„Šrotovné“ spouští i Velká Británie, příspěvek bude činit až 2 000 liber

Socialistické opatření, subvencující vybraná, převážně půrmyslová odvětví, nazývané velkoryse jako „státní příspěvek na likvidaci starého vozu”, spustí v nejbližších dnech i Velká Británie. O zavedení „šrotovného“ oficiálně informoval britský ministr financí Alistair Darling. Systém je přitom velmi podobný tomu, který donedávna fungoval na Slovensku, v Německu nebo v Portugalsku.

Zájemce o nový vůz, který se rozhodne zlikvidovat své minimálně deset let staré auto, má nárok na slevu v hodnotě 2 000 liber (58 800 Kč), přičemž polovinu z této sumy zaplatí vláda a druhou polovinu prodejce, jenž prostředky na tyto slevy může dostat od samotného výrobce.

Zajímavostí přitom je, že pravidla nakonec nejsou tak přísná, jak se předpokládalo. Ještě před schválením bylo totiž navrženo, aby se sleva vztahovala pouze na úsporné vozy s nízkou spotřebou, nebo pouze na konkrétní typ vozidel. Samotná vláda, která na účely „šrotovného“ vyčlenila zhruba 300 milionů liber ze státního rozpočtu, totiž ještě předčasem tvrdila, že nová řada opatření bude primárně zaměřena na snižování emisí, avšak původní úmysl se minul účinkem a šrotovné se bude vztahovat na všechny vozy.
Účinek však jistě zaregistrují zejména prodejci a to v podobě zvýšené poptávky po nových vozech. Ve všech ostatních zemích EU se tyto opatření setkaly s úspěchem a výrazně se promítly na prodejních statistikách. Alespoň dočasně...
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků