Kapitoly článku:
Nissan Qashqai začíná s oficiálními českými cenami na částce 461 900 Kč. Za tuto sumu ovšem dostanete pouze 115koňovou dvanáctistovku ve výbavě Visia. Testovaný motor DIG-T 160 pořídíte v základním stupni výbavy za 519 900 Kč, přičemž sériová výbava obsahuje třeba LED denní svícení, manuální klimatizaci, tempomat nebo rádio s Bluetooth.
My jsme ale testovali nejvyšší stupeň výbavy, Tekna. Ten má i automatické parkování, hlídání mrtvých úhlů, rozpoznávání značek, LED světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, vyhřívání sedadel, parkovací kameru, navigaci a řadu dalších prvků, které zpříjemňují život. A také už zmíněná 19" kola, jež ho naopak znepříjemňují.
V nejvyšších stupních výbavy (Style u Hyundai, Tekna u Nissanu) jsou Tucson i Qashqai drahá auta, ve standardu ovšem nabízejí LED světlomety nebo vestavěnou navigaci
Když k tomu připočteme 6800 Kč za vyhřívané čelní okno, 18 000 za panoramatickou střechu a 15 tisíc za kožené čalounění sedadel, dostaneme se na ceníkovou cenu testovaného kusu 725 700 Kč.
Hodně peněz, viďte? To proto, že Nissan patří k automobilkám, které mají vedle oficiálního ceníku ještě jeden, „akční,“ s výrazně příznivějšími částkami. Vstupní model Qashqai DIG-T 115 Visia podle něj stojí 384 900 Kč (minus 77 tisíc), testovanou motorizaci v základním stupni výbavy pořídíte za 459 900 Kč (minus 60 tisíc) a kombinace motoru DIG-T 160 s nejvyšší výbavou Visia stojí 625 900 Kč. Po připočtení vyhřívaného okna, skleněné střechy a kůže se tak dostaneme na reálnou cenu testovaného vozu 665 700 korun.
Na volantu (v Tucsonu vyhřívaném) se ovládá nejen tempomat, ale i palubní počítač; klimatizace je v obou případech dvouzónová
Jak na to odpoví Hyundai? Akčním ceníkem ne, ten se vztahuje pouze na diesel 1.7 CRDi. Ve standardním ceníku najdeme u nejlevnějšího provedení 1.6 GDI 4x2 Tucson (to je název základního stupně výbavy) sumu 529 990 Kč. Až na litá kola (u Nissanu plechová) jsme přitom v seznamu sériové výbavy nenašli nic zásadního, co by nenabízel i mnohem levnější Qashqai.
Stejně jako jsme nemohli přímo porovnat dynamické vlastnosti testovaných aut, nemůžeme přímo porovnat ani jejich ceny. Zatímco Nissan Qashqai DIG-T 160 koupíte jen s předním pohonem, Hyundai naopak nabízí motorizaci 1.6 T-GDI výhradně jako 4x4.
V testovaném provedení s dvouspojkovou převodovkou DCT (55 tisíc Kč) by Tucson vyšel na 784 900 Kč. Rozumnější by ale bylo vztahovat k Nissanu manuál v nejvyšší výbavě Style, který stojí 729 900 Kč. Výbava je v zásadě srovnatelná s Visií od Nissanu, z rozdílných položek nás zaujalo třeba vyhřívání volantu a zadních sedadel (u Qashqaie nelze).
Hyundai tedy vychází zhruba o sto tisíc korun dráž než Qashqai v nejbližší podobné konfiguraci, což není málo. Na druhou stranu za tyhle peníze dostanete nejen víc vyhřívaných věcí, ale i výkonnější motor a zejména pohon všech kol.