Spyker C12 LaTurbie: útok na Ameriku

Holandská automobilka Spyker privezie do Los Angeles svoj nádherný model C12 LaTurbie, s ktorým sa chce presadiť aj v USA.

Športové vozidlá Spyker sú naozaj skvostnými záležitosťami. Automobilka síce svoj najnovší model C12 LaTurbie priniesla už minulý rok do Ženevy, európske predaje začali len prednedávnom a teraz sa u Spykeru rozhodli zaútočiť s novinkou aj na trh americký.

Už pohľad na tento automobil vyvolá pocity exkluzivity – vyberané materiály a ručné spracovanie sú známe svojou vynikajúcou kvalitou. C12 LaTurbie je dodávaný výhradne s pevnou, ručne nasadzovanou strechou.

Techniku pod kapotou by ste hádali len ťažko – Spyker si požičal šesťlitrový dvanásťvalec od koncernu Volkswagen, pričom dodatočným vyladeným z neho dostali výkon 507 koní (373 kW) a točivý moment 600 Nm. To stačí k tomu, aby 1400 kg ťažký superšport pokoril stovku za 3,9 s a akcelerácia sa zastavila až pri rýchlosti 315 km/h. Výkon na zadnú nápravu putuje cez samosvorný diferenciál Drexler a výraznej úspore hmotnosti prispieva hliníkový rám.

Nádherné tvary karosérie sa dopĺňajú s nápadným interiérom, v ktorom si zákazníci môžu zvoliť prístrojovú dosku zhotovenú z hliníka a na výber nechýbajú ani rôzne farebné prevedenia exkluzívnej kože. C12 obúva ľahké magnéziové devätnástky Aeroblade. K dispozícii sú dve 6-stupňové prevodovky, jedna manuálna a druhá sekvenčná s radením pod volantom.

Automobilka sa chce s modelom neskôr presadiť na viacerých trhoch, teraz je však prioritná práve západná Európa spolu s USA. LaTurbie bude preto ponúkané s ľavo aj pravostranným riadením. Pokiaľ sa vám holandský superšport zapáčil, pripravte si zhruba 276 500 Eur (9,9 mil. Sk/7,7 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Spyker C12 LaTurbie

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků