Spotřební daň zvýší ceny benzínu i nafty

Václav Klaus podepsal návrh zákona o zvýšení spotřební daně pohonných hmot, cigaret a alkoholu. U benzínu se zvýší spotřební daň o korunu, u nafty pak o 1,80 Kč. I když je zvýšení vyšší u nafty, stále zůstane výhodnějším palivem a to zejména pro nízkou spotřebu dieselových motorů. Zatímco nízkoobjemový benzín si vezme průměrně 6,5 litru benzínu, nízkoobjemový diesel cca o dva litry méně. Rozdíl mezi spotřebou nafty a benzínu se může zvyšovat s rostoucím objemem motorů.

Nový zákon začne platit od ledna příštího roku. Úprava zákona by měla do státní kasy přinést 13 miliard korun. Jen pro informaci, v současné době je spotřební daň u nafty necelých 10 korun, u benzínu něco málo přes 13 korun. Je tedy patrné, že bez spotřební daně bychom za oba typy paliv zaplatili zhruba stejnou částku.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků