154
Fotogalerie

Srovnávací test Ford Focus RS vs. VW Golf R: Rychlá rota, čistá stopa

Kapitoly článku:


Nejlepší je Drift Mode bez driftu 

Zatáčky. To slovo Focus RS miluje, protože právě zde vyniká jeho speciální pohon všech kol nejvíce. Ford naladil své nejnovější RS velmi sportovně, takže už v základním nastavení tlumičů je podvozek dost tuhý. To ale neznamená, že by nezvládal nerovnosti nebo že by auto po silnici skákalo. Sportovnější nastavení tlumičů je ovšem jednoznačně určené pro nažehlené silnice. Naštěstí si můžete tlumiče jednoduše upravovat bez ohledu na vámi zvolený jízdní režim. Jak praktické. 

Jízda po okreskách s novým RS je jako horská dráha. Focus žere zatáčky se stejnou chutí jako svoje pneumatiky při driftování. Auto je maximálně jisté, nabídne přesné řízení a možnost řídit vůz plynem. Jednoduše vás velmi rychle a snadno vtáhne do děje. 

_DSC0157.jpg_DSC0156.jpg
Focus RS je velmi zábavný hatchback, u kterého máte pořád co objevovat. Jeho sklon k přetáčivosti je v této kategorii téměř unikátní. Lepší je už jen BMW M135i, což je ale v základu zadokolka 

Postupné zkoušení jízdních režimů nakonec pro mě přineslo trochu nečekaný výsledek. Nejvíce zábavný mi přišel Drift Mode, ovšem bez toho, abych musel jezdit každou zatáčku bokem. Když na to přijde, zadní náprava tu přední opravdu přetlačí pouze díky vaší noze na plynu, ale elektronika nad vámi bdí pořád, i když ustřelení zádě dovolí. 

Popravdě řečeno, na přesné vychytání funkce tohoto elektronikou řízeného driftu bych potřeboval více času a hlavně více sad pneumatik, ale nakonec až tak daleko zajít nemusíte. V režimu Drift se totiž zadní náprava snaží nejvíce a auto se dá nejsnáze řídit plynem. Prostě přiletíte do zatáčky, přidáte a malinko natočíte volant. Na té sportovní židli krásně cítíte, jak se vůz stáčí do zatáčky a jak vás čtyřkolka katapultuje na další rovinku. 

_DSC0279.jpg_DSC0301.jpg
V zatáčce pod plynem umí předvádět nové RS skvělé představení a to ani nemusíte jezdit bokem. Osobně doufám, že si auto někdy vyzkouším na sněhu,
protože tam to musí být skvělá zábava 

RS ale není z kategorie Volkswagenu Golf R nebo třeba Mercedesu A 45 AMG. Není to taková ta sterilní zběsilá čtyřkolka, která létá po okreskách rychlostmi před časem dostupnými pouze v supersportech, abyste z toho neměli prakticky nic. RS musíte řídit a pokud hodláte hledat maximální schopnosti vozu, bude to od vás chtít i něco více než jen líné sezení v sedadle a kroucení volantem jako na počítači. RS je pořád v základu předokolka a točivý moment umí pěkně zatáhnout za řízení. Není to nic dramatického, ale s prstem v nose krájet okresky nemůžete. 

Odměnou budou emoce. Hodně emocí. A hlavně! RS díky různému nastavení čtyřkolky nabízí různá chování. Coby řidič máte co objevovat a s čím si hrát. To třeba takový Golf R neumí. 

_DSC0291.jpg_DSC0312.jpg
Focus RS je zábavnější. Je to takový „pan rychlá rota“, zatímco Golf R
je „pan čistá stopa“

Volkswawgen Golf R: Nuda, nebo vlastně ne? 

Jak nad tím tak přemýšlím, odlišnější auto, než jakým je Volkswagen Golf R, jsme pro tento srovnávací test snad ani vybrat nemohli. Erko vždycky kralovalo tam, kde se přikládala velká váha dennímu používání, které mu jde vážně skvěle. Od prvního okamžiku. 

Interiér je jednoznačně hezčí, má lepší materiály, je tišší, zkrátka po všech stránkách civilnější. Když sem posadíte manželku nebo někoho neznalého a budete tvrdit, že jste právě přijeli s obyčejným TSI o výkonu 120 koní, budou tomu věřit. Golf R je regulérně pohodlný, regulérně vynikající na dlouhé cesty a může být regulérně prostorný, když sáhnete po verzi kombi. 

_DSC0211.jpg_DSC0206.jpg_DSC0210.jpg
Golf R je uvnitř hezčí, tišší, asi i prostornější a tak vůbec pohodlnější. Kdo hledá univerzální stroj s pekelnou rychlostí, ale pořád vysokou mírou komfortu, ten už číst dál nemusí. Nic lepšího dnes na trhu v tomto směru není

Pokud chcete super-hatch jako jediné auto, nemusíte číst dále. Nic lepšího, než je Golf R, aktuálně na trhu nenajdete. Kromě všeho zmíněného je Golf také úspornější než Focus, když se rozdíl pohyboval při klidné jízdě kolem jednoho litru, při té ostřejší ale byl i pět litrů na sto. Já jsem ovšem toho názoru, že takto rychlou čtyřkolku člověk chce hlavně kvůli svezení a emocím, takže rozebírání prostoru i té civilní jízdy vynechám. 

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud