Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee'd SW - souboj ČR-SR 2/2

Máte před sebou druhou část a zároveň i dokončení našeho srovnávacího testu kombíků Hyundai i30 a Kia Cee'd, který jsme zahájili minulý týden.
Seznam kapitol
  1. Navazujeme, Na palubu
  2. Za volantem, Přístrojový štít a ovladače
  3. Motor, Na silnici, Podvozek s hvězdičkou
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Navazujeme

Oba tyto modely patří k nejmodernějším jihokorejským automobilům, které v Evropě útočí ve frekventovaném segmentu nižší střední třídy. Jde o vozy navržené vesměs v Evropě a určené především právě evropským zákazníkům, k nimž nemají ani dalekou cestu. Hyundai se totiž vyrábí v českých Nošovicích a Kia pak poblíž slovenské Žiliny, přičemž na rozdíl od předchozích generací řad i30 a Cee'd jde prakticky o identické konstrukce, jež se liší především designem. K tomuto srovnávacímu testu se nám podařilo získat vozy Hyundai i30 kombi a Kia Cee'd SW v takřka identické výbavě.

Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee

Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee'd SW - souboj ČR-SR 1/2

Kromě karoserie typu kombi sdílejí také nejvýkonnější zážehový motor 1,6 GDI/99 kW a bezmála nejvyšší výbavu. Hyundai i30 kombi začíná ve zkoušené verzi Trikolor na částce 370 990 Kč, ale sada příplatkové výbavy jeho cenu posunula až na 468 990 Kč. Kia Cee'd SW 1,6 GDI Exclusive stojí v základu 434 980 Kč, ale i tento námi zkoušený vůz byl dovybaven o celou řadu příplatkových prvků, čímž cena vozu Kia Cee'd SW narostla až na 491 980 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tohoto duelu se zúčastnily vozy Hyundai i30 kombi (nahoře) a Kia Cee'd SW (dole) se stejnými motory a podobnou výbavou (pořadí v řazení snímků zůstane zachováno)

V prvním díle jsme se podrobně soustředili na historii a tržní ukotvení těchto modelů, specifika obou zkoušených vozů a doplňkovou výbavu a zavazadlové prostory (včetně jejich vnitřních rozměrů). V něm najdete také odkazy na aktuální ceníky a katalogy a řadu dalších zajímavostí. V dokončení tohoto srovnávacího testu se přesuneme do prostoru pro posádku, všimneme si pracoviště řidiče, jízdních vlastností a naměřených hodnot.

Na palubu

Boční dveře mají nepatrně odlišné tvarování (totéž platí také o jejich vnitřních obkladech), ale nabízejí stejně pohodlný přístup do interiéru, a to jak díky svým rozměrům, tak i úhlu otevření s adekvátně nastavenou aretací v otevřené poloze. Hyundai má ve dveřní loketní opěrce u řidiče tlačítka jednodotykového ovládání všech oken a zrcátek, u Kie je ovládání zrcátek na palubní desce vlevo od přístrojového štítu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tvarování dveřních obkladů se liší, úhel a rozměr dveří nikoli

Také tvarování sedadel je u obou aut velmi podobné a liší se hlavně čalounickými materiály. Kia je má pestřejší a v testovaném provedení vynikala stavitelnou tuhostí bederní opěry v obou předních opěradlech, navíc s elektrickou regulací. Přední sedadla mají dostatečně dlouhé a tuhé sedáky i opěráky, jež představují velmi zdařilý kompromis mezi pohodlím a spolehlivou oporou pro cesty na delší vzdálenosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední opěráky u Kie (dole) těží z předností elektricky stavitelné bederní opěrky

Zadní sedadla s prostorově hospodárnými výsuvnými hlavovými opěrkami a výklopnou středovou loketní opěrou zrovna anatomicky tvarovaná nejsou, ale v přijatelném pohodlí se na ně usadí i trojice dospělých pasažérů průměrného vzrůstu. Tísnit se nebudou ani s koleny, ani s hlavami, k duhu jim navíc přijde prakticky plochá podlaha bez středového tunelu.

Ani tvarování zadních sedadel se prakticky neliší
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai vzadu předních opěradel nabízí síťové přihrádky a plastové obklady
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Navazujeme, Na palubu
  2. Za volantem, Přístrojový štít a ovladače
  3. Motor, Na silnici, Podvozek s hvězdičkou
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie
TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků