Spyker dává sbohem modelu C8 Aileron třemi unikátními kousky

Automobilka Spyker se loučí se svým modelem C8 Aileron. Poslední sbohem mu dají tři unikátní kousky inspirované závodní verzí LM85. Výroba probíhala 6 let.

Příběh modelu C8 Aileron se začal psát představením na autosalonu v Ženevě v roce 2009. Nizozemský výrobce supersportovních automobilů se po šesti letech rozhodl ukončit výrobu tohoto modelu. Rozloučí se s ním třemi unikátními kousky inspirovanými závodní verzí LM85.

K upevnění panelů karoserie použil Spyker nýty, instalované byly také širší blatníky. Každý ze tři kousků má navíc jinou barvu. Jeden je kombinací odstínů Jet Black a Crimson Red S, druhý kombinuje Crimson Red s Jet Black S a poslední Jet Black a Gold S. Interiéru vévodí kombinace dvou odstínu kůže a hliníková palubní deska. O budíky se postaral švýcarský výrobce hodinek Chronoswiss. 

Spyker stále žije. Chystá modelovou ofenzivu v čele s hybridním SUV

Spyker stále žije. Chystá modelovou ofenzivu v čele s hybridním SUV

Pod kapotou všech tří kousků najdete přeplňovaný 4,2litrový osmiválec, který dodává automobilka Audi. Ten se postará o výkon 386 kW a točivý moment 600 N.m. Zrychlení na stovku zvládnete za 3,7 sekundy. Maximální rychlost je stanovena na 322 km/h.

"Každý Spyker, který jsme kdy vyprodukovali, je jedinečný a exkluzivní. Poslední tři kusy Spyker C8 Aileron, které jsme kdy vyrobili, skutečně dokazují úroveň zakázkové řemeslné výroby, o které značka Spyker je. Je to důstojný modelu Aileron poháněného motorem Audi a správný krok směrem ke třetí generaci Spykerů - Spyker C8 Preliator," řekl Victor Muller, zakladatel a generální ředitel nizozemské automobilky. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků