121
Fotogalerie

Srovnání ojetin za 300 000 Kč: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Není to zas tak dávno, kdy se tato auta objevovala v testech novinek. Dnes se na ně podíváme podrobněji při srovnávacím testu ojetin. Které z nich je nejlepší koupě?

Kapitoly článku:


Ještě před několika lety jste tato auta našli v běžném ceníku automobilek a pokud jste měli o některé z nich zájem, zpravidla jste museli zaplatit minimálně kolem tři čtvrtě milionu korun. Dnes se na trhu ojetých aut tyto vozy dostaly do kategorie, kdy je lze pořídit za méně než tři sta tisíc. Který z nich je ale nejlepší?

mondeo vs insignia vs passat (7).jpgmondeo vs insignia vs passat (10).jpgmondeo vs insignia vs passat (13).jpg
Obhájí Passat nejvyšší cenovku? Přesvědčí Mondeo jízdními vlastnostmi? Stane se Insignia černým koněm testu? Sami na začátku nevíme, jak to všechno dopadne.

Dnes nebudeme hodnotit tak podrobné parametry jako při našem nedávném srovnávacím megatestu naftových kombíků. Zaměříme se především na to, jak si tato auta na trhu ojetin stojí, za kolik se prodávají, co se na nich kazí a kolik vás bude stát servis. Zhodnotíme ale i chování na silnici a subjektivní dojmy z aut.

Soupeři se představují

Cíl zněl jasně: k Volkswagenu Passat, jedné z nejvyhledávanějších ojetin, postavit konkurenční Ford Mondeo. Ale koho vybrat jako třetího do party? Nakonec jsme zvolili Opel Insignia, který má svým německým původem k soupeřům asi nejblíže. Ale nevěřili byste, jak obtížné je sehnat Opel s naftovým motorem.

„Insignia je horké zboží, prakticky ihned jde z výkupu k novému majiteli,“ vysvětluje Vladimír Pospíšil, manažer Autocentra ESA, ve kterém jsme si tahle tři auta půjčili na srovnávací test. Naftová Insignia prostě nebyla, ani konkureční Mazda6 nebo Toyota Avensis. Nezbylo než udělat ústupek a vzít k testu benzínovou Insignii s motorem 2.0 Turbo o výkonu 162 kW (220 k). O srovnání tří konkrétních aut ale dnes tolik nejde, chceme spíše přiblížit modely jako takové. 

mondeo vs insignia vs passat (38).jpgmondeo vs insignia vs passat (21).jpgmondeo vs insignia vs passat (32).jpgNaftová Insignia jednoduše k testu nebyla. Je o ně tak velký zájem, že jdou prakticky ihned k novému majiteli.

Testovaný Opel Insignia v karoserii liftback je z roku 2009, má najeto 138 000 km a autobazar za něj chce 248 000 korun.

Volkswagen Passat dorazil v provedení sedan s obvyklým naftovým motorem 2.0 TDI o výkonu 103 kW (140 k) a v nejvyšší výbavě Highline. Je z roku 2011 a má najeto už poctivých 176 000 km. To je za tři roky velmi slušná porce kilometrů a rychlý přepočet ukazuje, že auto bylo v denní permanenci. Přesto za něj chce autobazar 354 000 korun. Je to nejmladší a také nejdražší auto v testu, ale zas má nejvíce najeto. Sice by se více hodil starší Passat před modernizací s nižší cenovkou, ale jiné auto k dispozici v době testu nebylo.

Ford Mondeo v karoserii liftback měl být původně také ve dvoulitrové motorizaci, ale s výbavou Titanium byl nakonec k dispozici pouze motor 1.8 TDCI o výkonu 92 kW (125 k). Je z roku 2010 a má najeto 151 000 km. Autobazar si ho cení na 249 000 korun. Všechny vozy v testu jsou vybaveny šestistupňovou mechanickou převodovkou.

Co se postavení na trhu týče, Autocentrum ESA nám poskytlo prodejní statistiky těchto tří modelů za letošní rok od ledna do října. Volkswagen Passat vede s podílem 46 %, Ford Mondeo je druhý se 40 % a Opel Insignia poslední s podílem 14 %. „Drtivě převažují dieselové motorizace, těch se v této trojici prodalo hned 95,6 %,“ doplňuje Pospíšil k oblibě vznětových motorů. Pohonné jednotky těchto tří modelů prodávaných v Auto ESA mají z 90 % zdvihový objem nad 1950 cm3.

Ford Mondeo

Ford Mondeo si získal renomé vynikajícím chováním na silnici a v aktuální generaci rovněž obřím vnitřním prostorem. Ford přemýšlí o ukončení výroby tohoto modelu.

Ceny a výbava • Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi • Test Ford Mondeo 2.0 Hybrid iVCT • Modernizace

Doporučujeme

Články odjinud