Srážka s koněm může dopadnout i takto. Řidič na D5 nehodu nepřežil

46 komentářů

Manželka
11. srpna • 23:23

Já jsem přišla o milovaného muže děti o otce a vnoučata o dědečka dodnes se ptám proč chovatel nezabezpecil svou ohradu kdyby to udělal můj manžel by byl stále snamy a dnes můžu prokázat že to byla chyba majitele koně a můj manžel nenese žádnou vinu na tom co se stalo lidé kteří lituji život zvířete který zaviní smrt člověka je smutné život máme opravdu jen jeden a nikdo nám ho nikdy nevrátí s úctou a poděkování m všem manželka

Helena
12. září • 10:50

Dobrý den přítelovi skončil na autě Opel Corsa kůň. Auto total na odpis. Kun stál za značkou kterou přítel osvětloval v pět ráno a kůň nebyl vidět. Když jo na poslední chvíli spatřil chtěl jo objet ale kůň se nejspíš splašil a lehl si mu na auto. Majitelka koně neuznava svoji vinu že nebyl řádně zabezpečen v ohradě. Jak dále postupovat? Majitelka se jde radit s právníkem. My máme škodu na autě 30tis. Majitelka má koně poskrabaneho. Co byste dělali v tomto případě?

sabina.kovarova12
22. října • 21:32

A jak prokáže, že ten kůń byl zabezpečený v ohradě? Kůň nemá na silnici co dělat, na vině musí být jeho majitelka. Já jsem si na https://www.povinne-ruceni.com... sjednávala k pojištění auta taky střet se zvířaty. Ale jestli si dobře vzpomínám, to se týká jen těch zvířat které nikomu nepatří (a to není Váš případ).

owner
28. srpna • 17:40

Na tohle je dobré SUV, pravděpodobně by došlo jen k nárazu a nikoliv, aby šel kůň přes střechu. Své na tom má asi taktéž podíl modelové stáří vozidla.

dpcstb
28. srpna • 13:27

v cesku niesu dialnice oplotene? :-O

robert
28. srpna • 23:02

sú oplocené.

Joe Doe
28. srpna • 12:36

Za kona je zodpovedny majitel - kon zo zabezpecenej ohrady len tak neutecie

Asdfghjkl
28. srpna • 7:37

a to se mu splasily jeho kone z pod kapoty ? :-D :-P ze jich tam teda mel...

Manželka
11. srpna • 23:36

Chytraku manžel jel podle předpisů nepřejí nikomu ani vám aby jste se dostal do této situace co byste asi udělal vy úplné oooo

Anti-automat
27. srpna • 18:39

Nuz, cumak auta podrazi nohy a ten zvysok, co je drviva vacsina, bude nasmerovany proti prednemu sklu a kabine posadky. Zaver: zakazat kone.

Alík
27. srpna • 20:46

Doufám, že za to pořádně sejmou chovatele toho koně.

jouda
28. srpna • 8:52

a co sejmou ŘSD, že nezajistilo dálnici plotem proti zvěři? Kdyby to byl jelen, koho sejmou?

Jedna Bedna
27. srpna • 20:50

pokud mu prokáží nedbalost, tak určitě

Mini
27. srpna • 16:40

Chudák pán, chtěl ušetřit peníze a dal přednost "výhodné" škodovce. Teď mu rodina za ušetřené prachy koupí akorát tak rakev. Kdyby si teď mohl vybrat, asi by byl raději ve volvu.. Škodovky jsou v bezpečnosti hrozně slabé, hlavně ty starší. Zažil jsem bouračku, felicie a mondeo, chlapa z felicie nemohli ani vytáhnout, byl jak ve svěráku.. :-/

MUDr. Chocholoušek
27. srpna • 18:45

Idiot

Anti-automat
27. srpna • 18:40

blb.

pirata.della.strada
27. srpna • 14:50

Chudák kůň..Někdo si nedokáže ohlídat zabezpečení výbehu a odnese to nevinné zvíře zase...!!!!!!!!!

Manželka
11. srpna • 23:31

A lidský život to je pro vás jen šarada že litujete zvíře které zaviní smrt

Manželka
11. srpna • 23:06

Já jsem přišla o manžela a vy litujete zvíře to je opravdu ubohé mě děti a vnoučata už v životě svého otce a dědu neuvidí a neobejmou a vy litujete koně panbuch svamy

jouda
28. srpna • 8:50

Spíš chudáci my všichni. Platíme daně jak prase, dálniční atd. a dálnice zpravidla nemají oplocení. Ono je ve výsledku jedno, jestli tě zabije kůň, divočák nebo jelen. Jen na majiteli koně se může někdo zahojit, u divoké zvěře máš smůlu.

robert
27. srpna • 14:30

loni z jara mi také na D5 nedaleko odsud na exitu Žebrák skočil pod auto velký pes. Zaběhl se a nájezdem vběhl na dálnici. Urazil jsem celý predek auta (odpis), mě se nestalo nic. Necelá vteřina na reakci. Člověk nestihne vůbec nic. Jel jsem lehce nad 130. Nikdy víc takový zážitek.

Josef
27. srpna • 16:19

Z toho je pro mne pochopitelnější, jak někdo může jezdit po dálnici ve vláčku schován za kamionem. Není to až taková výjimka potkat osobní auta, které se "vlečou" po dálnici spolu s kamiony rychlostí 90-100 km/hod. Já bych to asi ale tímto tempem po dálnici nevydržel...

jogurt
27. srpna • 20:23

já bych se hlavně bál, že mě ti "profesionálové" čumící na facebook slisují mezi sebou

joe
28. srpna • 5:31

podle sebe soudím tebe...?

Josef
27. srpna • 21:18

Já bych to také neriskoval. Na druhou stranu jet za posledním nebo za jediným kamionem, který řídí facebookář má výhodu v tom, že případného koně na dálnici vůbec nazaregistruje, nezabrzdí a důkladně ho "převálcuje" a potom to v tom osobáku za ním může být relativně v pohodě. Na druhou stranu v případě leknutí z nějaké "úděsné" zprávy přečtené na facebooku může "profesionál" šlápnout nenadále na brzdy a je jiný malér... Člověk si hold nevybere a musí se spoléhat na "strážné anděly". Osudu člověk asi stejně neunikne....

MV.
27. srpna • 21:58

pak ve vlacku prohraje hlavne ten ktery nema automaticke brzdeni, nove kamiony a auta nemaji problem zaflekovat brzdy kdyz radar pozna ze auto pred nim rychle zastavuje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
27. srpna • 22:11

S adaptabilním tempomatem a dobrým obutím by to mohlo být v osobáku v pohodě, přesto není nikdy nic stoprocentní. Ale asi lepší náraz do toho kamionu v případě nedobrždění, než náraz do toho koně. To muselo být kruté. Chudák ten řidič... Neštěstí pro celou rodinu. Kvůli pitomému koni. Jsem zvědav, jestli se vyšetří, proč kůň utekl.

dpcstb
28. srpna • 13:31

ale ten za tebou nemusi mat adaptivni tempomat

Josef
28. srpna • 15:45

Psal jsem dpcstb, cituji: "Já bych to také neriskoval. Na druhou stranu jet za posledním nebo za jediným kamionem..." ...A teprve potom jsem zmínil ten "adaptivní tempomat...

rehtacka konska
27. srpna • 15:15

Jo pane, tak takovy zazitek radeji nikdy! :-(

rehtacka konska
27. srpna • 13:33

Nezbyva nez doufat, ze se asistencni systemy umoznujici predejit necemu takovemu rozsiri rychle.

dpcstb
28. srpna • 13:28

predpokladam ze nesiel 130. pretoze pri tej rychlosti v tom case(tj mohol pouzivat dialkove) toho kona musel vidiet a pohodovo zastavit

puk123
27. srpna • 14:37

Teda, o asistenčním systému pro koně slyším prvně, ale mohlo by to zafungovat.

rehtacka konska
27. srpna • 15:13

Vidite, to mne ovsem vubec nenapadlo! Puvodne jsem sice uvazoval o asistencnich systemech pro ridice, ale proc vlastne ne? :-D

jogurt
27. srpna • 15:42

asistenční systém pro koně se zvýšenou kunětickou energií, to je řešení B-]

MV.
27. srpna • 14:00

Nejlepsi asistencni system v tomhle pripade je masivni neosizeny A-sloupek ktery maji Volva uz pres 20 let ...

xy
27. srpna • 16:04

Ve Švédsku zemře ročně po srážce se sobem, příp. losem přes sto lidí, vzhledem k celkovému počtu usmrcených při autonehodách, kolem 600, je to jedna z nejčastějších příčin smrti v autě. Kolik z těch mrtvých řídilo volvo, se dá jen dohadovat, vzhledem k masivnímu počtu aut této domácí značky, tam zcela jistě budou. Na srážku s půltunovým vysokým zvířetem není stavěno žádné auto, nemluvě o tom, že k těm srážkám ve Švédsku většinou nedojde na dálnici ve 130. Jinak řečeno, bylo jedno, v čem ten chudák po D5 jel, neměl šanci.

Zelí
28. srpna • 16:43

Půltunové těleso vletí do předního skla a propasíruje se řidiči do klína. I kdyby přežil první náraz, tak je zalehnutý půltunovým steakem a pod tou váhou se udusí. Není schopen se zraněný vyprostit.

jcb
28. srpna • 11:31

Ano, nicméně s poslední větou tak úplně nesouhlasím. Můj otec měl asi v roce 1964 s GAZ 20 Pobědou srážku s koněm na ,,Andělských schodech". Pro mladší ročníky: byl to úsek státovky mezi Mníškem a Dobříší. Pravda, nejel 120km/h. Jen asi 90 km/h. Kůň nepřežil, ale také se nedostal dovnitř. Pokud s pamatuji, tak Poběda dostala nová obě přední okna, anténu, horní hliníkovou lištu masky a jedno sklo hlavního světla. Zbytek úspěšně srovnal kovář. Ono je to nejen o pevnosti, ale i o tvaru auta. A ty dnešní, s výlohou místo předního okna, posádku při tomto typu střetu opravdu nemohou ochránit. A ploty kolem většiny našich dálnic chybí. Hlavně, že u nich máme bilboardy, že pane Ťoku. :-)

MV.
28. srpna • 23:49

V te dobe se jeste vozy nedelaly na rizenou deformaci ale na pevnost - poradne zelezo. Bourat s jinym vozem bych v tom nechtel ale pro srazku s konem idealni stav.Pro zajimavost prikladam :
https://www.youtube.com/watch...

tom
27. srpna • 14:08

A to jo maji asi z traverzy? A jeste musi byt dobre ukotven a idealne podepren. P.S. Tusite, jaká je kunětická energie koně v rychlosti treba 120km/h, kterou ho na dalnici sejmete?

MV.
27. srpna • 15:37

Masivnejsi konstrukce vozu by v tomto pripade zvysila sanci na preziti ridice, to je cele. Kazdy at si rekne jestli by radeji sedel v nadstandartne vyztuzenem voze nebo ne... neni o cem premyslet.

rehtacka konska
27. srpna • 16:32

Rozhodne mate pravdu.Nesmime ovsem usinat na vavrinech a myslet i na ty chudaky, kteri zahynou v dusledku narazu do zdi, mostniho pilire, ci proste jen po padu z mostu a tak podobne vubec. Pritom dostatecne pevnou karoserii vozu by bylo mozno takovym obetem zabranit. Odhaduji, ze sila plechu cca 30 cm by mela stacit. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MV.
27. srpna • 19:41

radoby vtipny komentar na nepravem miste...

jogurt
27. srpna • 20:12

Tady jste v diskusi k tématu, nikoli na smutečním shromáždění.

ijon
27. srpna • 14:28

Pravda je, že kunětická energie má ke koním docela blízko...
Bez ironie, je jasné, že trefit půltunové zvíře je průšvih. Navíc se sklouzne po kapotě, proletí oknem a skončí na zadním sedadle. Co se stane mezitím, ani nemusím popisovat.

Doporučujeme

Články odjinud