Srovnávací test: Ford Mondeo ST 220 vs. Opel Vectra GTS V6

Milan K  |  19. 05. 2003 11:21

Tedy přátelé - nevím v jakém autě jste to jezdili, ale já osobně mám s Vectrou GTS 3,2 najeto přes 7.000 Km - a mohu Vám odpovědně říct, že udané spotřebě neveřím ani "za mák" - moje průměrné hodnoty jsou cca kolem 16 l / 100 km - a to se snažím auto netrápit a řadím kolem 3.000 (50 % město  50 % dálnice). Při sportovní jízdě (dálnice cca 180) a řazení mezi 5000 -6000 se spotreba bez problemu vysplha na prumernou spotrebu 20 l. Myslím, že si každý dokáže představit, jaká je to potom otrava být každých 250 - 300 km u pumpy.

 

 

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  20. 05. 2003 07:21

Teď jsem jezdil Audi A8 s 4,2l V8 a bez problému jsem se vešel i při dynamické jízdě do 13 litrů; ve městě do 17 l, mimo město jsem udržel spotřebu na deseti.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  20. 05. 2003 08:33

Jednoznačně souhlasím, s tímto vozem se nedá jezdit pod 14-15 litrů, spíše ale okolo 16ti. Při "zařádění si" ale spotřeba stoupne výrazně nad tuto hranici. Uváděná spotřeba okolo 10 litrů odpovídá tak leda tomu, že byl motor pouze nastartován, ale auto bylo na návěsu, tak se lze opravdu dostat pod 15 litrů. JINAK TO PROSTĚ NEJDE!!! Každý, kdo to auto má to musí potvrdit... Jak jsem již zde na jiném místě psal (jednalo se o poznámky k recenzi), pominu-li finanční stránku, tak zásadním problémem velké spotřeby je potom malý dojezd, v Praze to tak nevadí, ale protože tankuji Super98 a docela dost cestuji mimo Prahu, mám problém s nalezením pumpy, kde 98maj a musím vždy přemýšlet zda není lepší natankovat tady, kde ho mají nebo ještě nějakou najdu. Např. na cestě Praha - Strakonice je poslední na dálnici u Dobříše a další až ve Strakonicích, bratru 90Km.

Odpovědět  |   | 
alan  |  15. 05. 2011 15:37

Pravda,jak už tady bylo napsáno,nauč se jezdit.Koupoil jsem taky Vectru 3,2 GTS a navíc v automatu a abych měl průměrku kolem 15 l na 100 to bych musel jezdit furt jako dobytek.Dle pal.pc i dle reálných litrů paliva jezdím kolem 10-11 l na 100.Jo jasně,jak je člověk v koloně,tak vezme více,ale i přesto se dá jet i kolem 9l a to na dálnici, cca do těch 160 km/h ,protože točí 3000 ot/ min.Přesto to budu dávat do LPG,protože co chce tento nenažraný stát za benál je už nehorázné.

Odpovědět  |   | 
PetrABC  |  21. 05. 2003 07:39

Tak se nauč jezdit a nepodtáčej motor.

Odpovědět  |   | 
skdd  |  21. 05. 2003 10:28

musim potvrdit, ze toto auto naozaj nezere 10 litrov. Aj ked som sam tomu nexcel verit (vid ine forum tu na arevue) po tyzdnovom jazdeni s 3.2 musim tu pritomnych 14 az 20 litorvym dat za pravdu. Zere ako swina :) chcelo by to 75 litrovu nadrz.

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  29. 11. 2004 14:57

No teda jezdit s benzinovym motorem pod 3000 otacek je opravdu zajimava taktika, jak snizit spotrebu Ale jak ses sam presvedcil, zrejme dost neucinna. Dovol mi, abych ti pripomenul, ze existuje cosi jako "tocivy moment", ktery u benzinovych motoru dosahuje maxima nad 4000rpm a na spotrebu ma nezanedbatelny vliv...

Odpovědět  |   | 
Tomáš. S  |  01. 04. 2018 11:07

Tak to nevím co sní děláte , ale já jezdim 9l dálnice 13l střelba . Při normální 10.5 50% město 50% silnice

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  19. 05. 2003 21:09

Drobny rozdil mezi vozy asi bude ten, ze u Fordu je jisty predpoklad, ze za ctyri roky bude jeste v klidu jezdit. U Opelu uz bych si tim nebyl tak jist ...

Odpovědět  |   | 
Yaroukh  |  19. 05. 2003 21:43

Vim, ze takhle to u Opelu bylo driv, ale predpokladal jsem, ze na sobe Opel uz nejak zapracoval (prave i Ford sel za poslednich par let s kvalitou nahoru) ... Podle jak starych modelu Opelu usuzujete na horsi kvalitu?

(Sam jsem spis do Fordů, takze smele. :o)

Odpovědět  |   | 
MHPlus  |  20. 05. 2003 16:47

No nevím - už jsem pár Oplů měl a životnost měly rozhodně delší....

Odpovědět  |   | 
PetrABC  |  21. 05. 2003 07:41

A z čeho pramení tvá "jistota"? Zase tvůj známý má známého a ten má Opela, kterého koupil od jiného známého a ten si ho dovezl v roce XXXX z Německa ne.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  22. 05. 2003 21:40

No zkazek o opelech jsem slysel hodne, ale realne (tj. primo, nikoliv pritel pritele) vim o zkusenostech s tremi Opely. Dva z nich jsou Astra (aktualni model, obe zanovni, koupeno nove v CR). Oba dva rozesranne straslivym zpusobem, minimalne jednou za 1/4 roku v servisu, pokazde ucet min. deset tisic.
U jednoho z nich bych to jeste mozna pochopil jeho majitel je trosinku cunik, ale druhy je velmi uzkostlivy a opatrnicky ridic co s nim jedna skutecne jako v bavlnce. Presto se ani ne trilety vuz mrsi hroznym zpusobem. Vcetne dilu, ktere by mely vydrzet dele jako je treba vyfuk nebo elektrika. U trileteho vozu dost tragika.
Jinak moje sestra mela jako vysadkove vozidlo do mesta prastary Kadett a do te doby nez ho zrusila o kamion, vcelku slouzil. I kdyz vypadal dost zbesile a treba prahy uz se menily, protoze stare uplne zmizely. Nicmene jinak slapal slusne (az na ridke vyjimky), asi bylo pro Opel lepsi, kdyz byly vozy jednodussi.
V kazdem pripade si myslim, ze dobrym ukazatelem ceny vozu je cena ojetin. V prumeru dava docela statisticky zajimavou hodnotu. Kdyz by byly Opely tak kvalitni, tak proc je to (krome Hyunday) jedna z nejlevnejsich znacek ojetin. Podivejte se kolik stoji treba tri roky stara Omega, klidne i novy model. Proc se vuz co stal 1.200.000 prodava po trech letech za ani ne ctyri sta tisic? Ty propady cen jsou skutecne docela silene. Myslim, ze to neco rika o kvalite vozu.

Odpovědět  |   | 
milan  |  28. 10. 2003 01:41

Jsem majitelem malého neznačkového autoservisu,opravujeme vše co jezdí.Co se týče značky OPEL ,není vůbec žádný problém(vyblikání chybových kodů,přístup k servisní dokumentaci,ap.) což mnoho jiných značek zcela záměrně potrádá.Mimo starých ŠKODOVEK,má největší poruchovost značka FORD a FIAT.Že je OPEL levný,neznamená,že je nekvalitní.VIZ náhrádní díly a opravitelnost vozu.

Odpovědět  |   | 
milan  |  28. 10. 2003 01:41

Jsem majitelem malého neznačkového autoservisu,opravujeme vše co jezdí.Co se týče značky OPEL ,není vůbec žádný problém(vyblikání chybových kodů,přístup k servisní dokumentaci,ap.) což mnoho jiných značek zcela záměrně potrádá.Mimo starých ŠKODOVEK,má největší poruchovost značka FORD a FIAT.Že je OPEL levný,neznamená,že je nekvalitní.VIZ náhradní díly a opravitelnost vozu.

Odpovědět  |   | 
Silvie M.  |  12. 01. 2005 10:05

Ahoj Milane,

mám menší problém,   již delší dobu sháním manuál k vozu OPEL VECTRA r.v. 2003, motor 2,0, DTi.

Takže Tě (Vás) prosím, pokud by jsi mi nemohl pomoct při hledání, nebo spíše poradit, kde je možnost tento manuál sehnat.

Moc, moc děkuji sl. Silvie

 

Odpovědět  |   | 
Tomáš. S  |  01. 04. 2018 11:11

Tomu bych moc nevěřil. Jak se říká Fordem tam pěšky zpátky

Odpovědět  |   | 
Yaroukh  |  19. 05. 2003 21:44

z tech cervenejch sedacek ucuravam :o) mozna ?jsou? neprakticke, ale vypadaji SQELE !

Odpovědět  |   | 
PetrABC  |  21. 05. 2003 07:42

Jo , jsou skvělé, jako v bordelu.

Odpovědět  |   | 
ladin  |  22. 05. 2003 12:54

Jooo, nemaj za priplatek nejakou asistentku v cervenem pradylku

Odpovědět  |   | 
Karta  |  22. 05. 2003 18:22

Nejmensi spotrebu mam 11.5 nejvetsi 18.5. V Praze prumer 14.5.

Odpovědět  |   | 
cortes  |  13. 12. 2003 12:07

Nádhera, ST220 vypadá perfektně, viděl jsem ho v černé barvě, prostě krása, Vectra je zvláštní, ale ten nový OPELův design je o ničem!!!

Odpovědět  |   | 
Driver  |  22. 06. 2004 13:45

Aha.. tak to ze ford a fiat je nejporuchovejsi je pekna blbost. Vem si kolik jezdi fordu a kolik opelu.. Fordu jezdi daleko vic - proto jich taky do servisu vic prijimate. Ale podle tohodle se nedaj delat zadny  zavery. Ford je kvalitne o mnoho lepsi nez opel.

 A kdybych se rozhodoval mezi GTS a ST 220, beru ST 220 i kdyz na GTS se mi libi ten computer.

Odpovědět  |   | 
Hanz  |  21. 04. 2009 16:24

Vlastním gts 3,2 už rok a spotřeba je at jezdím tak jezdím do 13 l/100 km.

Odpovědět  |   | 
ingi  |  28. 10. 2013 15:02

Dobrý den chci se zeptat vlastnim ford mondeo st220 a je normální že stím v pruměru jezdim po okrskách do 90 km/h se spotřebou 9,4 :O

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A
Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Česku. Stojí méně než Škoda Kodiaq RS

Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Če…

Šestiválec, místo pro osm cestujících a šestnáct držáků na nápoje. Obří SUV od Hyundaie se s tím nemaže. Teď si ho můžete koupit i v Česku.

3.  7.  2020 | | 56 N/A