107
Fotogalerie

Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee'd SW - souboj ČR-SR 1/2

Kapitoly článku:


Doplňková výbava

Tím cena vozu Kia Cee'd SW narostla až na 491 980 Kč. Pokud se však spokojíte s některým z již vyrobených vozů parkujících momentálně ve skladech, můžete až do konce roku (případně do vyprášení skladů) vozy této řady kupovat se slevou 30 000 Kč (Active), nebo 40 000 Kč (Comfort a Exclusive), čímž by se testovaná Kia Cee'd SW s cenou dostala mírně pod Hyundai.

Jak bylo řečeno výše, výbava obou zkoušených vozů byla rozsáhlá a velmi podobná. Hyundai ale vyniká třeba kolenním airbagem před řidičem, polokoženým čalouněním, navigací, couvací kamerou nebo dešťovým senzorem, zatímco Kia svého konkurenta z Nošovic překonává třeba vyhřívaným volantem nebo elektricky stavitelnou tuhostí bederních opěr v předních sedadlech, zkrátka pro každého něco.

P1130169.JPGP1130202.JPGP1130150.JPG
Couvací kamera Hyundai, vyhřívání volantu Kia a praktické startování tlačítkem u obou

V rámci následujícího porovnávání těchto po všech stránkách prakticky identických vozů by mohlo sehrát roli především rozdílné obutí (v obou případech zimní pneu a lité ráfky). Zatímco Hyundai nese pneumatiky Nokian s rozměrem 205/55 R16, Kia obouvá gumy Sava Eskimo o rozměru 225/45 R17.

Závěrem této kapitoly je třeba zdůraznit, že jde o „novinářská“ auta, jež mají za úkol především ohromit a demonstrovat možnosti daných modelových řad. V podobných specifikacích se tyto vozy zřejmě příliš prodávat nebudou, neboť v hladině těsně pod půl milionu korun lze vybírat i z celé řady jiných automobilových modelů.

 Hyundai i30 kombiKia Cee'd SW
Rok výroby20122012
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)468 990 Kč491 980 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)299 990 Kč329 980 Kč
   
Výbava  
Posilovač řízeníAno, stavitelný účinekAno, stavitelný účinek
Airbagy7x6x
El. řízení podvozkuABS, VSM, BA, TCSABS, ESC, BAS, TCS
Centrální zamykáníAno, na DO, bezklíčovéAno, na DO, bezklíčové
El. ovládání okenAno, 4x, aut.Ano, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno vč. přiklápěníAno vč. přiklápění
Čalouněnílátka/kůželátka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAnoAno
Stavitelná bederní opěraNeAno, el.
Stavitelný volantAno, výškově i podélněAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopnáDělená a sklopná
TempomatAnoAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónováAno, aut., dvouzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, USBCD, MP3, AUX, USB
BluetoothAnoAno
NavigaceAnoNe
Přední mlhová světlaAnoAno
Nárazníky v barvě vozuAnoAno
Litá kolaAnoAno
Xenonové světlometyNeNe
Denní svíceníAno, LEDAno, LED
Palubní počítačAnoAno
Kožený potah volantuAnoAno
Vyhřívaná sedadlaAno, předníAno, přední
Vyhřívaný volantNeAno
Parkovací asistentAno, vč. kameryAno
Start/stop systémNeNe
MetalízaAnoAno

Na první pohled

Zvláště při pohledu na profil karoserií obou vozů je jejich příbuznost více než patrná a svědčí o ní také výrazně skloněná příď, na kterou v prakticky nezměněném úhlu navazuje vysoké čelní sklo. Linie vozu Kia Cee'd SW se nebojí ostřejších a odvážnějších křivek, což odpovídá zaměření tohoto modelu na sportovněji smýšlející zákazníky. Za povšimnutí stojí u Cee'du trojúhelníková okénka u paty sloupku A, směrem vzad vzhůru stoupající spodní linie bočního zasklení a úzký sloupek D, do něhož se ostře zakusují poslední okna.

P1130093.JPGP1130102.JPGP1130114.JPG
P1130241.JPGP1130263.JPGP1130258.JPG
Stejné auto, různý vkus

Naproti tomu záď Hyundaie s širším sloupkem D působí poněkud těžkopádným dojmem. Model i30 kombi navíc přidává boubelaté rozšíření předních i zadních blatníků, které ve spojení s členitou a rozevlátou přídí budí dojem pokusu o líbivost. Členité jsou také sdružené přední svítilny s projektory pro potkávací světla (nabízejí překvapivě dobrý a správně rozvrstvený účinek!) a oddělenými pomocnými parabolami pro světla dálková.

P1130097.JPGP1130104.JPGP1130106.JPGP1130275.JPGP1130254.JPGP1130271.JPG
Hyundai na eleganci, Kia na sportovní notu

Přední část karoserie modelu Kia Cee'd SW je o poznání jednodušší a podle našich odhadů nebude vůz stárnout tak rychle jako Hyundai. Přídi dominuje decentní, chromovanou lištou rámovaná maska, jejíž horní prolis se opět promítá také do horní hrany čelního skla. Zatímco Kia nese denní svícení pásy LED přímo ve světlometech, v nichž se nachází také paraboly pro nesvětlování zatáček, Hyundai i30 má oproti tomu pásy LED denního svícení okolo mlhovek, přičemž mlhovkami také nesvětluje zatáčky.

P1130116.JPGP1130123.JPGP1130124.JPG
P1130262.JPGP1130266.JPGP1130270.JPG
Rozdíly jsou patrné také při pohledu na zadní část karoserie (opět nejprve Hyundai a pod ním Kia)

Záď modelu Hyundai i30 kombi působí docela jednoduchým, nevtíravým dojmem a spodní hrana výklopné zádi sahá takřka k vnějšímu obrysu zadního nárazníku. Naproti tomu zadní část karoserie vozu Kia Cee'd SW je řešena poněkud odvážněji. Ostřeji pojaté svítilny nesou na rozdíl od Hyundaie zdroje LED a spodní část nárazníku je řešena jako náznakový difuzor.

P1130239.JPGP1130276.JPGP1130252.JPG
Další přímé srovnání detailů; Kia má větší kola, ale Hyundai chromované kliky

Tvar odrazových ploch vnějších zpětných zrcátek je u obou vozů stejný, ale liší se jejich vnější kryty, jež sice v obou případech nesou boční blikače, ale svým vzhledem lépe navazují na linie okolních karosářských dílů konkrétního modelu.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud