Srovnávací test: Ford Fiesta TDCi vs. VW Polo TDI

Srovnávací test: Ford Fiesta TDCi vs. VW Polo TDI

Kapitoly článku:


Kvalitní jízdní vlastnosti

Obě podlahové plošiny vykazují skvělou stabilitu. Podvozek z Pola známe již ze Škody Fabia a u německého vozu slouží stejně spolehlivě, "zatáčka nezatáčka". Přesné vykrojení jízdní stopy ovšem charakterizuje i Fiestu. Opět vzácná vyrovnanost! Minimální náklony při sportovnějším režimu jízdy jsou vzhledem k výkonovým možnostem pohonných jednotek nezbytností. Na úzkých silnicích plných zatáček dokáží oba vozy konkurovat mnohem silnějším automobilům vyšších tříd.

Bohatá výbava, ale ta cena…

Fiestu i Polo lze v základní verzi s benzínovými motory získat za částku výrazně nižší než tři sta tisíc korun. Kouzelné označení TDCi a TDI posouvá ceny podstatně vzhůru. Volkswagen Polo TDI stojí v nejlevnějším provedení 385 000 Kč. Ford Fiesta přijde nejméně na 391 900 Kč. V případě Pola jsme testovali nejvyšší verzi Comfortline s některými dalšími prvky příplatkové výbavy za celkovou cenu 459 100 Kč. Nadstandardní výbava Fiesty vyústila v částku 469 700 Kč.

 
Fiesta je novějším modelem, Polo za ní však nijak výrazně neztrácí.

Výběr ze sériové výbavy

Ford Fiesta: Airbag řidiče a spolujezdce, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání a otevírání zavazadlového prostoru z kabiny, manuální nastavení sedadla řidiče ve 4 směrech, kůží potažený volant. Z vnější výbavy pak přední mlhová světla a elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka. Navýšení z částky 391 900 Kč na celkovou cenu testovaného vozu 469 700 Kč způsobuje brzdový systém ABS, rádio s přehrávačem a 4 reproduktory, manuální klimatizace s recirkulací vzduchu, dálkově ovládané centrální zamykání a vyhřívané přední sklo.

Volkswagen Polo: Airbagy řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, příprava pro uchycení dětských sedaček Isofix, otáčkoměr, rádio se čtyřmi reproduktory, elektronický imobilizér, signalizace nevypnutých světel a stěrač zadního skla s cyklovačem. Za příplatek jsou například elektrické ovládání předních oken, mlhové světlomety a centrální zamykání. Ty jsou součástí nejvyšší výbavy Comfortline za 406 400 Kč. Navýšení na celkovou cenu 459 100 Kč testovaného vozu jde na vrub pětidveřovému provedení, metalickému laku a především klimatizaci "Climatic".

Verdikt

Ford Fiesta TDCi a Volkswagen Polo TDI jsou špičkoví zástupci segmentu B vybavení nejmodernějšími výkonnými a úspornými pohonným jednotkami. V aspektu jednoty vnějšího a vnitřního designu dáváme přednost Polu, byť jen o "chloupek". Vnější design obou vozů je přitom zajímavý, upoutá, ale nepůsobí nadměrně výstředně. Fiestě dáváme trochu překvapivě přednost v dílenském zpracování interiéru, i když opět jen o pomyslný "fous". Pokud se má zákazník rozhodnout mezi Fordem Fiesta TDCi a Volkswagenem Polo, jde o složité rozhodování mezi vyrovnanými konkurenty, ve kterém nakonec vítězí fandovství pro jednu ze značek.

 
Co se týče jednoty vnějšího a vnitřního designu, dáváme přednost Polu.

Technické údaje

Vlastnost Ford Fiesta TDCi VW Polo TDI
Motor
Počet válců/ventilů 4/8 3/6
Objem (cm3) 1399 1422
Výkon (kW/k) 50/68 55/75
Točivý moment (Nm) 160

195

Rozměry a hmotnosti
Délka (mm) 3917 3897
Šířka (mm) 1683 1650
Výška (mm) 1417 1465
Zavazadlový prostor (dm3) 280 270
Jízdní výkony
Zrychlení 0-100 km/h (s) 14,9 13,6
Největší rychlost (km/h) 164 170
Kombinovaná spotřeba dle EU (l/100 km) 4,3 4,5
Ceny
Základní (Kč) 391 900 406 400
Testovaného vozu (Kč) 469 700 459 100

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud