Srovnávací test Peugeot 308 kontra Mazda 3: tváří v tvář

Nejvýznamnějšími letošními přírůstky do nižší střední třídy, nejexponovanějšího evropského segmentu osobních automobilů, jsou francouzský Peugeot 308 a japonská Mazda 3. Jak si vedly v přímém srovnání?
Seznam kapitol
  1. Souboj nováčků, Zkoušené vozy
  2. Podle vlastních receptů, Na palubě, Zavazadlový prostor
  3. V hlavní roli „i-Cockpit“, Možnosti tu jsou, U Mazdy 3 na to šli trochu jinak…
  4. Na silnici, Rozuzlení, Technické údaje
  5. Fotogalerie (společná)
  6. Fotogalerie (Peugeot 308)
  7. Fotogalerie (Mazda 3)

Souboj nováčků

Evropskému segmentu nižší střední třídy patří v současnosti třetinový tržní podíl, a tak je jasné, že když chce automobilka opravdu prodávat, tato třída pro ni bude klíčová. Zatímco událostí loňského roku v této kategorii byla premiéra Volkswagenu Golf VII, letos to jsou právě hatchbacky Peugeot 308 a Mazda 3, jež na sebe chtějí strhnout pozornost evropských zákazníků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V krátkodobém srovnávacím testu jsme proti sobě postavili dvě nejdůležitější novinky nižší střední třídy, Peugeot 308 a Mazdu 3

Aktuální Golf je po všech stránkách zlatým standardem, zatímco kouzlo současného Focusu již lety poněkud vyvanulo, nemluvě o Astře. Pokud tedy o koupi nového automobilu nižší střední třídy uvažujete, nové modely Peugeot 308 a Mazda 3 by rozhodně vaší pozornosti ujít neměly. Využili jsme možnosti a souběžně krátce ozkoušeli reprezentanty obou těchto řad.

Mazda 3: první kilometry za volantem, živé fotografie z Barcelony

Mazda 3: první kilometry za volantem, živé fotografie z Barcelony

Příjemné zjištění na úvod: je velmi milé, že i v této třídě a době vedoucí k maximální unifikaci řešení a postupů najdeme auta, jež v řadě ohledů výrazně liší a uspokojí požadavky různých zákazníků. Krátce jsme vyzkoušeli vozy Peugeot 308 Allure 1,6 e-HDI a Mazda 3 Revolution se slabším ze zážehových „dvoulitrů“.

Zkoušené vozy

Společnými prvky obou vozů byly kromě pětidveřové karoserie hatchback a perleťově bílého lakování také tmavé látkové čalounění a prakticky nejvyšší možná výbava, výrazně se pak lišily pohonnými jednotkami. Na jízdní výkony jsme se proto nesoustředili a v otázce jízdních vlastností jsme sledovali převážně ty parametry, jež použitým motorem výrazněji ovlivněny nejsou.

S ohledem na omezenou dobu, po kterou jsme tato auta měli k dispozici, berte prosím tento test jako jistou formu prvního svezení a prvního srovnání těchto dvou nových modelů. S Mazdou 3 jsme už jezdili při říjnové mezinárodní prezentaci v Barceloně, v tomto srovnávacím testu jsme se proto soustředili právě na francouzskou novinku, k níž jsme „trojku“ v jednotlivých ohledech přirovnávali.

Rozměry a objemyPeugeot 308Mazda 3
Délka4 253 mm4 460 mm
Šířka1 804 mm1 795 mm
Výška1 457 mm1 465 mm
Rozvor náprav2 620 mm2 700 mm
Rozchod kol vpředu1 559 mm1 555 mm
Rozchod kol vzadu1 553 mm1 560 mm
Objem zavazadlového prostoru min.420 l364 l
Objem zavazadlového prostoru max.1 228 l1 263 l
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Souboj nováčků, Zkoušené vozy
  2. Podle vlastních receptů, Na palubě, Zavazadlový prostor
  3. V hlavní roli „i-Cockpit“, Možnosti tu jsou, U Mazdy 3 na to šli trochu jinak…
  4. Na silnici, Rozuzlení, Technické údaje
  5. Fotogalerie (společná)
  6. Fotogalerie (Peugeot 308)
  7. Fotogalerie (Mazda 3)
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků