut a náhr.dílů.

spotřeba
26. února • 21:36

jen se chci zeptat kolik jste jeli na dálnici ze vám ukazovalo aveo i přes 9lit. Když jsem si koupil aveo jel jsem s ním hned po prvé cca 250 km a měl jsem průměrnou spotřebu 7.5litru tak mi vaše spotřeba přijde moc veliká jedině ze 70% cesty tvořilo město

petr366
9. března • 16:26

Tak to já mám aveo 12 16ventil a jezdím průměrně za pět a půl litru.Je fakt ,že to nehoním.ten motor je takový pohodový skrček.Necuká ani při patnácti stech otáček a ve městě se s ním jezdí s klidem jaký sem u předcházejících aut nezažil.mám ještě šestnáctku od fiata a s tím jet pomalu v koloně či po městě je o nervy.Na aveu mi vadí měkký podvozek.houpe se to jak kačena a ze začátku mi to bylo dost nepříjemné.Ale dá se na to zvyknout.Jo po dálnici to při stošedesáti bere tak sedm a půl litru.Kamarád má to samé a tvrdí mi ,že jemu to po zajetí .Círka dvace tisíc km žere jen pět litrů.fábii bych při své postavě nechtěl ani omylem .V té se cítím jak v truhle a připadá mi,že ani jedničková oktávka nemá tolik místa jako aveo.

Náhodné kliknutí
1. ledna • 19:27

Tak jsem si přečetl onen článek. Pokud bych ho měl rozebrat po stránce stylistické - jde jednoznačně o placený PR text. Stačí si jen všímat přirovnání, slovních spojení. Obě jsou to malá auta na ježdění na krátké vzdálenosti s jedním, nejvýše dvěma cestujícími, také žádné není určené k sebeprezentaci, prostě obyčejné spotřební zboží. Zkrátka dvě obyčejné šedé myši na parkovišti sídliště.

Ivan
13. prosince • 10:10

ked už tak neporovnávať l.4 s turbo benzinom ale s 1.4 od volkswagen skody..!!B-]
ked budú montovať aj chevrolety Turbo benzin tak potom porovnať,a ten kufor .čo si ceši si beru hrable rýle etc na tzv chalupu,to tam nemajú????

pete
12. prosince • 21:51

clanek docela objektivni, ale tech hrubek! Me- komu cemu 3.pad ma byt mne., nebo v zimne ... Hruza, alespon si to v redakci po sobe prectete nez to zverejnite!

Rover623
11. prosince • 22:52

Jako člověk co dělal u Škody servisáka a který má v autorizovaných servisech stále dost známých mohu konstatovat, že motory TSi (jedno jaké) jsou pokus jak ze zákazníka udělat dojnou krávu. Ten motor vydrží maximálně 160tis. a to musíte mít štěstí.Turbo které je extrémně tepelně namáhané vydrží tak 100-120tis. maximálně. Přeskakující řetěz se objevuje taky docela často (hlavně pokud majitel častěji používá vysoké otáčky) na druhou stranu, pokud ten motor občas neprotočíte zanášejí se ventily jak ve Škodě 120. SW řídících jednotek je nedotažený už dlouho a VW na to kašle, sice každou chvílí vydá nějaký update, ale spíš si ze zákazníků dělá pokusné králíky.Prostě TSi je pro VW úžasný motor v 95% případů se totiž ten motor rozpadne na kousíčky až těsně po záruce. Ty motory jsou prostě problém a VW to ví, jenže odcházejí až po zárukách (většinou), což je pro VW výhodné, protože oprava verglu s názvem TSi je nerentabilní, takže to zákazníky donutí koupit nové auto.

Volvo
18. února • 14:29

Pane Reven jsem v soku!? Copak copak se stalo, ze jste prestal v obdivovani noveho Rapida a jeho zazracnych motoru TSI!?

Diamant
18. prosince • 12:22

Som presvedčený, že dnes sa snaží ušetriť na výrobe každý, nie len VW a Škoda. A určite ten motor nie je stavaný so zámerom, aby sa pokazil hneď po záruke. To sa ani nedá. Ak si kúpi auto dôchodca, vydrží mu ten motor hoci aj 20 rokov a naopak obchodný zástupca by mal v servise auto na výmenu motora každé 2 mesiace. Riešiť auto v záruke nie je pre automobilku zadarmo. Podľa mňa ide len o detské nemoci, predsa len nie vždy ide všetko automaticky zmenšiť a bude to mať rovnaké vlastnosti, ako väčší motor.K životnosti turba. Mal som Golfa TDI 81 kW MR 98. Takže asi najpodarenejší naftový motor TDI, ktorý každý chváli, vyrobený bol v dobe eufórie a prosperity, kedy sa tak nešetrilo na všetkom ako teraz a aj napriek tomu, že som jazdil skôr na spotrebu, tak turbo som menil v 160.000 km. Ale to už nevadí nikomu, že? Okrem toho turbo sa dá aj repasovať, nemusí sa nevyhnutne meniť za nové.

Rover623
18. prosince • 12:46

Za prvé, pokud si povšimnete záruka na vozy VW je pouze do 100tis. najetých kilometrů, což je mnohem důležitější údaj než časová životnost motoru. Jestli těch 100tis. najedete za 20 let nebo za půl roku už nikoho nezajímá, v momentě kdy překročíte nájezd 100tis. jste bez záruky a ty motory obvykle vydrží tak kolem 150tis. kilometrů.Za další, srovnávat naftu a benzin s turbem je hodně mimo. Benzínové motory s turbem většina výrobců zkoušela už v 70. letech a protože je turbo v takovém motoru extrémně tepelně namáhané, většina jich měla v takových autech i nějaké pomocné dochlazování turba, pokud vím, to motory TSi od VW nemají. Reálná životnost turba u nafty bývá něco kolem 100tis. (dnes), bohužel životnost turba na TSi je tak kolem 60tis. (spíš míň) a je konec. Repasovat turbo pro benzin je sebevražda, protože se vám to za necelých 20tis. znovu celé rozletí, takže velmi jednoduchým výpočtem zjistíte, že koupit nové turbo a najezdit s ním dalších 60tis. vás vyjde levněji, než do těch 60tis. to turbo 3x repasovat.Poslední věc, styl jízdy ovlivňuje životnost turba minimálně, mnohem důležitější je po každé jízdě turbo dochladit tím, že auto necháte na volnoběh ještě několik minut nastartované. Styl jízdy by se vám výrazně na životnosti turba projevil jedině tehdy pokud by jste auto při každé jízdě tlačil nebo neustále vytáčel studený motor (ale to se podepíše na celém motoru).

Tom
23. prosince • 20:19

Tak za prve, zaruka je dva roky a nevztahuje se na pocet ujetych km, to je dano zakonem. Pokud jde o rozsirenou zaruku, pak zalezi, na co zakaznik automobilce pristoupi.Mozna jsi delal servisaka ve skodovce a mozna tam mas i par kamaradu, ale dle tve infomovanosti se nedivim, ze vsichni na skodovku tak nadavaji. Jinak bys vedel, ze motory 1,2TSI maji nezavisle elektricke cerpadlo chlazeni. Jenze to samo o sobe nemuze pomoci, pokud chcipnes motor a nenechas dochladit nebo spise dotocit turbo na standardni otacky volnobehu(nedochazi k zasobovani olejovou lazni u turba dotacejiciho se setrvacnosti), tohle nedokaze zadny system ochlazovani vyresit, jen pouceny uzivatel. Realna zivotnost turba je kolem 250 t km, zkracuje se stylem uzivani, u TSI to plati dvojnasob. V poslednim odstavci si protirecis, pises, ze styl jizdy ma minimalni vliv na zivotnost, ale hned pod tim pises, ze vytaceni studeneho motoru ma na nej velky vliv(coz je spravne a u sluzebnich aut to nikdo neresi, proto tolik problemu s turby).Vetsinu problemu resi prave to dochlaze po jizde...

Rover623
25. prosince • 11:30

Tak na tohle snad nemá ani význam reagovat, hned v první větě ze sebe děláte kardinálního blba. Každé dítě ví, že záruka u VW je buď 2 roky nebo do ujetí 100tis. kilometrů, vlastně u většiny automobilek záruka končí po ujetí 100tis. (jen tak namátkou Kia-7 let nebo 100tis., Chevrolet-3 roky nebo 100tis. atd.).Další věc motory TSi mají pouze elektrické čerpadlo pro olej které zvyšuje tlak oleje do dmychadla kvůli chlazení a garantuji vám, že v 1,2 to není. Samotné dmychadlo musíte po jízdě nějak ochladit, to obvykle obstará olejová náplň, která odvede zbytečné teplo pryč, jenže u motorů TSi je toho zbytkového tepla takové množství, že samotný průchod oleje dmychadlem teplo pryč nedostane. Koncern to řešil jednoduše, zvýšením průtoku oleje dmychadlem, jenže to neřeší teplo které se shromažďuje po jízdě když řidič motor okamžitě vypne. Většina výrobců co experimentovala s turbo-benziny měla na dmychadlo přidělaný větrák který ho dochlazoval (jak během jízdy, tak po vypnutí motoru).Pokud nerozumíte tomu jak může obyčejný elektrický ventilátor ochlazovat dmychadlo, doporučuji, podívat se na motor Tatry 603 nebo 613.Jen pro úplnost, zbytečného tepla které dmychadlem projde je asi až o 40% víc než u nafty, systém zvolený koncernem VW je bohužel schopný odvést pouze asi o 10-15%ˇvíc tepla než u nafty, což logicky nestačí.Poslední věc, což je canc nemístný a nevyzkoušený. 250tis, kilometrů vydrželo turbo v naftovém motoru u Saabu 9-5, to bylo tak jediné auto kde turbo přežilo 200tis., u většiny nafťáků bývá kolem 150-200tis. konec u na TSi motorů je konec do 100tis. u každého, koncern asi ví proč se na to turbo dává záruka 30tis.Aby toho nebylo málo, projděte si pořádně záruku na většinu vozů koncernu VW, třeba u Fabie je záruka na ložiska kol pouze 50tis. kilometrů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Volvo
18. února • 14:38

Motory Volva maji od roku 2005 turba chlazene vodou, coz dnes zavadi i vice automobilek! Zivotnost turb u Volva bezne nad 250t km!

Tom
26. prosince • 9:11

Takze jenom kratce, zakladni zaruka je 2 roky, takto je to dano zakonem a nemuze si to kazdy omezit jak chce. Omezeni kilometry je u rozsireze zaruky nad ramec zakona, jak sam pisete jt. 3 a vice let. Tato zaruka je nadstandard.Dale 1,2tsi ma elektricke cerpadlo chlazeni turba. A zarucuju vam, ze ho tam najdete. To, ze turba u naftaku odchazi kolem 200t je spise vec majitele. Osobne mam kolem sebe 4 auta s najezdem kolem 300t a maji puvodni turba a nic nenasvedcuje tomu, ze by je bylo potreba menit. Takze zde take neni zobecnovani na miste

Rover623
26. prosince • 9:31

Tak explicitně pro vás, záruka 2 roky se vztahuje na vady způsobené chybou při výrobě nikoli na vady které vám výrobce dá jako běžné opotřebení a téměř jakoukoli vadu která se vyskytne nad 50tis. na pohyblivých částech už na záruku neuhrajete, ať už je to turbo, ložiska nebo dokonce celá převodovka.K tomu 1.2TSi, pouze jsem se pokusil konstatovat, že motory TSi od VW (jedno jaké) jsou časovaná bomba, která se vám obvykle rozletí až po záruce a pro smůlu majitele, obvykle velmi brzo po záruce, ale to je spíše filozofická otázka, pokud někdo potřebuje 10 let na to aby najel 100tis., tak mu těch dalších 60-80tis. než se na motoru projeví nějaká cenou opravy nerentabilní vada, bude trvat minimálně dalších 6 let, což by znamenalo životnost asi 16 let. Jenže za tu dobu se vám Fabia 2 a vůbec vše co stojí na stejné podvozkové platformě rozpadne na 2 části, stačí se po 3 letech ohnout a podívat se jak vypadají nosníky na spodku auta

jandaxx
28. prosince • 13:43

Tak tedy explicitně pro Vás. Zákonná záruka je vždy 24 měsíců a nelze ji časově omezit. Vaše poznámka o tom, že něco nelze uhrát po určitých kilometrech, je čistě spekulativní. Můžeme spekulovat o tom, jestli lze něco uhrát po 50 000, 62 000, 87 000. Ale jsou to čistě Vaše spekulace, které nemají oporu v zákoně. Můžete tady někoho označovat za blba, nic to ovšem nemění na tom, že ze zákona je záruka jasně daná a není nijak omezena kilometrovým proběhem. Kilometrovým proběhem může být omezena záruka smluvní. Tedy taková, která je založena na dohodě dvou stran.

perimaster
10. prosince • 13:28

mna by len zaujimalo, ze preco redakcia neporovnavala dva rovnake motory, kedze chevrolett a skoda maju atmosfericke 1.4l motory tak test mal byt s rovnakou motorizaciou. Jednoducho turbo spravi vela ci uz je to diesel alebo benzin, preto nieje mozne porovnavat atmosferu a turbo, ale pre flame v diskusii je to dobre. Takze tento test stoji zas za hov.o.

yoggi
11. prosince • 17:53

porovnavali asi preto, ze aveo je novy model, ktory ponuka ten motor. skodovka vo fabiii sice ponuka tiez 1,4 (dopredava) a nahrada je prave 1,2 TSI. bud rad ,ze neporovnavali tu silnejsiu podla vykonu a zobrali do uvahy prevahu turba a zrovnali slabsiu verziu.inak ked chces porovnat skodovacku 1,4 16V 63kW 132Nm a podobneho konkurenta v aveu tak 1,2 16V 63kW 115Nm.
parametre:
fabia 1,4 : 0-100 za 12,2 a max. 175km/h
aveo 1,2: 0-100 za 13,4 a max. 171km/hstaci pre porovnanie :)

perimaster
12. prosince • 16:41

ale mna to absolutne nezaujima, ci niekto nahradza a dopredava motor, ked to ma byt relevantny test tak ma sa vybrat rovnaky motor (kubatura, palivo, preplnovanie/atmosfera) a plus minus zacvakat za to rovnake peniaze. Potom nech vidime ake su rozdiely v motoroch a vo vybavach za danu cenu. Ked chevrolett bude mat preplnovane benziny tak urobia dalsi test. Tento porovnavaci test ma asi taku hodnotu ako keby porovnali chverolett benzin a fabiu s dieslom... takze je to jedno

yoggi
13. prosince • 11:46

a moze za to skodovka, ze chevrolet nema turbo benzin. jednoducho porovnali obdobne motory ( zobrali este slabsiu variantu ). aspon je vidiet, ze chervoletacka 1,4 ma sice kw, ale nic z toho pre beznu jazdu ( motoristu ) nanic. obdobu mala aj kia 1,4 80kW na prvy pohlad parada, realita uz nic moc a mnoho dalsich :))

Petr
9. prosince • 23:10

Pro me je prekvapenim, ze jsou s 1.2 TSI takove problemy (mne osobne pri 1150!!km preskocil rozvod ....) kdyz treba 1.4 TSI 90kW plati za skvelej motor. Copak ty motory jsou technologicky tak rozdilny??

Tomek
9. prosince • 17:40

Chci okomentovat podivné názory mnoha lidí, že ve škodovkách jezdí jen XXXXXX . Sice jsem mladší a také se mi líbí víc než škodovky jiná auta, ale v rámci své cenové relace si například nemohu moc vybírat .... k čemu 5 let staré audi a podobně, když mohu mít 2 roky starou fábku jebo oktávku v mnohem lepším stavu ? Mě nepřijde zásadní v čem těch 8000km/rok najezdím , nepotřebuji frajeřit a dávat najevo své úžasné možnosti a případně se zbytečně zadlužovat.
Většina kamarádů když si kupuje první auto začíná od pasatů a končí u šrotu, který vypadá krásně a stav je mizerný ... nějak nechápu proč, to je logika na draka.

Antiautomat
9. prosince • 13:47

Skratka a dobre > dvanast-sto TSi ma ku mne do garaze vstup zakazany.
A s nim aj vsetko co na kilometre zavana daunsajzinkom a podobnymi nafunkutnutymi hovadinami ako je ta v podani VW.

Jouza
9. prosince • 12:14

Koukam ze Ševrolet si dela z lidi slusnou prdel ... pisou ze maji 100konovej motor, auto ani ne 1100kg a zrychleni 0-100 za 12,2s... to by tak odpovidalo max. 80konovemu motoru. a v porovnani s 1,2TSI jeste slabsim... Papir snese vsechno a me jen zarazi ze jim to zerete.
A psat o chronickych problemech 1,2TSI je pro bulvar a pro ty co chteji usetrit a nejezdi do autorizovaneho servisu ...
Jeste srovnejte pocet majitelu 1,2TSI a ševroletu ...

Petr
9. prosince • 14:00

Gratuluji ti k nejhloupejsimu prispevku teto diskuse.

Mirek
9. března • 6:39

Byl sem Škodovkář. Dnes co Škoda není České auto jezdím autem vyrobeným v Evropě.Napsat značku tak se dočkám vašeho spražení. AVEO to není,to ne,ale tak sveřepě hájit Škodu dnes je nesmysl. Autem jezdím profesně 35let.Škodovkama a pak svým vozem jsem ujel pár kilásků.Opravdu hájit vozy Škoda je podivné.

pepe
9. prosince • 12:55

No myslím že poměr majitelů 1.2 TSi a majitelů vozidel CHEVROLET bude tak 1:100000.... a když už jsme u toho tak jestli si myslíš že na zrychlení má vliv jenom údaj v kW tak by jsi si měl Jouzo vyndat mozek z prdele:-P

jandaxx
9. prosince • 13:22

No, nechtěl jsem být tvrdý jako Ty, Takže jsem se jen zeptal, ke kterému trhu platí jeho konstatování.:-D
Abych nebyl napadnut, že mám určitě nějakýho Chevroleta, nebo Daewoo, tak nemám. Kdo chodí na garáž, tak ví, čím jezdím. Jen si myslím, že je potřeba být objektivní. Tím neříkám, že Fabia je hrůza a shit, jak zde někteří označují Aveo. To bych si nedovolil.

pepe
9. prosince • 13:57

Podle mně jsou toprostě obě obyčejný normální auta a jako každý výrobek tak i tato dvě auta mají každé své přednosti a mínusy..... podle mně závěr testu měl být takový pokud vybíráte mezi těmito dvěma vozy - když to bude Vaše auto jako jedinné v rodinně přikloňte misky vah k Aveu, je prostornějíší atd - pokud Vás to zajímá jako auto pro sebe s TSI užijete více legrace - vyberte FABII.

k22
9. prosince • 12:38

Možná je Chevy příliš skromný, když uvádí zrychlení z 0-100 za 12.2:-D, Ze zkušenosti vím, že třeba nový Suzuki Swift má v papírech maximálku 165km/h, ale jto max. na 5. , úsprný stupeň, mě ujkazuje taháč 187 a GPS 182 km/h na 4. rych. stupeň. Stejně tak zrychlení, vude v testech se uvádí 12,3s, ale nikdo se nenamáhá to změřit, já naměřil 11.3s...

Stanislaff
26. ledna • 12:18

Mam noveho Swifta 1.2 a starsiho Seata Cordoba 1.9TDi. Podle papiru oba maji zrychleni 12,3 s do stovky. Pocitove ale Seat po presednuti ze Swiftu vubec nejede. U predchozi generace Swiftu v realu namerili 74 kW misto 68 oficialnich a zrychleni 10,7 misto 11,8. Je videt, ze i nova generace je na tom stejna.:-D

jandaxx
9. prosince • 12:24

Kde?:-D

wolff
9. prosince • 8:11

No tak tenhle článek sem si s chutí přečetl. Fabii a její nectnosti zná každý, tak mě zajímalo jak si bude stát v přímém srovnání s výborným (po všech stránkách lepším) Aveem.Na začátek musím uvést, že sem překvapený, jakým způsobem realisticky autor článku píše o Fabii. Je to snad první text o tom autě, který trošku odpovídá realitě. Pravdou je, že už se asi blíží konec stávající Fabie, nachystaná zřejmě je nová, tak už je asi dovoleno opět psát jinak - realisticky-pravdivě... (a nebo, že bychom potřebovali zavést zákazníky k Citigo?)Nicméně.. Závěr..že kvůli motoru by sme vzali Fabii, když ta 1,4 není úplně špatným motorem, mi přijde prosě mimo mísu (i vzhledem k těm chronickým chorobám, kterými 1,2 TSI trpí...)

Fero
9. prosince • 10:13

Tiež somk zvedavý na tie chronické choroby, síce nevlastním TSI ale nemám rád, keď niekto napíše chornické choroby alebo trvalé problémy a potom to nevie ani ničím podložiť...jednoducho iba trepne aby niečo očiernil. Tiež by som rád videl nejaké argumenty, čísla, zdroje a podobne.

JirkaK
10. prosince • 8:21

Těžko očekávat, že Škoda auto vypustí nějakou oficiální statistiku, kolik motorů TSI vyrobila, u kolika z nich se měnily rozvody, kolik z nich skončilo ve šrotu......
Řekl bych to asi takhle. Rozvody OHC s rozvodovým řetězem se běžne používají asi třičtvrtě století. U nás počínaje žigulíky, konče auty jako je BMW a Mercedes, kterých tady jezdí hodně s nájezdy mnoha set tisíc km. Nikdy nikdo neslyšel o tom, že by u nějakého auta byly problémy s rozvody řetězem. Ptal jsem se jednoho servisáka, jak je tohle možné. On mi na to povídá - a viděl jste někdy ty rozvody? To je řetízek jak z čínského skůtru.
Koneckonců, když vyjely první HTP, pět let se nic nedělo a všichni tyhle motory chválili. Potom najednou, když se první HTP přiblížily nájezdu 100 000 km, začaly problémy s hlavami a rozvodovými řetězy. Vzhledem k tomu, že se u auta téhle třídy očekává bezproblémová funkce základních agregátů u 99,9% po dobu řekněme 10 let a 200 tisíc ujetých km, nezbývá než říct že něco je špatně. Po téhle zkušenosti by se očekávalo, že se ve Škodě dají velikého majzla, tím spíš, že benzínové turbomotory zkoušely v předchozím čtvrtstoletí mnohé automobilky, (namátkou mě napadá Fiat, Renault, Saab) a všechny udělaly obdobnou zkušenost - jede to jako z praku a vydrží to zhruba 100 tisíc km. Potom začnou hromadné problémy. Čekal bych ale spíš problémy s turby, které jsou turbobenzínu extrémně tepelně namáhané a například Renault 21 2.0Turbo měl kvůli tomu přídavné elektrické čerpadlo, kterým se ještě dvě minuty po vypnutí zapalování dochlazovalo turbo. A zajímalo by mne, jestli u TSI něco takového je. Ale zpět k tématu - namontovat po téhle zkušenosti s HTP na TSI rozvody, které odchází ještě v záruce, to je hodně na pováženou.

Tom
23. prosince • 20:10

Ano, TSI 1,2 ma nezavisle elektricke cerpadlo, ktere chladi turbo i po vypnuti motoru.
Jak vam ale jiste spousta lidi potvrdi, nejvetsi problem pro turbo je zastaveni motoru po rychle jizde, kdy nedochazi k dodavce oleje a mazani, ale turbo se stale jeste dotaci setrvacnosti z vysokych otacek. Tehdy dochazi k nejvetsimu opotrebeni a s tim si zadny chladici system neporadi, zde pomuze jen pouceny uzivatel...

Petr
9. prosince • 13:59

Clovece je toho plny internet, tak pouzij google!

10. prosince • 19:24

Já raději použiji vlastní zkušenost a ta mi říká, že žádné chronické problémy s TSI nemám :-D

no.problem
9. prosince • 10:28

ak sa vam nechce googlit, tak sa pozrite vyssie, alebo napriklad sem http://briskoda.net/forums/topic/213527-12-ts... ... B-]

9. prosince • 9:00

Můžeš mi, jako majiteli 1.2 TSI, napsat něco o těch chronických chorobách?

dave
9. prosince • 10:38
10. prosince • 19:26

Myslím, že jako majitel musím nejlíp vědět, jestli má můj motor chronické potíže a předsav si, že žádné nemá...

k22
13. prosince • 22:50

A kolik máš najeto chlapče?;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kukyn
10. ledna • 10:41

Já mám na motoru 1,2 TSI najeto 38 000 za rok a půl. Závady:
- 2x (!!!) kuna sežrala kabely před domem přes noc!:-))
- Několikaměsíční škytání motoru při přidání plynu v nejrůznějších podmínkách vyřešeno posléze výměnou něčeho elektrického u startéru:-| - na radu jednoho z dealerů Škoda, který se s podobným problémem už setkal. Mezitím vyměněn vstřik na 3. válci - bez výsledku, znovu zapalovací kabely - bez výsledku, vypuštění a vyčištění nádrže s podezřením na vodu v benzinu - bez výsledku, kompletní vyjetí benzinu a natankování plné nádrže paliva s okt. číslem 102 - bez výsledku - a to vše na radu továrny. Diagnostika si s problémem neporadila!
- průměrná dlouhodobá spotřeba je 7,2 litru podle palubního počítače.

jandaxx
9. prosince • 8:38

Škoda je, že se u nás neprodává s motorem 1.4T 103kW, který se dává do Astry, jako za mořem. To by byla velmi důstojná motorizace.

Blekota von Brno
8. prosince • 22:08

Trochu nechápu srovnání akčních cen Chevroletu a jejich ignorování u škodovky. Když navíc píše autor o tom dědulovi ve škodovce, ten dostane nejvyšší výbavu s TSI za 270 tisíc.

Tom
23. prosince • 20:07

Treba proto, ze by pak vysledek jedne z kapitol nebyl tak jasny a nemohla by vzniknout krasna diskuze?

JirkaK
8. prosince • 21:31

Spotřeba přes 8 litrů v průměru a 9 na dálnici u Avea, to je tedy síla. Se stejnou spotřebou jezdím s dvoulitrovým céčkovým Mercedesem.....
Výkon a spotřeba u škodovky vypadá papírově pěkně. Jenom by mě zajímalo, jestli už 1.2TSI nějak vychytali, aby se na něm každých 20 tkm nedělala generálka.

Honza
17. prosince • 16:18

Řekl bych, že je to ve zpřevodování - optimalizováno na rychlost 120 km/h, při které se měří normovaná spotřeba podle EHK. Pak už to při 130ti bere moc.

jandaxx
9. prosince • 6:44

Ano, ta spotřeba je trochu vysoká. Sám jezdím autem podobné velikosti a výkonu a dlouhodobě se držím okolo šesti litrů. A to jezdím téměř výhradně v městském provozu po Praze. Je ale otázka, jak na to pan redaktor šlape.

feflo
9. prosince • 7:17

...souhlasim s autorem predch. prispevku...mame hyu i20 se 100 k 1,4 a spotreba je v ciste mestskem provozu (jezdim s ni pracovne, coz znamena cca 10 startovani denne a popojizdeni prevazne 5-15 km) mezi 6,2 a 6,5 l/100 km (dle pouzivani klimy) v lete. V zime max o litr vyssi. Na dalnici +- 7 l pri 130 km/h a pri kombinaci (dalnice (jen cca 30 km), obce a mimomesto) max. do 5,4, ale spise 5,2 l/100km.
Pozn.: Nejsem duchodce, z krizovatek odjizdim rychle, pri predjizdeni vytacim motor do 5-5500 ot./min. Jen pri dojizdeni brzdim motorem. Kufr mam neustale plny (bud naradi a nahr. dilu (mesto), nebo batoziny (ostatni jezdeni)).

feflo
9. prosince • 21:15

...je otazka, zda te CH nemel cerstvy nezajety motor a S uz ano...pak bych se mozna udavane spotrebe nedivil...dalsi vec je, ze pokud se trochu slape na turbo, tak to taky pekne papa...u atm motoru spotreba samozrejme taky stoupne, ale zdaleka ne tolik...

Libor
8. prosince • 21:18

Si snad dělají pr*del. Stejně jako v autosalonu na primě tak tady si dovolí vypustit blábol že diesel byste hledali marně a já přitom v něm už jezdím druhý týden! Pan pisálek asi nebyl u žádného prodejce a nemá čerstvé informace, jen opisuje co někde viděl....:-/

jandaxx
8. prosince • 21:27

Libore, dej si studený obklad. Za tuhle chybu pravděpodobně nemůže redaktor, ale dovozce. Ani na stránkách chevroletu CZ není naftová verze v ceníku. Těžko bude redaktor zjišťovat nejnovější nformace u prodejců, když první mají být na webu dovozce. Než začneš do někoho píchat vidlema, podívej se, jestli pícháš do toho správného.
Vidíš v CZ ceníku Aveo s naftou? Nevidíš? Tak vidíšB-]

Libor
9. prosince • 0:51

Já tedy nevím jak kdo čte, ale tady píšou jasně: http://www.chevrolet.cz/modely/nove-aveo/nove-ave... ... Čtyři benzínové motory obsahují řadu moderních prvků zvyšujících jejich výkon a účinnost při spotřebě 5,5 l/100 km a emisích 126 g/km u verze 1,2 l 86 ks. Od podzimu budou k dispozici také 2 dieselové motory 1,3 l s technologií Start/Stop.Pokud vím podzim už je v plném proudu dost dlouho a 21. začíná kalendářně zima......
Minimálně mohla zaznít jak zde tak v TV alespoň tato informace....Mediím nelze věřit ani slovo, vše je jen vata která pomáhá prodávat reklamu, která je živí...

jandaxx
9. prosince • 6:41

Ano, toto jsem také četl. Důležité je "Od podzimu budou k dispozici také 2 dieselové motory 1,3 l s technologií Start/Stop"
Když se ale podíváš do těch technických specifikací(porovnání jednotlivých verzí) a ceníku v PDF, tak tam naftové Aveo NENÍ. Takže ten, kdo se podívá na stránky dovozce, může mít oprávněný dojem, že je sice avízován nástup naftového Avea, z nějakých důvodů ale prozatím není v nabídce. Těžko bude někdo přistupovat k získání informací o modelu tak, že se koukne na web dovozce a pak ještě překontroluje weby dvaceti prodejců, jestli ti náhodou nemají novější informace a ceníky, než dovozce. Zní, to co píšu rozumně a pravděpodobně?

Libor
9. prosince • 9:43

Ano zní.
Ale posteskl jsem jsi že minimálně podobná informace měla být uvedena. Naprosto stejnou formulaci měli v TV (kdo od koho odpisuje), tak mi to připadá jako záměrné ignorování...prostě loby pro jinou značku...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jandaxx
9. prosince • 11:40

No já to spíše vidím jako opomenutí redaktora. Kouknul do ofic. ceníku, naftu neviděl a tak dál neřešil Za korektní bych považoval, kdyby redakce článek upravila dle toho, co píšeme na diskuzi. Protože jinak se článek nezakládá na pravdě. Prosím tedy redakci o úpravu článku, nebo alespoň vsuvku.

jandaxx
9. prosince • 11:56

Poslal jsem do redakce oficiální prosbu o úpravu předmětné pasáže. Uvidíme, jak se pan redaktor pochlapí;-)

Engl
9. prosince • 19:28

Jen pro zajímavost-dokážete si představit v této kategorii model bez nafty? Prostě bych si to pořádně zjistil,protože bych mne to připadalo divné,mimochodem tak jako prezentovaná spotřeba -proboha já jezdím za méně s dvoulitrem Nissan Primera a pro upřesnění můj švagr má dva roky sedan aveo 1,4 a za osm až devět jezdí u Trutnova v zimě na sněhu do práce a na nákupy 10 nebo 20 km.

jandaxx
9. prosince • 22:40

Já ano. V této kategorii aut totiž vzhledem k ceně nemá valný smysl.

Libor
11. prosince • 20:26

Ja ne.
Smysl má vždy a důvody mohou být různé, od technického vybavení vozového parku nějaké firmy až po "daňovou optimalizaci".

jandaxx
12. prosince • 8:20

A jaký smysl má v této kategorii auto na naftu, když se vzhledem k rozdílu v nákupní ceně a rozdílu ve spotřebě nemá šanci zaplatit?
Pokud tedy ten smysl není v tom, že se někomu může jezdit s naftou příjemněji, protože jede "od spodu" Což pro někoho smysl mít může i přes nesmyslnou cenu.
Té daňové optimalizaci benzín vs nafta nerozumím. Prosím o vysvětlení.

Libor
12. prosince • 16:24

Cenový rozdíl není tak velký aby se nezaplatil....Samozřejmě pokud někdo udělá ročně 10000km tak ne. Ale jezdil jsem přes 50 000km. Teď už jen asi 30 000,- a je to znát nafta versus benzin. Optimalizaci ti poradí každý správný daňový poradce a protože to tady může číst i finančák, nerad bych zabíhal do podrobností...
Bohužel dnes kdy nafta stojí leckde více než benzín, už to tak zajímavé není. Ale pořád doufám že skoncem zimy nafta bude stát méně než benzín, a i kdyby ne spotřeba ji pořád zvýhodňuje.
Ave co jsem koupil má udávanou kombinovanou spotřebu 4,1 L. Tam se zatím s novým autem nedostanu. Ale pořád je to méně než zde uváděná spotřeba v benzínu.
Pro mě tedy pořád jedině nafta.

jandaxx
13. prosince • 0:23

Rozumím. Ale podle mne je ta úspora pofidérní. Vždy musíš počítat s rizikem problému u nafty(zvlášť dnes, kdy má každý nový nafťák DPF).
Pokud s takto malým autem najezdíš 30-50 000 za rok, jistě nejsi typický uživatel auta. Takové porce kilometrů se běžně najíždějí v autech o jednu, dvě třídy výš. Tahle kategorie je právě tak do 15 000 ročně a tam se nafta opravdu nezaplatí.
Já jezdím s benzínem podobné velikosti a výkonu za 6 litrů kombinovaně. Kdybych koupil Aveo v naftě a jezdil řekněme za 4,5 s nájezdem 30 000 ročně, je utracená částka 47250,-
Při spotřebě 6 na sto a benzínu (věřím, že bych se na 6 dostal, jezdím úsporně a předvídavě) je to 63 000 za rok. Počítám 35 za litr u benzínu i nafty. Cena Avea v naftě výbava LTZ je 323 400 Stejná výbava v benzínu je 266 900. Rozdíl je 56 500,- Takže se Ti rozdíl v ceně začně vracet po cca 3,6 roce. S tím, že v té době bude mít auto najeto nějakých 108 000 kilometrů při tomto nájezdu. A to počítám jen holou cenu paliva, ne dražší údržbu u nafťáku a riziko problémů. V té době už můžou nastat problémy systémů, na které jsou dnešní moderní nafťáky háklivé. Jak dlouho si chceš auto nechat? 4 roky? pak se to prakticky nevyplatí. 5 let? Pak už nějaká úspora bude, pokud se nic nepo... 6 let? Tam už začíná být riziko průšvihu velké. Prostě podle mne, je u malých aut rozdíl ve spotřebě tak malý a cenový tak velký, že praktická úspora je jen teoretická a lidi vychází jen z toho že "to žere 4,5" Pokud máš optimalizovanou cenu nafty výrazně pod oficiální úroveň, jsou to jiné počty. To ale platí i o benzínu. Jediné, pro koho je bez debaty naftové auto výhodné, ať je jakékoli velikosti a za jakoukoli částku, je zaměstnanec, který auto užívá i soukromě a platí jen projeté kilometry + 1% z pořizovací ceny auta. Veškeré ostatní náklady totiž platí zaměstnavatel. Dále se můžeme zabývat i tím, že uspořených 56 500 uložíš hned ze začátku na termínovaný vklad, kde při úložce na 4 roky budeš mít úrok 4%, vyděláš za ty 4 roky po zdanění cca 8157,- Počítáno zjednodušeně při připisování úroků ročně a nezapočítána inflace. Pokud by to bylo měsíčně, bude to ještě o nějakou korunu více. Tyhle peníze si připočítej jako výdaj navíc k ceně auta. Takže ono je potřeba se na to dívat komplexně, ne jen optikou nízké spotřeby. Čísla jsou orientační, takže nepřepočítávat přesně na koruny. Řádově jsem se snad nesekl.

Libor
14. prosince • 8:54

Ano, +- ty výpočty v dnešních cenách sedí.
Auto musím "podržet" min. 4 roky, tak dlouho se odepisuje v účetnictví.
Co se týče servisních nákladů, je to relativní. Dnes nelze automaticky říct v naftové verzi to stojí více....Jezdil jsem dobře přes 15 let různé typy Škodovek. Benzín i naftu, servisní náklady +- podobné. Položek na účtě vždy plno.
U Chevroletu (má rozvodový řetěz, nikoliv řemen) se mění jen olej v motoru + fitr. U všech ostatních položek je uvedeno K jako pouze kontrola. (+ jednou za 2 roky brzdová kapalina a nějaké vzduchové filtry) . Přepokládám že u toho auta půjdou servisní náklady rapidně dolů oproti Octávii, Superbu v naftě.
Po první prohlídce pak můžu doložit.

Brouk
12. prosince • 8:39

Smysl to nemá, ale lidi jsou už tak zdegenerovaní naftou, že prostě nic jiného nechtějí slyšet. "ty voe, to bude žrát i trávu kolem silnice"...toto když slyším, otvírá se mi kudla v kapse.

Lukáš  Dittrich
9. prosince • 20:48 • redaktor AutoRevue.cz

Zdravím Vás,
bohužel neproběhla žádná tisková zpráva, že Chevrolet začíná prodávat diesel a protože považuji oficiální web značky za věc, která by měla být maximálně aktuální, dál jsem nepátral, když jsem nenašel diesel ani v ceníku, ani v technických údajích, což samozřejmě byla chyba. Spotřeba mě také překvapila, nicméně po testu byla hodnota taková, jaká byla. Pravda ovšem je, že jsme s autem jezdili téměř výhradně ve městě nebo na dálnici (kolem tachometrových 140 km/h). Dlouhodobá určitě nižší bude, ale oproti 1.2 TSI zůstane stále výrazně vyšší.

jandaxx
9. prosince • 22:52

Dobrý večer, děkujeme za úpravu článku. Já osobně děkuji a tleskám. A to z toho důvodu, že Vy jako redaktor po upozornění na neúmyslnou chybu sestoupíte mezi nás prostý diskutérský lid a vysvětlíte, jak k tomu došlo. Zároveň musím v tomto okamžiku připomenout disproporci mezi jednáním Vaším a jednáním šéfredaktora p. Matějky, který na kritiku v článcích reaguje tak, že článek upraví a již dále nereaguje. Strčí hlavu do písku a dělá, že se nic vlastně nestalo. Ačkoli je slušnost se zachovat tak, jak jste se zachoval Vy. Stačí připomenout onu kauzu, kdy pan šéfredaktor sešlapával spojku u automatu s DSG v jednom zde uveřejněných testů. Po kritice tohoto z pohledu nás čtenářů šíleného přehmatu článek poupravil. Že by ovšem sestoupil ze svých šéfredatorských nebes mezi nás prosté čtenáře a napsal k tomu pár vysvětlujících řádků,
ho ani nenapadlo. Prostě se k tomu nepostavil jako chlap. A toto se nestalo jen jednou. Proto ho my čnenáři(snad mohu mluvit i za některé ostatní) nemáme příliš rádi. Může si za to sám.

Jakub Chromý (Robspier)
8. prosince • 21:01

No,tak jsem si přečetl, že jsem vlastně starej jak metuzalém, vozím v autě ani nevim co a na závěr, že jsem vlastně šedá myš. Tak to mě jako majitele Škody Fabia II nepotěšilo. Takže pro autora: " Starej teda rozhodně nejsem, není mi ani třicet. Šedá myš už vůbec ne!! " Během celého článku jsem měl takový nepříjemný pocit, že autor tohoto článku už má dopředu jasno. Chevrolet je křáp, který sice vypadá futuristicky ale to mě na cestách nezajímá.

Petr
9. prosince • 13:53

Tady to trapne hajeni vlastniho auta je opravdu smesne...
Hurvinek prohral, korejci to umeji lepe - smir se s tim...

jandaxx
8. prosince • 21:29

1. Kolik jste v tom "křápu" najezdil, že tak soudíte?
2. Je je zrovna Vám, tolik kolik je, neznamená, že zapadáte do průměrného statistického vzorku majitelů určitého typu vozu.

Reven_21
14. prosince • 20:57

Každý korejský auto je pekáč. Tam slovo "kvalita" vubec neznají. Smutný je že si to lidi nechtějí přiznat.

k22
8. prosince • 20:42

Ja bych bral Aveo:
Spolehlivá atmosféra (s motory 1.2 TSI jsou setrvalé potíže) a rozdíl v dynamice je zanedbatelný (pružné zrychlení mě nazajímá, když potřebuji tak prostě podřadím), kufr je prakticky stejně vellký, jízdní vlasnsoti lepší, bezpečnost je výrazně lepší (5* ENCAP, jedno z nejlepších) a přístrojovka je příjemná změna a rozhodně přehledná a funkční B-]

Silk
9. prosince • 19:57

fabia dostala 4* len preto, ze sa jej pri naraze zamok na zadnych dverach odmkol,

driver
6. dubna • 16:34


Mrkni se na euroncap na testy avea a fabiee. U fábie, při čelním nárazu je znatelně nalomen A sloupek, tohle u Avea nenajdeš.

Brouk
12. prosince • 8:32

Při nárazu se snad mají zámky odemknout automaticky, jestli se nepletu.

MOJE JMÉNO
9. prosince • 13:29

Já bych rozhodně nebral AVEO - aneb, co clověk, to názor...
Motor TSI mám v octávce a vše je OK. Víc již chválit nebudu. Rozdíl dynamiky nemohu posoudit, ale 30Nm rozdílu není v těchto kubatůrách rozhodně zanedbatelný ! Pružné zrychlení mne na rozdíl od Vás zajímá úplně nejvíce ! Osobně jsem rád, když při předjíždění nemusím dvakrát podřadit...Na druhou stranu - bezpečnost já osobně nekladu na první místo. Přístrojovka ?? Naprostá tragédie. Takový hnus by mě nesměl do baráku.

veto
9. prosince • 16:39

v podstate s tebou suhlasim s tym motorom, este ako bonus pridam nizsie otacky na dialnici a s tym suvisiaci komfort, ale aj tah.
Ale preco by som nesiel do fabie ani za cenu turba je, ze je to uzucke auto, taky vehikel z komixu. Ak by som uz moc chcel tsi, tak radsej polo.
Z tychto dvoch by som sa ale urcite radsej poobzeral po konkurencii

fero
9. prosince • 10:09

Môžete mi povedať aké konkrétne problémy má 1,2 TSI? Alebo najlepšie z vlastnej skúsenosti inak to považujem za kačicu.

Petr
9. prosince • 13:51

Problemy TSI jsou pomerne zname - EGR, vytahujici se retez, turbo...

no.problem
9. prosince • 10:17

nieco sa pisalo a hovorilo o rozvodoch (zla retaz? napinaci mechanizmus?), dokonca sa mi zda, ze je na to oficialna zvolavacka...

veto
9. prosince • 16:37

nie je na to oficialna zvolavacka, neklam. Skoda si to zobrala po svojom a zatlka, opravuju to len v servise, ak uz niekto pride napr na pravidelnu kontrolu. Ale ziadna zvolavacka to nie je.

jordi-san
9. prosince • 11:34

Tak konkrétně: rozvodový řetěz se vytahuje - riziko přeskočení s následnou smrtí motoru. Mám najeto 11tis. a auto je právě na výměně řetězu. Nejsem v tom zdaleka sám. Ani nemluvím o tom, že každou chvíli vyjde ze škodovky nový update sw řídící jednotky motoru, mě ho už přehrávali dvakrát.
Dále - nezakryté zapalovací kabely velmi chutnají kunám. To by byla úsměvná závada, kdyby sada kabelů nestála 2000 Kč. I přes to, že jsem je nastříkal sprejem proti kunám, jeden překously úplně a dva další ochutnaly, tak že nedávaly plnou jiskru. Je to tak frekventovaný problém, že ve škodovce udělali nový tvarový kryt přes kabely, aby na ně ty potvory nemohli.
Dále si majitelé stěžují na odcházející regulaci turba (to se mi zatím vyhnulo). Takže tak. Zlatá 1,4 atmosféra, co se týče spolehlivosti...

Antiautomat
9. prosince • 13:54

...takze v podstate ked si to niekto kupi ako ojazdene, tak si moze ist dat zrovna vymenit cely motor. Jazdim na 1.8 20v atmo (jedna z poslednych serii), max. spokojnost, nulove problemy.... ked citam tie desive pribehy zakaznikov koncernu na kadejakych forach, ktori doplatili na vsetky tie mozne zelene sra.ky v podobe daunsajzinku, tak mi z toho beha mraz po chrbte.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
10. prosince • 11:00

Ten motor jsem měl v oktavii 1996 a byl naprosto super. Po všech stránkách. Nicméně stále tehdy běžela masivní pomlouvačná kampaň různých chytráků a zanlců. To auto dodnes jezdí, má najeto bezproblémových 350 tisíc km.
Myslím, že něco podobného probíhá nyní s motory 1,2tsi. V motorech je VW světový lídr, udává technický směr. To, že v pohodě dokážou updatovat soft v motoru je ukázkou modernosti tohoto motoru a toho, že na motoru výrobce stále pracuje a dělí se o to se zákazníkem. Vzpomeňte na toyotu, jak problémy, o kterých věděli léta nechávali vyhnít a čekali, že to nějak vyšumí. A hlavně cpali prachy do barnumských reklam o nejspolehlivějších autech ..... dnes zcela k smíchu.

cert
10. prosince • 20:45

VW group je expert hlavne v optimalizacii nakladov a sterilnosti (a vyuzivaniu vsemoznych dielov napr. interierovych v celom spektre modelov a znaciek) aut.VW je na to ake ma obrovske zdroje je prekvapujuco malo inovativny. Jeho auta nie su ani najbezpecnesie ani najspolahlivejsie, su to skor take sede mysi bez stylu a napadu.

PT
10. prosince • 15:54

VW je leda tak lídr v pajcování, vždycky někde něco okopírují a pak to jen ve velkém prodávají, toť vše. Updaty řídicích jednotek vydávají všechny automobilky, pokud je ale někdo vydává moc často, tak to vypovídá pouze o neschopnosti a o tom, že SW na daný motor byl šit horkou jehlou. Jak je na tom v tomto ohledu VW nevím, takže nebudu soudit.
No, ono se stačí podívat jak se VW staví ke konstrukčním vadám svých výrobků. Realita je taková, že zatlouká, zatlouká a zatlouká a čeká až zákazníkovi vyprší záruka a pak jej na opravě natáhne (ostatně jako téměř všichni). Nebo aféra crashtestu Roomsteru - provedeno absolutně trapné řešení (přiletován kondenzátor) s tím, že už vyrobená auta mají smůlu a majitelé ať si klidně při nehodě chcípnou.
Co se 1.2TSI týče, tak jsem z jeho problému dost překvapen. Problémy toho motoru svědčí o tom, že u VW dělají buď studenti krátce po dokončení škole a to na každém motoru jiná skupinka studentíků nebo "experti" na motory u VW jsou tupá hovada. Vždyť průser s rozvodovým řetězem měli už motory 1.2 HTP (+ ještě sprasený oil management), tak jak můžou proboha sprasit v tak krátké době další motor stejnou vadou ?

Tom
23. prosince • 20:04

Nevim, proc se vsichni rozciluji u Roomstera. Pokud jsi dojel do servisu, tak ti ten kondenzator domontovali i do auta pred upravou. Dokonce se to delalo automaticky pri servisnich prohlidkach.
Treba toyota, ktere se u ravky spatne odpaloval airbag, byl dokonce nebezpecny, udelala zmenu jen pro nove vozy. A tady na foru to nikdy nikomu nevadilo;-)

jandaxx
8. prosince • 20:55

Také bych bral Aveo. Líbí se mi více. Jak napsal jeden garážník. Fabii si koupí ten, kdo už život vzdal a nic od něho neočekává:-D Nemám rád takové ty šedé myši, kterých na parkovišti vidím 50 ve třech barvách. Já osobně se vždy snažím vybírat vůz, kterých mnoho nejezdí. A je jedno, v jaké cenové relaci.
Drobná poznámka pro redakci. Chevrolet Aveo bude mít naftový motor. Už ho vlastně má, jen není prozatím u nás v nabídce. Jedná se o 1,3JTD od Fiatu naladěný na 55 a 70kW. Stačí se podívat např na stránky Chevroletu DE
http://www.chevrolet.de/eap/new-aveo-5d.pdf...

pepe
8. prosince • 21:01

na http://www.chevroletdedek.cz... najdete jak technická data tak ceník v CZK na naftové 1.3.

pepa
8. prosince • 18:49

Palubovka Avea je lepší ? :-D
Vypadá jak z motokáry :-P
Zvlášť jak jsou ty 2 fotky vedle sebe tak to úplně bije do očí.
Vlastně takovou "palubovku" mají motorky, ale z trochu jiného důvodu :-P

Earl
8. prosince • 19:37

Přesně tak, láce a kompromisy z palubovky Chevroletu přímo čiší.

Jožin
8. prosince • 18:17

Na otázku "Nevím, proč mají speciálně čeští zákazníci potřebu vozit v zavazadelníku co nejvíce litrů" Pamatujete na ty trapné lavory ve Š1000, 100, 120? tak asi tak, Teď si auta začnou kupovat zákazníci, kteří v takovém autě nikdy nejeli s celou rodinou na víkend na chatu a pak jim 290litrů bude připadat Ok

Náhodné kliknutí
1. ledna • 19:32

Proč se zabývate čísly. Jen pisálek si potřebuje přivydělat reklamním textíkem. Obě jsou produktem masové výroby, takový autofastfood. Udávané rozdíly jsou v běžném životě zcela nedůležité.

st
15. prosince • 15:24

To jste nejel někdy třeba s mojí maminkou nakupovat. Ta kufr mojí oktávie dokáže bez problémů zaplnit....

Jujda
8. prosince • 18:44

Proč potřebují vozit litry? Protože spousty lidí cestuje ... většina má zahrádky, chaty apod. Když jedou na víkend, tak každý litr v kufru je dobrý. Jezdím denně do práce a pokud si jednou týdně kupuji něco na chatu nebo domek, tak i tak mi nějaké ty litry chybí. Aź budou Češi zvyklí sedět doma a nikam nejezdit, nemít chalupy apod., tak budou kupovat menší vozy. Osobně se mi líbí víve Fabia, jak materiály, tak stylem, moc nemusím přetvarované vozy jako Aveo, ale určitě se najde mnoho jiných vozů, které by stály za pořízení v cenové relaci těchto dvou.

David
9. prosince • 15:41

No ten kdo chce vozit hromadu věcí v autě spíše bude volit u fabie provedení kombi nebo u avea provedení sedan, jinak si myslím že řešit velikosti kufru je dost zbytečné. Popravdě nejpraktičtější pro lidi z vesnice nebo chalupáře je ale asi fabia kombi, aveo sedan má poněkud menší nakládací otvor a pořád je menší než fabia kombi... No nic to jsou jen mé hloupé postřehy s oběma totiž jezdím. No osobně mi vyhovuje ale víc podvozek avea je totiž tužší (ale v jedné diskuzi někdo psal že je měkký, evidentně v něm ani neseděl...), každému ale vyhovuje něco jiného.

Jujda
8. prosince • 18:41

Proč potřebují vozit litry? Protože spousty lidí cestuje ... většina má zahrádky, chaty apod. Když jedou na víkend, tak každý litr v kufru je dobrý. Jezdím denně do práce a pokud si jednou týdně kupuji něco na chatu nebo domek, tak i tak mi nějaké ty litry chybí. Aź budou Češi zvyklí sedět doma a nikam nejezdit, nemít chalupy apod., tak budou kupovat menší vozy. Osobně se mi líbí víve Fabia, jak materiály, tak stylem, moc nemusím přetvarované vozy jako Aveo, ale určitě se najde mnoho jiných vozů, které by stály za pořízení v cenové relaci těchto dvou.

Silk
9. prosince • 19:36

K porovnaniu aut nic, len k tomu kufru.. Ze su to neni rodinne auta? Koncepciou mozno nie, no pre vecsinu Cechov a Slovakov nimi su. Pretoze ta vecsina si mozoe zvycajne dovolit len jedno auto, tak preto ten kufor, jednoducho nemaju na to, aby mali na male auto na dochadzanie do prace a zvlast vacsie na nakupy, dovolenky atd.

Doporučujeme

Články odjinud