Srbská Zastava bude měnit majitele

Vozy srbské automobilky Zastava byly známé hlavně před dvaceti lety. Po politických změnách se tato automobilka nedokázala prosadit na konkurenčním trhu a postupem času se z ní stala společnost na samotném okraji automobilového průmyslu, která vyrábí pouze staré vozy v licenci.

V současnosti vyrábí Zastava jeden model s tím, že druhý připravuje. Prvním z nich je Zastava 10, tedy Fiat Punto minulé generace, druhým by měl být Opel Astra minulé generace ve verzi Sedan. Celková roční produkce pak čítá 15 000 kusů a vše míří na domácí trh.

Nový vlastník má získat 98,8 procent státního podílu za dosud nespecifikovanou částku. Jelikož je tato automobilka mezi občany Srbska vnímaná velmi pozitivně, srbská vláda nastavila takové podmínky, aby si automobilku mohla pořídit buď jen jiná automobilka, nebo společnost s opravdu velkým kapitálem, aby byla zajištěna její budoucnost.

Neoficiálně se hovoří o tom, že by automobilku měl koupit koncern Fiat, který s ní dlouhodobě spolupracuje a samotna továrna je vybavena tak, že může produkovat vozy této italské značky. Zda ovšem tuto soutěž vyhraje Fiat, nebo někdo jiný, je předčasné předjímat.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků