Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Vana666  |  02. 11. 2015 07:51

Docela mě překvapila informace v testu citace: "...Audi řeší pohon všech kol mezinápravovým diferenciálem integrovaným do skříně převodovky. Ve výchozím stavu je rozdělení hnací síly 40:60, přičemž v extrémních situacích může řídicí elektronika poslat až 70 procent dopředu nebo až 85 procent dozadu...."
Znamená to, že Audi Q7 už nepoužívá samosvorný diferenciál a přerozdělení sil opravdu řeší už jen elektronika ? To teda jde s tím "náskokem" pěkně do kytek ...

Podobně je u Volva velkým krokem zpět deklarované omezení hnací síly dozadu na pouhých 65%. Haldex uměl mnohem více

Odpovědět  |   | 

Je to planetový samosvorný diferenciál, ale Audi dnes (stejně jako všichni ostatní) zasahuje do rozdělení hnací síly selektivním přibrzďováním kol.

Jiří Červenka, AutoRevue.cz

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  02. 11. 2015 09:16

V tom případě dělá zmíněné rozmezí 70 procent dopředu nebo až 85 procent dozadu samotný samosvor a elektronika zasahuje až když to nestačí. Jinak by byl ten samosvor zbytečný. Ostatně i to rozmezí je charakteristické spíše pro mechaniku než pro elektronické přibržďování kol.

Odpovědět  |   | 
tito  |  02. 11. 2015 12:20

Přesně tak. Asymetrické rozdělení samosvoru doplňují brzdy příčně kdykoli a podélně v krajních mezích. Reálně si sice takovou situaci vzhledem k účelu použití auta moc neumím představit, ale třeba někdy nastat může. Kdoví, zda nějaký soudruh s Q7 nezapadne v poušti Kyzylkum.

Odpovědět  |   | 
zakaznik  |  02. 11. 2015 09:13

možno tie autá sú vytvorené pre rozdielny typ zákazníkov, jeden viac ako služobné, druhý viac ako rodinné a podobne, aj preto je jedno auto lepšie ako druhé a záleží na podmienkach testu... na konci by sa mal rozhodnúť zákazník najlepšie podľa seba, ak je to možné

Odpovědět  |   | 
K&K&K  |  02. 11. 2015 09:18

Chtělo by to postavit Ideální káru, která by měl vnější design XC90 a z Q7 všechno ostatní, vnitřek, motor, převodovku, pružení, jízdní vlastnosti etc.

Odpovědět  |   | 
ello.  |  02. 11. 2015 09:43

Suhlas.

Odpovědět  |   | 
zakaznik  |  02. 11. 2015 10:05

podľa recenzií sa jazdné vlastnosti novej xc90 menia zmenou veľkosti kolies a hybrid má aj dostatočný výkon a dizajn Q7 sa dá prispôsobiť farbou a optickým paketom, škoda sterilného dizajnu interiérov koncernu, je to dokonalé ako operačná sála, všetky nástroje ergonomicky rozložené

Odpovědět  |   | 
K&K&K  |  02. 11. 2015 11:05

Srovnávací testy se vzácně shodují, design XC90, vše ostatní Q7
http://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Beast  |  02. 11. 2015 11:25

Vyborny test, porovnavacie testy s vlastnymi meraniami v tlacenej forme na Autorevue su jednoznacne najlepsie v CZ a SK. Potesilo by tiez porovnanie Mazdy 6 2.2 175k s Mondeom a Passatom/ Superbom 2.0 190k

Odpovědět  |   | 

Něco takového máme už delší dobu v úmyslu, ale zatím se nám nedaří sehnat na jeden termín auta v dostatečně blízké specifikaci. Stay tuned

Jiří Červenka, AutoRevue.cz

Odpovědět  |   | 
DDT  |  02. 11. 2015 13:15

volvo v čínských rukou nasadí do mastodonta dvoulitrový čtyřválec...

Odpovědět  |   | 
martin  |  02. 11. 2015 13:34

A do palubovky ipad. Vecne upatlany.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  04. 11. 2015 00:08

Dvoulitrový čtyřválec je vhodný maximálně do Golfa. V Passatu už chybí šestiválcové naftové motory jaké má A4. No a v XC90 Chybí motorizace Q7 či Cayenne... Tím bych celý test zahájil a rovněž ihned ukončil. Auta bez výkonu jsou nebezpečná. Apropos..... Nezakládá si Volvo na bezpečnosti?

Odpovědět  |   | 
Karel  |  04. 11. 2015 14:51

Víc výkonu je do určité úrovně jen k prospěchu, souhlasím. Ale auto, které má stovku pod 8 vteřin a maximálku 220 je nebezpečné? Potom je min. 90% aut na našich silnicích smrtící zbraní

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  30. 11. 2015 14:20

Kdyby do Volva dali motor, mělo by šanci. Ale s motůrkem z Fabie - to si asi Číňani, kteří Volvo koupili, dělají legraci, ne?

Odpovědět  |   | 
jan  |  18. 01. 2016 15:14

a toto je co zasa za test? Aky motor je v testovanom audi? 160kW? asi nie. Preco sa neporovnavaju najslabsie verzie, alebo naopak najsilnejsie? Predsa je irelevantne ci Yamaha alebo co.
Toto jednoducho neni objektivne porovnanie. Aspon ze ste viac diplomacie pouzili pri hodnoteni.

Odpovědět  |   | 

Porovnávali jsme nejvýkonnější naftové motorizace obou aut. Specifikace motorů je uvedena jak v první kapitole, tak na závěr v technických údajích.

Jiří Červenka, AutoRevue.cz

Odpovědět  |   | 
Slusnak  |  24. 10. 2016 09:54

Pro Volvo je patrne nejdulezitejsi domaci trh, pro ktery ctyrvalcovy motor plne dostacuje. Pokud potrebujete za den ujet 1000 km konstantnim tempem 100 az 120 km/h za mirneho provozu, silnejsi a vetsi motor nepotrebujete. Vse samozrejme s pocitem klidu, pohodli a bezpeci.

Odpovědět  |   | 
K&K&K  |  11. 02. 2017 00:35

Měl bys pravdu, kdyby ovšem Volvo stálo jako běžná mainstreamová SUV typu SantaFe. Pokud stojí to co stojí, tedy prémiové peníze, tak očekávám mimo jiné také prémiový pohon. A to v takto velkém SUV čtyřválec není ani omylem. Ani ušoulaný mainstreamový Touareg si nedovolí nasadit čtyřválec a jako nejmenší motorizaci má podladěný šestivál. Prostě za ty prachy fail.

Odpovědět  |   | 
luboss  |  15. 02. 2017 10:47

len domaci trh????? to by si moc nezarobili

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 35 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 44 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A