Spyker C12 Zagato: nizozemský supersport

Nizozemská automobilka Spyker připravila skutečně zajímavé dílo. Šest litrů objemu a 500 koní již dokáže velké věci.

Nový vůz ke postaven na základech modelu C12 Spyder. Zagato ale dostalo hliníkovou karoserii, která přispívá k nižší hmotnosti (1480 kg). To nejdůležitější se ale ukrývá pod kapotou. Šestilitrový dvanáctiválec (s původem u Audi) s výkonem 500 koní a točivým momentem 610 Nm pohání zadní kola a jeho výkon je přenášen přes šestistupňovou manuální převodovku.

Design vozu je velmi neobvyklý a hlavně při pohledu na zadní partie připomíná automobil budoucnosti. Netradičně řešeny jsou rovněž zadní svítilny a u tak výjimečného vozu nemohou chybět ani vzhůru se otevírající dveře. V interiéru rovněž nikdo nepřijde zkrátka – ruční zpracování má u Spykeru prvotřídní kvalitu a všechny materiály jsou pečlivě vybírány.

Dynamika vozu je rovněž úctyhodná – stovku pokoří Zagato již za 3,8 sekundy a dosáhne rychlosti až 310 km/h. Ne každému se ale na tenhle skvost podaří dosáhnout – vyrobených jich totiž bude jen 24. A cena? Stačí vám přesně 495 000 Eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Spyker C12 Zagato

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků