Spyker C12 LaTurbie: útok na Ameriku

Holandská automobilka Spyker privezie do Los Angeles svoj nádherný model C12 LaTurbie, s ktorým sa chce presadiť aj v USA.

Športové vozidlá Spyker sú naozaj skvostnými záležitosťami. Automobilka síce svoj najnovší model C12 LaTurbie priniesla už minulý rok do Ženevy, európske predaje začali len prednedávnom a teraz sa u Spykeru rozhodli zaútočiť s novinkou aj na trh americký.

Už pohľad na tento automobil vyvolá pocity exkluzivity – vyberané materiály a ručné spracovanie sú známe svojou vynikajúcou kvalitou. C12 LaTurbie je dodávaný výhradne s pevnou, ručne nasadzovanou strechou.

Techniku pod kapotou by ste hádali len ťažko – Spyker si požičal šesťlitrový dvanásťvalec od koncernu Volkswagen, pričom dodatočným vyladeným z neho dostali výkon 507 koní (373 kW) a točivý moment 600 Nm. To stačí k tomu, aby 1400 kg ťažký superšport pokoril stovku za 3,9 s a akcelerácia sa zastavila až pri rýchlosti 315 km/h. Výkon na zadnú nápravu putuje cez samosvorný diferenciál Drexler a výraznej úspore hmotnosti prispieva hliníkový rám.

Nádherné tvary karosérie sa dopĺňajú s nápadným interiérom, v ktorom si zákazníci môžu zvoliť prístrojovú dosku zhotovenú z hliníka a na výber nechýbajú ani rôzne farebné prevedenia exkluzívnej kože. C12 obúva ľahké magnéziové devätnástky Aeroblade. K dispozícii sú dve 6-stupňové prevodovky, jedna manuálna a druhá sekvenčná s radením pod volantom.

Automobilka sa chce s modelom neskôr presadiť na viacerých trhoch, teraz je však prioritná práve západná Európa spolu s USA. LaTurbie bude preto ponúkané s ľavo aj pravostranným riadením. Pokiaľ sa vám holandský superšport zapáčil, pripravte si zhruba 276 500 Eur (9,9 mil. Sk/7,7 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Spyker C12 LaTurbie

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků