Srážka s koněm může dopadnout i takto. Řidič na D5 nehodu nepřežil

rehtacka konska  |  27. 08. 2018 13:33

Nezbyva nez doufat, ze se asistencni systemy umoznujici predejit necemu takovemu rozsiri rychle.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  27. 08. 2018 14:00

Nejlepsi asistencni system v tomhle pripade je masivni neosizeny A-sloupek ktery maji Volva uz pres 20 let ...

Odpovědět  |   | 
tom  |  27. 08. 2018 14:08

A to jo maji asi z traverzy? A jeste musi byt dobre ukotven a idealne podepren. P.S. Tusite, jaká je kunětická energie koně v rychlosti treba 120km/h, kterou ho na dalnici sejmete?

Odpovědět  |   | 
ijon  |  27. 08. 2018 14:28

Pravda je, že kunětická energie má ke koním docela blízko...
Bez ironie, je jasné, že trefit půltunové zvíře je průšvih. Navíc se sklouzne po kapotě, proletí oknem a skončí na zadním sedadle. Co se stane mezitím, ani nemusím popisovat.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  27. 08. 2018 15:37

Masivnejsi konstrukce vozu by v tomto pripade zvysila sanci na preziti ridice, to je cele. Kazdy at si rekne jestli by radeji sedel v nadstandartne vyztuzenem voze nebo ne... neni o cem premyslet.

Odpovědět  |   | 
rehtacka konska  |  27. 08. 2018 16:32

Rozhodne mate pravdu.

Nesmime ovsem usinat na vavrinech a myslet i na ty chudaky, kteri zahynou v dusledku narazu do zdi, mostniho pilire, ci proste jen po padu z mostu a tak podobne vubec. Pritom dostatecne pevnou karoserii vozu by bylo mozno takovym obetem zabranit. Odhaduji, ze sila plechu cca 30 cm by mela stacit.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  27. 08. 2018 19:41

radoby vtipny komentar na nepravem miste...

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  27. 08. 2018 20:12

Tady jste v diskusi k tématu, nikoli na smutečním shromáždění.

Odpovědět  |   | 
xy  |  27. 08. 2018 16:04

Ve Švédsku zemře ročně po srážce se sobem, příp. losem přes sto lidí, vzhledem k celkovému počtu usmrcených při autonehodách, kolem 600, je to jedna z nejčastějších příčin smrti v autě. Kolik z těch mrtvých řídilo volvo, se dá jen dohadovat, vzhledem k masivnímu počtu aut této domácí značky, tam zcela jistě budou. Na srážku s půltunovým vysokým zvířetem není stavěno žádné auto, nemluvě o tom, že k těm srážkám ve Švédsku většinou nedojde na dálnici ve 130. Jinak řečeno, bylo jedno, v čem ten chudák po D5 jel, neměl šanci.

Odpovědět  |   | 
jcb  |  28. 08. 2018 11:31

Ano, nicméně s poslední větou tak úplně nesouhlasím. Můj otec měl asi v roce 1964 s GAZ 20 Pobědou srážku s koněm na ,,Andělských schodech". Pro mladší ročníky: byl to úsek státovky mezi Mníškem a Dobříší. Pravda, nejel 120km/h. Jen asi 90 km/h. Kůň nepřežil, ale také se nedostal dovnitř. Pokud s pamatuji, tak Poběda dostala nová obě přední okna, anténu, horní hliníkovou lištu masky a jedno sklo hlavního světla. Zbytek úspěšně srovnal kovář. Ono je to nejen o pevnosti, ale i o tvaru auta. A ty dnešní, s výlohou místo předního okna, posádku při tomto typu střetu opravdu nemohou ochránit. A ploty kolem většiny našich dálnic chybí. Hlavně, že u nich máme bilboardy, že pane Ťoku.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  28. 08. 2018 23:49

V te dobe se jeste vozy nedelaly na rizenou deformaci ale na pevnost - poradne zelezo. Bourat s jinym vozem bych v tom nechtel ale pro srazku s konem idealni stav.

Pro zajimavost prikladam :
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  28. 08. 2018 16:43

Půltunové těleso vletí do předního skla a propasíruje se řidiči do klína. I kdyby přežil první náraz, tak je zalehnutý půltunovým steakem a pod tou váhou se udusí. Není schopen se zraněný vyprostit.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  27. 08. 2018 14:37

Teda, o asistenčním systému pro koně slyším prvně, ale mohlo by to zafungovat.

Odpovědět  |   | 
rehtacka konska  |  27. 08. 2018 15:13

Vidite, to mne ovsem vubec nenapadlo! Puvodne jsem sice uvazoval o asistencnich systemech pro ridice, ale proc vlastne ne?

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  27. 08. 2018 15:42

asistenční systém pro koně se zvýšenou kunětickou energií, to je řešení

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  28. 08. 2018 13:28

predpokladam ze nesiel 130. pretoze pri tej rychlosti v tom case(tj mohol pouzivat dialkove) toho kona musel vidiet a pohodovo zastavit

Odpovědět  |   | 
robert  |  27. 08. 2018 14:30

loni z jara mi také na D5 nedaleko odsud na exitu Žebrák skočil pod auto velký pes. Zaběhl se a nájezdem vběhl na dálnici. Urazil jsem celý predek auta (odpis), mě se nestalo nic. Necelá vteřina na reakci. Člověk nestihne vůbec nic. Jel jsem lehce nad 130. Nikdy víc takový zážitek.

Odpovědět  |   | 
rehtacka konska  |  27. 08. 2018 15:15

Jo pane, tak takovy zazitek radeji nikdy!

Odpovědět  |   | 
Josef  |  27. 08. 2018 16:19

Z toho je pro mne pochopitelnější, jak někdo může jezdit po dálnici ve vláčku schován za kamionem. Není to až taková výjimka potkat osobní auta, které se "vlečou" po dálnici spolu s kamiony rychlostí 90-100 km/hod. Já bych to asi ale tímto tempem po dálnici nevydržel...

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  27. 08. 2018 20:23

já bych se hlavně bál, že mě ti "profesionálové" čumící na facebook slisují mezi sebou

Odpovědět  |   | 
Josef  |  27. 08. 2018 21:18

Já bych to také neriskoval. Na druhou stranu jet za posledním nebo za jediným kamionem, který řídí facebookář má výhodu v tom, že případného koně na dálnici vůbec nazaregistruje, nezabrzdí a důkladně ho "převálcuje" a potom to v tom osobáku za ním může být relativně v pohodě. Na druhou stranu v případě leknutí z nějaké "úděsné" zprávy přečtené na facebooku může "profesionál" šlápnout nenadále na brzdy a je jiný malér... Člověk si hold nevybere a musí se spoléhat na "strážné anděly". Osudu člověk asi stejně neunikne....

Odpovědět  |   | 
MV.  |  27. 08. 2018 21:58

pak ve vlacku prohraje hlavne ten ktery nema automaticke brzdeni, nove kamiony a auta nemaji problem zaflekovat brzdy kdyz radar pozna ze auto pred nim rychle zastavuje.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  27. 08. 2018 22:11

S adaptabilním tempomatem a dobrým obutím by to mohlo být v osobáku v pohodě, přesto není nikdy nic stoprocentní. Ale asi lepší náraz do toho kamionu v případě nedobrždění, než náraz do toho koně. To muselo být kruté. Chudák ten řidič... Neštěstí pro celou rodinu. Kvůli pitomému koni. Jsem zvědav, jestli se vyšetří, proč kůň utekl.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  28. 08. 2018 13:31

ale ten za tebou nemusi mat adaptivni tempomat

Odpovědět  |   | 
Josef  |  28. 08. 2018 15:45

Psal jsem dpcstb, cituji: "Já bych to také neriskoval. Na druhou stranu jet za posledním nebo za jediným kamionem..." ...A teprve potom jsem zmínil ten "adaptivní tempomat...

Odpovědět  |   | 
joe  |  28. 08. 2018 05:31

podle sebe soudím tebe...?

Odpovědět  |   | 
pirata.della.strada  |  27. 08. 2018 14:50

Chudák kůň..Někdo si nedokáže ohlídat zabezpečení výbehu a odnese to nevinné zvíře zase...!!!!!!!!!

Odpovědět  |   | 
jouda  |  28. 08. 2018 08:50

Spíš chudáci my všichni. Platíme daně jak prase, dálniční atd. a dálnice zpravidla nemají oplocení. Ono je ve výsledku jedno, jestli tě zabije kůň, divočák nebo jelen. Jen na majiteli koně se může někdo zahojit, u divoké zvěře máš smůlu.

Odpovědět  |   | 
Manželka  |  11. 08. 2019 23:06

Já jsem přišla o manžela a vy litujete zvíře to je opravdu ubohé mě děti a vnoučata už v životě svého otce a dědu neuvidí a neobejmou a vy litujete koně panbuch svamy

Odpovědět  |   | 
Manželka  |  11. 08. 2019 23:31

A lidský život to je pro vás jen šarada že litujete zvíře které zaviní smrt

Odpovědět  |   | 
Mini  |  27. 08. 2018 16:40

Chudák pán, chtěl ušetřit peníze a dal přednost "výhodné" škodovce. Teď mu rodina za ušetřené prachy koupí akorát tak rakev. Kdyby si teď mohl vybrat, asi by byl raději ve volvu.. Škodovky jsou v bezpečnosti hrozně slabé, hlavně ty starší. Zažil jsem bouračku, felicie a mondeo, chlapa z felicie nemohli ani vytáhnout, byl jak ve svěráku..

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  27. 08. 2018 18:40

blb.

Odpovědět  |   | 
MUDr. Chocholoušek  |  27. 08. 2018 18:45

Idiot

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  27. 08. 2018 18:39

Nuz, cumak auta podrazi nohy a ten zvysok, co je drviva vacsina, bude nasmerovany proti prednemu sklu a kabine posadky.

Zaver: zakazat kone.

Odpovědět  |   | 
Alík  |  27. 08. 2018 20:46

Doufám, že za to pořádně sejmou chovatele toho koně.

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  27. 08. 2018 20:50

pokud mu prokáží nedbalost, tak určitě

Odpovědět  |   | 
jouda  |  28. 08. 2018 08:52

a co sejmou ŘSD, že nezajistilo dálnici plotem proti zvěři? Kdyby to byl jelen, koho sejmou?

Odpovědět  |   | 
Asdfghjkl  |  28. 08. 2018 07:37

a to se mu splasily jeho kone z pod kapoty ? ze jich tam teda mel...

Odpovědět  |   | 
Manželka  |  11. 08. 2019 23:36

Chytraku manžel jel podle předpisů nepřejí nikomu ani vám aby jste se dostal do této situace co byste asi udělal vy úplné oooo

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 08. 2018 12:36

Za kona je zodpovedny majitel - kon zo zabezpecenej ohrady len tak neutecie

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  28. 08. 2018 13:27

v cesku niesu dialnice oplotene?

Odpovědět  |   | 
robert  |  28. 08. 2018 23:02

sú oplocené.

Odpovědět  |   | 
owner  |  28. 08. 2018 17:40

Na tohle je dobré SUV, pravděpodobně by došlo jen k nárazu a nikoliv, aby šel kůň přes střechu. Své na tom má asi taktéž podíl modelové stáří vozidla.

Odpovědět  |   | 
Helena  |  12. 09. 2018 10:50

Dobrý den přítelovi skončil na autě Opel Corsa kůň. Auto total na odpis. Kun stál za značkou kterou přítel osvětloval v pět ráno a kůň nebyl vidět. Když jo na poslední chvíli spatřil chtěl jo objet ale kůň se nejspíš splašil a lehl si mu na auto. Majitelka koně neuznava svoji vinu že nebyl řádně zabezpečen v ohradě. Jak dále postupovat? Majitelka se jde radit s právníkem. My máme škodu na autě 30tis. Majitelka má koně poskrabaneho. Co byste dělali v tomto případě?

Odpovědět  |   | 
sabina.kovarova12  |  22. 10. 2018 21:32

A jak prokáže, že ten kůń byl zabezpečený v ohradě? Kůň nemá na silnici co dělat, na vině musí být jeho majitelka. Já jsem si na https://www.povinne-ruceni.com... sjednávala k pojištění auta taky střet se zvířaty. Ale jestli si dobře vzpomínám, to se týká jen těch zvířat které nikomu nepatří (a to není Váš případ).

Odpovědět  |   | 
Manželka  |  11. 08. 2019 23:23

Já jsem přišla o milovaného muže děti o otce a vnoučata o dědečka dodnes se ptám proč chovatel nezabezpecil svou ohradu kdyby to udělal můj manžel by byl stále snamy a dnes můžu prokázat že to byla chyba majitele koně a můj manžel nenese žádnou vinu na tom co se stalo lidé kteří lituji život zvířete který zaviní smrt člověka je smutné život máme opravdu jen jeden a nikdo nám ho nikdy nevrátí s úctou a poděkování m všem manželka

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

dnes | Petr Schnagl | 16 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dl…

Zimní sezóna je nadobro tady a nejednoho řidiče štvou neustále zamlžená okna v jeho autě. Podívali jsme se na obecné i babské rády, jak s tímto problémem nejlépe zatočit.

včera | | 87 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A