Spyker dává sbohem modelu C8 Aileron třemi unikátními kousky

Automobilka Spyker se loučí se svým modelem C8 Aileron. Poslední sbohem mu dají tři unikátní kousky inspirované závodní verzí LM85. Výroba probíhala 6 let.

Příběh modelu C8 Aileron se začal psát představením na autosalonu v Ženevě v roce 2009. Nizozemský výrobce supersportovních automobilů se po šesti letech rozhodl ukončit výrobu tohoto modelu. Rozloučí se s ním třemi unikátními kousky inspirovanými závodní verzí LM85.

K upevnění panelů karoserie použil Spyker nýty, instalované byly také širší blatníky. Každý ze tři kousků má navíc jinou barvu. Jeden je kombinací odstínů Jet Black a Crimson Red S, druhý kombinuje Crimson Red s Jet Black S a poslední Jet Black a Gold S. Interiéru vévodí kombinace dvou odstínu kůže a hliníková palubní deska. O budíky se postaral švýcarský výrobce hodinek Chronoswiss. 

Spyker stále žije. Chystá modelovou ofenzivu v čele s hybridním SUV

Spyker stále žije. Chystá modelovou ofenzivu v čele s hybridním SUV

Pod kapotou všech tří kousků najdete přeplňovaný 4,2litrový osmiválec, který dodává automobilka Audi. Ten se postará o výkon 386 kW a točivý moment 600 N.m. Zrychlení na stovku zvládnete za 3,7 sekundy. Maximální rychlost je stanovena na 322 km/h.

"Každý Spyker, který jsme kdy vyprodukovali, je jedinečný a exkluzivní. Poslední tři kusy Spyker C8 Aileron, které jsme kdy vyrobili, skutečně dokazují úroveň zakázkové řemeslné výroby, o které značka Spyker je. Je to důstojný modelu Aileron poháněného motorem Audi a správný krok směrem ke třetí generaci Spykerů - Spyker C8 Preliator," řekl Victor Muller, zakladatel a generální ředitel nizozemské automobilky. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků