Spotřeba ve znamení pětek: První jízda se Škodou Citigo po faceliftu

Antiautomat  |  27. 06. 2017 12:27

...nefunguje Vam prepinanie fotiek pod nadpisom. Popisy tam mate, ale ukazuje to len jednu a tu istu fotku pri pouziti sipiek doprava/dolava.

Inak trojdveraka by som nemal problem vziat, je vynikajuco jazdiace auto, nestrati sa ani na dlhsej ceste. No a na okreske mozete byt s Vasim tazkym chrochtakom prekvapeni ked za ho nebudete vediet zbavit

Odpovědět  |   | 
k22  |  27. 06. 2017 12:57

Nejlepší malé auto (A segment) je dle většiny zahraničních médií Hyundai i10 -komfortní vozítko, kde si člověk připadá jako v autě o třídu výš. U CityGo si připadá jako ve favoritu, kterému někdo ukradnul jeden válec..

Odpovědět  |   | 
moje jméno  |  27. 06. 2017 13:11

A u Hjundé čtvrtý válec nikdo neukradl, ale jen zcizil ? Nebo jak to máme chápat ?
https://www.hyundai.cz/files/download/model/i10-... ...

Porovnejte si někdy vizuální robustnost podvozků těchto dvou vozidel - stačí na to 30 sekund pohledu zespoda. A bude jasno co vzít domů.....

Odpovědět  |   | 
moje jméno  |  27. 06. 2017 13:05

Kritika té slabší verze mne překvapuje. Měl jsem ji zapůjčenou na víkend a z motoru a chování vozu jsem byl mile překvapen. Chová se to jako větší vůz a dvojka šla vytočit bez problémů na 80km/hod !! S tím ale souvisí ta největší nectnost. U vozidla do města bych očekával spíše krátkou převodovku (která je použita u 55kW), než tuto předlouhou, která je spíše na silniční přesuny. Na pětku 50kou fakt jet nejde.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  27. 06. 2017 13:21

Tříhrnková nepřeplňovaná auta mají kvůli spotřebě dlouhé převody (City i Kolíňata). Je to věc zvyku. Dík nízké hmotnosti akcelerují slušně a na městský provoz to stačí. Já jezdím 8 let s C1 převážně ve městě s průměrem 5,01 a z hlediska parkování to je dobrá kára.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  27. 06. 2017 14:38

predlhe prevody su kontraproduktivne, navyse pri mensom motore mu to zrovna dobre robit nemusi a spotreba nizsia nebude. Tak napriklad nas prastary osemventil 1.6BFQ 100k ma pri 13o kmh nieco tesne pod 4.ooo otackami, pricom je stale tichy, vylezie v pohode tiahle stupanie a jazdi touto rychlostou za 7l rovnych, za idealnych podmienok som tam videl pri tej rychlosti 6.8 (jazda dlha 2ookm+ ciste po dialnici). Ten konstrukcne stary motor je jasnym dokazom ze auto by malo byt sprevodovane tak, aby dosahovalo max.rychlost na max.vykon. Co v tomto pripade aj je, mozno by som privital malicko dlhsiu 5 (10kmh ale nie viac - pripadne o chlp dlhsich 4 a 5, pol na pol).

Co sa tyka sitygov, dat tak tazky prevod na 60k motor je blbost. Nemala to ani ovela silnejsia stara 1.6 v mojej felde (ta natocila 63kW+).

Odpovědět  |   | 
Honza M.  |  28. 06. 2017 10:18

Felda 1.3 MPI kW točila stejné otáčky jako Citigo 44 kW. Není to blbost - jede to i tak.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  28. 06. 2017 20:42

Zaprve, zalezi od verzie. Silnejsia 5o kW toci o peknych 5oo otacok viac. Zadruhe, o tretinu vacsi motor sa bude spravat akosi inak, ze. Na to by mala stacit fyzika druheho stupna zakladnej.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  28. 06. 2017 20:48

...ak by ZDS druheho stupna znamenala tazky overkill, potom odporucim matematiku prveho stupna spomenutej zakladky. Vydelit styri troma do trojclenky snad dame.

Odpovědět  |   | 
Honza M.  |  29. 06. 2017 06:52

Ten 1.3 MPI měl jen 99 Nm. Ve velmi nízkých otáčkách měl horší projev než 1.0 MPI.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  28. 06. 2017 07:32

Však také padesát se s litrovým tříválcovým motůrkem jezdí na trojku a ne na pětku. Není to traktor. Dlouhodobé podtáčení na 1300 otáček je nejsnadnější a nejrychlejší cesta, jak ho zničit.

Odpovědět  |   | 
Honza M.  |  28. 06. 2017 10:16

Píšete nesmysly. 44 kW Citigo jsem řídil, a 50km rychlost do lehkého stoupání se dvěma lidmi zvládal úplně v klidu na pětku na 1300 otáček. Nevím, jak jste přišel na blbost, že to ničí motor.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  28. 06. 2017 15:03

To že auto pocitově cosi jakoby zvládne a vy (především kvůli dnešnímu dokonalému odhlučnění) nevnímáte problém ještě neznamená, že za pár desítek tisíc km se to neprojeví - viz nedávné problémy s TSI a HTP. Pokud toužíte jezdit na 1300 otáček, ideální motory jsou pro tento účel například 5.0V8 HEMI nebo třeba desetilitrový šestiválec v autobusu, nějakou dobu to bude trpělivě snášet staré TDI nebo mechanicky předimenzovaný motor z Felicie, ale ne litrový tříválcový motůrek, v podstatě mrzáček s amputovaným válcem, mechanicky "optimalizovaný" nadoraz. Pokud to vše považujete za blbost, zkuste si nejdřív přečíst něco o mazání motoru, kluzném tření, rázovém zatížení, torzních kmitech klikového hřídele, apod. Potom možná pochopíte příčinu podpálených ventilů, destrukcí rozvodů a dalších mechanismů natvrdo spojených s motorem, opotřebených nebo protočených ložisek na klice a ojnicích, zničených dvojhmotových setrvačníků...... Potom možná pochopíte, proč i to vysmívané 40kW HTP jednomu řidiči vydrží bez problémů 300 000km, zatímco jiný ho popraví v 80 000..... Ano,hlavní příčinou všech těchto problémů jsou rázy od podtočeného motoru, který už neběží hladce. Potom možná pochopíte, proč já i s atmosférickým dvoulitrem jezdím 50 maximálně na čtyřku, při potřebě sebemenšího zrychlení nebo ve stoupání řadím trojku. Pokud to vše stále považujete za blbost, je to Vaše auto, Váš problém, dělejte si s ním co chcete......

Odpovědět  |   | 
moje jméno  |  28. 06. 2017 15:25

Souhlasím s každou větou od JirkyK. jezdím s Octavií 3 1,6TDI s předlouhým 5ikvaltem a tvrdě dodržuji zásadu nikdy netočit pod 1500rpm. Za cenu vyšší spotřeby a jízdy po městě pouze na trojku, se to vrátí na životnosti motoru a hlavně toho zatraceného DPF filtru....
U toho tříválce je to naprosto bezpochyby špatné, jezdit na tak nízké otáčky.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  28. 06. 2017 20:43

...mam v pamati jazdu na Suzuki Savage. Tym je snad povedane vsetko

Odpovědět  |   | 
moje jméno  |  28. 06. 2017 21:31

Jo to byl teda pěknej jednobuch. Jeden kámoš ho měl vykuchlej a vždycky musel jezdit jako poslední. Nikdo neměl tak odhlučněnou helmu, aby mu to neroztrhlo mozek vejpůl...

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  28. 06. 2017 20:54

...to je ale preplnany maly diesel, co je od prirody nezmysel na osemnastu. Sadnete do 1.9TDi a budete mat pocit ze mate pod zadkom raketoplan.

Odpovědět  |   | 
moje jméno  |  28. 06. 2017 21:30

S tou hlučnou a dunivou 1,9TDI jsem pár tisíc km najezdil. Žádný raketoplán se rozhodně nekonal.

Odpovědět  |   | 
Honza M.  |  29. 06. 2017 06:57

Tak například s mazáním žádný problém být nemůže ani při 1300 otáčkách. Tak podle vás software pro řazení rychlostí je nastaven tak, aby se ničil motor.

Odpovědět  |   | 
Moje jméno  |  30. 06. 2017 05:50

Je to Vaše auto
Očividně technice nerozumíte a právě pro Vás tam výrobce dává radu kdy řadit (aby jste měl spotřebu dle směrnic EU). Když chybí pomůžou jen čisílka na displeji.

Odpovědět  |   | 
Honza M.  |  30. 06. 2017 15:38

Očividně vy máte pocit, že tomu rozumíte. Co byste dělal, kdybyste měl automat, a ten by vám držel 1300 otáček v obci? Takhle totiž řadí DSG.

Odpovědět  |   | 
Moje jméno  |  30. 06. 2017 17:44

Nikdy v životě bych si automat nekoupil.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  27. 06. 2017 21:31

keď dobre rátam tak okolo 30 tks /rok, tak to fakt nie sú neaké závratné množstvá.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků
Minitest Toyota Corolla GR Sport TS: Konečně už sportovně jenom vypadá

Toyota Corolla GR Sport TS

Když jsme se s označením GR Sport viděli naposledy, nebylo to zrovna příjemné setkání. Toyota nám ale teď dokázala, že to s ním myslí vážně.

26.  6.  2020 | Vladimír Kadera | 43 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Škoda Favorit. Překonal ji snad ve všem

Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Ško…

Narazit dnes na zachovalou „nula sedmičku“ není tak úplně snadné. Nám se to podařilo a kdybychom se měli v časech jeho největší slávy rozhodovat mezi ním a stejně drahou Škodou Favorit, měli bychom jasno.

7.  6.  2020 | | 85 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A