Spuštěn inzertní server s nabídkou výhradně kradených vozů

Iniciativě se meze nekladou a zvláště na internetu jsme svědky často až ztřeštěných projektů. Ale co je moc, to je moc. Právě totiž byl spuštěn francouzský inzertní server „voiture-volee.com“, což bychom mohli prostě přeložit jako „kradena-auta.com“. Jeden by namítl, že prodej kradených aut je ilegální, a vida, nyní zde máme oficiální server, jenž se věnuje výhradně jemu. Opravdu nejsme odborníky na francouzskou legislativu, takže jen můžeme (či nemusíme) věřit majitelům tohoto webu, kteří popisují tři případy, jež prodej kradeného auta údajně legitimizují: původní majitel po tři roky neprojevil o svůj vůz zájem, kupující podal stížnost proti prodejci/překupníku/zloději a případ byl uzavřen a původní majitel dostal za krádež vozu vyplacenu náhradu od pojišťovny.

Je to zvláštní, ale podle většiny z nás snad stále zůstává krádež krádeží. To nezastírá ani prohlášení na stránkách voiture-volee.com, kde čteme „zcizování, odprodej a nákup automobilů je přísně zakázán“, ale samotné heslo „kupujte levněji, kupujte kradené“ již vyznívá poněkud jinak. Těžko říci, zda jde o nějakou sázku, vtip nebo skutečný obchodní záměr, tak či onak, výše zmiňovaná adresa je registrována v Panamě, tedy celkem mimo dosah francouzské i mezinárodní jurisdikce. Pro zajímavost se na voiture-volee.com podívat můžete, ale do sekcí s podrobnostmi o prodejcích se dostanete teprve po náročné registraci, jejíž součástí je potvrzení ze strany alespoň tří stávajících členů.

Provozovatelé tohoto serveru slibují, že skrze jejich stránky prodávaná auta jsou zhruba o polovinu levnější než ta s poctivým původem (o čemž svědčí také zvláštní sloupec v seznamu). Databáze zatím nabízí pouze auta z Francie a ceny jsou opravdu zajímavé. Například BMW 318i loňské výroby s nájezdem 46 900 km stojí v přepočtu 365 000 Kč, tři roky staré SUV Audi Q7 3,6 l s cifrou 37 000 km na tachometru vás vyjde na 443 000 Kč a k nákupu dva roky starého Volkswagenu Passat s nájezdem 25 000 km vám postačí 333 000 Kč… 

Klepněte pro větší obrázek 
Ve Francii byl spuštěn první internetový server nabízející výhradně kradená auta


 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků