Spousta českých řidičů zřejmě neuměla projet tento kruhový objezd. Přitom je to geniálně bezpečné řešení

91 komentářů (91 nových)

Petr Forman
10. února • 7:09

Magické kruháče jsou u nás snad všechny, když chytré hlavy namalují hned ve výjezdu přechod pro chodce. 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Vladimír
2. února 2023 • 18:20

Čím složitější kruhový objezd, tím větší možnost se nabourat. A o to tady jde všem expertům kruhových objezdů ve skrytém násilném důvodu odstraňování příliš mnoha vozidel z provozu.

i20
3. února 2023 • 13:28

neco takoveho jako 'slozity' kruhac neni. To same plati o kterykoli krizovatce, kterou kruhac taky je. Jest toliko spatne provedene kruhace a krizovatky (neprehledne, prednost doleva a nemusi byt, horizont na rychlem useku apod).

i20
2. února 2023 • 14:08

proboha Mirku....

Thomas
1. února 2023 • 21:54

Tenhle také stojí za to
Magic Roundabout v Hemel Hempstead
https://maps.app.goo.gl/2Vdb2sNifNJf2ntQ8

josephko
1. února 2023 • 21:34

Autor musí mít zvláštní hodinky... Proti směru hodinových ručiček se jezdí v kontinentální Evropě, v Británii se jezdí ve směru ručiček.
Tenhle autorův nesmysl mi zkomplikoval orientaci na tom kruháči mnohem více než kruháč samotný ... :-)

Miloslava Černá
18. listopadu 2023 • 12:53

Přesně, chyba je pod obrázkem stále, i v listopadu 2023.

Pavel
1. února 2023 • 17:35

Projížděl jsem před lety několikrát. Speciálně jsem si tam zajel během týdenního cestování po jižní Anglii. Právě a jenom kvůli této křižovatce, kterou jsem tehdy objevil v jednom časopise v článku "nejšílenější křižovatky světa".-). Vypadá to složitě, ale je to jednoduché. Dokonce jsem byl svědkem, jak to středem profrčely bez problému dvě hasičská auta... Opatrujte se! P

i20
3. února 2023 • 13:23

projizdny stred v pripade nouze by mel byt standardem.

Vašek
1. února 2023 • 12:43

Ridici by si hlavne meli uvedomit jak se chovat na tom kruhaci. A pro plynulost jizdy by mel kruhac slouzit jako zip.

Josef Leo
1. února 2023 • 5:23

Žádný problém.

Twan
31. ledna 2023 • 21:55

A co na to Tesla autopilot?

Béďa
1. února 2023 • 17:32

Se můžeš podívat na YouTube,už to zkoušel jeden

Béďa
1. února 2023 • 17:32

Se můžeš podívat na YouTube,už to zkoušel jeden

Béďa
1. února 2023 • 17:32

Se můžeš podívat na YouTube,už to zkoušel jeden

neodborník
31. ledna 2023 • 19:26

Pro český trouby je tohleto moc složitý. Ty chtějí jezdit rovně po hlavní, je to rychlejší ...

i20
2. února 2023 • 14:57

Nu a kruhace tuhle moznost tak hezky davaji, zejo?

petr r. (petrumr)
31. ledna 2023 • 19:32

a myslí si, že na každým kruháči při příjezdu musí dát přednost.

Mirek
31. ledna 2023 • 20:46

Dám ti tady jede, kdy musí řidič na kruháči dát přednost vjíždějícímu do kruháče. Najdi mi druhý, když jsi tak chytrý.
https://tn.nova.cz/auto/clanek/390714-tenhle... ...
Jenže léta běží a vše je dnes jinak.
https://1url.cz/lrSQT...

petr r. (petrumr)
31. ledna 2023 • 21:25

já nejsem chytrý, ta značka dej přednost v jízdě neplatí neboť obec nevyměnila tyč a umístila značku méně jak dva metry nad zemí, tak léta běží a vše je stejný, starosta je asi chytrý člověk.......

Mirek
31. ledna 2023 • 21:51

Značka přednosti je jistě více než dva metry nad zemi. Nejmenší povolený průměr kruhových značek je 0,5 m, odměř si od země, kolik jich tam minimálně naskládáš, než začneš někoho hloupě urážet.
A jinak, výškové umístění značek vedle vozovky: Spodní okraj nejníže umístěné značky (včetně dodatkové tabulky) je nejméně 1,20 m nad úrovní vozovky, na mostních objektech je spodní okraj nejníže umístěné značky (včetně dodatkové tabulky) 2,50 m nad úrovní vozovky. Tedy značka je plně platná.
2m nad zemí, u nových značek 2,2m, musí být značka umístěna , když je značka situována na chodníku, což není.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
1. února 2023 • 19:47

není 2 metry, na MK není kruhových značek od 50cm.

Mirek
2. února 2023 • 6:22

Proč si myslíš, že jsi chytrý, když to není pravda? A ještě jsi k tomu slepý. Takto umístěná značka může mít spodní okraj 1,2 m nad zemí nejníže. Máš s tím problém?
https://www.gsplus.cz/pouziti-dopravnich-znacek... ...

petr r. (petrumr)
2. února 2023 • 15:58

psal jsem, že nejsem chytrý, mám jiné normy, výrobci značek mají podnikové normy dané eshopem, ta firma ti namaluje a osadí přechod i na čtyřproudovce bez ostrůvku.

Mirek
3. února 2023 • 11:08

Takže ty si myslíš, že si může značky umístit každý jak chce, kde chce, že se po umístění nic nekolauduje? Jsi hloupý, jsi.
https://www.dopravniznaceni.com/umisteni-stalych-dopravni... ...

petr r. (petrumr)
3. února 2023 • 19:33

značky se nekoladují, nedělám na nových silnicích. Napiš e-mail, pošlu ti ceník.doprava 20kč/km.

petr r. (petrumr)
3. února 2023 • 19:30

mám na to školení i registraci včetně vodorovnýho značení. Někdo dá podnět, jde to na radnici -dopravy a silničního hospodářství. Vypracuje se projekt a ten se dá na připomínku - Městský úřad xxxxxx
- Město xxxxxx, odbor služeb (spisová služba)
- Policie ČR, dopravní inspektorát xxxxxx (datová schránka)
A jestli proti tomu není námitka, tak se to udělá podle právních norem firmou co má k tomu oprávnění. Stříkám bílou i žlutou, patky al na čtyři matky do betonu. Já nevím o co se pořád snažíš, kdybys mě sledoval, tak ty fotky jak si vozím ty značky pamatuješ.

Libor
31. ledna 2023 • 16:01

Autor píše, že když v Anglii, tak se samozřejmě po kruháči jezdí proti směru hodinových ručiček. Tak asi nikdy nesedel v autě v Čr...nota bene nikdy nebyl na kruháči.

i20
31. ledna 2023 • 10:41

spise nez kruhac by me vydesila ta znacka pred nim. To bych nevedel jestli je to znacka, bilboard, upozorneni na vyskyt tornad anebo soucast mistni volebni kampane....

Pavel F.
31. ledna 2023 • 10:09

"...důkazem bezpečnosti je fakt, že se tu v uplynulých pěti letech stala jediná vážnější nehoda."Bodejť ne. Když k tomuhle řidič přijede, jen vytřeští oči a projede to rychlostí šnečího trysku, takže riziko nehody je naprosto minimální.

UnclePaul
31. ledna 2023 • 9:35

V tuzemsku se to zdá hrozné, ale jel jsem přes něj a není to tak strašné jak to vypadá. Myslím, že je v článku chyba ve směru hodinových ručiček. V Anglii jsme dva a půl roku bydleli a předtím jsme tam jezdili dvakrát ročně za dcerou. Nakonec se naučila jezdit i moje žena pravda jen jednodušší trasy (tím nechci snižovat její řidičské umění, ale problém levá a pravá u žen je známý) hlavně do TK Maxu kde prodávají oblečení, boty, kabelky atd. Maturoval jsem ovšem až v Bangkoku v cca 43 letech. Takže kruhák ve Swindonu se dá projet poslepu.

meeda
31. ledna 2023 • 9:11

Příjde mi spíš že slušnej matroš hulil autor článku že si pak plete směry ručiček na hodinách. Vzhledem k složitosti ho bez problémů zvládnou pouze místní a ostatní jej buď radši objedou a nebo zpomalí natolik, že prakticky skoro zastaví dopravu. A to se pak snižuje počet nehod když auta skoro stojí

Skrew77
31. ledna 2023 • 9:09

To musi byt sranda, kdyz to zapada snehem a nejsou videt cary na ceste :D

i20
3. února 2023 • 12:57

ve Swindonu to neni problem, kterej by bylo nutno kazdej den resit, verte. Nu a krome toho tam kousek vod stanice (moc pekny bezte se podivat), maji zakladnu hasici. Kdyby bylo 1cm+...

šofér
31. ledna 2023 • 9:06

vzhledem k tomu, že neumím jezdit vlevo s volantem vpravo, tak bych to tam asi zasekal, věřím, že pro rodilé anglány ta křižovatka dělá méně problému, než pro toho, kdo celý život jezdí vpravo.

Lenka
31. ledna 2023 • 8:59

Tak teď nevím, v životě jsem se s takovým kruháčem nesetkala, nevím jak ho správně bezpečně projet. Nebo musím jít po 20 letech znovu do autoškoly a hodně mi toho ušlo, je to pro mě nepřehledná situace. Nebo jsem prostě jen blbá, nicméně něčemu takovému se radši budu snažit vyhnout, autonehoda mi za to nestojí.

Béďa
1. února 2023 • 17:34

Žiju tady ve Swindonu už několik let,a opravdu to jen děsivě vypadá na poprvé. Pak už je to hračka.

Béďa
1. února 2023 • 17:34

Žiju tady ve Swindonu už několik let,a opravdu to jen děsivě vypadá na poprvé. Pak už je to hračka.

i20
2. února 2023 • 14:24

pekny, byl jsem tam na sluzebce a bydlel jsem v jednom z tech 'castlu', ty male domecky v historickym stylu. Hezky, gratuluji :-)

i20
31. ledna 2023 • 19:20

klidek, je to jen vice kruhacu. Proste to projedes jako kazdej jinej a pekne poporadku. Spise bys to hodila do kopriv nekonecnym ziranim na tu zhovadilou znacku. Jezdi jednoduse, mysli za volantem jednoduse, rozdohuj se jednoduse a uvidis ze se ti pojede mnohem lepe ponevadz muzes mnohem pohodoveji predvidat a byt v klidu.

petr r. (petrumr)
31. ledna 2023 • 18:45

nezoufej, koupíš auto které má t-mate a bude jízda hačkou.

Katastrofa osobní dopravy
31. ledna 2023 • 8:21

Kruhové objezdy jsou peklo a mor který možná zvýší bezpečnost ale jen díky tomu že vytvoří kolony a dopravu totálně zpomalí a skoro zastaví. Hlavní silnice má být stavěna na 90km/h a nájezd z vedlejší nemá zpomalovat auta na ní což kruháče dělají a měly by se rušit a ne nové stavět..

misoft
2. května 2023 • 17:26

Aj u nás je 3-lane kruháč. A vyzerá takto
https://sk.mapy.cz/zakladni...
Vtip je v tom, že pre každý výjazd je pri vjazde určený jazdný pruh a po vjazde so de facto ten pruh sám navedie na určený výjazd. Tie kruhy totiž nie sú sústredené, ale sú excentricky posunuté. A nemusí sa pri tom ani premýšľať - smer výjazdu ne v prívodnom pruhu vyznačená skratkou cieľa. A pokiaľ vodič sa správne zaradí, nedochádza ku kolíziám ani vtedy ak súčasne sú na výjazde 2 vozidlá vedľa seba.

jozka
1. února 2023 • 13:03

Ne nutne. Pokud kruhac nahrazuje semafory, muze propustnost silnice naopak zlepsit (overeno).

i20
3. února 2023 • 12:52

bohuzel Mirku, kruhac nema se semaforem nic spolecneho.

petr r. (petrumr)
2. února 2023 • 15:50

jak kde, musí mět čidla v silnici a stejnak to pokazí chodcův přivolávač. Třeba kruháč v olmíku u globusu kapacitně nestačí a musí tam udělat mimourověn a kdyby tam byla světla, tak katastrofa.

Mirek
31. ledna 2023 • 18:19

To je pěkná blbost. Kruháče právě mají umožnit najet autům z vedlejších silnic na hlavní silnici. Nikoho zpomalení, co zabere navíc do 15 sekund nespasí. To se potom může na vedlejší silnici dělat velmi dlouhá kolona ve špičce, protože po nich velice často přijíždí množství aut, po skončení pracovní doby, z továren, což může být nebezpečné, neboť se nějaký vystresovaný řidič, na vedlejší cestě, pokusí riskantně najet na hlavní cestu. Několik takových křižovatek znám.

Michal
22. března 2023 • 10:02

To se projevil zase chytrák. Takže kvůli jednomu chytrákovi se další 50 musí na 15 sec omezit. Logika hodná genia. Co to takhle vzít opačnou optikou. Prostě jedeš z vedlejší na hlavní a je očekávatelné, že budeš prostě nějakou dobu čekat což je prostě úděl, že jedeš z vedlejší na hlavní. Dneska si všichni myslí že mají mít všude přednost a ostatní ať se jdou bodnout nebo co. Prostě všechny budeme zdržovat a zpomalovat aby jeden chudáček nahodou nečekal a nerozbrečel se.

i20
31. ledna 2023 • 19:11

jo a proto stale tvrdim ze plynula jizda je nejen bezpecnejsi, ale take mnohokrat i rychlejsi...spousta vodicu neumi take vyuzivat setrvacnost, zbytecne zbrkle pridavaji brzdi a klickuji tam kde to neni vubec nutne, stacilo by jen trochu myslet dopredu a nechat kinetiku udelat svou praci. Takove bych nechal jezdit dokolecka po rondelu dokud by se budto nepoblili a nebo se to nenaucili jednou a provzdy.

i20
31. ledna 2023 • 11:01

Ja si naopak neumim na miste onoho kruhace v Praze (je snad jasny kteryho) predstavit nejakou mega monstr krizovatku plus zastavky podchody atd.Spis me vytaceji minikruhace, cez ktere neni cez stred videt. To Vam najednou z krovisek zleva vyjede auto a vy ho vidite na posledni chvili. Nedivim se takovym, kteri pred kruhacem pak zastavi. Nu a taky nepouzivani smerovek. Tu ale chapu ze v pripade maleho kruhace nejprv kroutite ostre vpravo na vjezdu, pak vlevo do oblouku a jestli vychazite na prvni, tak rychle prekulit znovu doprava a pak do toho hodit (samozrejme pozde) blinkr, ktery se jaksi chce vypnout, to muze byt pro mene zrucne trochu stres.

Vašek
1. února 2023 • 12:35

Když vyjizdim na prvni , davam smerovku do prava uz pri najezdu na kruhac, tak pak vsichni inteligentní ridici poznaji ze opustim kruhac na prvnim vyjezdu.

petr r. (petrumr)
1. února 2023 • 19:27

přesně tohle dělám taky, už i když stojím, tak řidiči co vjíždí stama co jásjíždím už jedou.

jozka
1. února 2023 • 13:01

Podle ceho to maji poznat? Je to napsane na tom blinkru?

petr r. (petrumr)
1. února 2023 • 19:35

řidič co použije první výjezd je povinnen dát směrovku, blinkr, ruku atd. Ten kdo pokračuje v okruhu může dát levý ukazatel směru, blinkr nebo.......není to zakázané a pro maxi nákladáky je to přínosné. Počkej jak pojedou za tebou policajti a zkus nedát blinkr, směrovku atd.........

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
i20
2. února 2023 • 14:49

Jo presne tak by to melo byt. Kdo nevidel v praxi, treba vesnici Milowku v Polsku. Dlouha jako babcin telefon. Mate tam minikruhace a do toho hlavni tah na dalnici na Varsavu. Jako priklad hodne vyzivne.Kdyz vim ze odjedu prvni vpravo, hodim tam blinkr napred (ackoliv bych nemel ponevadz je to teprv druha situace po vjezdu). Jestli jedu pak do kruhace s Irizarem nebo Dafem, ocenim to stejne jako levy blinkr v zaplave nemych aut. Nahodne ktery to hezky svizne zahnou pod boudou ackoliv ja tam musim zastavit bych se mohl tam nacpat, basnik by rekl.Kazdopadne plati lepsi signalizovat neco nezli vubec nic. Libi se mi levy blinkr v kruhaci, to vim ze se tam velkou bednou vejdu, Buh by dal takovy ridice.

Mirek
2. února 2023 • 20:24

Tao jste se s Petříčkem hledali, až jste se našli. Levý blinkr na kruháči, není to náhodou porušení předpisů? Takže ty víš, že nesmíš dávat předčasně blinkr pro výjezd, ale děláš to? A víš, že tím můžeš zavinit dopravní nehodu na kruháči, se kterou tady již operovalo tvé druhé Já? Vidím, že rádoby odborníci začínají řádit a projevovat svou chytrost.

i20
3. února 2023 • 12:33

ridicak vracen.

jozka
2. února 2023 • 7:54

Venuj se dal lahvi a nech klavesnici na pokoji, ano?

Mirek
31. ledna 2023 • 18:09

Prosím tě, kde je kruháč, kde nejsou vidět příjezdové cesty, nebo přijíždějící auto na kruháči? Já takový neznám, ani jsem takový zatím neviděl.

i20
31. ledna 2023 • 18:49

omlouvam se za prispevek o dvou castech, omylem jsem klikl vedle aniz by dokoncil. Takze dale:Takovych kruhacu jsem videl vic a vzdycky je to to same: bud je kruhac tak maly ze se tam s dlouhym Irizarem temer nevejdete, coz znamena ze prednim previsem zametate vnejsi perimetr a zadnimi koly skadlite to co je v strede (polska specialitka v mensich obcich), anebo nejaky intelikent dizajner si pomyli kruhac s kvetinacem. Ten druhy pripad je pro onen Irizar neprilis problematicky ale kdyz sedite v treba i20 s prdeli par centimetru nad asfaltem a rozbitymi stavci krcnimi, potom jen nadavate. Abych zase nehanil, nektere mensi obce se na to sli chytreji: namisto vice minikruhacu postavi neco s pudorysem velke piskoty: Je to vlastne kruhac natazeny do protahle elipsy pricemz z kazdeho ruzku couhaji odbocky. Tyhle se mi libi a jsou hodne intuitivni, zvlaste pak jestli je kazda odbocka doplnena velkou smerovou tabuli se sipkou. Na takovem piskotu mate dobrou viditelnost a uz zdalky vite kterou odbockou se nechat vyplivnout ven.

petr r. (petrumr)
31. ledna 2023 • 21:20

u nás je taky ovál s 6 rameny a není vidět přes stromy, kapličku atd.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
i20
3. února 2023 • 12:41

promenil se v jozku.

jozka
3. února 2023 • 13:18
Mirek
31. ledna 2023 • 20:15

Tak to vidím opravdu poprvé, co jezdím, vždy je přes kruháč vidět minimálně půl auta, většinou celé. Ale i na tvém příkladu je vidět auta a cestu napříč kruháčem při vjíždění do kruháče, tedy všechny vjezdy, takže žádné překvapení se nemůže konat. Tři případy, kdy není vidět znám, ale to je extrém, to není běžný kruháč.
https://www.google.cz/maps/@49.8090785,18.20836... ...
https://1url.cz/krSen...
https://www.google.cz/maps/@49.8515979,18.26582... ...
https://1url.cz/7rSeA...
https://1url.cz/drSey...
Další si nějak nejsem schopen vzpomenout.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
i20
2. února 2023 • 13:40

...vy nejezdite, nic ve zlym.
Vratte se ke svym kvetinacum. Udelate zasadne lepe. Co Vam na to rici...

Mirek
2. února 2023 • 18:43

Jen kecy, ale nedokázal jsi dát ani jeden příklad, kdy by byl problém. Když dochází argumenty, nastupuji hlouposti o neježdění, květináčích... Nejezdíš ty, když se nedokážeš zařadit do kruhového objezdu, kdy mi naprosto stačí vidět jen sousední vjezd.

i20
3. února 2023 • 12:36

troll, dal jsem souhlas a vracim mezinarodni vodicsky prukaz na kamion a bus. Blbe.

Mirek
4. února 2023 • 18:16

Nemusel ses představovat, vím, že jsi troll.

petr r. (petrumr)
31. ledna 2023 • 18:41

Mirku, jestli bys byl řidič co chodí na školení tak bys ses dozvěděl, že kruháš nemá být otevřen pro bezpečnost a plynulost....A proto vidíš na středu třeba sochu svobody, fontány, květinky atd. Málo jezdíš.

Mirek
31. ledna 2023 • 20:17

Zase píšeš hlouposti. Dej tady příklad, když jsi tak vyježděný. Normálně vzrostlé květiny ani nic dalšího nebrání ve výhledu. Máš šanci dokázat, že nekecáš a snad jeden najdeš.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peter(Charouz)
3. února 2023 • 21:00

Nechci se ho zastávat,ale já bych o několika věděl.

petr r. (petrumr)
31. ledna 2023 • 21:14

socha svobody?

Mirek
31. ledna 2023 • 21:36

Takže, jako obvykle nic.

petr r. (petrumr)
1. února 2023 • 19:24

ty opravdu nevíš v jaké obci je socha svobody na kruháči? Vyhledej si to na netu, nebo se zeptej manželky, tebe asi už prokoukla, že se jí ztrácí peníze a má to stím spojitost.

Mirek
2. února 2023 • 6:31

A chápeš ty vůbec, že se tady bavíme o kruháčích, kde kvůli středu kruháče není vidět cesty, auta, která do věj vjíždějí? V čem ti ta socha brání? Horší než malé děcko.
https://1url.cz/3rSF3...

Michal
22. března 2023 • 9:52

Ta fotka je z pohledu foťáku na Google autě co je minimálně 1 metr nad pohledem řidiče. Takže ve skutečnosti uvidíš uplný prd na takový křižovatce. Takhle to bude vypadat ve skutečnosti z pohledu řidiče:
https://1url.cz/RrP5F...

petr r. (petrumr)
2. února 2023 • 15:44

řidič přijíždí na kruháč a nejdříve se podívá na sochu svobody a zapomene na auta. Proč se stanou před přechodem havárky, protože řidič opustil oční kontakt auta před sebou. Pust si videa, jak se bourá na kruháči.

i20
3. února 2023 • 12:32

mas to marny, ja kvuli nemu vratil svuj abcde mezinarodni. Proste musime do autoskoly.

Mirek
2. února 2023 • 18:47

Vrať řidičák, když čumíš po blbostech a nevěnuješ se řízení. Div, že ti ho vůbec dali, pánský kočí. Co má bourání na kruháči společného s tím, že evidentně patříš do skupiny neschopných se vidět, orientovat se.

i20
2. února 2023 • 14:19

Bohuzel vadi. To prijedete k dopravni sutuaci, kde mate 20m vyhled. Jestli uz tohle nezabere...

Mirek
2. února 2023 • 18:44

Opravdu, tak to bys měl vrátit řidičák. Všechny příjezdové cesty jsou vidět, všechna auta na kruháči jsou vidět a sousední vjezdy a výjezdy to neovlivňuje vůbec. Hledat problém za každou cenu, tam kde není, to je zlatý český člověk problematik, tedy ty.

i20
3. února 2023 • 12:31

jestli myslite ten abcde, pak dobra. Jenom kvuli Vam.

space
31. ledna 2023 • 8:15

Ono je rozdíl nad takovým řešením strávit měsíce během navrhování, hodiny během prezentace a vteřiny při najetí.
Ten projektant musel hulit slušnej matroš spolu s dopravním psychologem a sociologem.
V provozu musí být vše intuitivní, jasné a předvídatelné.
Projektanta bych nakopal do pr..le zepředu.

Jarda
1. února 2023 • 14:25

Víte, může to být úplně jinak.
To co z ptačí perspektivy vypadá jako příšerný zmatek může při pohledu od volantu být zcela jasné a srozumitelné.

Jan
31. ledna 2023 • 7:56

Pokud tam jezdíš denně, tak to může být možná bezpečné, propustnější, rychlejší.
Ale pokud tam dojede někdo cizí a nezná přesně bod opuštění a na začátku netrefí přesně první pruh, tak to tam celé zaseká. Vzhledem k množství různě jedoucích aut a vzhledem k malé velikosti toho uzlu, silně znervózní a do systému hodí vidle.

Moik
31. ledna 2023 • 10:23

No ale jste v Anglii a ne v Čechách...takže a) nevynucuje se tam absolutní přednost, omezit můžete b)angličan přemýšlí o křižovatce v době kdy se k ní přibližuje, nepotřebuje začít až po dosažení hranice křižovatky c) cílem drtivé většiny lidí okolo vás je, abyste se tam vešli všichni, ne aby projeli především oni - styl pozor teď jedu já. Asi bych moh pokračovat...souhlasit lze s tím, že u nás by to byl kolaps. V Anglii spíš ne.Moje zkušenost..vjedu v UK na kruháč a minu odbočku, protože to byla ta předposlední, celej provoz okolo mě počítal s tím, že tu další sjedu no ale já jsem poračoval dál druhý kolečko na tu svou odbočku, čímž jsem si vysloužil nějaký to vytroubení a překvapený výrazy. Holt v zahraničí za volantem lidi fakt přemejšlej.

i20
2. února 2023 • 14:13

angličan přemýšlí o křižovatce v době kdy se k ní přibližujeMnozi ridici u nas take. Ten druhy pripad se Vam muze prihodit na kruhaci ktery je 'dvoupruhovy', po Vasem tedy 'two lanes'

i20
2. února 2023 • 14:13

angličan přemýšlí o křižovatce v době kdy se k ní přibližujeMnozi ridici u nas take. Ten druhy pripad se Vam muze prihodit na kruhaci ktery je 'dvoupruhovy', po Vasem tedy 'two lanes'

homer
1. února 2023 • 7:06

Nepremejšlej, jedou tam po xtý tak to znaj. Jako venkovan taky občas v Praze netrefim pruh nebo odbočku a nejvíc se můžou podělat ty co tam jezdí denně.

Peter(Charouz)
3. února 2023 • 16:37

Jezdíval jsem do Anglie a nikdy jsem tam problémy neměl. Nesmíš se na tu křižovatku dívat shora, ale dopředu ve směru jízdy. Silnice jsou značeny celkem slušně na cedulích i portálech a taky nápisy v jízdních pruzích.

Doporučujeme

Články odjinud