Spotřební daň zvýší ceny benzínu i nafty

Václav Klaus podepsal návrh zákona o zvýšení spotřební daně pohonných hmot, cigaret a alkoholu. U benzínu se zvýší spotřební daň o korunu, u nafty pak o 1,80 Kč. I když je zvýšení vyšší u nafty, stále zůstane výhodnějším palivem a to zejména pro nízkou spotřebu dieselových motorů. Zatímco nízkoobjemový benzín si vezme průměrně 6,5 litru benzínu, nízkoobjemový diesel cca o dva litry méně. Rozdíl mezi spotřebou nafty a benzínu se může zvyšovat s rostoucím objemem motorů.

Nový zákon začne platit od ledna příštího roku. Úprava zákona by měla do státní kasy přinést 13 miliard korun. Jen pro informaci, v současné době je spotřební daň u nafty necelých 10 korun, u benzínu něco málo přes 13 korun. Je tedy patrné, že bez spotřební daně bychom za oba typy paliv zaplatili zhruba stejnou částku.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 15 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků