Spyker C12 LaTurbie: útok na Ameriku

Holandská automobilka Spyker privezie do Los Angeles svoj nádherný model C12 LaTurbie, s ktorým sa chce presadiť aj v USA.

Športové vozidlá Spyker sú naozaj skvostnými záležitosťami. Automobilka síce svoj najnovší model C12 LaTurbie priniesla už minulý rok do Ženevy, európske predaje začali len prednedávnom a teraz sa u Spykeru rozhodli zaútočiť s novinkou aj na trh americký.

Už pohľad na tento automobil vyvolá pocity exkluzivity – vyberané materiály a ručné spracovanie sú známe svojou vynikajúcou kvalitou. C12 LaTurbie je dodávaný výhradne s pevnou, ručne nasadzovanou strechou.

Techniku pod kapotou by ste hádali len ťažko – Spyker si požičal šesťlitrový dvanásťvalec od koncernu Volkswagen, pričom dodatočným vyladeným z neho dostali výkon 507 koní (373 kW) a točivý moment 600 Nm. To stačí k tomu, aby 1400 kg ťažký superšport pokoril stovku za 3,9 s a akcelerácia sa zastavila až pri rýchlosti 315 km/h. Výkon na zadnú nápravu putuje cez samosvorný diferenciál Drexler a výraznej úspore hmotnosti prispieva hliníkový rám.

Nádherné tvary karosérie sa dopĺňajú s nápadným interiérom, v ktorom si zákazníci môžu zvoliť prístrojovú dosku zhotovenú z hliníka a na výber nechýbajú ani rôzne farebné prevedenia exkluzívnej kože. C12 obúva ľahké magnéziové devätnástky Aeroblade. K dispozícii sú dve 6-stupňové prevodovky, jedna manuálna a druhá sekvenčná s radením pod volantom.

Automobilka sa chce s modelom neskôr presadiť na viacerých trhoch, teraz je však prioritná práve západná Európa spolu s USA. LaTurbie bude preto ponúkané s ľavo aj pravostranným riadením. Pokiaľ sa vám holandský superšport zapáčil, pripravte si zhruba 276 500 Eur (9,9 mil. Sk/7,7 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Spyker C12 LaTurbie

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků