Kapitoly článku:
Kvalitní jízdní vlastnosti
Obě podlahové plošiny vykazují skvělou stabilitu. Podvozek z Pola známe již ze Škody Fabia a u německého vozu slouží stejně spolehlivě, "zatáčka nezatáčka". Přesné vykrojení jízdní stopy ovšem charakterizuje i Fiestu. Opět vzácná vyrovnanost! Minimální náklony při sportovnějším režimu jízdy jsou vzhledem k výkonovým možnostem pohonných jednotek nezbytností. Na úzkých silnicích plných zatáček dokáží oba vozy konkurovat mnohem silnějším automobilům vyšších tříd.
Bohatá výbava, ale ta cena…
Fiestu i Polo lze v základní verzi s benzínovými motory získat za částku výrazně nižší než tři sta tisíc korun. Kouzelné označení TDCi a TDI posouvá ceny podstatně vzhůru. Volkswagen Polo TDI stojí v nejlevnějším provedení 385 000 Kč. Ford Fiesta přijde nejméně na 391 900 Kč. V případě Pola jsme testovali nejvyšší verzi Comfortline s některými dalšími prvky příplatkové výbavy za celkovou cenu 459 100 Kč. Nadstandardní výbava Fiesty vyústila v částku 469 700 Kč.
Fiesta je novějším modelem, Polo za ní však nijak výrazně neztrácí.
Výběr ze sériové výbavy
Ford Fiesta: Airbag řidiče a spolujezdce, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání a otevírání zavazadlového prostoru z kabiny, manuální nastavení sedadla řidiče ve 4 směrech, kůží potažený volant. Z vnější výbavy pak přední mlhová světla a elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka. Navýšení z částky 391 900 Kč na celkovou cenu testovaného vozu 469 700 Kč způsobuje brzdový systém ABS, rádio s přehrávačem a 4 reproduktory, manuální klimatizace s recirkulací vzduchu, dálkově ovládané centrální zamykání a vyhřívané přední sklo.
Volkswagen Polo: Airbagy řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, příprava pro uchycení dětských sedaček Isofix, otáčkoměr, rádio se čtyřmi reproduktory, elektronický imobilizér, signalizace nevypnutých světel a stěrač zadního skla s cyklovačem. Za příplatek jsou například elektrické ovládání předních oken, mlhové světlomety a centrální zamykání. Ty jsou součástí nejvyšší výbavy Comfortline za 406 400 Kč. Navýšení na celkovou cenu 459 100 Kč testovaného vozu jde na vrub pětidveřovému provedení, metalickému laku a především klimatizaci "Climatic".
Verdikt
Ford Fiesta TDCi a Volkswagen Polo TDI jsou špičkoví zástupci segmentu B vybavení nejmodernějšími výkonnými a úspornými pohonným jednotkami. V aspektu jednoty vnějšího a vnitřního designu dáváme přednost Polu, byť jen o "chloupek". Vnější design obou vozů je přitom zajímavý, upoutá, ale nepůsobí nadměrně výstředně. Fiestě dáváme trochu překvapivě přednost v dílenském zpracování interiéru, i když opět jen o pomyslný "fous". Pokud se má zákazník rozhodnout mezi Fordem Fiesta TDCi a Volkswagenem Polo, jde o složité rozhodování mezi vyrovnanými konkurenty, ve kterém nakonec vítězí fandovství pro jednu ze značek.
Co se týče jednoty vnějšího a vnitřního designu, dáváme přednost Polu.
Technické údaje
Vlastnost |
Ford Fiesta TDCi |
VW Polo TDI |
Motor |
Počet válců/ventilů |
4/8 |
3/6 |
Objem (cm3) |
1399 |
1422 |
Výkon (kW/k) |
50/68 |
55/75 |
Točivý moment (Nm) |
160 |
195 |
Rozměry a hmotnosti |
Délka (mm) |
3917 |
3897 |
Šířka (mm) |
1683 |
1650 |
Výška (mm) |
1417 |
1465 |
Zavazadlový prostor (dm3) |
280 |
270 |
Jízdní výkony |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
14,9 |
13,6 |
Největší rychlost (km/h) |
164 |
170 |
Kombinovaná spotřeba dle EU (l/100 km) |
4,3 |
4,5 |
Ceny |
Základní (Kč) |
391 900 |
406 400 |
Testovaného vozu (Kč) |
469 700 |
459 100 |