Správná reakce je základ řidičského umění

11 komentářů

Ivan
22. července • 21:33

Adrenalinová je určitě tato reklama a věřím tomu že odradí od návštěvy brzy i ostatní. SBOHEM

JirkaK
7. července • 21:02

Zajímalo by mě, odkud je fotka boračky z odkazu na hlavní straně.  Toho idiota, co montoval svodidlo by měli zavřít za obecné ohrožení až zčerná.  Kdyby bylo koncem zakopané do země, jak má být, tak by se tam auto nikdy takhle nenapíchlo.

Nespokojený čtenář
8. července • 22:12

Tak nějak.

Mimochodem, dejte tu trapnou reklamu na trapnou dieselovku škodovku bokem, furt se to tam motá. Zřejmě prachy za reklamu jsou větší než to, že příjdete alespoň na čas o pár lidí..... A neodpustím si na závěr to, co se už několikrát omývalo: Správný sporťák má mít BENZÍN. Nebýt u této škody RS, tak je super. Teď bohužel nevidím, co píšu, protože je to skryto za tou reklamou. Fakt super.

Dobrou.

Flipper-Tom
8. července • 23:32

souhlas, už ta reklama v hlavičce je pěkně hnusná, ale tohle je fakt vrchol zhovadilosti a nevkusu :(

ace2
9. července • 13:33

Jo ! ta reklama mě už taky pěkně dojímá a začíná ve mě spíše podvědomě vzbuzovat nenávist k tomu autu, protože ho budu mít zafixovaný jako něco co mě sr@lo :)

Vita
7. července • 16:27

Pekny... ale k nicemu. Predpokladem dobreho rizeni je predevsim predvidavost - reakce prijdou na radu az jako 'druha cast' kdyz to prvni selze. To ze mate vynikajici reakce je sice pekne ale ve spouste pripadu uz to nic nezahasi.

Vita
7. července • 16:28

Resp. reakce vam pomuzou rozhodnout jestli rozbijete auto a zabijete se nebo rozbijete auto. S divanim se pred sebe se ale muzete vyhnout obojimu.

Tomik
7. července • 9:11

Mám pocit, že to co je zde psáno je nic víc než pouhá teorie. Pokud totiž člověk není přímo automobilový závodník, který je trénován na to, aby řešil nepředvídané situace které se naskytnou a který patrně přesně ví, co v danou chvíli auto udělá, nemáte šanci ve zlomku vteřiny vyhodnotit situaci podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Celá situace sy vyvyne tak rychle, že nemáte vůbec čas na přiměřenou reakci. Člověk tedy instinktivně začne brzdit, strhne volant atd. Maximálně tam máte ještě čas si uvědomit, jestli je lepší skočit do škarpy - když tam není zrovna strom nebo to hodit jinam.

Je ovšem pravda, že lepší než řešení konkrétní situace je každopádně prevence. Předvídáním se dá lecčemus uniknout. Nikdy totiž nevíte, s kým máte na silnici tu čest.....

Peter L
7. července • 10:53

Ale veď ste to sám napísal: "Maximálně tam máte ještě čas si uvědomit, jestli je lepší skočit do škarpy" - o to práve ide. Keď napr. vyletí na vás auto zo zákruty v protismere, nevyjazdený človek sa skrčí za volantom, zavre oči a je z toho čelná zrážka. Výsledok: † † †. Skúsený vodič pozrie vedľa seba, a pokiaľ sa dá, zbehne do priekopy, alebo na pole. Výsledkom je síce rozbité auto, ale nie dušičky. Je to rozhodnutie urobené v zlomku sekundy.

Príkladov je strašne veľa - od obyčajného pridania plynu namiesto zúfalého brzdenia, zachovanie chladnej hlavy v šmyku...

Z
9. července • 21:05

Jo, presne ta chladna hlava a sucha teorie me zachranila, kdyz jsem to s mokrym ridicakem (sam na prazdne silnici) hrnul moc rychle do zatacky a dostal jsem smyk prednich kol. Zvladl jsem to jenom diky tomu, ze se mi vybavily teoreticke veticky o smycich (myslim, ze prave z tohoto serveru) pretavene do myslenky "dotknes se brzdy a ses v pr..." Bylo to hodne neprijemny...

Ron Jeremy
7. července • 16:51

Přesně tak, "racionální" rozhodnutí v krizové situaci je nejdůležitější. Bohužel, tato schopnost se vyvíjí s vyježděností a předchozí zkušenosti s krizovými situacemi. Co se týče posledně zmíněného, překvapuje mě, že mnoho lidí nepovažuje smyk za běžnou věc. Pak, když se s ním setkají, nevědí, jak točit volantem, jestli brzdit nebo přidat, protože si to nikdy nevyzkoušeli. Doporučil bych každému občas zajet na velké prázdné parkoviště a tam si vyzkoušet, co auto dělá, když se náhle musí vyhnout překážce, když v zatáčce v nadměrné rychlosti ztratí adhezi. Taktéž je dobré totéž udělat v zimě a vyzkoušet si, jak auto klouže na sněhu/ledu, o kolik se prodlužuje brzdná dráha a jak se efektivně rozjet na náledí.

Doporučujeme

Články odjinud