Spotřeba ve znamení pětek: První jízda se Škodou Citigo po faceliftu

23 komentářů

pacho
27. června • 21:31

keď dobre rátam tak okolo 30 tks /rok, tak to fakt nie sú neaké závratné množstvá.

moje jméno
27. června • 13:05

Kritika té slabší verze mne překvapuje. Měl jsem ji zapůjčenou na víkend a z motoru a chování vozu jsem byl mile překvapen. Chová se to jako větší vůz a dvojka šla vytočit bez problémů na 80km/hod !! S tím ale souvisí ta největší nectnost. U vozidla do města bych očekával spíše krátkou převodovku (která je použita u 55kW), než tuto předlouhou, která je spíše na silniční přesuny. Na pětku 50kou fakt jet nejde.

JirkaK
28. června • 7:32

Však také padesát se s litrovým tříválcovým motůrkem jezdí na trojku a ne na pětku. Není to traktor. Dlouhodobé podtáčení na 1300 otáček je nejsnadnější a nejrychlejší cesta, jak ho zničit.

Honza M.
28. června • 10:16

Píšete nesmysly. 44 kW Citigo jsem řídil, a 50km rychlost do lehkého stoupání se dvěma lidmi zvládal úplně v klidu na pětku na 1300 otáček. Nevím, jak jste přišel na blbost, že to ničí motor.

JirkaK
28. června • 15:03

To že auto pocitově cosi jakoby zvládne a vy (především kvůli dnešnímu dokonalému odhlučnění) nevnímáte problém ještě neznamená, že za pár desítek tisíc km se to neprojeví - viz nedávné problémy s TSI a HTP. Pokud toužíte jezdit na 1300 otáček, ideální motory jsou pro tento účel například 5.0V8 HEMI nebo třeba desetilitrový šestiválec v autobusu, nějakou dobu to bude trpělivě snášet staré TDI nebo mechanicky předimenzovaný motor z Felicie, ale ne litrový tříválcový motůrek, v podstatě mrzáček s amputovaným válcem, mechanicky "optimalizovaný" nadoraz. Pokud to vše považujete za blbost, zkuste si nejdřív přečíst něco o mazání motoru, kluzném tření, rázovém zatížení, torzních kmitech klikového hřídele, apod. Potom možná pochopíte příčinu podpálených ventilů, destrukcí rozvodů a dalších mechanismů natvrdo spojených s motorem, opotřebených nebo protočených ložisek na klice a ojnicích, zničených dvojhmotových setrvačníků...... Potom možná pochopíte, proč i to vysmívané 40kW HTP jednomu řidiči vydrží bez problémů 300 000km, zatímco jiný ho popraví v 80 000..... Ano,hlavní příčinou všech těchto problémů jsou rázy od podtočeného motoru, který už neběží hladce. Potom možná pochopíte, proč já i s atmosférickým dvoulitrem jezdím 50 maximálně na čtyřku, při potřebě sebemenšího zrychlení nebo ve stoupání řadím trojku. Pokud to vše stále považujete za blbost, je to Vaše auto, Váš problém, dělejte si s ním co chcete......

Honza M.
29. června • 6:57

Tak například s mazáním žádný problém být nemůže ani při 1300 otáčkách. Tak podle vás software pro řazení rychlostí je nastaven tak, aby se ničil motor.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Moje jméno
30. června • 5:50

Je to Vaše auto :-D
Očividně technice nerozumíte a právě pro Vás tam výrobce dává radu kdy řadit (aby jste měl spotřebu dle směrnic EU). Když chybí pomůžou jen čisílka na displeji. B-]

Honza M.
30. června • 15:38

Očividně vy máte pocit, že tomu rozumíte. Co byste dělal, kdybyste měl automat, a ten by vám držel 1300 otáček v obci? Takhle totiž řadí DSG.

Moje jméno
30. června • 17:44

Nikdy v životě bych si automat nekoupil.

moje jméno
28. června • 15:25

Souhlasím s každou větou od JirkyK. jezdím s Octavií 3 1,6TDI s předlouhým 5ikvaltem a tvrdě dodržuji zásadu nikdy netočit pod 1500rpm. Za cenu vyšší spotřeby a jízdy po městě pouze na trojku, se to vrátí na životnosti motoru a hlavně toho zatraceného DPF filtru....
U toho tříválce je to naprosto bezpochyby špatné, jezdit na tak nízké otáčky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
28. června • 20:54

...to je ale preplnany maly diesel, co je od prirody nezmysel na osemnastu. Sadnete do 1.9TDi a budete mat pocit ze mate pod zadkom raketoplan.

moje jméno
28. června • 21:30

S tou hlučnou a dunivou 1,9TDI jsem pár tisíc km najezdil. Žádný raketoplán se rozhodně nekonal.

Antiautomat
28. června • 20:43

...mam v pamati jazdu na Suzuki Savage. Tym je snad povedane vsetko :-)

moje jméno
28. června • 21:31

Jo to byl teda pěknej jednobuch. Jeden kámoš ho měl vykuchlej a vždycky musel jezdit jako poslední. Nikdo neměl tak odhlučněnou helmu, aby mu to neroztrhlo mozek vejpůl...:-D

Pavel
27. června • 13:21

Tříhrnková nepřeplňovaná auta mají kvůli spotřebě dlouhé převody (City i Kolíňata). Je to věc zvyku. Dík nízké hmotnosti akcelerují slušně a na městský provoz to stačí. Já jezdím 8 let s C1 převážně ve městě s průměrem 5,01 a z hlediska parkování to je dobrá kára.

Antiautomat
27. června • 14:38

predlhe prevody su kontraproduktivne, navyse pri mensom motore mu to zrovna dobre robit nemusi a spotreba nizsia nebude. Tak napriklad nas prastary osemventil 1.6BFQ 100k ma pri 13o kmh nieco tesne pod 4.ooo otackami, pricom je stale tichy, vylezie v pohode tiahle stupanie a jazdi touto rychlostou za 7l rovnych, za idealnych podmienok som tam videl pri tej rychlosti 6.8 (jazda dlha 2ookm+ ciste po dialnici). Ten konstrukcne stary motor je jasnym dokazom ze auto by malo byt sprevodovane tak, aby dosahovalo max.rychlost na max.vykon. Co v tomto pripade aj je, mozno by som privital malicko dlhsiu 5 (10kmh ale nie viac - pripadne o chlp dlhsich 4 a 5, pol na pol). Co sa tyka sitygov, dat tak tazky prevod na 60k motor je blbost. Nemala to ani ovela silnejsia stara 1.6 v mojej felde (ta natocila 63kW+).

Honza M.
28. června • 10:18

Felda 1.3 MPI kW točila stejné otáčky jako Citigo 44 kW. Není to blbost - jede to i tak.

Antiautomat
28. června • 20:48

...ak by ZDS druheho stupna znamenala tazky overkill, potom odporucim matematiku prveho stupna spomenutej zakladky. Vydelit styri troma do trojclenky snad dame.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza M.
29. června • 6:52

Ten 1.3 MPI měl jen 99 Nm. Ve velmi nízkých otáčkách měl horší projev než 1.0 MPI.

Antiautomat
28. června • 20:42

Zaprve, zalezi od verzie. Silnejsia 5o kW toci o peknych 5oo otacok viac. Zadruhe, o tretinu vacsi motor sa bude spravat akosi inak, ze. Na to by mala stacit fyzika druheho stupna zakladnej.

k22
27. června • 12:57

Nejlepší malé auto (A segment) je dle většiny zahraničních médií Hyundai i10 -komfortní vozítko, kde si člověk připadá jako v autě o třídu výš. U CityGo si připadá jako ve favoritu, kterému někdo ukradnul jeden válec..

moje jméno
27. června • 13:11

A u Hjundé čtvrtý válec nikdo neukradl, ale jen zcizil ? Nebo jak to máme chápat ?
https://www.hyundai.cz/files/download/model/i10-... ... Porovnejte si někdy vizuální robustnost podvozků těchto dvou vozidel - stačí na to 30 sekund pohledu zespoda. A bude jasno co vzít domů.....B-]

Antiautomat
27. června • 12:27

...nefunguje Vam prepinanie fotiek pod nadpisom. Popisy tam mate, ale ukazuje to len jednu a tu istu fotku pri pouziti sipiek doprava/dolava.Inak trojdveraka by som nemal problem vziat, je vynikajuco jazdiace auto, nestrati sa ani na dlhsej ceste. No a na okreske mozete byt s Vasim tazkym chrochtakom prekvapeni ked za ho nebudete vediet zbavit ;-)

Doporučujeme

Články odjinud