Srovnání ojetin za 300 000 Kč: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Není to zas tak dávno, kdy se tato auta objevovala v testech novinek. Dnes se na ně podíváme podrobněji při srovnávacím testu ojetin. Které z nich je nejlepší koupě?
Seznam kapitol
  1. Soupeři se představují
  2. První dojem
  3. Za volantem
  4. Praktičnost a statistická spolehlivost
  5. Co se na nich kazí
  6. Peníze a servis
  7. Celkové zhodnocení
  8. Fotogalerie: Srovnání ojetin Mondeo vs Insignia vs Passat

Ještě před několika lety jste tato auta našli v běžném ceníku automobilek a pokud jste měli o některé z nich zájem, zpravidla jste museli zaplatit minimálně kolem tři čtvrtě milionu korun. Dnes se na trhu ojetých aut tyto vozy dostaly do kategorie, kdy je lze pořídit za méně než tři sta tisíc. Který z nich je ale nejlepší?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Obhájí Passat nejvyšší cenovku? Přesvědčí Mondeo jízdními vlastnostmi? Stane se Insignia černým koněm testu? Sami na začátku nevíme, jak to všechno dopadne.

Dnes nebudeme hodnotit tak podrobné parametry jako při našem nedávném srovnávacím megatestu naftových kombíků. Zaměříme se především na to, jak si tato auta na trhu ojetin stojí, za kolik se prodávají, co se na nich kazí a kolik vás bude stát servis. Zhodnotíme ale i chování na silnici a subjektivní dojmy z aut.

Soupeři se představují

Cíl zněl jasně: k Volkswagenu Passat, jedné z nejvyhledávanějších ojetin, postavit konkurenční Ford Mondeo. Ale koho vybrat jako třetího do party? Nakonec jsme zvolili Opel Insignia, který má svým německým původem k soupeřům asi nejblíže. Ale nevěřili byste, jak obtížné je sehnat Opel s naftovým motorem.

„Insignia je horké zboží, prakticky ihned jde z výkupu k novému majiteli,“ vysvětluje Vladimír Pospíšil, manažer Autocentra ESA, ve kterém jsme si tahle tři auta půjčili na srovnávací test. Naftová Insignia prostě nebyla, ani konkureční Mazda6 nebo Toyota Avensis. Nezbylo než udělat ústupek a vzít k testu benzínovou Insignii s motorem 2.0 Turbo o výkonu 162 kW (220 k). O srovnání tří konkrétních aut ale dnes tolik nejde, chceme spíše přiblížit modely jako takové. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekNaftová Insignia jednoduše k testu nebyla. Je o ně tak velký zájem, že jdou prakticky ihned k novému majiteli.

Testovaný Opel Insignia v karoserii liftback je z roku 2009, má najeto 138 000 km a autobazar za něj chce 248 000 korun.

Octavia 2.0 TDI najela 500.000 km. Proklepli jsme ji s expertem na ojetiny

Octavia 2.0 TDI najela 500.000 km. Proklepli jsme ji s expertem na ojetiny

Volkswagen Passat dorazil v provedení sedan s obvyklým naftovým motorem 2.0 TDI o výkonu 103 kW (140 k) a v nejvyšší výbavě Highline. Je z roku 2011 a má najeto už poctivých 176 000 km. To je za tři roky velmi slušná porce kilometrů a rychlý přepočet ukazuje, že auto bylo v denní permanenci. Přesto za něj chce autobazar 354 000 korun. Je to nejmladší a také nejdražší auto v testu, ale zas má nejvíce najeto. Sice by se více hodil starší Passat před modernizací s nižší cenovkou, ale jiné auto k dispozici v době testu nebylo.

Ford Mondeo v karoserii liftback měl být původně také ve dvoulitrové motorizaci, ale s výbavou Titanium byl nakonec k dispozici pouze motor 1.8 TDCI o výkonu 92 kW (125 k). Je z roku 2010 a má najeto 151 000 km. Autobazar si ho cení na 249 000 korun. Všechny vozy v testu jsou vybaveny šestistupňovou mechanickou převodovkou.

Nejžádanější ojetiny? Vede stříbrná Škoda Octavia Combi 1.9 TDI

Nejžádanější ojetiny? Vede stříbrná Škoda Octavia Combi 1.9 TDI

Co se postavení na trhu týče, Autocentrum ESA nám poskytlo prodejní statistiky těchto tří modelů za letošní rok od ledna do října. Volkswagen Passat vede s podílem 46 %, Ford Mondeo je druhý se 40 % a Opel Insignia poslední s podílem 14 %. „Drtivě převažují dieselové motorizace, těch se v této trojici prodalo hned 95,6 %,“ doplňuje Pospíšil k oblibě vznětových motorů. Pohonné jednotky těchto tří modelů prodávaných v Auto ESA mají z 90 % zdvihový objem nad 1950 cm3.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Soupeři se představují
  2. První dojem
  3. Za volantem
  4. Praktičnost a statistická spolehlivost
  5. Co se na nich kazí
  6. Peníze a servis
  7. Celkové zhodnocení
  8. Fotogalerie: Srovnání ojetin Mondeo vs Insignia vs Passat
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků