Srbská Zastava bude měnit majitele

Vozy srbské automobilky Zastava byly známé hlavně před dvaceti lety. Po politických změnách se tato automobilka nedokázala prosadit na konkurenčním trhu a postupem času se z ní stala společnost na samotném okraji automobilového průmyslu, která vyrábí pouze staré vozy v licenci.

V současnosti vyrábí Zastava jeden model s tím, že druhý připravuje. Prvním z nich je Zastava 10, tedy Fiat Punto minulé generace, druhým by měl být Opel Astra minulé generace ve verzi Sedan. Celková roční produkce pak čítá 15 000 kusů a vše míří na domácí trh.

Nový vlastník má získat 98,8 procent státního podílu za dosud nespecifikovanou částku. Jelikož je tato automobilka mezi občany Srbska vnímaná velmi pozitivně, srbská vláda nastavila takové podmínky, aby si automobilku mohla pořídit buď jen jiná automobilka, nebo společnost s opravdu velkým kapitálem, aby byla zajištěna její budoucnost.

Neoficiálně se hovoří o tom, že by automobilku měl koupit koncern Fiat, který s ní dlouhodobě spolupracuje a samotna továrna je vybavena tak, že může produkovat vozy této italské značky. Zda ovšem tuto soutěž vyhraje Fiat, nebo někdo jiný, je předčasné předjímat.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 49 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků