Magické kruháče jsou u nás snad všechny, když chytré hlavy namalují hned ve výjezdu přechod pro chodce. 🤦♂️🤦♂️🤦♂️
Čím složitější kruhový objezd, tím větší možnost se nabourat. A o to tady jde všem expertům kruhových objezdů ve skrytém násilném důvodu odstraňování příliš mnoha vozidel z provozu.
neco takoveho jako 'slozity' kruhac neni. To same plati o kterykoli krizovatce, kterou kruhac taky je. Jest toliko spatne provedene kruhace a krizovatky (neprehledne, prednost doleva a nemusi byt, horizont na rychlem useku apod).
proboha Mirku....
Tenhle také stojí za to Magic Roundabout v Hemel Hempsteadhttps://maps.app.goo.gl/2Vdb2sNifNJf2ntQ8
Autor musí mít zvláštní hodinky... Proti směru hodinových ručiček se jezdí v kontinentální Evropě, v Británii se jezdí ve směru ručiček.Tenhle autorův nesmysl mi zkomplikoval orientaci na tom kruháči mnohem více než kruháč samotný ... :-)
Přesně, chyba je pod obrázkem stále, i v listopadu 2023.
Projížděl jsem před lety několikrát. Speciálně jsem si tam zajel během týdenního cestování po jižní Anglii. Právě a jenom kvůli této křižovatce, kterou jsem tehdy objevil v jednom časopise v článku "nejšílenější křižovatky světa".-). Vypadá to složitě, ale je to jednoduché. Dokonce jsem byl svědkem, jak to středem profrčely bez problému dvě hasičská auta... Opatrujte se! P
projizdny stred v pripade nouze by mel byt standardem.
Ridici by si hlavne meli uvedomit jak se chovat na tom kruhaci. A pro plynulost jizdy by mel kruhac slouzit jako zip.
Žádný problém.
A co na to Tesla autopilot?
Se můžeš podívat na YouTube,už to zkoušel jeden
Pro český trouby je tohleto moc složitý. Ty chtějí jezdit rovně po hlavní, je to rychlejší ...
Nu a kruhace tuhle moznost tak hezky davaji, zejo?
a myslí si, že na každým kruháči při příjezdu musí dát přednost.
Dám ti tady jede, kdy musí řidič na kruháči dát přednost vjíždějícímu do kruháče. Najdi mi druhý, když jsi tak chytrý. https://tn.nova.cz/auto/clanek/390714-tenhle... ... Jenže léta běží a vše je dnes jinak. https://1url.cz/lrSQT...
já nejsem chytrý, ta značka dej přednost v jízdě neplatí neboť obec nevyměnila tyč a umístila značku méně jak dva metry nad zemí, tak léta běží a vše je stejný, starosta je asi chytrý člověk.......
Značka přednosti je jistě více než dva metry nad zemi. Nejmenší povolený průměr kruhových značek je 0,5 m, odměř si od země, kolik jich tam minimálně naskládáš, než začneš někoho hloupě urážet. A jinak, výškové umístění značek vedle vozovky: Spodní okraj nejníže umístěné značky (včetně dodatkové tabulky) je nejméně 1,20 m nad úrovní vozovky, na mostních objektech je spodní okraj nejníže umístěné značky (včetně dodatkové tabulky) 2,50 m nad úrovní vozovky. Tedy značka je plně platná. 2m nad zemí, u nových značek 2,2m, musí být značka umístěna , když je značka situována na chodníku, což není.
není 2 metry, na MK není kruhových značek od 50cm.
Proč si myslíš, že jsi chytrý, když to není pravda? A ještě jsi k tomu slepý. Takto umístěná značka může mít spodní okraj 1,2 m nad zemí nejníže. Máš s tím problém? https://www.gsplus.cz/pouziti-dopravnich-znacek... ...
psal jsem, že nejsem chytrý, mám jiné normy, výrobci značek mají podnikové normy dané eshopem, ta firma ti namaluje a osadí přechod i na čtyřproudovce bez ostrůvku.
Takže ty si myslíš, že si může značky umístit každý jak chce, kde chce, že se po umístění nic nekolauduje? Jsi hloupý, jsi. https://www.dopravniznaceni.com/umisteni-stalych-dopravni... ...
značky se nekoladují, nedělám na nových silnicích. Napiš e-mail, pošlu ti ceník.doprava 20kč/km.
mám na to školení i registraci včetně vodorovnýho značení. Někdo dá podnět, jde to na radnici -dopravy a silničního hospodářství. Vypracuje se projekt a ten se dá na připomínku - Městský úřad xxxxxx- Město xxxxxx, odbor služeb (spisová služba)- Policie ČR, dopravní inspektorát xxxxxx (datová schránka)A jestli proti tomu není námitka, tak se to udělá podle právních norem firmou co má k tomu oprávnění. Stříkám bílou i žlutou, patky al na čtyři matky do betonu. Já nevím o co se pořád snažíš, kdybys mě sledoval, tak ty fotky jak si vozím ty značky pamatuješ.
Autor píše, že když v Anglii, tak se samozřejmě po kruháči jezdí proti směru hodinových ručiček. Tak asi nikdy nesedel v autě v Čr...nota bene nikdy nebyl na kruháči.
spise nez kruhac by me vydesila ta znacka pred nim. To bych nevedel jestli je to znacka, bilboard, upozorneni na vyskyt tornad anebo soucast mistni volebni kampane....
"...důkazem bezpečnosti je fakt, že se tu v uplynulých pěti letech stala jediná vážnější nehoda."Bodejť ne. Když k tomuhle řidič přijede, jen vytřeští oči a projede to rychlostí šnečího trysku, takže riziko nehody je naprosto minimální.
V tuzemsku se to zdá hrozné, ale jel jsem přes něj a není to tak strašné jak to vypadá. Myslím, že je v článku chyba ve směru hodinových ručiček. V Anglii jsme dva a půl roku bydleli a předtím jsme tam jezdili dvakrát ročně za dcerou. Nakonec se naučila jezdit i moje žena pravda jen jednodušší trasy (tím nechci snižovat její řidičské umění, ale problém levá a pravá u žen je známý) hlavně do TK Maxu kde prodávají oblečení, boty, kabelky atd. Maturoval jsem ovšem až v Bangkoku v cca 43 letech. Takže kruhák ve Swindonu se dá projet poslepu.
Příjde mi spíš že slušnej matroš hulil autor článku že si pak plete směry ručiček na hodinách. Vzhledem k složitosti ho bez problémů zvládnou pouze místní a ostatní jej buď radši objedou a nebo zpomalí natolik, že prakticky skoro zastaví dopravu. A to se pak snižuje počet nehod když auta skoro stojí
To musi byt sranda, kdyz to zapada snehem a nejsou videt cary na ceste :D
ve Swindonu to neni problem, kterej by bylo nutno kazdej den resit, verte. Nu a krome toho tam kousek vod stanice (moc pekny bezte se podivat), maji zakladnu hasici. Kdyby bylo 1cm+...
vzhledem k tomu, že neumím jezdit vlevo s volantem vpravo, tak bych to tam asi zasekal, věřím, že pro rodilé anglány ta křižovatka dělá méně problému, než pro toho, kdo celý život jezdí vpravo.
Tak teď nevím, v životě jsem se s takovým kruháčem nesetkala, nevím jak ho správně bezpečně projet. Nebo musím jít po 20 letech znovu do autoškoly a hodně mi toho ušlo, je to pro mě nepřehledná situace. Nebo jsem prostě jen blbá, nicméně něčemu takovému se radši budu snažit vyhnout, autonehoda mi za to nestojí.
Žiju tady ve Swindonu už několik let,a opravdu to jen děsivě vypadá na poprvé. Pak už je to hračka.
pekny, byl jsem tam na sluzebce a bydlel jsem v jednom z tech 'castlu', ty male domecky v historickym stylu. Hezky, gratuluji :-)
klidek, je to jen vice kruhacu. Proste to projedes jako kazdej jinej a pekne poporadku. Spise bys to hodila do kopriv nekonecnym ziranim na tu zhovadilou znacku. Jezdi jednoduse, mysli za volantem jednoduse, rozdohuj se jednoduse a uvidis ze se ti pojede mnohem lepe ponevadz muzes mnohem pohodoveji predvidat a byt v klidu.
nezoufej, koupíš auto které má t-mate a bude jízda hačkou.
Kruhové objezdy jsou peklo a mor který možná zvýší bezpečnost ale jen díky tomu že vytvoří kolony a dopravu totálně zpomalí a skoro zastaví. Hlavní silnice má být stavěna na 90km/h a nájezd z vedlejší nemá zpomalovat auta na ní což kruháče dělají a měly by se rušit a ne nové stavět..
Aj u nás je 3-lane kruháč. A vyzerá taktohttps://sk.mapy.cz/zakladni... Vtip je v tom, že pre každý výjazd je pri vjazde určený jazdný pruh a po vjazde so de facto ten pruh sám navedie na určený výjazd. Tie kruhy totiž nie sú sústredené, ale sú excentricky posunuté. A nemusí sa pri tom ani premýšľať - smer výjazdu ne v prívodnom pruhu vyznačená skratkou cieľa. A pokiaľ vodič sa správne zaradí, nedochádza ku kolíziám ani vtedy ak súčasne sú na výjazde 2 vozidlá vedľa seba.
Ne nutne. Pokud kruhac nahrazuje semafory, muze propustnost silnice naopak zlepsit (overeno).
bohuzel Mirku, kruhac nema se semaforem nic spolecneho.
jak kde, musí mět čidla v silnici a stejnak to pokazí chodcův přivolávač. Třeba kruháč v olmíku u globusu kapacitně nestačí a musí tam udělat mimourověn a kdyby tam byla světla, tak katastrofa.
To je pěkná blbost. Kruháče právě mají umožnit najet autům z vedlejších silnic na hlavní silnici. Nikoho zpomalení, co zabere navíc do 15 sekund nespasí. To se potom může na vedlejší silnici dělat velmi dlouhá kolona ve špičce, protože po nich velice často přijíždí množství aut, po skončení pracovní doby, z továren, což může být nebezpečné, neboť se nějaký vystresovaný řidič, na vedlejší cestě, pokusí riskantně najet na hlavní cestu. Několik takových křižovatek znám.
To se projevil zase chytrák. Takže kvůli jednomu chytrákovi se další 50 musí na 15 sec omezit. Logika hodná genia. Co to takhle vzít opačnou optikou. Prostě jedeš z vedlejší na hlavní a je očekávatelné, že budeš prostě nějakou dobu čekat což je prostě úděl, že jedeš z vedlejší na hlavní. Dneska si všichni myslí že mají mít všude přednost a ostatní ať se jdou bodnout nebo co. Prostě všechny budeme zdržovat a zpomalovat aby jeden chudáček nahodou nečekal a nerozbrečel se.
jo a proto stale tvrdim ze plynula jizda je nejen bezpecnejsi, ale take mnohokrat i rychlejsi...spousta vodicu neumi take vyuzivat setrvacnost, zbytecne zbrkle pridavaji brzdi a klickuji tam kde to neni vubec nutne, stacilo by jen trochu myslet dopredu a nechat kinetiku udelat svou praci. Takove bych nechal jezdit dokolecka po rondelu dokud by se budto nepoblili a nebo se to nenaucili jednou a provzdy.
Ja si naopak neumim na miste onoho kruhace v Praze (je snad jasny kteryho) predstavit nejakou mega monstr krizovatku plus zastavky podchody atd.Spis me vytaceji minikruhace, cez ktere neni cez stred videt. To Vam najednou z krovisek zleva vyjede auto a vy ho vidite na posledni chvili. Nedivim se takovym, kteri pred kruhacem pak zastavi. Nu a taky nepouzivani smerovek. Tu ale chapu ze v pripade maleho kruhace nejprv kroutite ostre vpravo na vjezdu, pak vlevo do oblouku a jestli vychazite na prvni, tak rychle prekulit znovu doprava a pak do toho hodit (samozrejme pozde) blinkr, ktery se jaksi chce vypnout, to muze byt pro mene zrucne trochu stres.
Když vyjizdim na prvni , davam smerovku do prava uz pri najezdu na kruhac, tak pak vsichni inteligentní ridici poznaji ze opustim kruhac na prvnim vyjezdu.
přesně tohle dělám taky, už i když stojím, tak řidiči co vjíždí stama co jásjíždím už jedou.
Podle ceho to maji poznat? Je to napsane na tom blinkru?
řidič co použije první výjezd je povinnen dát směrovku, blinkr, ruku atd. Ten kdo pokračuje v okruhu může dát levý ukazatel směru, blinkr nebo.......není to zakázané a pro maxi nákladáky je to přínosné. Počkej jak pojedou za tebou policajti a zkus nedát blinkr, směrovku atd.........
Jo presne tak by to melo byt. Kdo nevidel v praxi, treba vesnici Milowku v Polsku. Dlouha jako babcin telefon. Mate tam minikruhace a do toho hlavni tah na dalnici na Varsavu. Jako priklad hodne vyzivne.Kdyz vim ze odjedu prvni vpravo, hodim tam blinkr napred (ackoliv bych nemel ponevadz je to teprv druha situace po vjezdu). Jestli jedu pak do kruhace s Irizarem nebo Dafem, ocenim to stejne jako levy blinkr v zaplave nemych aut. Nahodne ktery to hezky svizne zahnou pod boudou ackoliv ja tam musim zastavit bych se mohl tam nacpat, basnik by rekl.Kazdopadne plati lepsi signalizovat neco nezli vubec nic. Libi se mi levy blinkr v kruhaci, to vim ze se tam velkou bednou vejdu, Buh by dal takovy ridice.
Tao jste se s Petříčkem hledali, až jste se našli. Levý blinkr na kruháči, není to náhodou porušení předpisů? Takže ty víš, že nesmíš dávat předčasně blinkr pro výjezd, ale děláš to? A víš, že tím můžeš zavinit dopravní nehodu na kruháči, se kterou tady již operovalo tvé druhé Já? Vidím, že rádoby odborníci začínají řádit a projevovat svou chytrost.
ridicak vracen.
Venuj se dal lahvi a nech klavesnici na pokoji, ano?
Prosím tě, kde je kruháč, kde nejsou vidět příjezdové cesty, nebo přijíždějící auto na kruháči? Já takový neznám, ani jsem takový zatím neviděl.
omlouvam se za prispevek o dvou castech, omylem jsem klikl vedle aniz by dokoncil. Takze dale:Takovych kruhacu jsem videl vic a vzdycky je to to same: bud je kruhac tak maly ze se tam s dlouhym Irizarem temer nevejdete, coz znamena ze prednim previsem zametate vnejsi perimetr a zadnimi koly skadlite to co je v strede (polska specialitka v mensich obcich), anebo nejaky intelikent dizajner si pomyli kruhac s kvetinacem. Ten druhy pripad je pro onen Irizar neprilis problematicky ale kdyz sedite v treba i20 s prdeli par centimetru nad asfaltem a rozbitymi stavci krcnimi, potom jen nadavate. Abych zase nehanil, nektere mensi obce se na to sli chytreji: namisto vice minikruhacu postavi neco s pudorysem velke piskoty: Je to vlastne kruhac natazeny do protahle elipsy pricemz z kazdeho ruzku couhaji odbocky. Tyhle se mi libi a jsou hodne intuitivni, zvlaste pak jestli je kazda odbocka doplnena velkou smerovou tabuli se sipkou. Na takovem piskotu mate dobrou viditelnost a uz zdalky vite kterou odbockou se nechat vyplivnout ven.
u nás je taky ovál s 6 rameny a není vidět přes stromy, kapličku atd.
promenil se v jozku.
?
Tak to vidím opravdu poprvé, co jezdím, vždy je přes kruháč vidět minimálně půl auta, většinou celé. Ale i na tvém příkladu je vidět auta a cestu napříč kruháčem při vjíždění do kruháče, tedy všechny vjezdy, takže žádné překvapení se nemůže konat. Tři případy, kdy není vidět znám, ale to je extrém, to není běžný kruháč. https://www.google.cz/maps/@49.8090785,18.20836... ... https://1url.cz/krSen... https://www.google.cz/maps/@49.8515979,18.26582... ... https://1url.cz/7rSeA... https://1url.cz/drSey... Další si nějak nejsem schopen vzpomenout.
...vy nejezdite, nic ve zlym. Vratte se ke svym kvetinacum. Udelate zasadne lepe. Co Vam na to rici...
Jen kecy, ale nedokázal jsi dát ani jeden příklad, kdy by byl problém. Když dochází argumenty, nastupuji hlouposti o neježdění, květináčích... Nejezdíš ty, když se nedokážeš zařadit do kruhového objezdu, kdy mi naprosto stačí vidět jen sousední vjezd.
troll, dal jsem souhlas a vracim mezinarodni vodicsky prukaz na kamion a bus. Blbe.
Nemusel ses představovat, vím, že jsi troll.
Mirku, jestli bys byl řidič co chodí na školení tak bys ses dozvěděl, že kruháš nemá být otevřen pro bezpečnost a plynulost....A proto vidíš na středu třeba sochu svobody, fontány, květinky atd. Málo jezdíš.
Zase píšeš hlouposti. Dej tady příklad, když jsi tak vyježděný. Normálně vzrostlé květiny ani nic dalšího nebrání ve výhledu. Máš šanci dokázat, že nekecáš a snad jeden najdeš.
Nechci se ho zastávat,ale já bych o několika věděl.
socha svobody?
Takže, jako obvykle nic.
ty opravdu nevíš v jaké obci je socha svobody na kruháči? Vyhledej si to na netu, nebo se zeptej manželky, tebe asi už prokoukla, že se jí ztrácí peníze a má to stím spojitost.
A chápeš ty vůbec, že se tady bavíme o kruháčích, kde kvůli středu kruháče není vidět cesty, auta, která do věj vjíždějí? V čem ti ta socha brání? Horší než malé děcko. https://1url.cz/3rSF3...
Ta fotka je z pohledu foťáku na Google autě co je minimálně 1 metr nad pohledem řidiče. Takže ve skutečnosti uvidíš uplný prd na takový křižovatce. Takhle to bude vypadat ve skutečnosti z pohledu řidiče:https://1url.cz/RrP5F...
řidič přijíždí na kruháč a nejdříve se podívá na sochu svobody a zapomene na auta. Proč se stanou před přechodem havárky, protože řidič opustil oční kontakt auta před sebou. Pust si videa, jak se bourá na kruháči.
mas to marny, ja kvuli nemu vratil svuj abcde mezinarodni. Proste musime do autoskoly.
Vrať řidičák, když čumíš po blbostech a nevěnuješ se řízení. Div, že ti ho vůbec dali, pánský kočí. Co má bourání na kruháči společného s tím, že evidentně patříš do skupiny neschopných se vidět, orientovat se.
Bohuzel vadi. To prijedete k dopravni sutuaci, kde mate 20m vyhled. Jestli uz tohle nezabere...
Opravdu, tak to bys měl vrátit řidičák. Všechny příjezdové cesty jsou vidět, všechna auta na kruháči jsou vidět a sousední vjezdy a výjezdy to neovlivňuje vůbec. Hledat problém za každou cenu, tam kde není, to je zlatý český člověk problematik, tedy ty.
jestli myslite ten abcde, pak dobra. Jenom kvuli Vam.
treba tenhle:https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/vadny-kr... ...
Ono je rozdíl nad takovým řešením strávit měsíce během navrhování, hodiny během prezentace a vteřiny při najetí.Ten projektant musel hulit slušnej matroš spolu s dopravním psychologem a sociologem.V provozu musí být vše intuitivní, jasné a předvídatelné. Projektanta bych nakopal do pr..le zepředu.
Víte, může to být úplně jinak.To co z ptačí perspektivy vypadá jako příšerný zmatek může při pohledu od volantu být zcela jasné a srozumitelné.
Pokud tam jezdíš denně, tak to může být možná bezpečné, propustnější, rychlejší.Ale pokud tam dojede někdo cizí a nezná přesně bod opuštění a na začátku netrefí přesně první pruh, tak to tam celé zaseká. Vzhledem k množství různě jedoucích aut a vzhledem k malé velikosti toho uzlu, silně znervózní a do systému hodí vidle.
No ale jste v Anglii a ne v Čechách...takže a) nevynucuje se tam absolutní přednost, omezit můžete b)angličan přemýšlí o křižovatce v době kdy se k ní přibližuje, nepotřebuje začít až po dosažení hranice křižovatky c) cílem drtivé většiny lidí okolo vás je, abyste se tam vešli všichni, ne aby projeli především oni - styl pozor teď jedu já. Asi bych moh pokračovat...souhlasit lze s tím, že u nás by to byl kolaps. V Anglii spíš ne.Moje zkušenost..vjedu v UK na kruháč a minu odbočku, protože to byla ta předposlední, celej provoz okolo mě počítal s tím, že tu další sjedu no ale já jsem poračoval dál druhý kolečko na tu svou odbočku, čímž jsem si vysloužil nějaký to vytroubení a překvapený výrazy. Holt v zahraničí za volantem lidi fakt přemejšlej.
angličan přemýšlí o křižovatce v době kdy se k ní přibližujeMnozi ridici u nas take. Ten druhy pripad se Vam muze prihodit na kruhaci ktery je 'dvoupruhovy', po Vasem tedy 'two lanes'
Nepremejšlej, jedou tam po xtý tak to znaj. Jako venkovan taky občas v Praze netrefim pruh nebo odbočku a nejvíc se můžou podělat ty co tam jezdí denně.
Jezdíval jsem do Anglie a nikdy jsem tam problémy neměl. Nesmíš se na tu křižovatku dívat shora, ale dopředu ve směru jízdy. Silnice jsou značeny celkem slušně na cedulích i portálech a taky nápisy v jízdních pruzích.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.