Spotřební daň zvýší ceny benzínu i nafty

Václav Klaus podepsal návrh zákona o zvýšení spotřební daně pohonných hmot, cigaret a alkoholu. U benzínu se zvýší spotřební daň o korunu, u nafty pak o 1,80 Kč. I když je zvýšení vyšší u nafty, stále zůstane výhodnějším palivem a to zejména pro nízkou spotřebu dieselových motorů. Zatímco nízkoobjemový benzín si vezme průměrně 6,5 litru benzínu, nízkoobjemový diesel cca o dva litry méně. Rozdíl mezi spotřebou nafty a benzínu se může zvyšovat s rostoucím objemem motorů.

Nový zákon začne platit od ledna příštího roku. Úprava zákona by měla do státní kasy přinést 13 miliard korun. Jen pro informaci, v současné době je spotřební daň u nafty necelých 10 korun, u benzínu něco málo přes 13 korun. Je tedy patrné, že bez spotřební daně bychom za oba typy paliv zaplatili zhruba stejnou částku.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 5 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků