Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Vana666  |  02. 11. 2015 07:51

Docela mě překvapila informace v testu citace: "...Audi řeší pohon všech kol mezinápravovým diferenciálem integrovaným do skříně převodovky. Ve výchozím stavu je rozdělení hnací síly 40:60, přičemž v extrémních situacích může řídicí elektronika poslat až 70 procent dopředu nebo až 85 procent dozadu...."
Znamená to, že Audi Q7 už nepoužívá samosvorný diferenciál a přerozdělení sil opravdu řeší už jen elektronika ? To teda jde s tím "náskokem" pěkně do kytek ...

Podobně je u Volva velkým krokem zpět deklarované omezení hnací síly dozadu na pouhých 65%. Haldex uměl mnohem více

Odpovědět  |   | 

Je to planetový samosvorný diferenciál, ale Audi dnes (stejně jako všichni ostatní) zasahuje do rozdělení hnací síly selektivním přibrzďováním kol.

Jiří Červenka, AutoRevue.cz

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  02. 11. 2015 09:16

V tom případě dělá zmíněné rozmezí 70 procent dopředu nebo až 85 procent dozadu samotný samosvor a elektronika zasahuje až když to nestačí. Jinak by byl ten samosvor zbytečný. Ostatně i to rozmezí je charakteristické spíše pro mechaniku než pro elektronické přibržďování kol.

Odpovědět  |   | 
tito  |  02. 11. 2015 12:20

Přesně tak. Asymetrické rozdělení samosvoru doplňují brzdy příčně kdykoli a podélně v krajních mezích. Reálně si sice takovou situaci vzhledem k účelu použití auta moc neumím představit, ale třeba někdy nastat může. Kdoví, zda nějaký soudruh s Q7 nezapadne v poušti Kyzylkum.

Odpovědět  |   | 
zakaznik  |  02. 11. 2015 09:13

možno tie autá sú vytvorené pre rozdielny typ zákazníkov, jeden viac ako služobné, druhý viac ako rodinné a podobne, aj preto je jedno auto lepšie ako druhé a záleží na podmienkach testu... na konci by sa mal rozhodnúť zákazník najlepšie podľa seba, ak je to možné

Odpovědět  |   | 
K&K&K  |  02. 11. 2015 09:18

Chtělo by to postavit Ideální káru, která by měl vnější design XC90 a z Q7 všechno ostatní, vnitřek, motor, převodovku, pružení, jízdní vlastnosti etc.

Odpovědět  |   | 
ello.  |  02. 11. 2015 09:43

Suhlas.

Odpovědět  |   | 
zakaznik  |  02. 11. 2015 10:05

podľa recenzií sa jazdné vlastnosti novej xc90 menia zmenou veľkosti kolies a hybrid má aj dostatočný výkon a dizajn Q7 sa dá prispôsobiť farbou a optickým paketom, škoda sterilného dizajnu interiérov koncernu, je to dokonalé ako operačná sála, všetky nástroje ergonomicky rozložené

Odpovědět  |   | 
K&K&K  |  02. 11. 2015 11:05

Srovnávací testy se vzácně shodují, design XC90, vše ostatní Q7
http://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Beast  |  02. 11. 2015 11:25

Vyborny test, porovnavacie testy s vlastnymi meraniami v tlacenej forme na Autorevue su jednoznacne najlepsie v CZ a SK. Potesilo by tiez porovnanie Mazdy 6 2.2 175k s Mondeom a Passatom/ Superbom 2.0 190k

Odpovědět  |   | 

Něco takového máme už delší dobu v úmyslu, ale zatím se nám nedaří sehnat na jeden termín auta v dostatečně blízké specifikaci. Stay tuned

Jiří Červenka, AutoRevue.cz

Odpovědět  |   | 
DDT  |  02. 11. 2015 13:15

volvo v čínských rukou nasadí do mastodonta dvoulitrový čtyřválec...

Odpovědět  |   | 
martin  |  02. 11. 2015 13:34

A do palubovky ipad. Vecne upatlany.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  04. 11. 2015 00:08

Dvoulitrový čtyřválec je vhodný maximálně do Golfa. V Passatu už chybí šestiválcové naftové motory jaké má A4. No a v XC90 Chybí motorizace Q7 či Cayenne... Tím bych celý test zahájil a rovněž ihned ukončil. Auta bez výkonu jsou nebezpečná. Apropos..... Nezakládá si Volvo na bezpečnosti?

Odpovědět  |   | 
Karel  |  04. 11. 2015 14:51

Víc výkonu je do určité úrovně jen k prospěchu, souhlasím. Ale auto, které má stovku pod 8 vteřin a maximálku 220 je nebezpečné? Potom je min. 90% aut na našich silnicích smrtící zbraní

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  30. 11. 2015 14:20

Kdyby do Volva dali motor, mělo by šanci. Ale s motůrkem z Fabie - to si asi Číňani, kteří Volvo koupili, dělají legraci, ne?

Odpovědět  |   | 
jan  |  18. 01. 2016 15:14

a toto je co zasa za test? Aky motor je v testovanom audi? 160kW? asi nie. Preco sa neporovnavaju najslabsie verzie, alebo naopak najsilnejsie? Predsa je irelevantne ci Yamaha alebo co.
Toto jednoducho neni objektivne porovnanie. Aspon ze ste viac diplomacie pouzili pri hodnoteni.

Odpovědět  |   | 

Porovnávali jsme nejvýkonnější naftové motorizace obou aut. Specifikace motorů je uvedena jak v první kapitole, tak na závěr v technických údajích.

Jiří Červenka, AutoRevue.cz

Odpovědět  |   | 
Slusnak  |  24. 10. 2016 09:54

Pro Volvo je patrne nejdulezitejsi domaci trh, pro ktery ctyrvalcovy motor plne dostacuje. Pokud potrebujete za den ujet 1000 km konstantnim tempem 100 az 120 km/h za mirneho provozu, silnejsi a vetsi motor nepotrebujete. Vse samozrejme s pocitem klidu, pohodli a bezpeci.

Odpovědět  |   | 
K&K&K  |  11. 02. 2017 00:35

Měl bys pravdu, kdyby ovšem Volvo stálo jako běžná mainstreamová SUV typu SantaFe. Pokud stojí to co stojí, tedy prémiové peníze, tak očekávám mimo jiné také prémiový pohon. A to v takto velkém SUV čtyřválec není ani omylem. Ani ušoulaný mainstreamový Touareg si nedovolí nasadit čtyřválec a jako nejmenší motorizaci má podladěný šestivál. Prostě za ty prachy fail.

Odpovědět  |   | 
luboss  |  15. 02. 2017 10:47

len domaci trh????? to by si moc nezarobili

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A