Spyker C8 Aileron: sériová podoba stíhače

Po evropských silnicích se konečně prohání definitivní verze „létajícího Holanďana“. Pojďme se podívat nejen na jeho nové snímky.

Koncepční studie jsou z hlediska náhledů do budoucnosti hezkou věcí, ale i přes jejich jistou „velkohubost“ je bereme s rezervou. Dobře víme, že než se daný model, pokud vůbec, dostane do sériové výroby, jeho vzhled a parametry dojdou ještě řady změn.

Není to však pravidlem, což potvrzuje nizozemský Spyker. Své předprodukční vozy řady C8 Aileron prezentoval vloni v březnu v Ženevě (podrobněji na tomto místě), ale také na soutěži elegance v Pebble Beach, nyní však přišel se sadou snímků skutečně sériového provedení, jež pilně ladí na evropských silnicích. K našemu potěšení zjišťujeme, že mnoho se toho od výstavních exponátů nezměnilo. I přes finanční potíže, s nimiž se Spyker v posledních dvou letech potýká, by měla výroba Aileronu neběhnout příští květen. Cena by měla startovat těsně pod hranicí 190 000 Euro, což je takřka o 40 000 více, než kolik bude tou dobou stát Mercedes-Benz SLS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V souladu s požadavky na zlepšení aerodynamiky u Spykeru provedli několk dílčích změn. Klenba střechy tak byla poněkud prodloužena směrem vzad a z masky chaldiče zmizely „žraločí“ prvky, což do značné míry profilu vozu prospělo. Centrální otvor pro přívod vzduchu k chladičům byl mírně zvětšen, přepracování se dočkal i zadní difuzor. Pod ním se objevil dodatečný spoiler, jenž dále přispívá k zvýšení přítlaku zadní nápravy. V designu sériového provedení modelu C8 Aileron se zračí aviatická historie značky Spyker, ovšem poprvé se soustředí nikoli na vrtule, ale na proudové motory, což pozorujeme zejména na vstupech chladicího vzduchu před zadními koly a na střeše.

V porovnání s předchozími modely C8 Laviolette a C8 Spyder se rozvor prodloužil o plných 150 mm, o podobnou dávku nabyl i rozchod kol na obou nápravách. Pohotovostní hmotnost nakonec činí přijatelných 1 425 kg. Pod zadní kapotou se nachází vidlicový osmiválec Audi s objemem 4,2 l naladěný na výkon 400 koní (298 kW) a točivý moment 480 Nm. K zadním kolům je výkon přenášen přes šestistupňovou převodovku s manuálním (Getrag), nebo automatickým (ZF) řazením. „Automat“ se ve Spykeru objevuje vůbec poprvé, ale vozu nezabrání v dosažení stokilometrové rychlosti za 4,2 s, ani pokoření hranice 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Aileron dostal zcela nově vyvinuté závěsy všech kol, které jsou z větší části vyrobeny z hliníkových slitin. O spolehlivé zpomalení se starají mohutné brzdy AP Racing s černými třmeny a logem Spykeru, jež prosvítají skrze devatenáctipalcové ráfky Aeroblade. Na přání se budou dodávat keramické kotouče. Interiér hýčká posádku všemožným luxusem od audiosoustavy Kharma přes navigaci až po obvyklé systémy Bletooth či MP3. Čalounění prostoru pro posádku je kombinací kvalitní kůže a hliníkových obkladů.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků