Srovnávací test: Fiat Palio Weekend vs. Kia Rio kombi - auta pro rodinu

Srovnávací test: Fiat Palio Weekend vs. Kia Rio kombi - auta pro rodinu

Kapitoly článku:


Interiér, zavazadlový prostor

Řidič i jeho spolucestující se v kabinách obou vozů mohou cítit vcelku příjemně. Interiéry Palia i Ria jsou kvalitně zpracované, přičemž výrobce použil materiály, které jsme donedávna vídali jen u vozů o kategorii výš. Působí v rámci své třídy hodnotně. Obě pracoviště řidičů jsou přiměřeně ergonomicky řešené, bez větších rébusů s ovládáním jednotlivých funkcí. U Fiatu se v interiéru prolínají tmavě modrá s šedou, které doplňuje leštěný hliník ve středovém panelu. Kombinace barev působí elegantně a nápaditě zejména na přístrojové desce.

Sezení je kompromisem mezi tvrdostí a pohodlím. Rio se uvnitř tváří elegantněji, ale té šedi je v interiéru přece jenom trochu moc. Ocenili jsme praktické držáky nápojů. Na sedadla jsme si zvykali o trochu déle. Ovšem vhledem k tomu, že motorista si zpravidla pořizuje automobil na delší dobu než týden, je otázka pohodlného sezení v Riu bezproblémová. Jeho dovozce neudává velikost zavazadlového prostoru, v katalogu Automobil Revue, který vydává pořadatel Ženevského autosalonu jsme našli údaj 450/1275 l.

   
Vnitřek Kie je elegantní a moderní, oproti Paliu působí velmi svěže a odlehčeně.

Fiat uvádí u Palia Weekend základní objem 460 l, který při sklopení zadních opěradel naroste až na 1540 l. Na první pohled však působí zavazadelník Fiatu Palio Weekend větším a praktičtějším dojmem než u "kombíku" Kia Rio. U něho je nejen podstatně výš nakládací hrana, ale hlavně se do prostoru pro zavazadla "pletou" masivní podběhy zadních kol. Také sportovní sklopení střechy ubírá z objemu pro zavazadla. To je daň za krásu. Přes uvedené se do Ria vešla početná sestava zavazadel pro pět osob i s lyžemi. Ve Fiatu bylo se shodným nákladem cestujícím méně těsno. Jeho zavazadelník je neobyčejně praktický tvarem, nízkou nákladovou hranou i na první pohled velkorysým objemem.

Výbava

V této položce bývají korejské vozy zpravidla bezkonkurenční. Také kombi Kia Rio LS nabízí za standardní cenu prvky, které jsou jinde zahrnuty v příplatkové výbavě. Součástí základní výbavy za 329 980 Kč je mimo jiné: brzdový systém ABS s rozdělovačem brzdného tlaku EBD, airbag řidiče a spolujezdce, bezpečnostní vzpěry dveří, imobilizér, klimatizace, centrální zamykání (bez možnosti dálkového ovládání), elektrické ovládání předních i zadních oken, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, posilovač řízení, podélné střešní ližiny, přední mlhovky, sklopná a dělená zadní sedadla, výškově stavitelné sedadlo řidiče i volant, tónovaná skla.

Z těchto prvků obsahoval ve standardu Fiat Palio Weekend pouze airbag řidiče, posilovač řízení, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání, dělené zadní sedadlo a výškově nastavitelný volant. I když je standardní výbava Kie Rio bohatší, nabízí i základní provedení Fiatu Palio Weekend poměrně dost. 

Celková cena testovaného Ria vzrostla jedinou příplatkovou položkou - metalízou za 8000 Kč - na 337 980 Kč. Pokud by se zákazník spokojil z Paliem v základní ceně 344 900 Kč, musel by oželet: ABS (20 000 Kč), klimatizaci (30 000 Kč), mlhovky (4000 Kč), výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou (1000 Kč), autorádio s CD přehrávačem (10 000 Kč), příčné střešní nosiče (5000 Kč) a metalický lak (8000 Kč). Uvedené položky vyústily v celkovou cenu testovaného vozu 422 900 Kč.

Závěr

Fiat Palio Weekend je mimořádně praktické kombi s obrovským zavazadlovým prostorem. Pohonná jednotka 1.2 16 V umožňuje vcelku dynamickou jízdu. Zpracování interiéru je prvotřídní.Ten působí v rámci své třídy hodnotným dojmem. Kia Rio je vysoce elegantní kombi výrazně sportovního designu. Jeho jízdní vlastnosti o něco zaostávají za Fiatem, který působí kompaktněji. Rozdíl v kvalitě obou vozů však neodpovídá jejich cenovému rozdílu. Ten je sice minimální v porovnání základních cen, ale Kia nabízí bohatší standardní výbavu. Když ji Fiat "dorovná", jeho cena podstatně vzroste.

Technické údaje

Technické údaje/model Fiat Palio Weekend Kia Rio kombi
Motor zážehový čtyřválec DOHC zážehový čtyřválec SOHC
Zdvihový objem  1242 ccm  1343 ccm 
Výkon 59 kW/80 k/5000 ot.  60 kW/81 k/5500 ot. 
Točivý moment 118 Nm/4000 ot.  116 Nm/3000 ot. 
Pneumatiky  175/70 R14  175/65 R14 
Zavěšení kol  McPherson/vlečená ramena McPherson/vlečená ramena
Objem palivové nádrže  51 litrů  45 litrů 
Spotřeba paliva  9,2/5,4/6,8 litrů  8,7/5,4/6,6 litrů 
Převodovka  pětistupňová  pětistupňová 
Rozvor náprav  2436 mm  2410 mm 
Vnější rozměry (d x š x v)  4142 x 1627 x 1528 mm  4240 x 1680 x 1420 mm 
Zavazadlový prostor 460/1540 litrů 450/1275 litrů
Pohotovostní/celková hmotnost 1140/1660 kg  1144/1508 kg
Zrychlení 0 - 100 km/h 14 s  14,2 s 
Nejvyšší rychlost 167 km/h  165 km/h 
Základní cena  344 900 Kč  329 980 Kč 
Cena testovaného vozu 422 900 Kč  337 980 Kč 

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud