Srovnávací test Ford Focus RS vs. VW Golf R: Rychlá rota, čistá stopa

Moik  |  30. 08. 2016 17:16

No tak Focus rs je a byl pro nekoho,kdo chce obcas radit na okruhu a rezat poradne zatacky a bavi ho rizeni. Golf gti/r je a byl pro nekoho,kdo se chce ukazovat. A tak jsou oba dva naladeni. Ty auta spojuje jen a pouze vykon motoru. Jinak je to jak srovnavat traktor s pluhem a f1. Ove jezdi po silnici a majo 600k.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  30. 08. 2016 19:26

Ale je tezke rozhodnout, co je pluh a co F1. Pro me je F1 treba golf a pluh je focus RS. Ano golf je na ukazovani pro lidi, co neumi jezdit, aby mohli ukazovat, ze jezdit umi, protoze to auto udela vse za ne. Focus jezdi o trochu lepsi, ale jen v rukou dobreho ridice. Prumerny bude rychlejsi v golfu...

Odpovědět  |   | 
Rüdiger  |  30. 08. 2016 17:44

A kdo chce opravdu pořádný hothatch jde do RENAULT Sport !!!

Odpovědět  |   | 
Ivo  |  31. 08. 2016 11:55

kdo chce pořádnej sporťák koupí Ford Mustang

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  31. 08. 2016 20:17

hm, tak to by si do toho Renaultu naozaj sadat nemal.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  30. 08. 2016 18:40

...za mna Ford. Aj ked na starom Nissane Sunny 2.0 GTi za zabavite rozhodne lepsie.
Ten bol doslova besny

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  31. 08. 2016 20:16

HTP minuskar sa urcite zviezol v oboch. Davaj minus.

Odpovědět  |   | 
maro  |  30. 08. 2016 19:28

Za mna Ford, VW nuda na 2, ziadny charakter ako vsetko ostatne na ulici; ci uz je to R, GTI alebo nie. Ak si kupujem auto tak sa chcem aspon trochu odlisit, RS je pekna volba :)

Odpovědět  |   | 
vonkreuz  |  30. 08. 2016 20:39

U Golfu R nemáte technický údaj vrtání x zdvih - 82.5 × 92.8 mm. Což je ještě větší nadčtvrec než FF RS. A proto mi následující věta o G R vychází spíše jako oxymoron. "Motor má totiž skvělé reakce na plyn, obrovskou chuť po otáčkách a pěknou výkonovou špičku."

Odpovědět  |   | 
klon  |  30. 08. 2016 20:51

No podle mě je focus jen marketingovej produkt-reklama na jine fordy co na vw nestačí. Ford udělal závoďák a poslal ho na silnici. Konkurenci nemá, ale kdo si ho pujde koupit?
Nejezdil jsem ani jedním,ale mam zkušenosti s leonem cupra 3dv. manuál. Na denní ježdění to fakt není. Spojka jde těžko a má moc dlouhé dráhy řazení - takže jedině s dsg. Dále je to nechutne tvrdý,takže jedině combi. No a nakonec to tahá za volant tak,že si za tím prostě neodpočinete. Spotřeba dobrá, ale co 10.000KM to komplet brzdy a co 20.000KM to spojka. Takže to víc stojím v servisu než jezdím. Mám rád auta která jedou,ale tohle nepotřebuju.

Odpovědět  |   | 
mz  |  30. 08. 2016 21:28

Zkus vyměnit řidiče, evidentně má volšový ruce.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  31. 08. 2016 15:13

...tiez by ma zaujimalo ako sa da znicit spojka po 20.ooo.
Mne vydrzala origo 300.ooo a bohvie ci este nesluzi dodnes.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  01. 09. 2016 22:45

Evidentně nevíš co píšeš..mám cupru, najeto 20 tisíc spojka jde naopak lehce a kdo je třeba zvykly na Megan RS, tak je to pro něj měkké. To co píšeš o brzdách je nesmyls. Byl jsem na okruhu několikrát, rozhodně jsem je nešetřil a i při těch 20 tisících jim dávám ještě tak 5-10 tisíc....a to se bavíme jen o předních, vzadu jsou dobrý 2/3 destiček.

Co se týká pohodlí, tak mi najdi sportovně zaměřené auto na 19 kolech (v nižší střední), které by bylo pohodlnější...cupra se naopak hodí i na denní ježdění úplně v pohodě.

Odpovědět  |   | 
Márty  |  30. 08. 2016 23:26

Krásný test! Sice bych u 4x4 hot hatche čekal právě ódy na praktičnost atd. Nicméně autor poukázal na radost z jízdy a s tím spojené (často opomíjené) koule

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  31. 08. 2016 07:18

Výborný text, emocema se vymyká stejně jako Focus RS. To hledání hranice, kdy to auto už nejede úplně tam, kde je natočený volant je parádní. Já amatér na to potřebuju pomalé a široké zatáčky nejlépe do kopce, abych při chybě to stačil ještě zachránit. Úplně bych od sebe odlišil jízdu na čas a pro radost. Před zatáčkou se na zábavný průjezd soustředím jak krasobruslař na skok.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  31. 08. 2016 08:00

Ten drift mode funguje poněkud prasáckým způsobem. Zadní pohon je oproti přednímu zpřevodován mírně do rychla, takže při plném sepnutí zadních spojek se zadek utrhne už takto vzniklou hrubou mechanickou silou - kola se prostě navzájem trochu šprajcují. Teoreticky by takhle zadek mohl prokluzovat i úplně bez plynu, v praxi ale software při ubrání plynu spojky nejspíše ihned uvolní.
Takže ve výsledku to sice na efekt klouže, ale pneumatiky jdou zákonitě do kytek a spotřeba letí nahoru

Odpovědět  |   | 
tom  |  31. 08. 2016 09:18

A o zivotnosti tech spojek a servisnich nakladech, na ktere jsem se ptal, ani slovo.

Odpovědět  |   | 
Provo  |  31. 08. 2016 11:44

Těžko soudit co spojky, ale o gumách je textu jasně napsáno, že je to žere daleko rychlejším tempem než Golf. A to není poprvé co to čtu, prakticky ve všech podrobnějších testech je tato zmínka a většinou i povzdech, že Ford na novinářských autech nestačí gumy měnit a dává je do testů s pneu rozedranými na hadry.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  31. 08. 2016 20:20

...niekto skratka tu excelovsku tabulecku do zelena dostat musi.

Odpovědět  |   | 
Peťas  |  31. 08. 2016 08:46

Moc jsem se na test těšil a moc mě tento test zklamal. Doufal jsem v naměřené hodnoty, že si s tím zajedete na okruh atd... Takto jsme se dozvěděli jen to co každý tušil nebo věděl.

Já bych bral GolfR, protože nemám řidičské schopnosti, které by potenciál FocusuRS vyždímaly.
proto bych dal přednost hezčímu (Poslední interiéry Fordu se mi zkrátka nelíbí), měkčímu a civilnějšímu Golfu, který je podle testu horší jen v tom, že vám nedá ty emoce.

Onen vysoký posed za volantem Focusu RS si musím vyzkoušet. Je to docela nepříjemné sedět ve sportovně střiženém autě vysoko a nemít možnost si sedadlo dát níže...

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  31. 08. 2016 11:45

V praxi je vyšší posed výhoda, když jedeš rychle tak lépe vidíš až za roh. Třeba přes horizont se kolikrát až nadzvedávám ze sedadla, abych vše viděl co nejdříve.

Odpovědět  |   | 
Peťas  |  01. 09. 2016 10:18

V dodávce určitě

Odpovědět  |   | 
mot  |  31. 08. 2016 10:41

Parádní počtení!
Tak by to mělo vypadat u takových aut - zaměření hlavně na emoce a pocit ze svezení...
Vážím toho, že jste se nevěnovali blbostem jako kufr atd...ale čapli jste to za správný konec.
A naprosto souhlasím s verdiktem...

Odpovědět  |   | 
Kyle  |  31. 08. 2016 11:36

Nejsem designovej maniak, ale tady si neodpustím....nešla by ta přístrojovka Focusu vytrhnout a namontovat tam ta z Golfu ?
Pak by byl svět ok.

Odpovědět  |   | 
D2  |  31. 08. 2016 11:56

ak su obe tieto auta urcene na vikendovu zabavu za volantom tak:
- chyba porovnanie dynamiky na zaklade vlastnych merani...
- chyba porovnanie v realnych podmienkach na niektorom z mensich technickejsich okruhoch
- chyba porovnanie za rozneho pocasia, stavu vozovky
(pilotmi ktori maju dostatocne skusenosti s jazdou autami tejto kategorie a ktori su schopni ich vlastnosti analyzovat a popisat...)
- odporucat tieto auta pre zabavu na okreskach moze iba vrah alebo sebevrah pretoze v ramci povolenych limitov je na ne aj polovicny vykon viac ako dostatocny...
- porovnavat dynamiku motora na zaklade katalogovych udajov mi pride diletantske a vysledkom tohto testu je kompilat subjektivnych "dojmov" a katalogovych PR-kecov...
- rozoberat vsetky tie jemne nuansy tohto textu kde je opat velmi "citlivo" zakomponovane ako sa sice vsetci vyrobcovia snazia ale koncern je aj tak najsamlepsi je asi zbytocne (tu privedene az do absurdna ze to ze je to auto vlastne vo vsetkom lepsie je jeho nevyhoda...)
tento test vyznieva vo vysladku ako premrhana prilezitost a hodi sa mozno na lifestylovy portal ale myslim ze tu si to ziada cosi ine...

Odpovědět  |   | 
Dedecek  |  31. 08. 2016 17:15

Prispevek uzivatele D2 viz vyse by si meli redaktori tohoto magazinu vytisknout a trikrat precist pred kazdym dalsim srovnavacim testem. ... Clanek je jedna velka promrhana prilezitost.

Odpovědět  |   | 
Mariuss  |  31. 08. 2016 16:53

Nekde jsem cetl nebo slysel, ze Drift mode v zadnem pripade neni urcen na bezne jezdeni, protoze se pri nem brzy opotrebuji ty spojky na zadni naprave. Cili pokud pan autor jezdil prevazne v Drift modu a podle toho hodnoti Focus RS, neni to vypovydajici pro bezneho majitele, kteremu by auto v tomto modu dlouho nevydrzelo. V testu mi prave chybi srovnani jizdy v nekterem z "normalnejsich" modu urcenych pro bezne jezdeni (za bezne jezdeni povazuji i rychlou jizdu po okreskach). Dekuji

Odpovědět  |   | 
Yard  |  01. 09. 2016 10:26

U posledních X desítek recenzí máte krásně naměřené hodnoty. Různé zrychlování, pružné zrychlení, brzdy atd.

Tady to prostě chybí. Zrovna u takových aut by mě to zajímalo mnohem více, než v testu Passata.

A ty emoce jsou relativní. Znám řidiče, kteří ty emoce vyčarují i ze Swiftu a nepotřebují k tomu 300 koňové super káry. Dejte Focuse do ruky starému dědovi a emoce zažijete jedině při parkování u Kauflandu.

Odpovědět  |   | 
Pavel Král  |  01. 09. 2016 10:54

Dám ruku do ohně za to, že... Je jedna předokolka která pravda už se asi rok nevyrábí, ale i přes obsah "pouze 1,6" by byla těmto dvěma minimálně rovnocenným soupeřem. Pravda není to hatch, ale coupe. Klidně mě ukamenujte zaživa, ale RCZ R je prostě majsrštyk.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  01. 09. 2016 11:19

Ten Opel- Focus má skoro metrák a čtvrt nadváhu a je tedy obézní. Jak je možné, že si toho nikdo nevšiml proboha ! Vždyť taková nadváha se musí jistě projevit na dynamice, jízdních vlastnostech, spotřebě. A co na to místní odborníci - teoretici ?

Odpovědět  |   | 
Yard  |  01. 09. 2016 13:25

Měření od jednoho člověka co dělá recenze na auta na YT.

zrychlení z 0 na 200 km/h

Focus RS - 19,6s
Golf R - 19,6s
GTi Club sport - 17,5s
Cupra 290 - 17,4s

Odpovědět  |   | 
maro  |  01. 09. 2016 16:56

ok cisla , pekne, nechci prosim ta porovnavat GTi Club Sport & Seat s RS. Skus sa na to pozriet z driving experience & fun. Nechcem sa nikoho dotkunt ale ten seat je pre socky z dediny, ktory sa pozera len na cisla!!!
Co tu na www.autorevue.cz maju vsetci s tym suntom co sa predava pod znackou Seat resp. s celou VW Froup?!? Este tu nikto nespomenul oktaviu a bude to to komplet. Su aj ine znacky ako skoda a seat!

Odpovědět  |   | 
stan  |  04. 09. 2016 16:22

Cupra pro socky? Na Slovensku šla ekonomika hódně kupředu asi. Ford vzal z Focusu to nejlepší co na něm bylo. 2.5T a dal tam ecofukar, jedno z nejhorších turb, které nejede a žere i trávu kolem cesty a vytváří zvuk ze kterého bych blil. Focuse RS bych si koupil možná tak pro děti místo kolotočů.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  02. 09. 2016 23:26

Kdyby někdo mel zajem vidět RS bitvu

https://youtu.be/aT2L03VwTcM...

Audi je u me vítěz, ten pětiválec je fantazie.

Odpovědět  |   | 
Achiler  |  03. 09. 2016 12:29

Já vám teda nevím, asi je to hodně ovlivněno tím, že jsem hrdým majitelem 2 Fordů, ačkoliv s koncernovými vozy (staršími) i jinými jezdím často. Ale mně se naopak interiér FF RS líbí více. Ten u Golfa je takový zastaralý, nudný, ohraný a v pár směrech neefektivní. To se týká výdechů klimatizace, ačkoliv výškově tvarované nejsou hezké na pohled, přinášejí více praktičnosti.

Řekl bych, že u VW se prostě musí z pravidla říkat, že mají nejlepší zpracování.

V porovnání FF 1 a Golf 4 (99 vs 04 rok) je naopak kvalitnější zpracování ve Focusu na první pohled. V Golfu vržou dveře, ručka, přístrojovka. Golf také více rezne (5. dveře, prahy, Focus mírně zadní lemy). Přitom je mladší a najeto mají stejně. A názor by mě zajímal hlavně po svezení. Sakra, když dělám tak super dobré interiéry s precizním zpracováním, jak to že mi na každé díře něco vrzne, klepne v tom interiéru? A to má VW měkčí podvozek už v sérii. U FF je ještě doděláván o něco tvrdší, auto sice na našich silnicích hodně skáče, ale zaznamenat nějaký pazvuk v interiéru je těžký úkol. V tomto jsem absolutní pedant a nepochopím, jak "kvalitní" měkčí Golf/Octávka může dělat tolik pazvuků oproti lacinému a né tak precizně zpracovanému Focusu? Kde se stala chyba?! Pro mě se právě tímto tichem za jízdy určuje kvalita auta. Vypnu rádio, jedu a poslouchám. Ale to jsem tady začal říkat to, co se nesmí, i když by to byla pravda. To je jako kritizovat v ČR Oktávku, také si člověk kope vlastní hrob. Nikomu se interiér prvního Focusu nelíbil, ale na praktičnost se už nedivá. Například ovládaná ventilace. Při každé jízdě v Octávii/Golfu nastává problém ve chvíli, kdy já řadím a spolujezdec šteluje ofuky. To se mi ve FF v životě nestalo a tato věc mě hodně irituje. A u těch ofuků, ty hranaté, co má Škoda/VW již několik let, mi furt přijdou stejné, jako ty ve Felicii. Stačí se podívat na ostatní ovládací prvky, zde je vzhledový rozdíl tak 10 let ve prospěch FF. Žádné extra vystouplé, obrovské, hranaté, tvrdé plastové čudlíky. A k čemu mi je, měkčená přístrojovka (kterou hned do FF2 také nepochopitelně dali), mnohem více chci měkčené plasty na dveřích, kam si odkládám ruku (okolí okna). Jediná výtka k interiéru FF1 je umístění ovladačů na stahování oken, které je mírně nekomfortní, pokud nemám právě ruku odloženou, ale rozhodně to není takový problém, jako se při řazení vždy střetnout s rukou spolujezdce, nebo i například kolenem při řazení pětky. Pro mě jediná výhodu koncernu byly a jsou kvalitní naftové motory, které Ford nikdy neměl. Naopak benzínové byly zcela opačné. Ale to už řeším úplně ot. Pro mně by byl jasnou volbou FRS, bohužel, je mimo mé možnosti a jeho vzhled už není tak působivý jako u předchozích generací. Pokud se mi to podaří, snad již brzy bude doma FRS mk1. To bylo to pravé "RS" . Žádná elektronika, tam se ještě musí myslet zcela hlavou a co si uděláš, to máš. A není pro mě nic větší výzvou, než zkrotit právě to na našich okreskách.

Můj subjektivně objektivní názor je jasný a platí jak na standartní vozy, tak na ty sportovní vrze: Octavia je auto pro rodinu, za dobrý peníz, dobré auto s velkým prostorem a krásnou spotřebou. Focus je auto spíše pro řidiče, pro zábavu a Golf, to je to něco mezi, ten etalon, jak se říká. V době, kdy ještě nemám rodinu je pro mně volba jasná, zda se pak změní, netuším. Ale když jsem viděl toho nového S-Maxe, tak se asi značka nezmění.
Nebo se bude muset stát něco, aby mě Ford odradil. Ale ty údajné poruchy a chyby se mi stále nějak vyhýbají, naopak je řešíme spíš s tím Golfem...

Tato reakce nesouvisí moc s testem, nýbrž s příspěvky pod ním. Děkuji a přeji hezký den!

Odpovědět  |   | 
gigi  |  03. 09. 2016 13:29

Jak často steluje spolujezdec vyfuky??? Co to je za blbost?
FF bude mít dycky horší interier, uz jenom z principu, ze je to amerika. Evropsky precizní VW bude dycky hezci.

Odpovědět  |   | 
Kott02  |  04. 09. 2016 13:29

Názor koncernhead vw bude vždy lepší... Je jedno jestli design, výkon cokoliv. Navíc vesměs koncernhead v životě neseděli v jiném autě než starý golf, Octavia TDI takže absolutně těžce subjektivní názor.

Odpovědět  |   | 
xxvojtax  |  06. 09. 2016 21:32

Milej pane, v zásadě s Váma souhlasím i když ta kvalita interiéru podle mého subjektivního pohledu u Fordu opravdu trochu pokulhává, ale není to jak v některých testech uvádí o několik tříd. Každopádně proti VW group v zásadě nic nemám jistě se u nich dá najít nějaké kvalitní auto a když se vybere správnej motor tak i spolehlivý a levný na provoz. Ale absolutně nechápu, že snad ve všech testech vyzdvihujou ergonomii. Nepřipadám si nějak abnormálně nesymetrickej(měřím 190cm), ale například v takovým Touranu, když si seřídím sedačku a volant tak jak mám, tak se musím strašně natahovat na řadící páku a to se mě nestalo nikdy v žádným jiným MPV (c-max, s-max, galaxo, mazda 5, yaris verso...). S řazením u tohohle auta souvisí další problém, vzhledem k tomu stupidnímu "výstupku" na středovým panelu kde je umístěné rádio jsem se při natahování po řadící páce o něho nejednou bouchl. Nebo jiné auto z koncernu a to modla octavia II kde je mnoho tlačítek a nastavení ventilace schováno za řadící pákou, takže při zařazené např. 5té rychlosti řadička překáží. Nebo multifunkční volant, kterej mají společnej asi všechny modely škody druhý generace a to multifunkční volant s těma otočnejma ovladačema. Snad ani jednou se mě nestalo, když sem s autem například parkoval, nebo objížděl parkoviště a v nízký rychlosti otáčel volantem jednou rukou, abych si nezesiloval, případně nezeslaboval rádio, nebo neprocházel menu palubáku.

Každopádně abych nebyl úplně OT tak za mě rozhodně Focus(bohužel mě na něho schází mega a pak další peníze na provoz ), když budu chtít auto na pohodlný denní dojíždění to práce tak si nebudu kupovat super-hatch. A s autorem článku se dá souhlasit. Jen bych taky uvítal nějaký měření a objektivní porovnání a ne jenom pocity.

Odpovědět  |   | 
Mato  |  21. 03. 2017 21:24

Nehodlám posuzovat, hanět či nadávat. S Fordem jezdím odjakživa, jsem prostě "forďák" a s RS jsem měl možnost pár km "spolknout" - kdo se projel, ví o čem mluvím

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

dnes | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A