Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee'd SW - souboj ČR-SR 2/2

Máte před sebou druhou část a zároveň i dokončení našeho srovnávacího testu kombíků Hyundai i30 a Kia Cee'd, který jsme zahájili minulý týden.
Seznam kapitol
  1. Navazujeme, Na palubu
  2. Za volantem, Přístrojový štít a ovladače
  3. Motor, Na silnici, Podvozek s hvězdičkou
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Navazujeme

Oba tyto modely patří k nejmodernějším jihokorejským automobilům, které v Evropě útočí ve frekventovaném segmentu nižší střední třídy. Jde o vozy navržené vesměs v Evropě a určené především právě evropským zákazníkům, k nimž nemají ani dalekou cestu. Hyundai se totiž vyrábí v českých Nošovicích a Kia pak poblíž slovenské Žiliny, přičemž na rozdíl od předchozích generací řad i30 a Cee'd jde prakticky o identické konstrukce, jež se liší především designem. K tomuto srovnávacímu testu se nám podařilo získat vozy Hyundai i30 kombi a Kia Cee'd SW v takřka identické výbavě.

Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee

Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee'd SW - souboj ČR-SR 1/2

Kromě karoserie typu kombi sdílejí také nejvýkonnější zážehový motor 1,6 GDI/99 kW a bezmála nejvyšší výbavu. Hyundai i30 kombi začíná ve zkoušené verzi Trikolor na částce 370 990 Kč, ale sada příplatkové výbavy jeho cenu posunula až na 468 990 Kč. Kia Cee'd SW 1,6 GDI Exclusive stojí v základu 434 980 Kč, ale i tento námi zkoušený vůz byl dovybaven o celou řadu příplatkových prvků, čímž cena vozu Kia Cee'd SW narostla až na 491 980 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tohoto duelu se zúčastnily vozy Hyundai i30 kombi (nahoře) a Kia Cee'd SW (dole) se stejnými motory a podobnou výbavou (pořadí v řazení snímků zůstane zachováno)

V prvním díle jsme se podrobně soustředili na historii a tržní ukotvení těchto modelů, specifika obou zkoušených vozů a doplňkovou výbavu a zavazadlové prostory (včetně jejich vnitřních rozměrů). V něm najdete také odkazy na aktuální ceníky a katalogy a řadu dalších zajímavostí. V dokončení tohoto srovnávacího testu se přesuneme do prostoru pro posádku, všimneme si pracoviště řidiče, jízdních vlastností a naměřených hodnot.

Na palubu

Boční dveře mají nepatrně odlišné tvarování (totéž platí také o jejich vnitřních obkladech), ale nabízejí stejně pohodlný přístup do interiéru, a to jak díky svým rozměrům, tak i úhlu otevření s adekvátně nastavenou aretací v otevřené poloze. Hyundai má ve dveřní loketní opěrce u řidiče tlačítka jednodotykového ovládání všech oken a zrcátek, u Kie je ovládání zrcátek na palubní desce vlevo od přístrojového štítu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tvarování dveřních obkladů se liší, úhel a rozměr dveří nikoli

Také tvarování sedadel je u obou aut velmi podobné a liší se hlavně čalounickými materiály. Kia je má pestřejší a v testovaném provedení vynikala stavitelnou tuhostí bederní opěry v obou předních opěradlech, navíc s elektrickou regulací. Přední sedadla mají dostatečně dlouhé a tuhé sedáky i opěráky, jež představují velmi zdařilý kompromis mezi pohodlím a spolehlivou oporou pro cesty na delší vzdálenosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední opěráky u Kie (dole) těží z předností elektricky stavitelné bederní opěrky

Zadní sedadla s prostorově hospodárnými výsuvnými hlavovými opěrkami a výklopnou středovou loketní opěrou zrovna anatomicky tvarovaná nejsou, ale v přijatelném pohodlí se na ně usadí i trojice dospělých pasažérů průměrného vzrůstu. Tísnit se nebudou ani s koleny, ani s hlavami, k duhu jim navíc přijde prakticky plochá podlaha bez středového tunelu.

Ani tvarování zadních sedadel se prakticky neliší
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai vzadu předních opěradel nabízí síťové přihrádky a plastové obklady

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Navazujeme, Na palubu
  2. Za volantem, Přístrojový štít a ovladače
  3. Motor, Na silnici, Podvozek s hvězdičkou
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků