Šrotovné v Česku je realitou, festival hlouposti začne zřejmě na podzim

144 komentářů

Honza
21. května • 22:55

Jsem fascinovanej jak hloupý lidi se také najdou. Nějakej Janda, který je evidentně vycoolovanej pohodář v naftovym pasátu s odpadkovejma pytlema v oknech a má tim pocit, že je chytřejší a hlavně lepší než všichni ostatní lidi v republice . Bože radši mít vysokou a bejt socka podle Vám podobných než být jako vy. Jste vážně omezený chudáci, ale co - komu neni z hůry dáno.... a koneckonců, musí někdo tlačit průměr inteligence dolů a vy se k tomu hrdě hlásíte, to je roztomilý. Oslavujte, že není komunismus, protože kdyby byl, tak byste s vaší inteligencí mohli tak akorát vysejpat popelnice.

MadMack
22. května • 7:10

A presne takto vypada retorika CSSD. Argument zadny, ale same osocovani, urazky, nadavky a zavist tryskajici z kazde vety.

airwaves
21. května • 20:40

je to rozhodně chytřejší vrátit takto chudým pracujícím jejich daně než je utratit za vládní a ministerské bavoráky, za pronájem gripenů za nákup pandurů za vojáky v afghánistánu a podobně. Pokud by se v praze šetřilo a ministr jezdil do práce oktáfkou za 700 tisíc namísto kolony několika bmw celkem za 7 mega pak souhlasím že je to festival hlouposti. Dnes je to ale bohužel naopak a celá praha nám předvádí jak prožírá naše daně, jak si užívá stranických rautů, poradenských firem, to je ten pravý festival hlouposti a ubohosti. Stejně si nikdo z těch chudejch auto za 30 tisíc nenechá zešrotovat když bere 60% v lepším případě. vysočina s děravejma silnicema zdraví stavbu třetího pražského obchvatu......

Josef
19. května • 14:02

Chápu že je to pro vás nepředstavitelné, ale přesto to zkuste a představte si, že nejste mladý silný, zdravý a bohatý, ale starší člověk se všemi neduhy stáří, se solidním důchodem ze kterého si můžete po zaplacení mandatorních výdajů, klidně dovolit dávat stranou takové 2 litry. Tedy klidně mohu platit leasing 15 set, za což mi prodají třeba Chevrolrt Aveo. Auto potřebuji, protože bydlím na vesnici kde (pro vás asi neuvěřitelné) MHD neexistuje a cesta autobusem, který jezdí dvakrát za den, mě příjde na stejné prachy jako cesta autem a navíc taky se chci podívat tam, kam hromadná doprava nejezdí a v čase, který mi vyhovuje. Taky se mi už nechodí tak dobře, jako v době kdy mi bylo tolik co vám. Tedy 30 táců šrotovného se mi docela hodí, protože mohu dát do šrotu starého favorita, který je po Bursíkovném neprodejný a koupit si nové auto de facto o 30 litrů levněji.
Chápu, že slova jako stáří, nemoc jsou pro vás nepochopitelná, ale čeká vás to také. Jen je mi trochu líto, že až to poznáte na vlastní kůži, já už u toho nebudu.
Prosil bych také vysvětlit pojem, kdo jsou ti schopní a úspěšní - je schopný a úspěšný např. podnikatel v bankovnictví? (Myslím tí toho co chodí vybírat peníze s kšiltovkou do čela a s pistolí v ruce). No samozřejmě že to je úspěšný podnikatel (do doby než je chycen, což mu zas až tak v této zemi nehrozí). Berte tedy v úvahu nejen to, že všichni nemohou být podnikateli (kdo by pak seděl za kasou v supermarketu), ale i to, že každý na to nemá nejen schopnosti, ale také žaludek, a to nemluvím o těch kteří podnikat nemohli, protože většinu života prožili v plánovaném hospodářství. Čili vaše keci předběhli dobu nejméně o dvě generace. Až nastane doba, kdy bude možné říct, že všichni měli stejnou možnost zbohatnout, ušetřit si na stáří a podobně, pak ten váš článek bude mít víznam. To ale bude v době, kdy se tomu vašemu současnému bludu srdečně zasmějete (v tom lepším případě) protože už budete vědět o čem tady píšu.

Radek Ondrášík
19. května • 20:44

Problém je hlavně v tom, že aby vám stát mohl "něco dát" mustí to nejdříve lidem vzít. Stát žádné peníze nemá, ten žije jenom z toho, co si od nás vezme. A pokud vám stát dá 30 000 Kč, pak nejprve musí 50000 vybrat, aby 20000 sežrala byrokracie a vy jste si mohl vítězně odnést pseudo peníze, které jste předím odvedl.Pokud navíc vám stát 30000 dá, pak mu bude jinde 30000 chybět a tyto peníze si od vás opět vezme a to oklikou.Touto podporu se dále totálně deformuje trh, lidé si koupí auto a nekoupí si nábytek, televizi apod. a do problému se dostanou jiné obory.Ve finále se jasně ukazuje, že šrotovné nemá pro ekonomiku žádný pozitivní význam, naopak. Kde skončilo dochází k propastnému úbytku poptávky.Ale kdo chce kam...

novcze
20. května • 19:08

. . . já nechci, bohužel nemám na výběr stejně jako všichni v tomto kocourkově, leda tak emigrovat ale to z principu neudělám

novcze
19. května • 18:21

každý chápe, že určité skupině se tato "dotace" bude hodit, to nikdo nezpochybňuje, ale tady jde o to že nikdo vám je z daní nechce dát, teda kromě našich zlodějů politiků

JJJ
18. května • 23:45

Jedno z možností jak zvýšit bezpečnost vozu je odstrojit a veškeré plechové konstrukce opatřit crstou uhlíkového kompozitu což zvýší odolnost vozu a nakonec nazpět namontovat inreriér!

crane
18. května • 22:56

Inac, som zvedavy, ako bude vyzerat svet po srotovnom. Predpokladam, ze vacsina tych, co auto kupit chceli, to prave urobila, a aj vacsina tych, co to planovali na neskor. Takze u predajcov po vlne euforie asi prijdu suchoty... A co viac, reklama sa postara, ze zakaznici budu mat zafixovane nizsie ceny a budu sa snazit ich aj ziskat. Takze, uvidime... (my tu o nieco skor, dame vediet:)

Ronick
19. května • 7:01

Zavede se druhá vlna ty ťuňťo :-/

srotak
18. května • 15:02

Osobne beru taky srotovne jako naprosto zbytecnost, ale na druhou stranu je to celkem rozumna omluva za zavedene bursikovne :-) Pristi rok jsem chtel kupovat nove auto a prodat stare, ale diky bursikovnemu se stalo de facto neprodejnym. Tak holt koupim auto uz letos a tech 30 tacu mi vynahradi ztratu z prodeje stareho, ktere pujde do srotu.Btw, ted se rozdava kotlovne a zateplovne v nemale vysi a ze by moc lidi nadavalo se mi taky nezda ;-)

Ronick
19. května • 7:00

V diskusích na www.kotelrevue.cz se taky rozčilujou :-D

Judas Priest
18. května • 13:26

Vzhledem k tomu že se jedná o dobře napsaný článek který mi navíc mluví z duše, chybí mi zde ublížené blábolení Radka Ondrášíka uvádějící vše "na pravou míru" :-D

Ronick
19. května • 6:58

Von sem píše pod tím svým druhým, utajeným, nickem ;-)

petr
18. května • 13:36

Zásoba voňavky značky Toluen došla, musíš počkat až mu dorazí nová zásilka :-D:-D:-D

AgentOrange
18. května • 12:30

Je zajímavé, že nikomu nevadily doatace bankám ve výšii 370 mld kč, ale šrotovné jim vadí? Závist? AUtomotive průmysl má na sobě navěšeno přiliš mnoho než aby se moh nechat padnout, stejně jakko banky. je ted lepsí dotovat autmobilky miliardami nebo ty prachy dát lidem ať sami rozhodnou, která automobilka si je zaslouží?
NTW, koupil jsem si nový vůz loni...:-O

ToMIG
18. května • 17:50

Tady se zase sešlo volů... To vážně tak bolí zamyslet se nad tím a přijít na to, že banky, tj. instituce přímo ovlivňující činnost VŠECH podniků i lidí, nebo jinak řečeno celé ekonomiky přes úvěry, vklady a správu úspor, platební styk atd. atd. jsou opravdu mnohem důležitější než pár firem?Argumentace šrotovné vs. sanace bank je stejně trapná jako argumentovat že chci s vymknutym kotníkem na ARO, protože soused dostal mrtvici a je tam taky...

mrazik
18. května • 14:05

Banky a automobilky jsou dve naprosto, ale naprosto odlisne oblasti. Bez funkcniho bankovniho sektoru nefunguje ani stat jako celek. Vyvsetlovat vam to hloubeji je stejne ztrata casu.
Automobilovy prumysl v evrope kvuli krizi nepadne. Nepojede na 100%, linka pojede na 2 smeny, ale zadna z evropskych automobilek nepadne. Jen proste bude mensi poptavka, zisky automobilek nebudou tak velke, chvili se v tom budeme placat, pak se zacne vse zvedat a pojede se vesela dal. Normalni vyvoj ekonomiky.

Gumby
18. května • 10:27

Přišel jsem o úspory, co jsem měl v akciích, z práce mě vyhodili a teď mě ještě donutili koupit si nové auto.

Ronick
19. května • 6:56

vítej v klubu :-))

neodhalitelny
18. května • 10:14

Zdravim,nevíte někdo, zda se "šrotovné" ve výši 60.000 bude vztahovat i na Volva s motory Flexifuel (možný provoz na benzin i na bioethanol)?

petr
18. května • 12:28

1) šrotovné bude jen 30.000,- Kč
2) pokud to Volvo bude stát pod 500.000,- Kč (může být i ojeté - max. 1 rok), tak ANO

neodhalitelny
18. května • 13:09

..tak to jste me moc nepotesil :-D

Francis
18. května • 9:51

Pominu-li důvody proč zavádět, zůstane jiná důležitá skutečnost - než šrotovné začne být vypláceno, bude mít "krize" jiný rozměr, bude to možná "s křížkem po funuse". Nikdo se nepozastavil v diskusi nad tím, proč to trvá tak dlouho?

Martin Lonek
18. května • 9:12

Tohle je nejlepší článek, který jsem na autorevue zatím četl. Bohužel se obávám, že nejen tento server je plný těch, kteří oslavují automobilky, jež už dávno neměli existovat pro neschopnost, takže se s plným pochopením asi nesetkáte. Čest a úctu vládě USA, která se rozhodla nepodpořit dále neschopné a přeplacené bílé límečky - managery Chrysler Jeep. Paradoxem ale je, že to dobré co s Chrysleru zbyde, bude kupovat automobilka, která by před pár lety bez obří sanace od Silvia Berlusconiho jistě právem zkrachovala. Svět není spravedlivý k těm, kteří odvdějí dobrou práci. To nás může jednou přivést do pekel.

petr
18. května • 12:25

Vláda USA je stejně podpořila nepřímo tím, že taky zavedla šrotovné ;-)
http://ekonomika.ihned.cz/c1-36983560-obama-podlehl-trendu-zavede-v-usa-srotovne

eleanoir
18. května • 8:50

Zlatej Paroubek, bez něho by sme se my slušní lidé měli špatně zruší poplatky zavede šrotovné - už se těším na konec vlády mrzké lůzy...B-]

petr
18. května • 9:09

Já jen doufám, že ty dluhy pak nebudu muset platit já B-]

mrazik
18. května • 11:25

Dluhy se neplati, Jirka to rikal.

petr
18. května • 12:31

jYrka je ***** (dosaďte si jakoukoli nadávku), stejně jako jeho nohsled "kuliočko Dejv".

Pavel
18. května • 7:57

Já tu sice pravidelně pana Jandu kritizuju, ale tentokrát plný souhlas. Vždyť je to celý nesmysl. Kolik lidí v téhle zemi jezdí s 10 let starým autem a nové si nekoupí, protože jim chybí zrovna těch 30 tis. Kč? (při ceně auta třeba 250 tis.)? To je přece absurdní představa. Navíc slevy u prodejců nových aut mají takový rozptyl, že se těch 30 tis. může lehce rozplynout díky poskytnutí či neposkytnutí slevy prodejcem. A navíc, sice nejsem odborník na automobilový trh, ale můžeme někdo poradit hybrid, který stojí pod 700 tis.? Snad Toyota Prius i Lexus stojí více a o jiném hybridu nevím. Nebo se pletu?

petr
18. května • 9:08

Prius stojí pod 700tis., konkrétně 679.000,- Kč a to komplet v elektrice, s klimou, tempomatem, autorádiem ovládáným přes 7" dotykový display, předními, bočními a hlavovými airbagy i vzadu atd..
Navíc Honda Insight má být levnější než Prius a proto bude nový Prius levnější než ten současný. Pak máš v nabídce ještě Hodnu Civic Hybrid, která stojí 599.000,- Kč.

Martin
18. května • 0:08

Jde je no předvolební populismus a snahu zalíbit se voličům. Proč už to šrotovné neschválili třeba v lednu? Protože to co udělají na konec si budou voliči nejlépe pamatovat. Mě jen zajímá kdo ten státní dluh jednou splatí. M

lojz
18. května • 0:20

No jestli to náhodou nebylo tím, že v lednu se Topolánek cítil jako ředitel Evropy a ekonomická rosnička Kalousek si nechal rámovat diplom za nejlepšího ministra financí. Znáš ten vtip: Co mají společného býv.ministr Kalousek a ředitel Sazky Hušák? Oba tahají náhodná čísla.

Jiří
18. května • 7:09

přesně tak napúrosto souhlas.:-D

Ráďa
17. května • 23:49

šrotovné má smysl asi jako tady toto : http://www.mercedesclub.cz/shop_product_detail.php?id=765#images :-D :-D :-D

Miras13
17. května • 22:45

Když jsem četl článek o zimních pneumatikách tak jsem si myslel že nic horšího už nemohu nikdy číst ale 25 tun čehosi při výrobě jednoho auta je vrchol blbosti kterou jste kdy tady mohli napsat . Děkuji ale tady to vám snad nemůže nikdo sežrat!!! :-))

WinDiesel
18. května • 0:07

Blahoslaveni budiž chudí duchem, nauč se číst.
CO2 je jiným vyjádřením spotřeba energie.
jen pár příkladů spotřeby energií pří výrobě nového vozidla...:
- hutě - výroba oceli která bude použita na kastli a šasi, případně i hliník a hořčík
- ocelárny - výroba plechu
- lisovny - výroba výlisku
- chemické závody - výroba tvrdých i měkkých plastů (na měkké se spotřebuje víc CO2)
- a spousta dlaších komponentů
pro informaci, Škoda Auto má kvůli výrobě vlastní elektrárnu, kde se spálí desetitisíce tun mazutu ročně...
- dokonce i vývoj a administrativa výrobce vodzidla potřebuje energii..
CHCEŠ JEŠTĚ NĚCO DODAT ???

Thor
17. května • 23:49

Nějaké jiné konkrétní číslo by nebylo ? Když nemáš důkaz proti, tak neječ :-P

Ondra S.
17. května • 22:21

Bez ohledu na to, zda se šrotovným souhlasím nebo ne (spíše více ne než ano), jsem se opět utvrdil v názoru na autora. Je to nejen specialista na zatím nikomu neznámé tříválce od BMW, ale také na makroekonomii. Jako "novinář" by měl pouze nastínit, co může šrotovné přinést. Ale hned do nadpisu "rvát" slova jako "festival hlouposti"... no nevím nevím.. Proč rovnou na úvod testu např. Citroenu C4 (který např. já osobně nesnáším..) nenapsat na úvod "sračka z Francie"......

THUD
18. května • 10:48

Aniž bych chtěl kohokoliv obhajovat, myslím si, že je výrazný rozdíl ve zpravodajské novinařině a "blogerské" (subjektivní) práci. Kdyby se testy aut dělali prvním způseobem, prostě by se udělala tabulka hodnot od výrobce a druhá, kde by se vše přeměřilo a to je vše. To bych asi číst nechtěl :-(. Takže i tento, subjektivně zabarvený, článek je ok. Rozhodně dává podnět k zamyšlení, což je asi nejdůležitější, co?

Ondra S.
18. května • 16:40

No ony se i takto testy aut dělají.. Ale bohužel tohle není test automobilu, to je hlavně politika a autor tím ventiluje i svůj politický názor ať už si je toho vědom či nikoliv... a v těchto případech by měl být zdrženlivější:-)

Deli
18. května • 10:07

naopak, je lepší, když se k tomu někdo jasně vyjádří, protože 90% národa je zblbá a chápe to jako Socialistickou pomoc lidem a přitom je to jenom hloupost a rozhazování peněz... ale po volbách bude ještě asi hůř 3-[

Ondra S.
18. května • 13:48

Tohle vyjádření byl sprostý útok. A když jsme u toho "zblbnutí", obecně je v médiích i jinde propagováno, že kdo nevolí pravici, tak je automaticky považován za komunistu, nedemokrata apod. A to berte jako postřeh od nestraníka, který by nevolil ani Prasparoubka, ani Tupolánka a který se šrotovným spíše nesouhlasí a možná by ho zavedl až časem (až si nová auta pořídí všichni Němic, Slováci apod..) a bude -li hůř...

Ronick
19. května • 6:53

Tak to je postoj. Typický KDU. Ani ryba ani rak, ale vždy podle momentální situace :-|

Aaron
18. května • 7:49

Přesně!! Bez ohledu na obsah článku píše Janda všechny články jen za účelem, aby si snad dokázal, že je nadčlověk, který má skvělí vůz, nemusí dodržovat dopravní předpisy, protože on přeci pohrdá policejním póvlem a téměř vše je podle něho bezduché a pro sociály. Tak si Jando sbal svých pět švestek, strč si je do zadnice a odstěhuj se na Mars, když je to tak strašné v této zemi žít!!! Nebo vyraž do oblastí jako je Somálsko, Súdán, Afghánistán a podobně. Tam by ti tu hubu třeba zmalovali, že by jsi si konečně do ní začal vidět!!

mrazik
18. května • 8:49

Ty jsi take skvělí, co ? :-D

Basel
17. května • 22:00

Jen pro váš přehled. V Německu se také začíná mluvit o negativních dopadech jako jsou obrovské skladové množství náhradních dílů na sešrotovaná auta,potažmo o firmách které je vyrábí a to nejen origo.O ceně šrotu,šrotoviska mají sice spoustu práce ale díky množství a potažmo ceně začínají být strátové a nakonec je to TÜV,Dekra u nás známé jako STK,které čeká útlum práce a následný bum až dnešní kupující nových aut začnou jezdit na kontroly. Jako vždy mají řešení své pozitivní i negativní dopady.
p.s.Nevím jak jsem přispěl pozitivně k bezpečnosti na silnici když jsem zakoupil manželce, na její přání ,láska na první pohled, Chevrolet Spark (spotřeba cca 7-8litrů,podle toho kdo s tím jede) a NCAP asi 2 nebo 3 hvězdy a sešrotoval jsem škodu favorit která žrala taky tak a těch hvězd by asi nepobrala více.Zrychlení z nuly na sto je taky identické cca 18s.Kde je pak ten ekologický a bezpečnostní přínos? Říkám ale že proti tomu nic nemám ať to klidně rozdávají,ještě mám jednoho Favorita ,kluk do školy ale raděj bych koupil nějaký skůtr,na to se to nevztahuje?

RT
17. května • 20:38

jj. Naprostý souhlas, Tento článek by měl obletět republiku.

Moucha s velkym M
17. května • 20:01

jako vždy, akorát to nasere 3-[B-]

Zelí
17. května • 20:33

Je to předvolební gulášek soudruha Paroubka jedna porce za 30 000,-Kč, které nezaplatí oranžoví komunisti, ale státní rozpočet.

Václav Vích
17. května • 19:05

Sakra lidi, zamyslete se nad tím, stát přispěje 30 000Kč na auto, na kterém na daních vydělá mnohem více to je první věc. Druhá je, že zmizí, tedy alespoň část, aut které bych osobně na silnici už vůbec nepouštěl ... od trabantů po škodovky, které určitě znebezpečňují provoz ostatním řidičům. Proto Vám říkám abyste se nad tím zamysleli ;).

Ronick
19. května • 6:50

Tys měl dělat ekonoma :-D:-D:-D

Kadla
18. května • 9:07

Jediný kladný přínos (který ale ve článku nebyl uveden) šrotovného vidím v tom, že ubude aut, které jsou jak pro posádku tak pro okolí nebezpečné, takže by mohlo být i míň smrtelných nehod. (Ještě menší zamyšlení: možná přibyde infarktů, protože až si sociálně slabší rodina uskuteční svůj sen a jednou za život si bude moct udělat radost a za poslední našetřené peníze si pořídí nový auto, tak až ho nenechavé ručičky našich zlodějů přemístí do svých "garáží" bude to pro majitele vozu znamenat riziko infarktu)

KK
17. května • 20:03

Václave... Kde prosímtě bereš tu jistotu, že lidé sedlající stodvacítky a Trabanty poběží do autosalonu pro auto za třeba 170 tisíc?
Mnohem větší pravděpodobnost je ta, že půjdou do bazaru pro auto cca 7-10 let staré. Proč? Protože na nové nemají! Neměli a mít nebudou. A v případě lízačky se šrotovné rozpůstí jak kostka cukru v jeho navýšení. Bez užitku, bez efektu....

dzigit
17. května • 21:11

Prosim ta len nemudruj o niecom o com nemas ani tusenie. Na Slovensku bolo z 80% zosrotovane 105ky a Lady a to mam udaj zo srotoviska. A by si sa cudoval kolko starych ludi co na naich jazdili si kupili nove auto. Treba si uvedomit ze to nieje pre kazdeho ale na SR bolo 600tisic aut starsich 10r. a na srotovnom sa zosrotovalo 45000 aut cize ani nie 10% a teda mozme sa domnievat ze 5% ludi ktor7 maju auto starsie ako 10 rokov snad este ma na to aby si nove auto kupili. Co mna zarazilo je ze CR neuvazuje nad tym ze na ziskanie srotovneho bude nejakou cistkou musiet prispiet aj predajca. V Sr to bolo 1000eur stat 1000 predajca. A v takom pripade to uz je zaujiave.
Podla vyjadreni vlady napriek srotovnemu stat na tomto opatreni zarobil.
Aj ked som srotovne nevyuzil napriek tomu pokladam to za spravne rozhodnutie.
Uvedomte si ze sa tu viacej rozculujete nad srotovnym ako nad miliardami ktorymi stat ozdravoval banky.... a z toho uz nemal ziadny uzitok nikto z Vas ani Vasich susedov...

ToMIG
18. května • 13:34

Tak napsat, že z ozdravení bank neměl nikdo z náš žádný užitek může napsat jen úplný omezený idiot, což zřejmě i implikuje důvod, proč se zastává šrotovného...
Na to nemusí být člověk ekonom, aby pochopil, že bez zdravého bankovního systému celá ekonomika moc fungovat nebude, a že z toho profitují všichni... I když to jakým způsobem k tomu došlo a jak se privatizovalo je věc jiná...

KK
17. května • 22:31

Tady nejsme na Slovensku. Tu je šrotovné nějakých 30 tisíc a prakticky polovina toho, co bylo na SK. Nesouměřitelné.K bankám bych se raději nevyjadřoval, protože tam mělo své úspory mnoho lidí a jejich záchrana byla hlavně z toho důvodu, aby klienti nepřišli o své peníze. Takže užitek tu nesporně byl.

veto
18. května • 10:07

uzitok tam bol hlavne pre tych, ktori tunelovali tie banky

mirek
17. května • 21:59

přesně tak

Petr
17. května • 19:59

Kdyz se nad tim opravdu zamyslis, tak zjistis, ze se mylis.

KKK
17. května • 19:56

A já říkám běž do prdele

stepan
17. května • 19:00

Zdravim,
vlastnim vuz Skoda Favorit, 1992 + LPG. Je to muj 2. vuz a opet na LPG.
Pokud by byl v CR v nabidce vuz vyrabeny seriove s LPG jako napriklad v Nemecku nebo Francii ( Dacia, Laguna atd. ), tak srotovne rad vyuziji.
Bohuzel u nas takovy vuz neni a ani Skoda jej nedela.
Proto pockam na to jak se k tomu postavi vlada. Zda by bylo mozne treba vyuzit srotovne na dodatecnou montaz. Uvidime.
Kazdopadne novy vuz stuj co stuj nepotrebuji. S Favoritem jezdim jiz nekolikatym rokem z 90 % po ceskych a nemeckych dalnicich, bez poruchy a bez koroze. Jezdim alespon doufam bezpecne a hlavne s ohledem na stari vozu primerene.
Jedinym duvodem proc bych kupoval novy vuz je bezpecnost. O komfort mi nejde.
Je to vuz se kterym jezdim prumerne za 7,6 l LPG a to za cenu 20tis. Kc. Tak nizke naklady mi v soucasne dobe zadny jiny vuz nezajisti a srotovne tomu take nepomuze....

mikes
19. května • 11:39

Srotovne dostanes na koupi noveho auta, jestli v tom je nebo neni LPG snad neni podstatne, vzdycky musis zaplatit cenu auta + LPG a je jedno z ktere castky si to srotovne odectes.

stepan
19. května • 13:07

V tím souhlasím. Jen jsem se domníval, jako tomu je v cizině, že sériově instalovaný systém LPG vyjde levněji než přestavba individuální-dodatečná. Ta dodatečná u nových aut stojí od 30-35tis nahoru a vozidlo byť nové ztrací částečně i záruku. Zažil jsem už i situaci kdy si mne prodejce-dealer a montážní firma LPG mezi sebou přehazovali a sváděli vinu jeden na druhého.
To v případě sériové přestavby zaplať pánbů nehrozí :) a tím člověk ušetří spousty času a peněz při případných problémech s chodem auta.

Jiří  Bednařík
17. května • 18:42

Titulek takový proto,že pan Janda nejspíše žije v Praze,kde si "mohl pohodlně za těch 20let našetřit na nové auto za plnou cenu".Nejsem ze sociálně slabé vrstvy,avšak každodenně jednám s lidmi,kteří si ze svého platu tak tak našetří na topení,vodu,či nájem!!A takových je v republice 73%(oficiální údaj OSN) a každičkou pomoc v této době nejistoty potřebují!!A důstojnost bytí si zachovat.A nesnažte mi vnuknout něco o hromadné dopravě(ceny??) a nepotřebnosti auta v malých městech venkova.Žijte si ,pane Janda,blaze,ovšem Váš článek zavání stimulací!!-dobře,tak lépe politicko-ekonomickým klientelismem!!,tak si to užijte!! Jiří Bednařík3-[

mrazik
17. května • 20:00

Priste by to chtelo neposlouchat kecy od jirky - tohle je presne jeho slovnik.
Jsem vidlak z vesnice a i kdyz ted bydlim nedaleko prahy a pracuji v praze, ta se setkavam s kamarady v me rodne vesnicce a i kdyz se nemaji nejak oslnive, tak vyslovene spatne se nema zadny z nich. Kazdy ma novy nebo rekonstrovany dum, jezdi kazdorocne na dovolenou a vecer pekne na pivko. Je ale pravda, ze vsude prhlasuji jak se maji spatne, jak bohaty podnikatele kradou a podobne hovadiny. Pokud jim tohle nejakej smudla z OSN uveri, pak to presne odpovida tem 73 procentum. Takze priste by to chtelo trochu reality. Treba ja vidim nejvice kricet duchodce, jak chudacci nemaji na najem, nemaji na jidlo a pritom je vidim v novych malych autech, divny.

MadMack
17. května • 19:08

Pane Bednariku, tem 73% o kterych pisete v prispevku, tem srotovne nejak pomuze? Pokud maji sotva na najem a energie, tezko schrasti dalsich 150.000 Kc, aby si mohli koupit to nejlevnejsi nove auto na trhu.

Majk
17. května • 19:22

A nebo si dovolit platit dalších třeba 5 tisíc měsíčně leasingovce za auto za 150 tisíc.údaj nejspíš neodpovídá pravdě, jelikož jsem si nikdy na nic nepůjčil a nehodlám s tím začínat. Upozorňuju, že nejsem ani bohatý ani pražák ani obojí dohromady.

Ufi
17. května • 15:05

politický, vůči evropě. evropa nám totiž vyčítá, že státy kolem zavedly šrotovný, je to stálo peníze a vydělala na tom česká republika díky škodovce. proto se zavedlo šrotovný, aby byl klid.

ITTI
17. května • 15:13

I to je pravda. Tato země se ráda chová jako černý pasažér. VK zaveze přihlášku do EU a NATO, ale pak mu vadí akce NATO a Lisabon. Jenže pak to tam neměl vozit a my tam nemuseli být. Sorry, ale představa, že Česko zase vymyslí nějakou českou cestu, jak věci řešit, mi přijde směšná. Takže jedni slibují pseudo-jistoty, jiní bojují za naše nár. zájmy. Nějaké česko světu neleží ani u prdel€.

Smx
17. května • 19:38

ITTI brzdi.. Když všichni vyskočí v desátém patře z okna, tak jako skočíš taky? To je úplně stejná logika.. :-D

ITTI
20. května • 15:57

Když dojdou argumenty, pak se vytáhne debil(ní) se skákáním z desáteho patra. Proč ne 8 nebo 15??? Možná tvoje logika, ale moje dost těžko. Nějaký vhodnější příhlad bych prosil. Z oboru ekonomie, aut a krize. Šrotovné se nám hrozně líbí, pokud se z něj venku kupují naše auta.Západ je nepoučitelný, jeho rozhodnutí o připojení této východní oblasti byl v 90. letech velký omyl. Mohli jsme spolu s ex- CCCP dokázat, jak jsme lepší,že? Sice by to dopadlo zase bídně, ale dopadlo po našem, Klausovsky. Škoda mohla být ruská a dělat Lady,např. VK je se svojí rétorikou směšný a trapný, navíc hodně pomohl k odstřelu vlády....také kouzelné. Pokud mi něco vadí, pak tam nelezu a ne že jo a všem sdělovat, že oni jsou ti pitomečci a já génius. Vstoupilo se tam tentokrát zcela dobrovolně. Jako volič ODS to mohu psát, k referendu jsem šel a dal NE, byť nás byla menšina.B-]Podle česlé legislativy není nic snazšího, než EU i NATO opustit.

Majk
17. května • 15:49

Nechci ho tu nějak obhajovat, ale Václav Klaus měl o EU trochu jinou představu. Po našem vstupu se EU změnila z určitým způsobem unie volně obchodujících zemí na Evropskou Socialistickou Unii, co do všeho musí krafat. VK by chtěl ČR (nemluvím tu o jeho důvodech, proč to tak chce) jako suverénní zemi a ne podržtašky.

petr
17. května • 21:41

A co je nám po tom jakou měl Klaus představu o EU ? Klaus jakožto náš zástupce má hájit zájmy nás všech resp. většiny lidí. Není tam od toho, aby autoritářsky vnucoval lidem ten svůj jediný správný názor. Tomu se říká demokracie, monarchie zde dávno skončila.

ker
18. května • 21:40

S těma včelama jsi mimo mísu,nesmíš věřit všemu co je v blesku,nově a pod.

Majk
17. května • 22:23

Řekl bych, že Klaus tím hájí zájmy ČR (líp než Puchejř, který zcela jistě poleze eurofanatikům aktivně do zadele, což částečně ukazuje i "šrotovným"). Názor nikomu Klaus nevnucuje, kdo chce akceptuje ho, kdo ne, ten prostě ne. Že se tím netají v mediích ještě neznamená, že se tak musí všichni řídit. Na druhou stranu, držet hubu a krok i když se dělá něco špatně (jako že se u nás dělá) není též úplně to pravé jahodové, nemyslíš?

vanos
17. května • 17:24

A ty si vážně myslíš, že toto si uvědomuje v celé EU jen VK a všichni ostaní představitelé členských států, zastupující veřejné mínění svých občanů, se dobrovolně vzdávají suverenity?

Majk
17. května • 18:36

Ne, to si vážně nemyslím. Ovšem VK je jeden z minima, který se o tom tak nějak nebojí mluvit. Byť to může být jakkoli zveličováno ze stran médií, tohle EU docela leží v žaludku. Proč musíme mít euronormy pro každé hovno? Proč bychom se měli chovat podle toho, jak se EU rozhodne? EU byla založena s cílem volného obchodování mezi členskými státy a u toho to mělo zůstat. Zbytek aby si každá země už ohlídala sama.To už je ale značně OT a s touto diskuzí končím, jelikož by se to nejspíš zvrtlo v něco horšího.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
17. května • 21:37

Proč musíme mít normu na každou kravinu ? Protože výrobci se snaží seč můžou podvádět spotřebitele. Proto jsou potřeba normy, abychom když si kupujeme např. čokoládu věděli, že to je čokoláda a ne obarvené polské máslo.

Majk
17. května • 22:16

Problém je, že se podvádí vesele dál, EU normy na tom moc nezmění.Proč nám má EU kecat např. do toho, jak velké mají být rámy do včelích úlů? Nebo co přijmeme a co ne (lisabonská smlouva)? A nebo jestli se Olomoucké tvarůžky mají jmenovat tvarůžky a pomazánkové máslo se tak jmenovat nemůže? To jsou naprostý ptákoviny.Tím, že se zavádějí zbytečné euronormy, tím se jen prodražuje zboží a podniky tak začínají být nekonkurenceschopné. Pak se europosranci diví, že výrobci stěhují výrobu z EU, tedy se likvidují pracovní místa, odchází kapitál nějakm, kde na výrobu nejsou tak šílené nároky.

THOR
17. května • 17:11

Velmi stupidní článek...

gewehr
17. května • 15:05

Ono srotovne ma aj trocha iny rozmer, pre stat je velmi vyhodne. Netreba si vsak stat zamienat s obcanmi, paradoxne najviac na to asi doplatia ti, ktori tuto "pomoc" vyuziju. Cele je to o tom, ako dostat zbyle uspory (a dnes uz snad vsetci ziju ma dlh) do obehu. Myslim ze tento clanok to vystihuje najlepsie...
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009041901

KKK
17. května • 13:58

Janda má pravdu. Ať si sníží platy pracovníci v automobilovém průmyslu a netahají peníze z kapes druhým. Co skláři? Neprodávají? Propustit. A komu to vadilo? A z aut jste všichni posraní.Stejně jsou to předražené pekáče:-D:-D:-D

ITTI
17. května • 15:07

A o čem by pak pan Janda(k) psal, kdyby nebyla auta?O něčem, čemu rozumí? Aha, to mne nenapadlo... Zajímavé, že nevadí nesmyslnná SUV a velké procento jejich majitelů, kteří se vůči zbytku řidičů chovají jako nadlidé a o spotřebě těchto aut nemluvě. No tak se vyřadí z provozu 50-60 tis aut a co? Jestli to kapitalistům vadí, mně je to fuk, měsíc mám objednáno další auto, už je zadáno do výroby.DPH bude uhrazeno, šrotovné se mne netýká, auto je k podnikání, ale ze zákona neplátci...Nevadí mi ani odpočet ani šrotovné.Někteří nechápou, že se nějak musí asi rozpohybovat ekonomika.

mrazik
17. května • 18:22

Cloveku, kteremu vadi SUV ja rikam, ze je hlupak a velky. Jedine v cem jsou jina, ze maji vyssi stavbu a tim to konci. Velikost je plus minus stejna jako u kombika nizsi stredni a ve vetsine pripadu je kombik stredni tridy delsi. Spotreba paliva se drzi prumeru, takze co vadi ? Jaky je rozdil mezi BMW X5 a BMW 7 ? A hazeni ridicu do jednoho pytle ? Zrovna v patek me ohrozil ridic v Renault Laguna, takze oznacim vsechny ridice v tomto aute za blbce ? Auto za to nemuze, vzdycky za to muze konkretni ridic.
A co je nam do tveho objednaneho auta ?

mikes
19. května • 11:33

Me osobne SUV nevadi kvuli tomu jak s nimi majitele jezdi, nemam k nim nejakou averzi, v principu ale tato auta nesmyslna jsou. Jsou vyssi, tezsi, maji vetsi spotrebu, jedina vyhoda spociva ve vyssim posezu. Srovnavat X5 a 7 je nesmysl, jedna se o jine tridy - 7 vyssi stredni, X5 patri delkou (o 20cm kratsi nez 7, ta ma pres 5 metru) nekam do stredni - tudiz je nutno porovnavat s radou 5, ne s radou 7. Navic i tak ta rada 7 je o cca 200kg lehci, pres vetsi delku.
Pri cca stejne delce 5 a X5 (kolem 4.8metru) je X5 min. o nejakych 300kg tezsi pri stejne motorizaci. Ze v tom pripade nebude jezdit se stejnou dynamikou a stejnou spotebou je asi jasne kazdemu. Co je mysleno vetou "spotreba paliva se drzi v prumeru" jsem nepochopil, v prumeru SUV mozna, v prumeru kombiku stredni tridy ani nahodou.

Skyline
19. května • 23:29

"Jsou vyssi" - to je nesmyslne v cem?:-D"jsou tezsi" - jak ktere, napriklad:
Prasat variant 2.0 TDI: 1482 kg
Tiguan 2.0 TDI: 1478 kg"maji vyssi spotrebu" - mym oblibenym prikladem byvala CR-V vs. Octavia 2.0. Hadej, ktere auto zralo min? Octavia to skutecne nebyla.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mikes
20. května • 10:41

"Jsou vyssi" - to je nesmyslne v cem?
1. vyssi teziste, horsi jizdni vlastnosti, 2. zkus vjet do podzemni garaze s rakvi na streseSrovnani hrusek a jablek ti jde dobre, Passat a Tiguan jsou ale ruzne velikosti/tridy, Passat meri necelych 4.8metru, Tiguan 4.4m. Ze v nich neni stejny prostor k dispozici je snad jasne. S Passatem musis srovnavat Touarega, ktery taky meri necelych 4.8metru.
Pohotovostni hmotnost Passatu 4motion s 2.0TDI (abys nerekl ze srovnavam 2 se 4kolkou) - 1590kg
Pohotovostni hmotnost Tourageu s 2.5TDI - 2240kg
A ted velke finale... 2240-1590=650kg navrch, pochopils?Spotreba - obavam se ze i v tomto pripade nepatricne fantazirujes, dle spritmonitor 2.0 diesel Octavia 4x4 (140PS) 6.8l/100, Honda CRV 2.2 140PS 7.5l/100km. Ono se asi neda cekat u auta, ktere je o 150-200kg tezsi ze bude jezdit s nizsi spotrebou, to pochopi i male dite.

ču-bull ;)
17. května • 12:51

Tzv.šrotovná prémia, ktorá je v súčasnosti používaná v EU je nástrojom na oživenie trhu. Nejde o Česko ako také. Chápem že autor článku ako očividný zastánca liberálnej ekonomiky nebude nadšený intervenciami, ale ani EU, ani USA nie sú ideálne liberálne v tom zmysle, aby všetko len tak vyriešila neviditeľná ruka trhu. Ako dôkaz slúži samotná existencia krízy v súčasnosti. Článok je silne politicky ladený z perspektívy liberalizmu. Áno, je to možné brať ako názor. Ako ďalší názor slúži to, že ak sa zvýši spotreba v auto sektore, nie je to podobné ako v inom, napr.elektrotech sektore, pretože potenciál povzbudenia trhu v autosektore je podstatne vyšší. A to je presne to o čom je tá snaha - povzbudenie trhu prostredníctvom zvýšenia spotreby, pretože nedostatočná spotreba je považovaná za príčinu pádu trhov, spolu s domino efektami. Napr.u nás po zavedení EUR nastal problém s cenami nových áut akonáhle okolité meny v dôsledku krízy klesli. Šrotovné spôsobilo to, že sa nové autá u nás predávali. A ak to niekoho zaujíma, na prvých miestach v predaji bola česká škodovka, pričom v Česku to možno považovali za samozrejmé, prípadne to vôbec nezaregistrovali, ale malo to dopad v tom že český mechanik mal naďalej prácu, obchodník zisk atď. napríklad aj vďaka tomuto. Navyše - bezpečnosť na cestách. Je na zahodenie, že pár tisíc starých nebezpečných šuniek zmizne z ciest? Ja si myslím, že nie - ako u nás, tak u vás.:-)

Doodle
17. května • 14:40

Souhlasim. Nelze se na vec divat jen z jednoho pohledu. Srotovne ma predevsim povzbudit automobilovy prumysl, ac je to nesmyslne nazivano ekologickym krokem. V soucasne chvili o ekologii opravdu nejde. Kdyby mohla kazda zeme sveta vymenit vsechny emisni povolenky za obnoveni ekonomiky, udelali by to s chuti nehledic na zhorsene ekologicke dopady.

Doodle
17. května • 14:43

*hrubka nazyvat bude v pristim vydani opravena ;-)

mirek
17. května • 12:05

Ono 30 tisíc nikoho k novému autu asi nepřinese, není to zase tolik. Pokud by šrotovné dosáhlo výše jako v Německu nebo Slovensku, u laciných aut by to činilo 30% ceny, to by mělo význam. Pořád lepší, když dají šrotovné z pěněz daňových poplatníků daňovým poplatníkům, než aby to jako obvykle rozkradli. Navíc autor článku je výstavní kus debila.

veto
18. května • 10:03

mohli aspon zahrnut do toho aj predajcov formou spoluucasti, napr 15 000korun

Thor
17. května • 23:45

... než aby to jako obvykle rozkradli. No sám ses mezi podobný debila ala Rath zařadil. To už myslím stačí :-D:-D

Jiří
18. května • 6:48

tak podle vás všechny státy okolo jsou trotlové co to zavedly,jestli to nezavedou tak sme parazyti

kykor
17. května • 13:16

"Pořád lepší, když dají šrotovné z pěněz daňových poplatníků daňovým poplatníkům, než aby to jako obvykle rozkradli."
No, ty jsi dobrý manták- takže mám být rád, že mě okrade Lojza a ne Pepík? Navíc i Paroubek s Topolem jsou daňoví poplatníci.

Petr
17. května • 12:36

:) SOUHLAS

CyberVic
17. května • 10:42

Behem vyroby jedineho vozu unikne do atmosfery 25tun = 25000kg CO2? Pane redaktore, nejakej link na hodnoverny zdroj tohoto evidentniho blabolu by nebyl?

Bravo
17. května • 11:06

Overuj si sam, nez neco oznacis za blabol, jinak delas sam ze sebe blba. Podobna cisla se uvadi bezne jako produkce CO2 odpovidajici veskere vlozene energii do vyroby jednoho auta, ona je to pekna sada operaci, nez vznikne takove auto. Rozebrano podrobneji v cestine to mas treba tady http://biom.cz/cz/odborne-clanky/velky-co2-podvod vcetne zdroje...

mikes
18. května • 17:02

To srovnani aut v clanku je teda hodne velka divocina... srovnavaji auta ruznych trid (at se na me nikdo nezlobi, ale Golf V a Golf I jsou proste jine tridy, kdo neveri at si vezme metr a jde merit), ruznych vykonu, ruzne urovne bezpecnosti. Jestli je stejne objektivne spocten i objem vyprodukovaneho CO2 pri vyrobe tak je ten clanek vazne nanic.

ToMIG
18. května • 19:37

Ono to chce hlavně ten článek pochopit, což je jak vidím pro některé jedince bohužel nad jejich síly...Golf a golf jsou jiné třídy? Aha díky za vysvětlení :-D
Srovnání je naopak velmi trefné, jelikož při současné lobby ekohysteriků jsou omílány emise CO2 a "nutnost" koupit nové auto za každou cenu, a přitom spotřeba současných aut je mnohdy i vyšší než starých a tedy úspora minimální, pokud ne záporná. Zejména pokud jde o auta které mají již euro 2,3 ... že tam vstupují jiné parametry jako bezpečnost atd. nikdo nepopírá, řeší se ekologičnost, spotřeba. A je to jen jeden rozměr/myšlenka, v článku je jich víc. Budu rád když tu někdo nebude jen plácat a vyvrátí to, že výroba auta znamená 20-30 tun co2, zatím všude (kde se tomuto tématu věnují, což kupodivu nikdy není na stránkách ekoteroristů lobbujících za prodej aut - proč asi?) je udáno desítky tun, nebo v uváděném článku konkrétněji 25-30.
Je s podivem, že nikdo nerozporuje desítky/stovky gramů CO2 pouhým spálením trochy paliva, ale má problém přiznat, že hutnictví, doprava atd. atd. atd. potřebné pro výrobu auta asi bude vypouštět taky něco, a to něco nebude jistě zanedbatelné, taková vysoká pec se asi sama nerozpálí že...

mikes
19. května • 10:52

Ach jo, jak muze byt nekdo tak natvrdly... Golf V a Golf I JSOU v soucasne dobe jine tridy, protoze JSOU odlisne velikosti asi tak o pul metru. Golf I, ktery meril 3.7metru, je o 20cm kratsi nez stavajici Fabie nebo Polo, a mozna i ty dokazes pochopit (pokud sis mezitim poposednul a uvolnil vedeni, na kterem si sedis), ze auto o 20cm kratsi nez fabie asi tezko bude stejna trida jako VW Golf V ktery meri 4.2metru. Tudiz srovnavat tato dve auta a divit se i usima, ze jedno ma mensi spotrebu nez druhe, kdyz je o pul metru kratsi a ma motor s polovicnim vykonem, o bezpecnosti, prostoru, pohodli a jizdnich vlastnostech ani nemluve, muze opravdu jenom trouba.

Fantomas
17. května • 10:52

Nejde přece jen o samotnou montáž auta v hale, ale o výrobu plechů v huti a válcovně, o výrobu hromady plastů v chemičce, o výrobu kilometrů kabelů v jiné huti a chemičce a tak dál... u všeho se jen kouří z obrovských komínů... a dál: při výrobě všeho se svítí a topí a jednotlivé materiály se x-krát převážejí sem a tam, než se z nich něco vyrobí... to je další spousta komínů továren, elektráren, spaloven, chemiček a výfuků náklaďáků a tak dál...

ToMIG
17. května • 11:07

Po shlédnutí "ekologické inteligence" Kačenky kosočtverce Jacques u Krause se obávám, že ani bursíkovcům, ani jejich voličům něco takového, byť zcela elementárního, vysvětlovat nemá cenu... Nezbývá jen doufat že už se nedostanou do parlamentu a voliči se někde ekologicky zlikvidují, nejlépe ve svém hybridním automobilu... Spoustu let sem žil v domění, že politická demence kvete nejvíc u komunistů, ale teď se jim musím omluvit, protože bursík a spol je ještě o level výše. A bohužel tenhle zelený mor se šíří napříč stranami...

Jogurt
17. května • 21:08

Ja naivní se domnívat, že politická demence kvete nejvíc u komunistů. Jde o širokospektrální pojem a kvete zleva doprava. Jde jen o to, kterým hlupáčkům ten který barevný tým zpívá své obluzovačky do ouška. Výsledky voleb jsou jen projekcí, kterému týmu se podařilo svou písničkou oblbnout nejvíc hlupáků. A ten pak bere nejvíc tintili. Tomu se říká politika na český způsob.

David Hynek
19. května • 0:21

No já bych řekl, že to možná bude i víc ne 25tun, počítejte se mnou:vyrobilo se auto a v salonu čeká na kupce to je jedna strana rovnice a teď druhá strana a hezky pozpátku. než se auto prodá musel se postavit autosalon, vyrobit cihly, a také zedníci stavbou něco CO2 vydýchali. Pak tu máme výrobce auta, toho materiálu a práce na tom, těch součástek. A každou měl někdo třeba i 5x v ruce, dělníci, materiál to už je nějakého CO2. Pak te kdo si to koupí, kde on vezme peníze na auto, a on je topič. A on aby měl výplatu tak celý den přikládá pod kotel a aby měl víc tak víc přidává pod kotel. A žena, žena chce část té výplaty a o to více kotelník topí. A mezitím všichni dýchají a dýchají nejen v práci, ale i doma po práci a v noci když spí... ono toho CO2 bude aspoň a nebojím se to říct 26tun...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Cayman
20. května • 10:54

Teraz neviem ci to myslite ironicky alebo vazne. Ktovie kolko CO2 pri vyrobe toho pocitaca na ktorom pisete, pri stavbe tovarne na tie pocitace, vsetci ti ludia co pracuju v tej tovarni a dopravuju sa tam autobusmi, ktorych vyroba a stavba tovarne kde boli tie autobusy vyrobene tiez vyprodukovali CO2, naviac ti ludia niekde jedia a byvaju to su dalsie tisice ton CO2 za domy a supermarkety, dalsie stotisice za tych ludi co pracuju v supermarketoch, stavali domy, a nejako sa dopravuju v dalsich autach/autobusoch ktore kvoli tomu bolo treba vyrobit, a tak dalej stale dokola... takze podla tej logiky sposobil ten prispevok tisice ton CO2. A vsetky dalsie tiez a to ani to srotovne v Cesku nezacalo...

ToMIG
17. května • 10:51

třeba tady ...
http://biom.cz/cz/odborne-clanky/velky-co2-podvodNejlepší je sám blábolit, ale obviňovat ostatní z blábolení...

Rado
17. května • 16:52

Uz len tato veta "Vždyť s každým litrem spotřebovaného fosilního paliva vyprodukujeme přibližně dva kilogramy neobnovitelného CO" podla mna znehodnocuje hodnovernost clanku.

Jan K
17. května • 10:22

vono 15 let stará škodovka je na tom co se tejče bezpečnosti asi o dost hůř než nové auto a nadávat do lemplů lidem kterým chybí 30 tis. do koupě nového auta? Von pan autor asi bude Pražák né? Dále majitel úspěšné firmy má také výhody (odpisy DPH atd.) Dále nov. auta asi na tom budou o něco lépe co se tejče spotřeby a těch škodlivejch plynů :) šrotovné není jen pro 10 let stará auta to je minimum!!!
Prostě další článek o ničem idealní k nedělnímu blesku
PS: šrotovné nevyužiji mám 2 roky starou kabelku z Kolína spotřeba 4,5l a CO ? :)

Jaroslav Bárta
18. května • 7:45

Vyser se na to, nemysli za druhé.....

Thor
17. května • 23:39

Jim nechybí 30. 000, chybí jim prostě do celého nového auta. Chápeš ? :-P

Majk
17. května • 12:41

Jo, určitě se velice zvedne bezpečnost silničního provozu, když budou všichni jezdit v tanku. :-DNehledě na to, že dnes jsou auta v drtivém počtu případů konstruovány pouze pro laboratorní testy ENCAP a jakákoli odchylka ve skutečném provozu (rychlost, směr nárazu, druh překážky aj.) bývá veliký problém.Určitě je další věcí to, že nové auto automaticky neznamená bezpečné. Jen počkej, až se tu naplno rozmůžou Číňani a Indové. Ti než se dostanou na kvalitativní úroveň alespoň těch nejhorších evropských automobilek, to bude nějaký ten pátek trvat.Autor článku ale nemá zas tak úplně pravdu, šrotovné není jen podpoření automobilového průmyslu, ale též peněžních institucí na auto půjčujících, protože málo lidí si na auto skutečně ušetří a chovají se, jak páně zahraniční "ekonom" Švejnar "skrytě" dí, že kdo si dnes nepůjčuje, není moderní... :-/ To není na pochvalu, ale na ránu.
Šrotovné je asi stejně padlé na hlavu jako projekt "Zelená úsporám". Sice stát dá dotaci, ale tou se sotva zaplatí vypracování projektu a věcí s tím souvisejících, člověk ještě něco do toho zaplatí ze svého. :-/Stát sice dá dotaci na auto, ale obyčejný člověk zaplatí minimálně dvakrát víc na daních za ten konkrétní produkt. To není podpora lidem, to se jen stát podporuje sám ovšem, zabalí to do "ušlechtilého" účelu.

Bravo
17. května • 11:10

Bezpecnost je snad veci kazdeho, v tom jestli se zabijes snaz v nakupni tasce Kolina, nebo hur v Superbu, opravdu netkvi zadny spolecensky zajem. Krom toho je vazne dost sporny, jestli je bezpecnejsi auto ten tvuj minipekac, nebo treba 15 let stara A8. Spotreba u novych aut o moc lepsi neni a i zbyle skodlive plyny jsou v clanku rozebrany. Myslim, ze o nicem je tvuj prispevek...

MadMack
17. května • 11:01

Uz jsem to psal mnohokrat, ale asi stale malo. Takze pro, kteremu lezi v zaludku DPH, tady mam priklad a budu velmi rad, kdyz mi na nem ukaze, jakou vyhodou je odpis DPH na auto.
Mame taxikare Frantu a taxikare Pepu, oba jsou OSVC, ale Franta je platce DPH a Pepa ne. Oba si vydelaji mesicne 23800,- Kc s DPH a oba jezdi paradni Skodou Fabia za 238.000 Kc.
Pepa neni platce a tak mu cela castka zustane, svoje auto si muze koupit za 10 svych platu.
Franta je platce DPH, takze ze sve "vyplaty" odvede mesicne 3800,- Kc DPH, zustane mu 20.000,- Kc. Diky nynejsimu stavu si muze odecist DPH z porizeni sveho vozu a tak jej tento vuz bude stat 200.000, -Kc tedy opet 10 jeho platu.
Tedy zadna vyhoda, jen narovnani soucasneho nesmyslneho stavu. Dokud tento zakon neplatil, tak Pepu stalo auto 10 jeho platu, ale Franta musel zaplatit skoro 12 svych platu.

Ronick
17. května • 14:26

Sqělej příklad. DPH a taxíkáři :-D:-D

Jogurt
17. května • 21:04

Chci vidět drožkaře, který utrží 23800 za měsíc.......... hahahahaha!
A ještě k tomu je plátce DPH......
A ještě k tomu to přizná........

Martin
18. května • 0:17

T oje česká vlastnost. Když už ten případ neumím spochybnit - protože to patrně ani nejsem schopen spočítat tak si vymaslím nějaký stupidní důvod jak to celé zesměšnit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jogurt
18. května • 6:27

České taxíkáře a pražské obzvlášť není třeba zesměšňovat. Svou tragikomickou roli hrají dobrovolně a s osobním nasazením. Protože jezdím po světě a ledaskde používám k dopravě taxi, mohu jednoznačně porovnávat. Tak tristní situace, jako v Praze, jinde opravdu není. A to ani v jiných soczemích. Takže až budeš zas mít potřebu hájit tuhle sebranku, napřed se podívej za vlastní humna.

jeff
20. května • 11:06

i úplnej blboň by pochopil, že nejde o taxikáře, ale o fungování DPH.

skip
17. května • 11:32

Ten člověk hájil šrotovné tím, že vohnouti vytáhnou z ostatních lidí peníze na svoje nová auta a budou pak jezdit bezpečněji. A ostatním nadává do pražáků. Myslím, že vysvětlovat mu cokoli tak logického, jako je princip DPH, nemá nejmenší smysl... :-|

Fantomas
17. května • 10:47

Ona ta kabelka z Kolína bude asi taky hodně bezpečná, že? Hodně lidí, kteří vymění onu "15 let starou škodovku" (pročpak ji asi mají? Že by jen z nostalgie a přitom měli statisíce pod polštářem?) za něco nového, si koupí zase to nejlevnější miniautíčko, u kterého je přínos bezpečnosti velice diskutabilní.

Jogurt
17. května • 21:02

V tomto státě - viz každodenní praxe - je nadpočet "yntelygentů", kteří učiní vše, aby šrotovné zkasírovali. Analogie toho, že když v kauflandu zlevní mikrovlnky, jdou stát frontu a koupí čínský šrot, přestože ho vůbec nepotřebují. Oni prostě při svém kvíkvé potřebují "kupovat výhodně". A šrotovné je taky "výhodná koupě", protože jim ostatní přispějí. A tak se díky šrotovnému zadluží právě třeba zbytečnou výměnou své poloshnilé plechovky za neshnilou plechovku z Kolína, Nošovic, Ploiesti nebo bůhvíodkud. A pak přijdou na řadu exekutoři.......

heh
17. května • 10:38

ach ano, i tak to jde chápat...pak je ovšem otázka, proč těch chybějících 30k těm potřebným :)) nedáš ty osobně, máš nějakou psychickou bariéru rozdávat svoje peníze nebo kde je ten problém konkrétně ? :))

Bravo
17. května • 10:02

Zjednodusene receno, hovadina. Ale myslim, ze to ve vysledku ani socanum nepomuze, vetsine jejich volicu totiz ani tech 30 tisic ke koupi nepomuze a na rozdil od nas normalnich budou nastvany o to vic, ze sousedovi koza nejenze nezdechla, ale dokonce si koupil novou...

novcze
19. května • 17:55

taky souhlasím s článkem, nechápu proč bych měl ze svých daní někomu dotovat nové auto, když jsem kupoval svoje, taky mě nikdo nic nedal a ani bych nic nechtěl, každého věc co si koupí a na co má. Pokuď do toho ještě pletou ekologii, tak je to jen zástěrka, vždyť jde o to pomoc ekonomice další spotřebou.

lojz
17. května • 23:18

Hovadina, zjednodušený seš ty a hlavně Janda. Vezmeme si v úvahu pouze otázku "dotace". Z mého hlediska je tato akce určena z větší části pro starší (ne staré) lidi se starým autem. Se kterým jsou smířeni už dožít. Velká část těchto lidí pečlivě vybírá schránku, aby si mohli přečíst, kde je co ve slevě a potom někde valí koupit rohlík o desetník levněji (nic proti tomu). Tahle akce je také proto, aby to začalo této skupině vrtat v hlavě, protože to je přece "ve slevě, v akci". Čili, oni by si normálně nové auto již možná nekoupili !!! Ale tahle akce je k tomu ponouká. A teď k věci: pokud si koupí nové auto, třeba za 300 tisíc, je tam dph 57 tisíc. Dotace je 30 tisíc. Takže ty jim nedotuješ nic, oni v podstatě jen platí menší dph. První otázka: je to dotace nebo spíše sleva na dph? Druhá otázka: chceme na cestách celorepublikově starý vozový park? Pan Janda zřejmě ano. Třetí otázka tedy zní, proč takoví bloudi píší na automobilových servrech. Možná někoho vzrušuje starý, na drátě plandající, orezlý výfuk 105-tky. A čtvrtá otázka: kdo je vyžírka - 40-letý zaměstnanec, který svou prací odvádí státu daně (díky a přes zaměstnavatele) nebo podnikatel, který platí minimální daně a může si nechat vrátit 19 % dph při koupi nového auta?

Ronick
19. května • 6:42

Toto být trpce humorné :-/ Ale jinak zcela mimo reál

Miloš
18. května • 12:24

Kombinujete předvolební agitaci ČSSD, neznalost ekonomie (u socdem voliče asi podmínka) a urážky ostatních. Jste dobrým a příkladým socialistou, soudruhu!

mrazik
18. května • 8:41

Chapu co tim myslim, ale jsi uplne mimo. Ty predpokladas, ze vetsina tech ,,tvych" lidi se zvedne a pujde objednat fabii, P207, Clio s cenou kolem 200 tisic. Vysvetli mi, kde je najednou vezmou ? Mozna z tech usetrenych desetniku, co usetrili na rohliku v akci.
Srotovne na stari automobiloveho parku bude mit tahle akce minimalni vliv a buhvi jestli se vubec nejakym procentem projevi, takze dali argument mimo.
A posledni veta je fakt perla - obecny problem nektere ceske populace a to zavist vuci podnikatelum, kteri podle nich podvadeji, kradou a jezdi si v drahych autech s odpoctem dph.
Ach jo

Montas
18. května • 9:12

JJ souhlasím.. určitě pár procentům lidí, kteří zvažovali nákup to pomůže... ale otázka je proč s našich peněz pomáhat neschopným ? takovými gesty se dostaváme o 20 zpět. Vždyť škodovka není na dně a vyrábí na plno své kapacity (sice ze z části ze šrotovného v německu) takže proč utrácet naše prachy když je utrácejí jiní ? :-)
Tím že zaplatí jak říká jako by menší DPH, že to vlastně nic nestojí... to je úvaha 10letehé děcka...
Nechápu jak lidi závidí podnikatelům.. vždyť každý má stejnou šanci a může podnikat a vydělat si kolik unese. To rozhodnutí je jenom na něm, ale pro českého malého človíčka je jednodušší závidět a pomlouvat úspěšné... a jak vidí nablýskané auto podnikatele tak ho objedou klíčem....

Jaroslav Bárta
18. května • 7:42

Tys prostě debil....

Martin
18. května • 0:13

Příteli vy asi budete socan jak poleno. Každý asi bude rád když budeme mít mladší vozový park atd. Ale otázka je jestli jsme na to mtak aby jsme si to mohli jako stát dovolit. A z hlediska DPH vám doporučuji si prostudovat alespoň základní informace o tom co to DPH je, kdo ji platí. Každý živnostník totiž není automaticky plátcem DPH. A zaměstnanec si DPH nemůže odečíst protože prostě není jejím plátce = neodvádí narozdíl od plátce DPH 19% ze svých příjmů. Jsme jeden z psoledních států v EU který měl takto diskriminační zákony a nedovoloval uplatnit si odpočet u osobních vozů. Místo toho jsme do aut montovali stupidní a auto zcela prakticky znohodnucující přepážky. Ale t onikomu nevadí.

lojz
18. května • 0:27

Milý Martine, zřejmě patříš jako polovina zdejších diskutérů do skupiny pomalejších. Zkus ještě několikrát přečíst článek a mou reakci. Můj příspěvek zřejmě Vám pomalejším vyznívá tak, že nevím kdo je a není plátce DPH. Ti rychlejší však pochopili, že reaguji na Jandu, který normální zaměstnance háže do sorty vyžírků, cituji: neschopných a neúspěšných. Což je zajímavý protimluv (pro tebe a Jandu jistě ne, o pomalosti zde již řeč byla), neboť jak může mít neschopný dvěstě třista tisíc na auto? Pokud tedy nedáme laťku schopnosti od milionu výše. Takže příště to zkus znova.

Jaroslav Bárta
18. května • 7:44

dokázal zůstat slušný. Já jej nazval rovnou debilem. JB

Thor
17. května • 23:37

Není potřeba opovídat ani na jednu otázku. Jsi totálně mimo. Kdo řeší destník na rohlíku, tak si nekoupí auto za těch tvých příkladem udávaných 300.000. Nějak Ti nedošlo, že je prostě nemá. Takže co. Půjčí si je ? A půjčí mu někdo ? A když si půjčí, tak ho zase "obere" banka. Prostě meleš mimo. To o tom DPH jsi se asi dočetl v letáku od Paroubka. Šrotovné samo o sobě je pitchovina. Krátkodobě pomůže (ne v ČR) a pak o to víc ty prodeje padnou. Tento článek mi mluví z duše.:-P

Fero
18. května • 8:44

Na Slovensku boli dve vlny srotovneho....ja som ho osobne nevyuzil....ale pomohlo
mi to...v com? (v cem) Nemusim teraz tak casto zapinat vnutorny okruh.... takze pomoze to vsetkym....a stare plechovice 105/120, Favority, Felicie ..atd..zmizli vo velkej miere zo slovenskych ciest...

Marf
19. května • 9:48

Buďte v klidu, za pár let je průměrný věk vozidel zpátky tam, kde by byl tak jako tak. Myslícím lidem totiž docvakne, že staří vozového parku závisí na kupní síle obyvatelstva a ne na momentálních promoakcích.

LOL
18. května • 19:55

Přesně tak. Klobouci a vejcovozi upgradují na alespoň trochu jedoucí auta. Človek taky nemusí dýchat tolik smradů z trábošů a stopětek - jezdím na Slovensko a je to normálně vidět, že ty rachotiny fakt (alespoň částečně) zmizely. Janda jen slepě závidí sockám "jejich" pobídky.Mimochodem: Když jsem začínal vydělávat já, potřeboval jsem auto, protože stěhovat se do velkoměsta byla hypotečně-finanční sebevražda a smrdět někde v anonymní králikárně uprostřed betonové džungle není cíl mého života. Takže jsme pořídili nové auto (protože jsem nebyl zvědavý na nespolehlivý vylágrovaný ojetý popelník). Tehdy bych za 30k byl dost vděčný, nicméně autu je už 7 let, má nalítáno skoro 200 tisíc, ale vydělalo mi spoustu peněz (mám k němu osobní vztah:-)) a jeho tehdejší cenu už neřeším. Co tím chci říct: díky autu mám dobře placené místo, navíc ještě můžu celkem efektivně podnikat, navíc jsem nemusel prodávat svůj dům a stěhovat se do města (navíc do práce jedu 45minut, což bych z periferie s MHD dával za podobné časy).
Furt se politici ohánějí tím, že si člověk má hledat dobrou práci a jít za ní. Realita je ale jiná, to se Kalousek začne demagogicky ohrazovat, že se socky zadluží a kdesi cosi. Místo výchovy jsou lidi najednou ovce, jindy zase (např.) "samostatní jedinci, schopní starat se o své zdraví/bydlení/doplňte co libo" - jak se to právě hodí.P.S.: omlouvám se za částečné odbočení, ale některé až nekritické výlevy mě prostě prudily.Jo, a osobně si nemyslím, že šrotovné krizi zastaví, ale myslím si (z vlastní zkušenosti), že NĚKTERÝM lidem může docela i (nebo trochu) pomoci.

Jiří
18. května • 6:32

To bys koukal co maj peněs starší občané, a zaplat pánbu at se už stratěj ty 120a105 z cest ajestli to udělaj tak si potom popíšem jakej bude zájem ja davám 5 dní a bude po dotaci. Zdar.

lojz
18. května • 0:09

Když jsi slaboduchý, tak proč sem píšeš? První se něco nauč a potom piš do diskuzí. Dále, tvá teorie o 40-ti a 50-ti letých lidech absolutně bez peněz je totálně mimo mísu. Maximálně to znáš z domova, kde tě vaši živili do 30-ti a prožrals jim všechny peníze.:-))

Bob
17. května • 17:56

Ano, je to jen trapné socialistické podplácení.

Jogurt
17. května • 20:56

Festival hlouposti zažíváme v tomto státě denně, takže je mylné tvrzení, že začne až na podzim.

Doporučujeme

Články odjinud