Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

21 komentářů (21 nových)

Slusnak
24. října 2016 • 9:54

Pro Volvo je patrne nejdulezitejsi domaci trh, pro ktery ctyrvalcovy motor plne dostacuje. Pokud potrebujete za den ujet 1000 km konstantnim tempem 100 az 120 km/h za mirneho provozu, silnejsi a vetsi motor nepotrebujete. Vse samozrejme s pocitem klidu, pohodli a bezpeci.

luboss
15. února 2017 • 10:47

len domaci trh????? to by si moc nezarobili:-O:-O:-O

K&K&K
11. února 2017 • 0:35

Měl bys pravdu, kdyby ovšem Volvo stálo jako běžná mainstreamová SUV typu SantaFe. Pokud stojí to co stojí, tedy prémiové peníze, tak očekávám mimo jiné také prémiový pohon. A to v takto velkém SUV čtyřválec není ani omylem. Ani ušoulaný mainstreamový Touareg si nedovolí nasadit čtyřválec a jako nejmenší motorizaci má podladěný šestivál. Prostě za ty prachy fail.

jan
18. ledna 2016 • 15:14

a toto je co zasa za test? Aky motor je v testovanom audi? 160kW? asi nie. Preco sa neporovnavaju najslabsie verzie, alebo naopak najsilnejsie? Predsa je irelevantne ci Yamaha alebo co.
Toto jednoducho neni objektivne porovnanie. Aspon ze ste viac diplomacie pouzili pri hodnoteni.

Jiří Červenka
18. ledna 2016 • 15:21 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Porovnávali jsme nejvýkonnější naftové motorizace obou aut. Specifikace motorů je uvedena jak v první kapitole, tak na závěr v technických údajích.

Jirka
30. listopadu 2015 • 14:20

Kdyby do Volva dali motor, mělo by šanci. Ale s motůrkem z Fabie - to si asi Číňani, kteří Volvo koupili, dělají legraci, ne?

DDT
2. listopadu 2015 • 13:15

volvo v čínských rukou nasadí do mastodonta dvoulitrový čtyřválec...

Driver
4. listopadu 2015 • 0:08

Dvoulitrový čtyřválec je vhodný maximálně do Golfa. V Passatu už chybí šestiválcové naftové motory jaké má A4. No a v XC90 Chybí motorizace Q7 či Cayenne... Tím bych celý test zahájil a rovněž ihned ukončil. Auta bez výkonu jsou nebezpečná. Apropos..... Nezakládá si Volvo na bezpečnosti? :-D

Karel
4. listopadu 2015 • 14:51

Víc výkonu je do určité úrovně jen k prospěchu, souhlasím. Ale auto, které má stovku pod 8 vteřin a maximálku 220 je nebezpečné? Potom je min. 90% aut na našich silnicích smrtící zbraní :-D

martin
2. listopadu 2015 • 13:34

A do palubovky ipad. Vecne upatlany.

Beast
2. listopadu 2015 • 11:25

Vyborny test, porovnavacie testy s vlastnymi meraniami v tlacenej forme na Autorevue su jednoznacne najlepsie v CZ a SK. Potesilo by tiez porovnanie Mazdy 6 2.2 175k s Mondeom a Passatom/ Superbom 2.0 190k

Jiří Červenka
2. listopadu 2015 • 13:03 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Něco takového máme už delší dobu v úmyslu, ale zatím se nám nedaří sehnat na jeden termín auta v dostatečně blízké specifikaci. Stay tuned:-)

K&K&K
2. listopadu 2015 • 9:18

Chtělo by to postavit Ideální káru, která by měl vnější design XC90 a z Q7 všechno ostatní, vnitřek, motor, převodovku, pružení, jízdní vlastnosti etc.

zakaznik
2. listopadu 2015 • 10:05

podľa recenzií sa jazdné vlastnosti novej xc90 menia zmenou veľkosti kolies a hybrid má aj dostatočný výkon a dizajn Q7 sa dá prispôsobiť farbou a optickým paketom, škoda sterilného dizajnu interiérov koncernu, je to dokonalé ako operačná sála, všetky nástroje ergonomicky rozložené :-O

K&K&K
2. listopadu 2015 • 11:05

Srovnávací testy se vzácně shodují, design XC90, vše ostatní Q7
http://www.youtube.com/watch...

ello.
2. listopadu 2015 • 9:43
zakaznik
2. listopadu 2015 • 9:13

možno tie autá sú vytvorené pre rozdielny typ zákazníkov, jeden viac ako služobné, druhý viac ako rodinné a podobne, aj preto je jedno auto lepšie ako druhé a záleží na podmienkach testu... na konci by sa mal rozhodnúť zákazník najlepšie podľa seba, ak je to možné :-P

Vana666
2. listopadu 2015 • 7:51

Docela mě překvapila informace v testu citace: "...Audi řeší pohon všech kol mezinápravovým diferenciálem integrovaným do skříně převodovky. Ve výchozím stavu je rozdělení hnací síly 40:60, přičemž v extrémních situacích může řídicí elektronika poslat až 70 procent dopředu nebo až 85 procent dozadu...."
Znamená to, že Audi Q7 už nepoužívá samosvorný diferenciál a přerozdělení sil opravdu řeší už jen elektronika ? To teda jde s tím "náskokem" pěkně do kytek ...Podobně je u Volva velkým krokem zpět deklarované omezení hnací síly dozadu na pouhých 65%. Haldex uměl mnohem více

Jiří Červenka
2. listopadu 2015 • 8:13 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Je to planetový samosvorný diferenciál, ale Audi dnes (stejně jako všichni ostatní) zasahuje do rozdělení hnací síly selektivním přibrzďováním kol.

Vana666
2. listopadu 2015 • 9:16

V tom případě dělá zmíněné rozmezí 70 procent dopředu nebo až 85 procent dozadu samotný samosvor a elektronika zasahuje až když to nestačí. Jinak by byl ten samosvor zbytečný. Ostatně i to rozmezí je charakteristické spíše pro mechaniku než pro elektronické přibržďování kol.

tito
2. listopadu 2015 • 12:20

Přesně tak. Asymetrické rozdělení samosvoru doplňují brzdy příčně kdykoli a podélně v krajních mezích. Reálně si sice takovou situaci vzhledem k účelu použití auta moc neumím představit, ale třeba někdy nastat může. Kdoví, zda nějaký soudruh s Q7 nezapadne v poušti Kyzylkum.

Doporučujeme

Články odjinud