Srbská Zastava bude měnit majitele

Vozy srbské automobilky Zastava byly známé hlavně před dvaceti lety. Po politických změnách se tato automobilka nedokázala prosadit na konkurenčním trhu a postupem času se z ní stala společnost na samotném okraji automobilového průmyslu, která vyrábí pouze staré vozy v licenci.

V současnosti vyrábí Zastava jeden model s tím, že druhý připravuje. Prvním z nich je Zastava 10, tedy Fiat Punto minulé generace, druhým by měl být Opel Astra minulé generace ve verzi Sedan. Celková roční produkce pak čítá 15 000 kusů a vše míří na domácí trh.

Nový vlastník má získat 98,8 procent státního podílu za dosud nespecifikovanou částku. Jelikož je tato automobilka mezi občany Srbska vnímaná velmi pozitivně, srbská vláda nastavila takové podmínky, aby si automobilku mohla pořídit buď jen jiná automobilka, nebo společnost s opravdu velkým kapitálem, aby byla zajištěna její budoucnost.

Neoficiálně se hovoří o tom, že by automobilku měl koupit koncern Fiat, který s ní dlouhodobě spolupracuje a samotna továrna je vybavena tak, že může produkovat vozy této italské značky. Zda ovšem tuto soutěž vyhraje Fiat, nebo někdo jiný, je předčasné předjímat.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků