Spyker dává sbohem modelu C8 Aileron třemi unikátními kousky

Automobilka Spyker se loučí se svým modelem C8 Aileron. Poslední sbohem mu dají tři unikátní kousky inspirované závodní verzí LM85. Výroba probíhala 6 let.

Příběh modelu C8 Aileron se začal psát představením na autosalonu v Ženevě v roce 2009. Nizozemský výrobce supersportovních automobilů se po šesti letech rozhodl ukončit výrobu tohoto modelu. Rozloučí se s ním třemi unikátními kousky inspirovanými závodní verzí LM85.

K upevnění panelů karoserie použil Spyker nýty, instalované byly také širší blatníky. Každý ze tři kousků má navíc jinou barvu. Jeden je kombinací odstínů Jet Black a Crimson Red S, druhý kombinuje Crimson Red s Jet Black S a poslední Jet Black a Gold S. Interiéru vévodí kombinace dvou odstínu kůže a hliníková palubní deska. O budíky se postaral švýcarský výrobce hodinek Chronoswiss. 

Spyker stále žije. Chystá modelovou ofenzivu v čele s hybridním SUV

Spyker stále žije. Chystá modelovou ofenzivu v čele s hybridním SUV

Pod kapotou všech tří kousků najdete přeplňovaný 4,2litrový osmiválec, který dodává automobilka Audi. Ten se postará o výkon 386 kW a točivý moment 600 N.m. Zrychlení na stovku zvládnete za 3,7 sekundy. Maximální rychlost je stanovena na 322 km/h.

"Každý Spyker, který jsme kdy vyprodukovali, je jedinečný a exkluzivní. Poslední tři kusy Spyker C8 Aileron, které jsme kdy vyrobili, skutečně dokazují úroveň zakázkové řemeslné výroby, o které značka Spyker je. Je to důstojný modelu Aileron poháněného motorem Audi a správný krok směrem ke třetí generaci Spykerů - Spyker C8 Preliator," řekl Victor Muller, zakladatel a generální ředitel nizozemské automobilky. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků