Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

20 komentářů

Dulak
10. května • 21:27

Test dobrej ale stou dynamikou CUPRY mě se.... štvete. Kamarád má krátkou cupru 290 5ti-dvéř a manuál a podle gps s vyplou stabilizací a povedeným řazením 5,8s dokázal nad 6s to nebylo nikdy.
Já mám CUPRU ST 290 s DSG a při podržení brzdy při startu a předtočením motoru na 4000 otáček, vyplou stabilizací, v režimu cupra, řidič 85kilo, 1/3 nádrže, 100octanový benzín, zrychlení podle GPS z 0-100 za 5,45s. Z klidu se zaplou stabilizací a v režimu comfort to trvá udávaných 5,7-5,8s.
To Vaše 6,6s je kravina to buď neumíte řadit nebo jste zrychlovali s čtyřmi lidmy v autě plnou nádrží a do kopce. ještě pro zajímavost druhé auto Polo GTI 6R což je 1.4TSI 132KW udělá kilo za 6,3s když s manželkou dragraceujem :-D polo se po stovce začne neuvěřitelně ztrácet ale není se čemu divit. Cupra 0-200km/h = 16,9s Polo GTI 0-200km/h = 29s

markogoojt
31. května • 8:29

jojo, s cuprou se dá v klidu na 100km/h realnych kolem 6 sekund.

Karelse
7. června • 13:46

Mám druhou Cupru a nedám na ni dopustit. Ty autíčka jsou fakt vymazlené. I když je fakt, že lituji automat. S manuálem jsem si užil víc. A vůbec předchozí model byl takový tvrdší, živelnější. Na Hondu jsem byl zvědavý a na tu šestnáctku taky. Zdá se, že to budou taky príma hračky, řekl bych, že je to hodně individuální. Hodnocení je, zdá se objektivní, nehandrkoval bych se o setinu...vždycky platí ukázaná... Fajn test. Díky.

Honziss
11. května • 8:02

2 dulak: mam to uplne stejne s cuprou 280, pod 6 to s ni da i lama. Tipoval bych to na zhuntovanou spojku, zraseny gumy nebo ne zcela vyplou kontrolu trakce.

Zanzibar
10. května • 19:41

Dekuji redakci za test, ve kterem se objevila spousta udaju, ktere jiste potesi cloveka, ktery by mel v planu poridit si sportovni vuz v teto kategorii. V dane souvislosti jedna subjektivni poznamka - testujete trojici sportovnich vozu, u kterych je tudiz charakter, technicke parametry a jizdni schopnosti podstatne. Na konci vyberete za favorita vuz, u ktereho schopnost zrychleni vyrazne zaostava za souperi a dokonce za udaji vyrobce, ackoli na brzde jste zmerili nejvyssi vykon ze vsech. Naopak, v teto discipline zvitezila Honda, ackoli podle Vasich informaci padala do nouzoveho rezimu. Brzdy u ni taky vibrovali. Je mozno rict, ze Honda nastoupila do testu pekne zhuntovana... Proc jste nepozadali dealera o kontrolu a pripadny servis vozu? Prominte, ale nemam z tohoto testu dojem nestranne objektivity. A palec nahoru pro Peugeot ;-)

oik
10. května • 15:20

Koupil jsem do firmy Leon 12TSI v základní výbavě na 15" kolech. Auto pohodlně, obstojně sedí a je s ním zábava, opravdu hravé. Nedovedu si představit, jaká může být Cupra, ale naprosto věřím závěrům autora stran podvozku a chování auta.

veto
10. května • 11:46

ked sa kedysi porovnaval golf vs megan, tak vyhraval golf prave koli tej univerzanosti a 5tim dveram. teraz je to u pezota vlastne zle.

Tomcar
9. května • 22:29

Měl jsem tu čest jet civicem TypeR a co se týče podvozku tak je to bomba. Tuhost v běžném režimu tak na hraně komfortu a sportovnosti (mám focus st minulé generace, tak jsem zvyklý na mírně tvrdší podvozek a budu srovnávat s ním) ale o tom že je vzadu torzka nema člověk ponětí, auto má neskutečný grip a na limitu je po ubrání přetáčivé. Co se týče motoru tak až na mírnou prodlevu plynu člověk nepozná že je to turbo ale na 300k ten motor nevypadá. Odhlučnění je opravdu podprůměrné a zvuk výfuku je umělý, až nepříjemný, prostě 4válec ale jízdně je to auto naprosto fenomenální.

davef
9. května • 10:38

O víkendu jsem byl projet GTI na Peugeot Emotion Day, doporučuju, původní trasa na 15-20 minut rovně po hlavním tahu, tak jsem si předem projel okolí a bylo mi umožněno jet svou trasu v rámci časového limitu - samozřejmě samé zatáčky. Tvarování sedaček, malý volant, výška volantu a budíky nad volantem mi vyloženě sedly (173cm), podvozkově slušný, předek bez připomínek, samosvor asi bude dělat divy, vzadu při přejezdu kolejí se ozvala nějaká ta tlumená rána, ale dalo by se s tím žít, motor když se sebere tak táhne parádně. Celkově na mě auto působilo takovým měkým dojmem, bude to velký univerzál, moje Mazda 3 G165 mi v určitých ohledech přijde sportovnější.

ACE
9. května • 10:11

Velmi čitelný test, díky. Snad až závěrečné pořadí bylo zbytečné, stačilo zhodnocení a každý si už svůj názor a své preference upravil do té doby. Civic jedinej říká na první pohled "vo co de" seat je vzhledem unisex, oku nelahodí, ale asi ani neurazí, Peugeot nekonkuruje, má okruhovou perlu jinde (nebo alespoň měl). Za mě prostě jasně vyhrává Honda.

Clanek
9. května • 8:41

Taky se pridavam ke gratulaci redakci. Skvela porovnani.
Namet do budoucna: chapu ze zorganizovat takovou akci da hodne, hodne prace a i tenhle vysledek je super, ale docela by me zajimalo kdyby se v testu objevilo krom 3 FWD HH taky neco zadanim trosku mimo, a prece ne. Treba Golf R. Cenou a koncepci velice podobny a pritom "na to" jde uplne jinak.
A nemuse jit jen o golf, klidne treba 370z, Focus RS nebo RS3 atd. jednoduse nejake to svezeni, ktere se s testovanym triem protne v nekterych vlastnostech (velikost/cena/trida/cca vykon/pohanena naprava) a v jinych zase stoji zcela mimo, celkove by ale mohlo zajimat stejnou skupinu lidi/ctenaru.Ad vysledek testu. Nemam problem prijmout hodnoceni autora. Vicemene to ctu jako "Chci li ultimatni stroj na vikendy (nebo jsem ochoten udelat jakykoliv kompromis pro kazdou desetinku) a do 1mil neresim penize => beru hondu civic", protoze proste jako zavodni stroj lehce polidsteny funguje nejlepe. Kdokoliv ale resi HH jako auto na kazdy den, i pro rodinu, i na delsi vylety, i pro manzelku atd. (coz si osobne myslim bude vetsina kupcu HH), udela lepe s necim civilizovanejsim: Cupra, Golf atd.. Proc ne. Jeste jednou, skvely test.

mpolan
9. května • 7:49

Takže nejslabší auto dynamikou v běžných provozních rychlostech, které dovolí okresky a klikaté silnice poráží koncernoVWou modlu...
Pro mne asi 308 nejlépe splňuje definici toho, co má být hothatch. Univerzální, rychlé a perfektně využitelné auto.

Tomáš
8. května • 22:15

Výsledek testu byl očekávaný, ale neurazil mě.
Civic se mi líbí - vzhled je brutální a jízdně očividně taky. Auto z této kategorie beru JEN jak druhé auto pro zábavu. Proto mi uniká smysl hodnocení "odvézt děti do školky nebo zajet si k holiči". S takovým autem se jdu projet a vyždímat ho, nacpat se adrenalinem a to Civic umí NEJLÍP.
To, že je Cupra skvělé auto je naprostý fakt a fandím ji. Jen mi je Civic víc po chuti.

Karel
8. května • 22:37

Primarni skupina uzivatelu, kteri nemaji v pokojicku jenom plakaty nad posteli, ale opravdu nakupuje, potrebuje od HH univerzalnost. V tom je jeho sila. TypeR je uz moc blizko "sportaku" a ikdyz opominu poutovej vzhled, ktery odradi dost zajemcu, tak toto odradi dalsi. Proto jsem v CZ potkal zatim jenom jednu. Ryzi sportak zabavi porad mnohem lepe, ale to uz je u me az treti auto do rodiny. BTW u me taky byla cupra ve finale vyberu, ale nakonec jsem ji neobjednal.

marts
8. května • 23:00

Počítám, že v česku se TypeR prodalo minimálně 15 kusů. Vždyť jenom v okolí Frenštátu pod Radhoštěm jezdí 3.

Honziss
8. května • 22:31

Ja myslim ze kdyz chce nekdo vic nez umi cupra a nepotrebuje to mit jako jedinny univerzalni auto, tak pak jsou tu lepsi moznosti nez civic...cayman, gt86, 370z... Podle me nema smysl hnat koncepci HH do extremu, protoze kdo chce vic sportovni auto, tak dalsim krokem je rwd, nizky teziste, poradne tuha karoserie...

enthusiastic.driver
9. května • 9:18

Moje řeč. Na druhou stranu jsem rád, že i taková auta existují a že jinak smýšlející lidé je kupují.

Karel
8. května • 20:04

Hezký test, gratuluji redakci, že se jako jediné české médiu vzmohlo na takovéto srovnání zajímavých HH. Snad jenom pro příště a k úplné dokonalosti by si takové nabroušené kosy zasloužily i porovnání na okruhu a čas na ostré kolo.

jirka
8. května • 15:34

to ze je civic nejdrazsi mi vadi ze nema viceprvek. Ti japonci na nej kaslou jiz delsi dobu. Jsem tim trochu zklaman.

R
8. května • 16:39

Dobrý test. A výsledek je očekávaný. Ale ani jedno auto není vlastně špatné a tak je to fajn 😊

Doporučujeme

Články odjinud