Srovnání ojetin za 300 000 Kč: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Jan  |  15. 12. 2014 10:12

Ani jeden z této trojice,raději Renault Lagunu,508,C5 spolehlivější,levnější

Odpovědět  |   | 
Petr  |  15. 12. 2014 10:45

přesně, dokonce tak za polovinu, ale u Laguny nutno kupovat modely až od tuším 2007 kdy se přestaly montovat problematické nafty 110kw a vychytali už i elektroniku a C5 až pofaceliftu modelové auto 2005 výroba od 10/2004, to byly už vychytaná bezprobémová auta (neměli probémy s motroy, ale elektornikou) u 508 nemám zkušenosti zda jso modelové ročníky horší a lepší

Odpovědět  |   | 
občasný řidič  |  17. 12. 2014 11:04

Pokud jsme v kategorii ojetin do 300 000Kč, tak Lagunu III koupíte ve vysoké výbavě, 3 roky starou (tedy po faceliftu), s motorem nejméně 110kW. Nakonec je dobře, že "běžný zákazník" má velkou názorovou setrvačnost a spoustu předsudků, proto mohou být Laguny o kus levnější než konkurence.

Odpovědět  |   | 
Mira  |  15. 12. 2014 18:03

No Lagunu URCITE!!! SROTY

Odpovědět  |   | 
Martin  |  15. 12. 2014 22:20

Tak u toho Passatu se stejně vyplatí koupit spíše o něco starší ročník, bude po starším pánovi co s ním jezdil jednou týdně za vnoučaty do sousední vesnice a do kostela, bude mít najeto jenom 123 000 km doložených "servisní knížkou", se záznamy končícími sice před několika lety než dostal vážnou nemoc a proto to auto prodává, neohmataný volant, řadící páku a pedály a prodejce vám možná dá ještě nějakou super slevu, že jste to vy, zvlášť pokud si na to vezmete nějaký "výhodný" úvěr s pojištěním "zdarma". Jenom nesmíte váhat do dalšího dne, protože mu na to volala už spousta zájemců a podržel ho jenom vám, pokud ho hned vezmete, přestože zrovna uvažoval, že si ho nechá pro sebe.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  15. 12. 2014 10:21

by mě zajímalo jestli už ESA nechalo opravit brzdy(nebo ložiska?) u té Insignie. Když jsem se s ní vezl já, tak hučela jak kdyby tam stála dva roky.

Odpovědět  |   | 
wolff  |  15. 12. 2014 10:44

tak musím zase a znovu.
Milá redakce. Nešlo si všimnout Vaší skvělé práce a odbornosti lidí zde píšících.

Celkové zhodnocení Insignia 24 řádků
Celkové zhodnocení Mondeo 32 řádků
Celkové zhodnocení Passat řádků 74.

To je přesně ten problém, proč prostě ani v tak triviální oblasti jako je bazarový auto nemůžete být objektivní (aspoň trošičku) a korektní.

Takže, zatímco u Passatu (jistě s podporou silného marketingu) si můžeme mimo toho, že to je ale opravdu solidně udělaný vůz přečíst pomalu i to, že když Passat sjížděl z výrobní linky, tak Helmut s Hildou prožívali krásné intimní chvíle, u Insignie se dozvíme pouze to, že servisy Opel podvozky nemění, ale opravdu je nemění dřív než ve 150 tis. km.

Bože můj, to je fakt tragédie. A při tom to muselo dát poměrně dost práce a zase z toho vylezl takovej sranec.

P.S. Myslím, že při troše snahy bych se i já dostal k víc k sobě podobným vozům, ale je pravda, že bych asi nemohl být placený pouze jedním nejmenovaným autobazarem...

Sorry, ale fakt jste už zoufalci, tohle se za regulérní práci, která má přinést něco nového považovat nedá. Jsem stále víc a víc otrávený z toho, že v tomto státě už nefunguje v zásadě nic a vy už vůbec ne.
Nechci kritizovat za každou cenu, už mne to tak nějak nebaví a furt ve skrytu duše doufám, že to tady ještě nestojí tak úplně za h...o, ale prostě když vidím, že někdo za plat dělá tohle?, tak to nejde jinak.

P.S. Aspoň jste se naučili DOCELA nové slovíčko

A jo teď sem se podíval na autora... a už vidím. Dalibor. Uf. To sem si to mohl odpustit psát, ale už to tam nechám, ale tady je všechno marné. Změna dresu kvalitu nepřinesla.

Tak ještě jinak Dalibore, opravdu by Vás nepotěšilo, kdyby od Vás vyšlo někdy něco, nad čím by jste řekl, že to fakt je super a že to někomu pomohlo a že to bylo aspoň pro někoho přínosné a řekněme vzhledem ke kritice neprůstřelné? Nepřemýšlel jste o tom? Přece psaní o autech není jen práce, ale musí to být pro každého chlapa koníček, tak proč to proboha tak odrbávat?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  15. 12. 2014 10:47

brilantn komentář a trapná ostuda pisálků

Odpovědět  |   | 

Dobrý den, děkujeme za zpětnou vazbu. V kapitole celkové zhodnocení jsme napočítali celkem 7 řádků o Passatu, 8 o Insignii a 7,5 o Mondeu.

Možná jste měl na mysli kapitolu Co se na nich kazí. V ní jsme skutečně věnovali Passatu víc prostoru, protože 1) má nejširší paletu kombinací motorů a převodovek a 2) jsme o něm zjistili nejvíce servisních informací.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 15. 12. 2014 11:19

Jiří Červenka, AutoRevue.cz

Odpovědět  |   | 
wolff  |  15. 12. 2014 12:49

Pane Červenka, cituji:
"Nejlepší bude, když si postupně rozebereme jednotlivé modely a pokusíme se vybrat nejvhodnější motorizace. Popíšeme si i klady a zápory celé modelové řady, abyste si mohli udělat ucelený obrázek."

Takto uvedenou kapitolu vnímám jako celkové hodnocení, byť tak není nazvána. Jak si vy rozdělíte kapitoly v reklamě děleném článku je Vaše věc, já Vám ukázal, jak jsem ty jednotlivé kapitoly vnímal já. A myslím, že textu je to odpovídající.

Mimoto počty motorizací zase až tak zásadní nejsou, když je odbydeme způsobem, 1,4 a 1,6 T nejsou extra povedené...

Je to prostě jen o té chuti a motivu udělat něco VÍC. Svrab této republiky začíná do nás. Pokud jste to nepochopil co jsem psal a co je jasné min. z mého posledního odstavce, tak je mi to líto. Každá věc se dá udělat několika způsoby. Ten nejhorší je nedostatečný, a ten nejlepší je tak, že z toho má sám autor radost a má to svoji kvalitu. Tento článek je na úrovni dostatečné. A za tím si bohužel stojím. A fakt mne nebaví kritizovat za každou cenu.
Tady snaha dobrý, téma dobré, provedení žalostné.

Odpovědět  |   | 
Drtikol  |  15. 12. 2014 13:36

Wolffe, tvoje posedlost představou, že koncern VW podplácí novináře, aby jeho auta vycházela z testů dobře - dokonce i z testů ojetin, se kterými importér nemá vůbec, ale vůbec nic společnýho - je chorobná. Doporučuju navštívit někoho, kdo řeší obsese a pomáhá lidem posedlým teorií spiknutí.

Když pominu fakt, že na konci článku je doporučené spíš Mondeo, ale celkově je tam napsáno, že ani jedno auto není průšvih - nenapadlo tě náhodou někdy, že by třeba ten Passat ve skutečnosti opravdu mohl být celkem kvalitní a tak si prostě nějaká ta slova chvály zaslouží? Zaslouží si samozřejmě i kritiku za poruchovost motorů (což ale v článku zaznělo).

Voláš po spravedlnosti, tak se nenech ovládat nenávistí vůči koncernu. Počítání řádků, věnovaných jednotlivým autům je zcestné a opět obsesivní, některá auta jsou na popis složitější (viz Červenkovo vysvětlení ohledně motorů), některá se tu historicky prodávají víc a s tím souvisí i větší čachry v bazarech, čili se o tom prostě musí napsat trochu víc.

Opravdu ještě vtipnější je, že si stěžuješ na upřednostňování Passatu v oddíle, kde se píše o závadách. Takže ono se píše nejvíc o závadách VW... a ty to považuješ za nadržování koncernu? To sis nějak poplet, ne? :))))

Mám návrh: když se teda tak snadno dostaneš ke srovnání ojetin a všichni ostatní to dělaj uplně blbě, tak co kdybys přestal nesmyslně kritizovat a nějaký pěkný srovnáváček vyrobil? Ale pozor, nechci slyšet, že koncern je přeceňovaná sračka, která je ve všem horší. Pěkně objektivně! A počítat slabiky!

Odpovědět  |   | 
wolff  |  15. 12. 2014 14:28

V každém odstavci si odporuješ.
Já nenapsal ani jedno slovo o tom, že by byl Passat špatné auto. Psal sem o novinářské práci. Nepsal sem o uplácení, o ničem takovém. Naopak. Celé to souvisí s tím, že o Passatu je (a vůbec nevadí že v závadách a nebo někde jinde) nejvíc informací, protože ten kanál informací je pro ně nejdostupnější, což pan Červenka přiznal. A proč je nejdostupnější?
Ale právě já ve svém příspěvku zmiňuji to, že bych se jako NOVINÁŘ snažil o to, abych měl stejný přísun informací o Insignii a o Mondeu... Proč ten kanál není, na to si redakce autorevue musí odpovědět sama, odpovědí se nabízí celá řada. A omlouvám se... vysvětlení, že IMPORTÉR není tak vstřícný neobstojí... (je to u všech značek a jen u VW to jde? ha ha, proč asi?)

Takže pane Drtikole, je to celé nepochopení mého prostého sdělení, zaplať pán Bůh je v menšině.

P.S: Passat je výborné auto odpovídající střední třídě a nemám problém to napsat, takže pane Drtikole, jste mimo.

Mne fakt v tuto chvíli jde o to, aby nevznikaly takový slátaniny už i ojetých aut, tak jak jste správně poznamenal. O to je to smutnější.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  15. 12. 2014 16:45

Po mnoha zkušenostech s českým zastoupením Ford, bych se ani nedivil, že z nich žádné informace nedostali. Pokud jde o závady, tak tomuto tématu se Ford zásadně vyhýbá. Po více než roce mi přiznali, že v reklamaci závady jsem měl pravdu. Blíže to rozepisovat nebudu. Někteří místní zaslepenci by mi stejně neuvěřili, i když to mám písemně.
Rozhodně nejsem fanda koncernu, ale v tomto případě bych problém v článku neviděl.

Odpovědět  |   | 
senegalec  |  19. 11. 2015 18:10

Súhlasím s hodnotením Fordu.
I keď nemám Mondeo ale Focus C-max môžem potvrdiť že je to auto dosť poruchové. Najmä po odjazdení cca 120 000 km. A sú s ním značné výdavky.
.
Ide napr. o riadiacu jednotku motora (engine fatal error), spojku , tlmiče ale aj nevhodne umiestnenú poistkovú skrinku (pred nohami spolujazdca, ktorý do nej kope) .
.
Týka sa to aj drobností: manžeta rýchlostnej páky,motor ostrekovača, hadica posilovača riadenia, senzor tlaku posilovacej kvapalina atd.atd.
.
Zrejme aj preto je záruka na nové vozidlo kilometrovo obmedzená (tuším n a 140 000 km, čo iné značky, napr. Hyundai nemajú aj pri 5 ročnej záruke.
Tento fakt ma ovplyvnil pri kúpe auta pre moju ženu.......

Odpovědět  |   | 
dandy  |  25. 06. 2018 08:45

Nemôžem nereagovať. Totiž je rozdiel Mondeo a Focus.... máme samé Mondeá, jedno za druhým, niektoré má následne kamarát atď. ... Majú narúbané od 230 000 do 600 000 km a poruchy? Ani by som nepovedal, len bežný servis a nebyť zabudnutej výmeny rozvodov(pri 250 000km to remeň nevydržal) na aute s ktorým jazdila polovička, všetko by bolo úplne ok. Áno odišiel zámok v spínačke na aute s 400 000 km a ešte čidlo klímy. A to je za tie dlhé roky, od 2002 do dnes asi všetko...

Odpovědět  |   | 
ello  |  15. 12. 2014 19:00

Wolff uplne spravne si to napisal.Este by som ocakaval odpoved od autora,ale asi nebude riskovat,ze by sa strapnil este viac.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  15. 12. 2014 11:59

Pokud vycházím ze zde dříve zmiňovaných cen ojetin, tak by Passat měla být za stejnou cenu nejhorší a nejolítanější šunka ze všech tří . Jinak bych taky raději volil třeba P 508.

Odpovědět  |   | 
Lobby  |  15. 12. 2014 13:22

VW působí bez diskuse nejmodernějším dojmem, zejména tato faceliftovaná verze? To je hodně subjektivní, pro mě třeba vůbec ne, dokonce na mě působí hůř než starší verze. Oproti tom u Mondeo mi nepřijde vůbec zastaralý. Myslím, že takové subjektivní žvásty do celkového hodnocení vůbec nepatří.

Odpovědět  |   | 
DaewooMaster  |  16. 12. 2014 08:39

Přesně to mě taky napadlo, když jsem uviděl fotky interiéru i exteriéru - Passat s přehledem "old skool", Insignia "moderna" a Mondeo "zlatá střední cesta".
Pokud se nepletu, tak v ostatních článcích je zdůrazňováno, že Passat je vlastně pořád stejnej.a že je to jeho strategie...

Odpovědět  |   | 
sir  |  15. 12. 2014 13:32

Tak nevím....já jsem ted prodal svoje Mondeo 2,0 EB z roku 2010..najeto 205 tis km....po umyti jak venku tak vnitrku vypada auto jako nove...vevnitr vyjma prosoupaneho koberecku u ridice (pata nohy) neni znat zadna znamka opotrebeni. A propo ..nic nevrze....zadnyproblem s kvalitou interieru!! Narozdil od Passatu..kde u novych po par tis. km zacinaji drncet budiky :))

Jen pro dodatek v rodine mame dalsi Mondeo s najezdem pres 250 tis (tentokrat s motorem 2,5T) a u toho jde vic videt vysoupany volant a vysezenejsi sedadlo u ridice (tezsi vaha ridice :)

Jinak opet nic..a vse funguje jak ma..nic nevrze....

Spise bych rekl ze ono Mondeo v testu..ma tak pres 350 tis.....a nebo nekdo v nem vozil material na stavbu a pucoval delnikum :)

Odpovědět  |   | 
Kousek  |  15. 12. 2014 14:47

Přesně tak... mám Mondeo 2008 2.0 Duratec titanium od nového, nyní najeto lehce přes 150tis a nějak se mi nestalo, že by se mi ve 100tkm odporoučel podvozek a ve 150tkm auto vypadalo na dvojnásobek. Výrazné známky užívání jsou pouze volantu a šaltrpáce (vyleštěné). Závady - ve 120tkm xen. výbojka, vyměněny obě (á 900,- za osram), 140tkm vadná elmag. spojka klimy. Dlouhodobá spotřeba 8 litrů naturalu.
Autorádio ani Convers ani bezklíčové odemykání se nijak nezasekává. A světe div se, nezlobí ani el. rozmrazování skel...
Kde jste vzali cenu 2327,- za výměnu oleje a filtru, když 5 litrů Ford Formula 5W30 včetně filtru stojí cca 1000,- Kč? To by pak půlhodina práce v servisu vyšla přibližně na 1300,-

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  15. 12. 2014 16:50

Pokud jsi dobře četl, tak ten majitel musel být prase a podle toho s autem zacházel. Celkem bych se vsadil, že by takto dopadlo každé auto u tohoto majitele. Jednoho takového také znám, vlastní Focus, a po otevření dveří jsem chvíli váhal, jestli je krajnice polní cesty v autě, nebo mimo auto.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  16. 12. 2014 10:44

Majitel nutne nemusel byt prase, v uvahu pripada taky klasicka ceska stocenka Popisovane neduhy mivaji Mondea blizici se k pul milionu - v bazaru ale samozrejme vsechny maji 130 000

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  16. 12. 2014 22:07

Také jedna možnost. V tomto případě by bylo na místě ověřit redakcí správnost údajů, neboť to může celkem ovlivnit hodnocení po stránce opotřebení a pocitu z auta. I když cca 40 000 km ročně není úplně málo.

Odpovědět  |   | 
V12  |  21. 01. 2015 08:56

Presne tak, na 99% sa jednalo o stocenku z cca 250 tisic km. Staci pohlad na volant, je krasne vylesteny, snad este viac, ako ma moje Mondeo a to mam poctivych 233 tisic km. Co sa tyka podvozka, Mondeo ho ma hodne odolny. Moje auto bolo ako nove kupene na Slovensku, po jeho tankodromoch najazdilo 230k km, potom som ho kupil ja. Na STK technik nechcel verit, ze ma tolko km, pritom podla servisnej historie nebolo absolutne nic repasovane. Jedina vec co sa menila boli tlmice, po 160k km. Este podotknem, ze ma klasicky podvozok, nie IVD.

Otazka na autora clanku :
Je mozne ziskat VIN toho Mondea ? Skusim ho preklepnut.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  16. 12. 2014 08:24

To samý..Mondeo 2007 250tis najeto a za tu dobu jen vyleštěný volant. Nic nevrže, jen začal trochu výfuk, ale to už 40tis km...první spojka, na podvozku samozřejmě nic a nikdy jsem neslyšel, že by Mondeo po 100tis mělo cokoli na podvozku kromě špíny... To je přece nemoc Passatů, není?

Druhý Mondeo máme 120tis od nova a stejná písnička, ani volant není vyleštěný

Odpovědět  |   | 
Ludwig  |  17. 12. 2014 21:52

Taky nevim, kde ty rozumy o poruchovosti berou. Osobne si myslim, ze jsem schopen, jak byvaly servisni technik fordu, mluvit za celkem velky vzorek tria mondeo/smax/galaxy a opravdu nemuzu rict, ze by byly problemy, ktere tu pisete, nejak caste. Naopak si dovolim tvrdit ze neni zadna vylozene standardne poruchova vec. A verim, ze passat i insignia jsou na tom podobne.
Podle me mondeo je velmi povedene auto, o zbylych dvou hovorit nemuzu, protoze nemam zkusenost s tolika exemplari.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 12. 2014 20:39

Víš, co to muselo dát práce najít takové auto, aby z toho Mondeo nevyšlo líp? A z toho si pisálci dovolí dělat závěry.

Odpovědět  |   | 
Remy  |  16. 12. 2014 11:35

přesně jak píšete, interiery Mondeí jsou prostě kvalitní a dobř zpracovaný a o podvozku ani nemluvě. Takže z toho vyplývají 2 věci .... Bud je opět test pěkně ušit na míru Passatu, nebo páni novináři by měli rychle změnit zaměstnání, protože evidentně nemají o autech ani páru!

Odpovědět  |   | 
Jana  |  17. 12. 2014 11:29

Presne tak, mam Mondeo r.2009 od noveho, mam najeto 140.000 Km a zadne opotrebeni zevnitr ani z venku neni patrne. A to se k nemu nechovam nijak pekne, meju sotva 1x za pul roku, 2x rocne vysaju, otru nekdy palubovku a vozim 3 deti takze si asi dovedete predstavit jaky napor zaziva. Takze si taky rozhodne myslim ze neni mozne aby melo testovane Mondeo ty zavady na interieru dle popisu..

Odpovědět  |   | 
Jana  |  17. 12. 2014 11:34

Mondeo r.v.2009 - A jeste k zavadam, zatim jen 1x opravovane cidlo nad klikou (oprava i s diagnostikou asi 1800Kc).. Podvozek ? Ford ma skvele kvalitni podvozky, stary Focus r.v.2006 ten je uplne libovka, ktera muze rovnou vyjet na rallye, Mondeo je vice usedlejsi, ale naprosto luxusni na dlouhe jizdy. Jezdim Chorvatsko najednou za 9 hodin na plaz ze strednich Cech a pripadam si jak v kresle jen tocim volantem a ladim tempomat..

Odpovědět  |   | 
Petr Valkoun  |  15. 12. 2014 14:22

Mondeo take neni moc bezpecne, passat pravda nei o moc lepsi: https://www.facebook.com/media/set/...

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 12. 2014 15:42

Dalibor Žák: Zeptám se, co je konkrétně nepříliš povedené na 1.4T a 1.6T? Díky.

Odpovědět  |   | 
CerVus  |  15. 12. 2014 15:49

A vítězem se stává....bmw 320d

Odpovědět  |   | 
Moik  |  16. 12. 2014 08:27

Sám jsem vyměnil Mondeo za 320xd (2010) a musím jen souhlasit. Je tišší, má podstatně nižší spotřebu, podstatně vyšší výkon a nakonec je na dálnici i znatelně pohodlnější. Nemá tak přímé řízení (kupodivu), ale je to spolehlivý rychlý rodinný expres.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  15. 12. 2014 20:14

Naprosto stačí jenom závěr testu, který je moc hezky a výstižně napsaný:
"Jestli vám jde tedy především o jízdní vlastnosti a takový ten staromilský pocit z řízení, kupte si Ford Mondeo. Jinak ale vlastně s žádným z těchto tří aut nemůžete udělat velkou chybu. Musíte jen pečlivě vybírat, podstoupit důkladnou testovací jízdu, nechat auto prověřit a při sebemenších pochybnostech jít jinam. Výběr je dostatečně široký."

Vždy záleží na individuálním posouzení, které je často velmi odlišné i od podobných osob (osobností). Proto též doporučuji pořádně si auto vyzkoušet a to, co nejlépe "sedne", ve kterém se člověk cítí nejlépe, to ať si koupí. A jestli chce mít jistotu a "nenaletět", tak ať si koupí nové, nebo zánovní v záruce. Pokud se s auty této třídy slušně zachází, tak v pohodě vydrží mnoho let (i více jak 15 let...) a nemusí se v rodině dlouho nic řešit. Při slušném zacházení se z takového auta stává časem špičková ojetina, o které majitel ví všechno, a proto "nenaletí".
Samozřejmě záleží na volbě každého jednotlivce, na jeho prioritách a finančních možnostech. Pořádné auto ale nikdy není "zadarmo", ani koupě a ani následný provoz a údržba. V dané kategorii to ale finančně vždy vyjde u srovnatelných aut zhruba nastejno.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  16. 12. 2014 06:55

Takovýhle přístup mě u spotrebaku dojímá.
15let vydrží když snim nebudete jezdit. Doba obyčejných aut která vydrží 20-15 let je dávno pryč.
Málo kdo si z těch co vzpomínají na staré časy si uvědomuje že životnost motorů je 100k km a na nějakou repasi a generálu zapomenut.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  16. 12. 2014 20:12

Nechtěl jsem reagovat, ale nedalo mi to, myslím si, že ze zdejších diskusí se člověk stejně nic nedozví, a proto tyto diskuse nikdo nečte a ten, kdo sem náhodou zabrousí, tak se jen trochu pobaví. Proto i chápu, proč se daří v Česku vymývat mozky strukturám PR Škody z Mladé Boleslavi a proč to na trhu s auty v Česku tak vypadá. Nyní k odpovědi - k reakci na příspěvek Honzy.
Střední třída, kam patří srovnávané 3 modely zdejšího testu milý Honzo, není "spotřebák". Tato kategorie aut (konstrukce a technologie) je stavěná na vysoké výkony motoru, vysoké rychlosti a velkou hmotnost přívěsů. Čili, pokud se bude s těmito auty jezdit "slušně", nebudou se tahat často těžké přívěsy a bude se k nim řidič slušně chovat (zahřátí motoru a převodovky před pořádným zatížením, dochlazení turba po jízdě, vyloučení stylu jízdy brzda plyn, žádný pochybný tuning motoru a podvozku, pravidelná péče-čistota-mytí, servis a používání kvalitního oleje a náplní), tak auto spolehlivě vydrží do větších oprav minimálně 250000 km a po opravách dalších 250000 km. Čili auto v pohodě může sloužit těch 12 - 15 let (a víc let...) podle toho, kolik se toho ročně najede. Když má auto střední třídy maximálku 250 km/hod a jezdí se s ním většinou podle předpisů, tak se motor jen převaluje (fláká) a podvozek, konstruovaný na nárazy ve 250 km/hod se při nějaké nerovnosti jen tak trošku "protáhne". Pokud se podíváš na poměr hmotnosti auta této třídy vůči užitečné hmotnosti (kolik uveze), tak zjistíš jiné (z pevnostního hlediska lepší) poměry, než u kategorie minivozů nebo malých vozů. Navíc u takových prdítek je slabý motor, musí točit do otáček a tím toho samozřejmě písty (a ostatní mechanické části) naběhají víc, než nějaký 2.2 až 3.0 litru obsah motoru auta střední třídy. Zkrátka vozy střední třídy jsou masivnější, ale masívnost není zadarmo (vyšší cena auta a spotřeba), profitem je hlavně komfort a pohoda typická pro střední třídu aut. Pokud se k současným prdítkům člověk také slušně chová, tak také v pohodě vydrží těch 250 000 km, akorát se musí dávat větší pozor. Když má auto maximálku cca 150 km/hod, tak jízda po dálnici ve 130 v plně obsazeném autě znamená v podstatě, že se mu už "šlape po krku". V Česku je problém v tom, že řada lidí neví, nebo nechce pochopit , že minivozy typu CityGo jsou primárně určeny jako druhé auto do rodiny pro ježdění po městě, krátké vzdálenosti a zatížení jenom řidičem a občas samozřejmě i více lidmi, ale na krátké vzdálenosti (do školy, do kina, atd.). Když se takové autíčko honí po dálnici plně obsazené na velké vzdálenosti a navíc po "autodromu" D1, tak po 100000 km to samozřejmě bude na stavu autíčka znát.
Ještě mne napadlo připomenout jednu věc, na kterou se v Česku zapomíná. Český řidič podle některých statistik průměrně najede kolem 6000 km ročně. Nechci polemizovat o pravdivosti statistik, ale znám lidi, kteří opravdu auto používají jen na cestu za nákupy, občas k doktorovi, někdy na krátký výlet a jednou ročně na dovolenou k Mácháči nebo k jinému "rybníku" v Česku a na Dušičky.... a jinak jezdí MHD. Čili to dá dohromady max těch 6000 km. Proto, když si takový člověk koupí Logana v základu za 170.000,-Kč bez klimatizace a serva, garážuje ho, umývá a jezdí jen když je venku hezky, tak mu to auto v pohodě bude sloužit pomalu celý život. Nějakou opravu v pohodě zaplatí (benzínová Renault 1,4 nebo 1.6 je "držák" a podvozek má Logan odolný) a dřív, než Logana ojede, tak mu dřív shnije. Důkaz pro moje tvrzení je v tom, že dodnes je na silnicích vidět spoustu Favoritů a dnešní Logan je určitě kvalitnější než ten Škoda Favorit. Proto různé kecy v těchto diskusích různých "mudrlantů" nemají absolutně žádný význam a vypovídací hodnotu
Na závěr opakuji, že já si umím auto vybrat, abych byl spokojen a vím, co od auta mohu očekávat a kolik mne to bude stát. Pobavil mne test 10 kombíků stejně jako tento test 3 představitelů střední třídy. Stačilo přitom napsat pár vět, jak jsem uvedl... Na všechny testy se musí koukat s velkou rezervou a shovívavostí. Realita je taková, že díky globalizaci a konkurenci jsou si srovnatelná auta v dané třídě svými vlastnostmi a kvalitou hodně podobná a žádný vyložený propadák na trhu už dnes neexistuje. A co znamená statistický údaj, že mohu mít problém u jedné značky (modelu) ve 4% vyrobených vozů a u druhé 7% vyrobených vozů? Prakticky pravděpodobnost "problémů" vychází stejná a přitom dělí pozici v tabulce statistického zpracování "propastných" 40 míst! Není prostě jednodušší koupit si auto, které si člověk dobře vyzkouší, které mu padne, ve kterém se bude dobře cítit a které si koupí bez ohledu na nějaké potrhlé tabulky?
Úplně na závěr (a tím končím, protože to ve zdejších "diskusích" nemá smysl) největší vliv na spolehlivost vozu a na to, jak vůz vypadá, má to, jak se člověk k autu chová a jaký servis a péči mu dopřává. Pověstné "hovado" zlikviduje jakékoliv auto a obrazně řečeno rozmlátí i betonové schody!!!

Odpovědět  |   | 
Emanuel  |  16. 12. 2014 10:24

Zlatá slova. Když si řídím auto od nova sám a neprasím ho, deset - dvanáct let na něj nemusím sáhnout. Když vidím jak si lidé kupují výhodné ojetiny za třetinu původní ceny a během pár let do něj nacpou ještě jednou tolik, kde je ta výhodnost? Je to vrak za velké peníze.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  16. 12. 2014 22:03

vrak za třetinu původní ceny? Já raději vraky za méně jak desetinu ceny. Svoje Volvo jsem dokonce koupil za 1/15 původní ceny. A servis? Olej, filtry ... aktuálně za 40t km.
S předchozím kouskem jsem najel 100t km(měl 240t km celkově) a za tu dobu jsem "navíc" měnil pouze silentblok v rameni a táhlo řízení (najel do jámy)

Odpovědět  |   | 
Emanuel  |  16. 12. 2014 10:18

Proč srovnávat tři piksly sbouchaný v německu? Je to prašť jako uhoď. Zajímavější by byl němec, francouz, japonec. A ve dvou vydáních, jednou na uhlí a jednou na benzín.

Odpovědět  |   | 
Remy  |  16. 12. 2014 11:21

Tak jsem čekal, že si v klídku pročtu pěknej testík těchto aut a málem sem se u toho zeblil, neskutečná prasárna!!! To už je vrchol toto!
1. test uplne o ničem, porovnávají nesrovnatelný auta (myslím motory, stav vozů, najety km), Mondeo je pred faceliftem, Passat je po faceliftu (nebo novejsi model, nebo co to je) a ty udavany najety km u Mondea a insignie jsou určitě poctivý zvlášt u Auto ESA. Chtěl bych videt tenhel rocnik Mondea s tak malym najezdem km ...ha haa
2. píšou se tu totalní nesmysly. Mám dost zkušeností s Mondeama i s VW (Passat, Golf) a absolutně se to rozchází se zdejsím clankem. Měl sem už 2 Mondea, ma je i nekolik kamaradů a s naprostou jistotou můžu říct, že i po 250tis. km interiery byly stále jako nové, žádne vrzání drnčení, odpadávaní neceho, zádné stárnutí plastů, apod. ..... to samé však nemůžu říct o Passatech, Golfech, starších audi ..... (mam na mysli tyto modely cca od r.2000-2010).
3. A totálně me taky dostalo zkritizování podvozku Mondea, že snad po 100 tis má dost .....
Podvozky Mondei sou a byli robustní, perfektně naladěny, odolný. Oproti VW !!! Vím to z vlastní zkušenosti a Vím to i od známých automechaniků. Kteří právě i tento testovaný model Mondea znají jako velmi spolehlivý auto s vynikajícím odolným podvozkem (jednak maji zkusenost se soukromymi Mondei tak i s firemními služebáky, které servisují)
4. A porovnat novejsiho Passata, zřejmě udržovanýho se starším Mondeem, se žřejmě stočeným tachometrem, bez řádné udržby a po majiteli dobytku ...... a pak z toho vynášet závěry pro Mondeo celkově, tak to snad nemyslíte vážně pánové!

S tímto automobilovým serverem nadobro končím, to nemá smysl ztracet zde čas!

Odpovědět  |   | 
xfaktor  |  16. 12. 2014 14:39

Už ať jsi pryč, nikdo tě nenutí to číst a pak zvracet nesmysly. Navíc si zopakuj základy češtiny. Prostě má každý z nás sympatie a antipatie k různým značkám, ale nebudu tady běsnit, že mi pohanili moji vysněnou nebo oblíbenou značku auta. Já jsem si to moc rád přečetl, bavilo mě to, i když bych asi taky zvolil jinak a sice, Mazdu 6.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  16. 12. 2014 19:01

xfaktor: seš mimo...nešlo o naštvání z plísnění oblíbené značky, ale to Mondeo je opravdu neobyčejný držák jak na podvozek, tak na motor - a v testu vyšlo jako největší šunt. Já mám Multivana 2008 a Mondeo 2007 (ve firmě) a je to těžko uvěřitelný rozdíl... Mondeo má o 100kkm víc ale to je nový auto oproti Multivanu.

Takže spíš šlo o to, že test je opravdu postavený na hlavu.

Odpovědět  |   | 
Remy  |  17. 12. 2014 09:20

Tak za prvé, češtinu umím dobře, ale psal jsem to při práci a psal jsem rychle, takže chyby jsou možné ... a uprimně, nejsem tady ve škole a nějakej pravopis mi je u pr....
Za druhé ... můžeš mi vysvětlit co z toho co jsem napsal jsou nesmysly?
Nejde mi o nějaké pošpinění mé vysněné značky, ale tvá inteligence asi neumožnila pochopit můj komentář. Jasně jsem jen uvedl, že tento test byl totalni fiasko (jak můžeš jasně vidět z množství ostatních kritických komentářů) .... takže si asi jediny komu se test líbil (což o tobě děla samo o sobě obrázek ). Ja pouze napsal svůj nazor na test a své zkušenosti s těmito auty, a nejen své zkušenosti, ale zkusenosti odborniku a vseobecne známé, a za těmi si tvrdě stojím!!! A pokud tady pánové redaktoři jsou schopni sestavit takovýto test a vyvodit takový nesmyslný závěry .... tak jakou uroveň tento server pak má?....

Odpovědět  |   | 
asd  |  16. 12. 2014 14:52

Pane Žák, když už píšete o spolehlivosti, dejte do článku aspoň jednu statistiku spolehlivosti. Vy jste tam umístíl anketu spokojenosti majitelů od adacu (v podstatě spíše anketa vycházející z očekávání a možná předsudků majitelů), dlouhodobý test jednoho kusu vozu od autobildu a statistiku z technických kontrol co vypovídá především o tom jak se majitelé o své vozy starají. Všechny jmenované mají pouze omezenou vypovídací hodnotu.
Když se kouknete na jedinou skutečnou staitistiku spolehlivosti, co je bežně dostupná, tak vyhrává Mondeo, které je jediné nadprůměrně spolehlivé, následuje Insignia a poté Passat.
http://www.reliabilityindex.com/ratings/best/Family...
Statistiky jednotlivých aut:
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/387...
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/114...
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/111/...

Odpovědět  |   | 
Josef  |  16. 12. 2014 20:22

Ty tvoje statistiky mne uklidnily, protože jsem se v nich dočetl to, co se mi potvrdilo praktickou zkušeností, že mám jeden z nejspolehlivějších vozů střední třídy.... Já ale i přes to na statistiky hledím s rezervou a nemyslím si, že se v uvedeném případě jedná o "jedinou skutečnou statistiku spolehlivosti". Já jsem při výběru mého vozu koukal na jiné zdroje informací, které jsou podle mne spolehlivější a které mají i větší logiku z hlediska vysvětlení. Schválně, z čeho - jakých zdrojů informací jsem vycházel, co myslíš?

Odpovědět  |   | 
asd  |  17. 12. 2014 10:02

To co média vydávají za statistiky spolehlivosti (TÜV, ADAC, Autobild) nejsou leckdy ani statistiky, natož pak statistiky spolehlivosti. Ten warranty direct statistikou spolehlivosti je. Je tam dán minimální statistický vzorek a počítá se četnost závad a náklady na jejich odstranění. To u žádné z těch výše uvedených "statistik" neplatí.
Jáké zdroje info si použil netuším, ale rád si rozšířím obzory.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  17. 12. 2014 23:38

Nikdy nevycházím z jediného zdroje a jsem opatrný na všechny statistiky. Když jsem se podíval na waranty direct, myslím si, že tam lze nalézt "rozptyl" výsledků, který mne vede k opatrnosti. Poněkud mne překvapil "úlet" Superbu někam hodně dolu. Ale to nevadí. Při podrobnějším zkoumání s údaji celkem souhlasím a údaje potvrzují v podstatě to, co jsem zjistil i já na základě vyhodnocení jiných zdrojů. Hodnocení auta ale není jen o spolehlivosti a nákladech, ale i o užitných vlastnostech, kráse, ergonomii a zážitcích spojených se soužitím s vozidlem v rámci jeho používání. A tam je hodně subjektivních vlivů ovlivňujících hodnocení. Z tohoto hlediska se mi líbí posuzování J.D.Power, ze kterého vychází různé hodnocení dané značky a modelu v jednotlivých zemích (Německo, Francie, UK, USA,...). Pokud se vrátím k waranty direct hodnocení a konkrétně k tabulce posuzování jednotlivých výrobců (značek), tak lze vysledovat to, co jsem už zde v Autorevue v několika diskusích uvedl. Mezi 6.místem a 24.místem je rozdíl jen 53 bodů a kupodivu na 6.místě je Hyundai a na 24.místě WV a Škoda je na 9.místě pouhé 4 body za Fordem. To potvrzuje to, že auta známých a rozšířených značek jsou si v současnosti hodně podobná a je proto zbytečné vést rozepře a handrkovat se, které je lepší, či horší. Také zde vychází to, co jsem v připomínce na "test" 10 kombíků uváděl ve věcí zmíněných provozních nákladů, kdy je důležité sledovat nejen cenu ND ale i jejich potřebu (spotřebu).
Pokud se vrátím k tomu, z čeho vycházím já a co v podstatě potvrdil waranty direct, tak je vhodné především uvést základní prvky, které ovlivňují výsledek hodnocení. Základ, který je obecný pro všechny výrobce a značky, je systém řízení kvality, který mají zaveden všechny známé (světové) značky. Dále funguje princip globalizace - spoluvyužívání technologií, informací, kooperací při vývoji a výrobě mezi značkami a využívání společných subdodavatelů. Proto například různí "kibicové", kteří "znalecky" odsuzují nošovický Hyundai, by měli vědět, že tato "korejská" auta byla zkonstruována v Německu konstruktéry, kteří pracovali v jiných evropských automobilkách, používají evropské subdodavatele, světové materiály a technologie a montují je české ruce stejně jako ta auta v Mladé Boleslavi či Kvasinách nebo ve Vrchlabí. No a statistické výsledky a různé "testy" potvrzují minimální rozdíly, které bývají navíc ovlivněny subjektivními vlivy hodnotitelů.
Proto je nejlepší začít při hodnocení a srovnávání výrobců a návazně posuzování jednotlivých modelů u základních informacích a filosofie jednotlivých značek. Existuje například pravidelné hodnocení ceny značky, nejen výrobců aut (např. Apple, CocaCola,....). V tomto hodnocení se zpracovává velké množství informací z hlediska inovačních potenciálů, vývoje, originality, obchodní výkonnosti, produktivity, dlouhodobých tendencí vývoje, konkurenceschopnosti v rámci jednotlivých odvětvích, atd. Poměrně snadno lze zjistit, že z výrobců aut mají největší hodnotu ti, kteří jsou na špici mimo jiné i v té spolehlivosti (viz waranty direct). Pokud z tohoto hodnocení se podíváme na profil značky, čím přispívá v inovacích a vývoji, to jsou další parametry, které se nepřímo projevují ve skutečné hodnotě výrobku, jeho kvalitě a užitných vlastnostech a následně spokojenosti zákazníka. Stačí se podívat, kdo má vyvinuté technologie hybridních pohonů, kdo má připraven k výrobě "vodíkový pohon" - technologie palivových článků, kdo má nejlépe zpracovány systémy aktivní a pasivní bezpečnosti vozů a řídící systémy a pod. Potom je dobré podívat se na portfolio dané značky a zjistí se, že ty "nejcennější" značky jsou nejen výrobci aut, ale jsou špičkou i v jiných oblastech (kybernetika, letectví, jiné druhy vozidel,...) a samozřejmě se prezentují přímo či nepřímo (jenom motory nebo nějakými díly) v soutěžích v různých kategoriích. Z toho všeho vychází v dané značce smysl pro detail, dokonalá organizace a plánování a špičkové výsledky a zejména vize. Tyto nejcennější značky potom uvádí na trh modely aut, u kterých se následně nemusí významnými konstrukčními změnami měnit rozvodové řetězy motorů nebo napínáky řetězů, nemají problémy s filtry pevných částic, nekončí v rámci vývoje a inovací ve slepé uličce, aby musely přecházet na jiné technologie vstřikování apod. Je též zajímavé, že nejcennější značky výrobců aut jsou i na špici prodejů na nejnáročnějším trhu v USA. A necpou se za každou cenu na 1. pozici největšího světového výrobce automobilů. Pokud si člověk koupí auto od některé z nejcennějších značek, má poměrně nejvyšší jistotu, že bude s autem spokojený. Přesto je důležitý subjektivní pocit a auto by si měl každý vyzkoušet, zvolit správný model auta dané značky apod. Otázka výbavy vozu je jednoduší u těch nejcennějších značek, protože už v základu mají solidní výbavu včetně ESP, což dříve u Škody v základu nebylo a muselo se připlácet. Je to zkrátka i o té filosofii, která je u některých značek velmi rozdílná. U některé člověk dostane hotové auto a u jiné si to sestavuje od loketní opěrky. Podle mne je ale na pováženou, aby vůz střední a vyšší střední třídy byl nabízen v konfiguraci, která bývá typická pro malá auta nebo miniauta. Připadá mi férovější uvádět cenu vozu, za kterou si ho odvezu z prodejny a ne cenu, která zákazníka přivede do trapné situace, protože zjistí že za takovou cenu to auto nesplňuje ani základní představy a cena po dokončení konfigurace zákazníka šokuje. Ale to je na každém, ať se rozhodne podle libosti a svého vkusu. Co je ale důležité, při nákupu jakéhokoliv srovnatelného vozu v dané kategorii nemůže už nikdo šlápnout vyloženě vedle. Nekvalitní auta už naštěstí v obchodech nelze koupit. A na závěr - testy a srovnávací tabulky? Nechte to v klidu.... Buďte v pohodě a kupte si, co se vám líbí.

Odpovědět  |   | 
asd  |  18. 12. 2014 08:30

Já taky netvrdím, že warranty direct má 100% vypovídací hodnotu. Je to ale jedno z nejlepších vodítek. Ono totiž platí, že jeden nepovedený motor dokáže srazit jinak povedené auto. Skvělým příkladem je současný Renault Espace, který patří mezi nejhorší, ale na vině jsou v podstatě vybrané dieselové motory z počátečních let výroby. Přitom 2,0t v benzínu je držák. A díky pověsti modelu, a obecné antipatii většiny kupců k benzínu u větších aut, jde jako ojetina pořídit za hubičku (jen jich je málo).
Já osobně mám auto, které je dle W.D. druhé ve své třídě. A musím potvrdit, že na tom žebříčku něco je. To co dělá auto autem je poctívá mechanika a tak se nemá toliko co pokazit. Ono je to vidět i na celkovém žebříčku, kde se na špicy krom japonců drží především co nejjednodušší auta, kde se nemá moc co pokazit.
Dobrým vodítkem pro nákup jsou i informace od subdodavatelů, pokud k nim máte přístup. Z několika zdrojů u subdodavatelu, co dělají pro více automobilek, třeba vím, že jejich přístup se dost liší.
Dřív byl postup takový, že se vypustil nový model a během let se konstrukční kiksy napravují. S tím, že japonské automobilky raději udělají svolávačku i pro naprostou prkotinu (i když to pověst nezlepší) a evropské to vesměs pokoutně napravují při pravidelných servisních prohlídkách. V posledních řekněme 10-15 letech se k tomu přidala další fáze a to je snižování nákladů. Když se ukáže, že nějáká konstrukční část je naddimenzovaná vůči celku, výrobce se snaží ji zlevnit a "ošidit" tak aby snižila výrobní náklady. Ale nedělají to tak všichni, třeba koncern VW na tyto uspory tlačí, kdežto Toyota razí přístup: "proč měnit to co funguje". A mimo jiné i toto vysvětluje proč japonci drží první příčky v žebříčku W.D.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  18. 12. 2014 18:50

Jo, rozumíme si, já jsem jen reagoval na tvoji zmínku "jedinou skutečnou statistiku spolehlivosti", protože mne poněkud iritují takové rezolutní "prohlášení" o něčem "jediném skutečném". Šlo o drobné nedorozumění a nemá smysl se dále chytat za slovíčka. Totiž skutečně "jedinou skutečnou statistiku spolehlivosti" má asi jen výrobce aut, který objektivně sleduje spolehlivost během testování v rámci vývoje nového auta nebo komponent. My zákazníci akorát zjistíme, kteří výrobci (které značky) to testování dělají "poctivě", a na vlastní kůži můžeme poznat, když to v něčem "odflákli"... Kdo z výrobců je opravdu precizní, to je jasné a mimo diskusi. Budiž přičteno ke cti W.D., že se strefil.
Jinak máš "spolehlivější" auto, já ho mám podle W.D. ve své třídě až na 3. místě , ale jsem s ním i tak moc spokojený. Zatím s ním mám najeto 120000 km bez nejmenších problémů a věřím, že mi ještě řadu let dobře poslouží. Přeji ti hezké Vánoce a hodně šťastných a bezproblémových km.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  19. 12. 2014 10:59

Nejnáročnější trh aut v usa. To jsi teda komik. To jsi vytáhl z rybníka botu a ne kapra.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  19. 12. 2014 21:05

Podle obsahu tvých příspěvků je vidět, že jsi odborník, znáš trh v USA a že autům opravdu rozumíš...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  21. 12. 2014 19:15

Stačí se podívat na technickou úroveň aut vyráběných a prodávaných v usa v posledních 30 ti letech. Hlouběji nemusíme, ale i tam je to stejné. Pokud se amíci pokusí něco z těch pikslí prodávat v evropě tak zjistí, že je to neprodejné, protože je to nekonkurenceschopné. Takže to po čase stáhnou z prodeje. USA je po technické stránce zaostalý trh. To není žádný objev, to je desetiletí trvající stav.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  22. 12. 2014 18:01

Milé zelí, nechtěl jsem reagovat, ale nedalo mi to. Tvůj poslední příspěvek potvrdil to, co jsi i jinými příspěvky o sobě potvrdil – máš malé znalosti, máločemu opravdu kolem aut rozumíš a pouze puberťácky „kibicuješ“. Tak tedy hezky popořádku. Vrátím se k mé větě, na kterou jsi reagoval a jejíž obsah jsi zpochybnil: „Je též zajímavé, že nejcennější značky výrobců aut jsou i na špici prodejů na nejnáročnějším trhu v USA.“
Abych mohl něco v případě náročnosti trhu posuzovat, musím definovat účastníky trhu a jejich projev. Nejnáročnější trh USA charakterizují 4 účastníci – zákazníci, výrobci (značky, prodejci), spotřebitelské svazy a právní ochrana.
Vezmeme nejdříve zákazníky v USA, jak se chovají a jak jsou nároční, co požadují na trhu aut. Úvodem nejvýmluvnější argument - nejprodávanější auta v USA : 1. Ford F-series, 2. Chevrolet Siverado, 3. Toyouta Camry, 4.Honda Accord, 5. Ram Pick-up, 6. Honda Civic, 7.Nissan Altima, 8. Honda CR-V, 9.Toyouta Corolla, 10. Ford Escape. Milé Zelí, vidíš tam v první desítce někde uvedenou Škodu Fabii, Dacii Logana, VW Polo, Ford Fiestu, nebo nějaká jiná podobná „levná“ jednoduchá auta? Nevidíš! Tedy zde mezi nejprodávanějšími auty v USA vidíš, co američtí zákazníci na trhu v USA žádají a jak jsou nároční. Dále je pro americký trh typické, že se auta nabízejí v plné výbavě a přiobjednávají se tak akorát sedačky v kůži, vyhřívání sedaček, špičkové Soud systémy a zvláštní barva. Američan vybere ze dvou motorů (silný nebo silnější) a ze 2 až 5 výbav a víc neřeší. Nikdy nesedí u obchodníka, nebo na internetu a nedohaduje se, jestli si připlatí loketní opěrku nebo něco jiného, co má každé moderní nové auto mít jako základ. Samozřejmě si vybírá ze spousty značek na trhu a ještě větší spousty modelů. A dovede si vybrat, podívej se milé Zelí na počty v USA prodaných Porsche, BMW, Mercedes Benz, Rolls Royce, Ferrari, Maserati, atd. To hovoří jednoznačně o jeho nárocích a tím i o tom, že USA trh je nejnáročnější (pozn.- ne největší trh, počtem vozů se na 1.místo dostala Čína…).
Teď si probereme účastníka trhu – výrobce. Můžeš si být jistý, že výrobci, aby se v USA prosadili, musí být hodně dobří a musí dobře rozvážit, s čím na americký trh přijdou. Podívej se na nabídky Toyota, Lexus, Honda , Accura, Ford, apod. na amerických serverech u amerických dealerů a uvidíš. Potom se podívej, co nabízí například v Česku naše Škoda a třeba i ten Lexus nebo ta Honda, Acura, Infinity apod a srovnej to nabídkou na trhu v USA. Potom se zamysli a ještě popřemýšlej o tom, jak jsi komentoval můj příspěvek. Jako dobrý příklad chování firmy na trhu USA jsou web stránky Volkswagenu, jak jsou jiné ve srovnání s evropskými a co nabízí. www.vw.com/models/golf . Jako nejmenší auto tam VW nabízí ne Polo, ale Golfa a s motory v benzinu minimálně 1.8 TSI a v naftě 2.0. Podobně je to i u Passata, kde je nabízen i 6 válec. Výbava? Plná palba, američan se nebude přece ztrapňovat jako Evropan a přemýšlet, co všechno má do auta namontovat. Od toho je výrobce, který musí mít vykoumané, co je ke spokojenému a bezpečnému používání moderního auta potřebné. Američan neztrácí čas hledáním v katalogu a vybíráním a rozhodováním mezi 6 motory s volbou jestli si má vybrat slabý, slabší nebo nejslabší. Zkrátka vybere si mezi dobrým (silným) a ještě lepším (silnějším). To, co je dobrý motor, to ponechá na výrobci – to je také ta náročnost trhu. No a výrobce nemůže přijít na trh USA s „polotovarem“ nebo něčím problémovým. Na takovou chybu v historii doplatila řada značek. Proto také VW nenabízel (a zatím) ani v USA nenabízí 1,2 TSI, 1,4 TSI apod. U VW moc dobře vědí, co si v USA si mohou dovolit nabídnout a podle toho má i jiné web stránky třeba v Česku. A v tomto směru přecházím k dalším bodům:
Spotřebitelské svazy – zajímavé organizace v USA, chránící zájmy zákazníků. Z nedávné historie by o své zkušenosti mohl vyprávět Audi, který si nese stín dodnes tím, že včas a důrazně nereagoval na kritiku na z hlediska spotřebitele významný technický problém. Skoro nic tam následně neprodal. Své by mohla hovořit i Toyota s pověstným problémem s brzdou RAVky, kdy údajně místo brzdění auto zrychlovalo.… A nyní přecházím k následnému, které souvisí s tímto odstavcem:
Právní ochrana – dovedeš si vůbec představit, co znamenají v USA pro výrobce a pro obchodníka případné soudní spory? Jako příklad opět uvedu tu Toyotu s tím problémem, že zákaznici auto nebrzdilo a naopak zrychlovalo a měla nehodu…. A jaký byl výsledek sporu? (Já si osobně myslím, že ta ženská si spletla plyn s brzdou, ale výsledek „šetření“ byl jiný…) Toyota raději vše nakonec vyřešila tak, aby bylo vše „uklizeno“.
A úplně na závěr připomínka k tomu, jak se ti zásadně pletou pojmy, co je to náročnost trhu a co technická úroveň. Já jsem zmiňoval pouze tu náročnost trhu s auty v USA ve smyslu jak je náročný americký zákazník. Když tedy rozebereme ten pojem technická úroveň, ty si opravdu myslíš, že „auta vyráběná a prodávaná v USA v posledních 30 letech“ mají špatnou technickou úroveň? To jsi mne tedy opravu pobavil. Tak si zapamatuj důležitou skutečnost, že přímo v USA vyrábí auta řada japonských, evropských a i těch korejských automobilek (tak jako u nás v Česku v Boleslavi, v Kolíně a v Nošovicích). Podle toho, co tam v USA vyrábí a co dodávají na trh s auty, rozhodně nelze tvrdit, že jsou zaostalá a že mají špatnou technickou úroveň. Pokud jsi uvažoval tradiční americké značky, tak bys též mohl trošku přemýšlet a zjistil bys, že je vše jinak, než se domníváš. Třeba ten Ford – tato značka má továrny po celém světě stejně jako VW nebo Toyota. Součástí globalizace světa je i globalizace kapitálu a tak je někdy poměrně těžké říci, o jakou automobilku se vlastně v konkrétním případě jedná (třeba dnes Fiat vlastní jeden významný koncern v USA…) . Proč by tedy ten zmíněný Ford měl všechno vyvážet z USA do Evropy, když v Evropě přesně podle požadavků evropského trhu vyrobí to, co tento konkrétní trh žádá (Fiestu, Focuse,…). Jinak do Evropy se z USA vyváží pro fajnškmekry například Dodge Viper, Dodge Challenger, Ford Mustang a třeba by tě mohlo něco zajímat ohledně Cadillac (přečti si http://www.autorevue.cz/cadillac-predstavuje-nove... ... ), nebudu uvádět jiná auta a jiné příklady, myslím si, že bych jich našel dost. Ale třeba se podívej na http://www.teslamotors.com/models... , myslím si, že to je dostatečný důkaz o tom, že tvůj názor cituji tě: „USA je po technické stránce zaostalý trh. To není žádný objev, to je desetiletí trvající stav.“ - má velké trhliny. Inovace a vývoj aut v USA (a nejen aut) a výzkum obecně má v americké společnosti své důležité místo.
Vše výše uvedené je dostatečným vysvětlením toho, že tvoje reakce ve zdejší diskusi zde dne 19.12. na můj příspěvek a mé sdělení o nejnáročnějším trhu v USA, cituji tě: „Nejnáročnější trh aut v USA. To jsi teda komik. To jsi vytáhl z rybníka botu a ne kapra.“ by se dal otočit proti tobě. To mi ale není zapotřebí, protože ty sám sebe deklasuješ ve všech diskusích na úroveň, kterou si zasloužíš.
Souhrnně vzato, i podle počtu příspěvků zde na Autorevue, vystupuje holý fakt, že se zde nic opravdu konkrétního užitečného a nového člověk nic nedozví, a že se zde projevuje naprostá motoristická doba kamenná protknutá fanatismem ve vnímání aut a značek, zejména aut Škoda. V USA se rozhodně nestane, aby více jak 30 procent trhu obsadila jediná značka, aby se v první desítce aut objevila taková „kvalita“ (a náročnost zákazníků), která odpovídá situaci (a náročnosti) na českém trhu. Zde se budou lidičky dohadovat, jestli to, či ono auto (nebo motor) lepší, i když je rozdíl v akceleraci „propastných“ 0,5 sec a v max. rychlosti 2 km/hod a budou sdělovat, že takový rozdíl dává právo sdělit, že ten a ten motor je „lepší“, když statisticky a prakticky vzato se jedná o stejné hodnoty (diskuse Fabia/Hyudai I20). V takových případech se zde přece nepíše o závodních autech a výsledcích ze závodu, kde 0,5 sec opravdu znamená vítězství. To je opravu k smíchu.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  23. 12. 2014 17:16

Děkuji za obšírnou odpověď. Vážím si i nesouhlasných názorů.
Přeji pěkné Vánoce a všechno nejlepší v Novém roce.

Odpovědět  |   | 
stréc od piva  |  02. 01. 2015 19:39

jeden z nejlepších a fundovaných příspěvků v diskuzi na autorevue ! PF 2015

Odpovědět  |   | 
fanda 1  |  16. 12. 2014 19:39

Také mám mondeo 2008, 2.0 naftu a rozhodně se fordu jako takovému neklaním, nicméně závady, které tu pan autor uvádí, vidím opravdu poprvé v životě, nikdy jsem o nich neslyšel a ani nikde na netu nečetl. Mám jinak najeto 220 tis. a podvozek je původní!
Takže tu dezinformaci v článku by bylo buď dobré opravit a nebo doložit - dokázat.

Odpovědět  |   | 
Pampalini Raketa  |  16. 12. 2014 20:56

Pravda je že s tím Mondyjem se jezdí fakt hezky...

Odpovědět  |   | 
bobo1975  |  16. 12. 2014 21:45

fajn test, myslim ze maximalne objektivny. Ja jazdim na insighnii rok vyroby 2012, cdti 160 K,
minuly tyzden som bol na serise po 90 000km, za ten cas jedina porucha - elektormotor nastavenia prednej sedacky, Predtym som mal Opel Vectra Gts cdti 150 k, najazdenych 240 000 km, bez poruchy, jediny novy diel boli zadne tlmice po najazde 150 000 km pri servisnej prehliadke. Kamarat ma uz druhe Mondeo , tak isto maximalna spokojnost, je to asi jedine auto za ktore by som dnes vymenil svoju insighniu-))), Wv fajn auto ale pocul som o problemoch s turbom a elektronikou pri tdi ckach, ale nie je to moja volba , pretoze sa nachylne na odcuzdenie a platit Gap ko 500 eur rocne navyse k havarijnej poistke nestoji za to-(((

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  17. 12. 2014 00:01

Zajímavé je, jak se vlastníci fordů cítí skoro osobně dotčení jakoukoli kritikou. Mají pocit, že vlastní nejlepší auto, které má nejlepší jízdní vlastnosti, je nejspolehlivější a asi i nejkrásnější. Pakliže si někdo myslí něco jiného, cítí se dotčeni natolik, že to musí jako jeden muž hlasitě a důrazně sdělit. Majitelé zbylých dvou značek tento pocit nemají a je jim jakákoliv kritika šuma fuk.

Odpovědět  |   | 
Radek  |  17. 12. 2014 01:04

Ale já to vnímám jinak, tady vlastníci Mondeí říkaji své vlastní poznatky a zkušenosti o svém vlastním voze, ano já jsem také vlastník Mondea v provedení Titanium, nájeto 127 tis., ano mám své auto rád, starám se o něj a nic mně nikde nevrže, neklepe a interiér je jako nový, tedy se zdejším diskutujícím nedivím, že mají podezření buď na stočené km, nebo se opravdu původní majitel choval nehezky.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  17. 12. 2014 08:14

velmi pekne vystihnute tie nezname v rovnici...Tak trebars ja som mal feldu 1.6, staral som sa o nu a pocet zavad za celu dekadu = 0, terajsi pekac uspesne pokracuje v jej stopach (chvalabohu, je to este stara skola, nijaky daunsajz a nijake pochybne tzv.''eko''). Samozrejme ked s tym niekto vozi cement na stavby, pripadne doma ho nenaucili poriadku a v aute to ma ako v chlieve a v hlave nasr.ne (take nieco uz len asi poslat na vojnu nech sa to nauci), potom to tak aj vyzera...

No a za druhe to, co je v nasich bazaroch, snad ziadny komentar nepotrebuje, na pomaly kazde z tych aut by sa mohla dat nalepka ''oj.b''. Existencia tejto zlodejskej bandy priekupnikov mi je (z hladiska nijakeho mne znameho rozumne zdovodnitelneho logickeho pochodu) nepochopitelna.

Odpovědět  |   | 
Pítrs  |  17. 12. 2014 10:59

Taky to vnímám zcela jinak. Taky jsem vlastník Mondea a vubec mi nevadi kritika Fordu pokud je oprávněná. A zde je jasně vidět že tady pánové píší pouze své zkušenosti s Mondeem, protože se výrazně liší od závěrů tohoto článku. Vubec si nemyslím, že je Mondeo nejlepší, nejspolehlivější a nejkrásnější ze všech aut, ale snad když pak čtu tady takový nesmysl tak mohu říct svůj názor a zkušenosti ..... o tom snad diskuze jsou! jestli to někdo nepochopil.
A pokud by jsem chtěl komentovat ten názor, že vlastníci Fordů tvrdě bráni tuto značku a staví se proti kritice (mimochodem tady nespravedlivé), tak je to asi tím, že Ford ( Mondeo, Focus, ...) dokáže svými jízdními vlastnostmi, řízením , pro nekoho i designem chytit za srdce, stejně jako i mě a spoustu lidí co znám. Kdežto třeba konkurenční VW tohle dokáže těžko svou přílišnou konzervativností, strohostí a ne tak skvělými jízdnímy vlastnostmi. VW jsou dobrá auta, ale zábavu za volantem, vyvolání nejakych emoci se nedá čekat.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 12. 2014 17:21

Jenom, jestli si to všechno jenom nenamlouváš. Chce to tvrdě kritický pohled na věci a dokonce i na sebe.
Zábava za volantem u těchto třech srovnávaných aut ...... to by musely mít aspoň 300koní. A to žádné mondeo nemá. Se 100 kw se žádná zábava nekoná.

Odpovědět  |   | 
Pítrs  |  19. 12. 2014 11:20

Nemohu uplně souhlasit. Zas mě neber tak doslova. Samozřejmě nemam na mysli takovou zábavu jak s hothatchem s 300 koňmi apod. Ale myslím to tak, jako normální člověk jako já, který nemá možnost ani finance řídit takový auta a může si vybírat mezi klasickými auty řekněme tedy kolem 100kW. A můžu upřímě rict, že jezdím s Mondeama přes 10 let a dotěď mě každá jízda baví a těším se na ni a dokazu se pěkně vyřádit na klikatych okreskach. A stějně tak za tu dobu jsem najezdil dost a stále jezdím v VW, Škoda,.. a tam teda absolutně žádné emoce jsem nikdy nepocítil.
Takže si myslím, že pokud člověk nepozná opravdu silna, nebo sportovní auta tak může být pro něj zabava i s normalními auty

Odpovědět  |   | 
Josef  |  19. 12. 2014 21:27

Hele, Pítrs, pozor, Zelí je odborník, měl by sis dát pozor!...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  23. 12. 2014 17:19

Ano, souhlasím, pamatuji si, že jsem si užíval i při jízdě na fichtlu s výkonem 3,5 koníku. A to myslím zcela upřímně.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  19. 12. 2014 21:25

Pokud bys autům opravdu rozuměl, tak bys věděl, že zábavu v tom smyslu chápání, jak se snažíš naznačit, nelze s těmito třemi srovnávanými auty takovou zábavu zažít, i kdyby měly 300 koní. Na takovou zábavu jsou úplně jiná auta a ne auta střední třídy... Pokud jde o "zábavu" s mondeem nebo passatem, nebo zdejším oplem, tak na zatáčkových českých okreskách, které nejsou uzavřeny, a proto lze očekávat cokoliv z protisměru, těch cca 100kW na zábavu, kterou si rozumný člověk může dovolit, bohatě stačí. Do 100 km/hod, které české zatáčkové okresky maximálně snesou, se jezdí na nejnižší kvalty, víš? Na uzavřené závodní okruhy/tratě je potřeba určitě těch 300 koní (a více) a za takových podmínek není koní nikdy dost.
Hele když jsi takový znalec, myslíš že by se čtyřkolkou Subaru Impreza nebo micinou Lancer Evo už mohla být zábava?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  23. 12. 2014 17:23

Ano, se subaru jsem po okreskách jezdil. Na sněhu je na okreskách zábava i se škodou 120. Ale musíš to umět. Já jenom polemizuji s těmi redakčními, novinářskými posudky, které se snaží navodit iluzi, že s dvoutunovým mondeem se 100kw je to kdovíjaká okresková zábava. Není, je to otrava.

Odpovědět  |   | 
V12  |  21. 01. 2015 09:04

Moje Mondeo ma 220 koni a zabava s nim je. Hlavne ked sa nejaky fracek s nachipovanou Octou v RS-ku snazi dokazat, kto je pan ciest a v prvej ostrejsej zakrute ide za motorom na zvodidla.

Odpovědět  |   | 
Malson  |  09. 01. 2015 21:46

Vlastním Ford Mondeo TITANIUM plus MK4 rv.2007, najeto 185000km. Za celou dobu jsem 2x měnil žárovky vpředu, jednu vzadu, 2x destičky komplet, 1x DFP filtr, pravidelně olej a filtry, 1x rozvody (i když bych nemusel, předepsané je mám ve 200000). Tankuji jen VERVA diesel, nemám problémy se vstřiky. Interiér je v cajku, nikde nic leze, nic není prodřené, atd.
Takže asi tak.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  11. 04. 2015 21:44

Zdar
Mám to samé, 11/2008 170tkm, taky jenom Vervu, a spokojenost převeliká. :) Po původním majiteli jsem měnil zkratovanou navi, jinak mechanicky je auto naprosto v cajku. :)
Chtěl bych se zeptat na ten filtr. Říkáš, že jsi to měnil. Co tím přesně myslíš? Nestojí jeho *výměna* pár desítek kilkorun? (Předpokládám tedy, že řeč je o DPF filtru.)
Jarda

Odpovědět  |   | 
ahuasca  |  17. 06. 2015 14:00

Teda na 1.6 benzín 136kw dobré, to se mi líbí dost http://www.aaaauto.cz/cz/opel-insignia/car.html...

Odpovědět  |   | 
Honza  |  20. 03. 2016 21:20

Dobrý den.
přesto že nemám ani jedno z výše uvedených aut,vlastním motor jež lze do jednoho dát.
Jedná se o BMP 2,0 Tdi 103 kW.Velmi důrazně varuji případné zájemce o vůz s tímto motorem před jeho koupí.Tak nekvalitní výrobek se od renomovaného výrobce nikdy neměl dostat na trh.Zrovna řeším jeho opravu po 170 t.km a je to na jeho výměnu za jiný,přičemž na trhu je těchto motorů málo a vesměs se stejnou závadou!To sráží cenu ojetiny pro znalé až někam do pekla.

Honza

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  12. 09. 2018 08:30

Zdravím, narozdíl od borců, kteří auto hodnotí aniž by ho viděli, vlastním mondeo kombi 2010 2,0 tdci 103kw. Při 212tis. km je interiér jako nový a že občas něco zavrže...?! Kolega měl novou A4 a palubka mu vrzala víc! :o). Když se kouknu do bazaru na auta, kde udávají nájezd mnohem nižší, interiér vypadá mnohem huře! Opět tedy sháním novější mondeo se stejným motorem, páč jezdím za necelých 6l na 100km a dynamika je víc než dobrá, navíc pro mě je to pěkné a spolehlivé auto. Žádná koroze, zatím jen pouze běžná údržba - rozvody, brzdy, náplně... Nechci porovnávat s Insignií nebo pašíkem, Insignie se mi líbí, ale zkušenost s ní nemám a pašík je pro mě tuctovka, která mě nezaujala.... Služebně jsem pak jezdil A4 a octávkou, samozřejmě novější modely a dobře vybavené, ale jsou to také jen auta... Toď krátká reakce :o)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A