Spotřeba amerických vozů klesne na 6,7 l na 100 km

37 komentářů

Bob
17. prosince • 14:05

Pánové, když už o něčem píšete, možná by bylo záhodno si něco málo nastudovat - pro začátek bych zkusil zajímavou internetovou stránku jménem Google.com. Potom byste možná nenapsali nesmysly jako "celý program bude spuštěn roku 2011, kdy začnou platit první regulace".Normy CAFE (Corporate Average Fuel Economy) existují od roku 1974 a první regulace začaly platit v roce 1978 s hodnotou 18mpg (13l/100km), od roku 1979 19mpg, 1980 20mpg a od roku 1985 27.5mpg (8.5l/100km).
http://www.nhtsa.dot.gov/cars/rules/cafe/overview.htmA jen tak pro informaci, současná generace Corvette má dálniční spotřebu cca 9l/100km - s šestilitrem. Takže bych řekl, že žádná 1.3 se v budoucnu konat nebude...

Radek Ondrášík
17. prosince • 23:45

Probrali jsme to už přes ICQ a nemáš tak úplně pravdu. To, že CAFE platí již roky neznamená, že tyto nové regule nebudou spuštěny od roku 2011.Jedná se o to, že senát schválil zcela nové regule programu snižování průměrné spotřeby. Celý program bude trvat těch 9 let. A tento nový program bude spuštěn v roce 2011 a je zcela irelevantní, že před ním byl jiný program, protože se zde mluví o něčem novém.Je to jako s Euro normou. Máme zde prozatím normy 1-5 s tím, že každá byla schválena s postupem času a každá norma vstoupila v platnost v jiném roce. To jako nemáme říci, že Euro 5 bude spuštěna v roce 2009, protože už předtím zde byla Euro 4? Navíc nový program nyní schváleny je sice jakousi evolucí již probíhajícího, lae jedná se o zcela nový balík, který prostě je samostatným "eko" programem.
Každopádně těch 9 l na 100 km u Vette je sice dosažitelných, ale tak možná při americké osmdesátce na rovině s větrem v zádech. A ne při 130 km/h po D1... Navíc samotné Spojené státy brzy přijmou novou normu pro měření spotřeby, jelikož ta současná je zcela mimo realitu, kdy uváděné spotřeby vůbec neodpovídají realitě a automobilky budou mít za úkol přinést metodiku, která bude jednoduše dosažitelna i v praxi. Což opět posune ony papírové super laboratorní hodntoy někam úplně jinam.

Mino 1
18. prosince • 10:12

Nemci namerali Corvette pri 100 km/h a zaradenom 6. prevodovom stupni na rovinke spotrebu nejakych 6,5 l. Takze dosiahnutelne to je. Motor pri tejto rychlosti tocil myslim nejakych 1200 ot./min.;-)

Radek Ondrášík
18. prosince • 10:43

Ale proč by to nezměřili. Také dokážu ujet se svým autem třeba 10 km se spotřebou 2 litry, pokud je vhodný úsek. Ale nikdy za tuto spotřebu nebudu jezdit v normálním provozu a při normální jízdě. Takže ano, Corvette umí jet v extrému za 7 a třeba za 40, ovšem obě jsou to limitní hodnoty, kterých se dosáhne jen velmi krátkodobě a při extrémni situaci. Nebo snad považujete spotřebu při Economy Run za vypovídací?

mikes
18. prosince • 10:35

Nemco zmerili... kdo, kde a jak to meril? Merili i jina auta pro porovnani ve stejnou dobu za stejnych podminek?! Namereni jeden hodnoty (o jejiz duvryhodnosti nejsem presvedceny) nic nerika o realne spotrebe. Myslim ze autor clanku vi o cem pise.

mikes
17. prosince • 16:52

S tím že program funguje delší dobu máte pravdu, co s tím má ale společného argumentace ohledne Corvette, ze ma na dalnici 9l/100km jsem nepochopil. Na dalnici 9litru, ve meste 20litru, prumer 13l/100km, tzn. prekracuje normu dvojnasobne.

mikes
17. prosince • 16:58

A jeste jedna vec, limit se vztahuje pouze na vozidla do hmotnost 85000liber, takze ty "zrave kravy" budou brazdit cesty v americe dal...

Roger
17. prosince • 20:26

Je tam o nulu vic :) Jinak to je tedy nejakych 3900 kg.

mikes
18. prosince • 1:31

To byl preklep, dik za opravu.

Cynik
17. prosince • 13:14

Donedávna jsem si myslel, že takovouhle pitomost by mohla schválit jen EU. No už ani USA holt dneska nejsou takové, jaké byly v roce 1970.

bingo
17. prosince • 17:44

Eh? Co je na vysoke spotrebe pozitivniho? Me nic nenapada.

Gallego
18. prosince • 9:52

Pokud je ropa levnější než technologie vedoucí ke snížení její (s)potřeby, tak pochopitelně i vysoká spotřeba může být ekonomicky efektivnější než spotřeba nízká, dosažená při přemrštěných nákladech...

MP
17. prosince • 13:10

ale konečně se rozhoupali. Václavky co tu zase vřeštíte o omezovaní zelenejma, unií, bolševikem a já nevím čím ještě), přeci pr.spotřeba 6.7 l není nic světovýho a dosáhne ji dnes spousta u nás běžně užívaných modernějších aut se sníženými obsahy. (1.8 1.4TSI). Holt budou muset amíci sundat trocha plechu aby ty jejich lodě na ploužení se ucpanými městy nevážili přes dvě tuny a v Corvetě jim bude tepat 1.3ka turbo s pr. spotřebou 5 l, prostě takový americký sen. Hybridy sem nemontujte, ty převálcuje ve spotřebě i HTPPPP!!:-)

Cynik
17. prosince • 13:15

Corvette s 1.3 :-( Hrozná představa.

Mirda
17. prosince • 11:55

Nejak mi tu chybi komentare o tom, jak zlotrili socialisticti urednici EU nici evropsky automobilovy prumysl. Jak zeleni ekoteroriste diktuji nesmyslne omezeni. Asi to bude tim, ze jestli existuje nejaka instituce, kterou nelze nazvat socialistickou a zelenou, tak to bude americky senat. Kdyz uz i tam dospeli k nazoru, ze s tim je treba neco delat, pak asi problem opravdu existuje. At uz si Vaclav rika co chce.

Skyline
17. prosince • 12:38

Problem vsech zelenych/ruzovych/oranzovych ovci je predevsim jejich neschopnost videt podstatu. Spokoji se s povrchni a casto hloupou informaci, jen pokud se jim hodi do jejich omezeneho videni sveta. Gratuluji M(i)rdo!

NorgE
17. prosince • 11:40

Tohle je proste politicke rozhodnuti motivovane primarne snahou snizit zavislost USA na rope, nikoli zplepsit ekologii. A zadne takove opatreni neni zadarmo. Jake jsou ekologicke naklady na vyrobu a recyklaci baterii do hybridu? Neni nakonec konstrukcne jednoduchy motor V8 ekologicktejsi i se svou spotrebou 15 l/100km? Zatim jsem k tomu nevidel zadny podrobny rozbor. Jnak nic proti hybridum, je to zajimavy smer vyvoje, ale trochu me desi takove to prvoplanove ekologicke nadseni, viz treba argumentace spotrebou u dieselu bez ohledu na pokrivene emisni normy a fakt, ze drtiva vetsina tech uzasnych TDI u nas jezdi (a jeste dlouha leta jezdit bude) bez filtru castic.

Tomáš B
17. prosince • 11:59

norge: s tím v podstatě souhlasím. Taky nemám nic proti hybridům, ale ty auta se musí vyrobit a to stojí nějakou energii navíc oproti "standartnímu vozidlu". A to by někdo měl ukázat v nějakém rozboru, abychom se nedivili a nebylo to jako s emisní normou u dieselů (kde všichni víme, jak to ve skutečnosti je)

mikes
17. prosince • 16:27

V cem je problem s emisni normou u dieselu?

Ivan
17. prosince • 10:22

2020? Podle informací to vypadá, že v té době už bude v Číně více aut než v Evropě. Takže nějaké snížování emisí a spotřeby v USA a Evropě bude několikanásobně vynahrazeno výrazným absolutním zvyšováním automobilizace a tím i spotřeby a emisí v Číně (možná taky v Indii a jiných zemích).A k té spotřebě - zajímalo by mne, jak toho chtějí Američané dosáhnout.

Vizionář
18. prosince • 11:33

Pokud Američané toho nedosáhnou vlastním vývojem, mohou koupit nějakou licenci na výrobu nějakého úsporného motoru ze zahraničí. Třeba takový Chrysler 300C by měl určitě nižší spotřebu s úsporným 3 válcovým motorem HTP vyrobeným v licenci koncernu VW/Skoda. Nebo mohou upravit motor HEMI na úsporný tříválec odstraněním nadbytečného počtu válců ;-)

branoza
17. prosince • 7:52

konecne niekto dostava pomaly ale iste rozum.

Gallego
17. prosince • 9:19

Rozum?! tomu,že politik diktuje technologické podmínky,aniž by tomu zbla rozuměl,to je podle tebe rozumný? tak to jsi hodně mimo... asi si moc koukal na pohádky s Alem Gorem, pokud trpíš představou, že by politik měl řešit všechny problémy světa, natož že by to dokonce i uměl!a vůbec,takovýhle opatření je navíc zcela zbytečný, protože od 70. let se průměrná spotřeba neustále žene dolů.. a ne proto,že by to odsouhlasil Kongres,ale prostě proto,že se Amíci naučili spočítat si,že je to pro ně ekonomický výhodný..

ABC
17. prosince • 11:19

Jenom tak mimochodem? Kdo by podle tebe měl řešit problémy světa když né politici?

Jarda
17. prosince • 15:44

..politici obvykle nejsou schopni vyresit ani ty problemy ktere sami zpusobili...

ABC
17. prosince • 16:46

Takže co navrhujete? Anarchie?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Gallego
17. prosince • 17:20

Možná by ses divil,ale problémy se opravdu nejlépe řeší tam,kde vznikají.. tedy na úrovni zájmů jednotlivých lidí. kdyby se do všeho přestala montovat politika,hned by se ukázalo,co problém skutečně je a neni. a spotřeba aut rozhodně není problém,dokud nezačneš věřit politickým pohádkám o konci světa a nutnosti (opět politické) zajistit americkému národu nezávislost na středním východě..

ABC
17. prosince • 20:18

Nevím v jakém světě žijete vy, ale podle mého když lidi něco nemusí tak to nedělají. Vezměte si to třeba na takových čističkách vod. Myslíte, že kdyby se do toho nenamontovali ti špatní politici, že by si lidi sami začali budovat čističky a nevypouštěli splašky do řek? Tomu snad sám nemůžete věřit. Představte si továrnu co bude vypouštět do ovzduší takové množství různých látek, že v oblasti kde působu bude prakticky stálá mlha ze smogu. Čekáte, že majitel investuje 50 nebo 100 milionů do modernizace aby snížil emise, když bydlí 500 km daleko a jeho to prakticky neobtěžuje, sám a dobrovolně? Každému jde o maximalizaci zisku a nechat to na jeho dobrovolnosti a čekat, že pravda a láska zvítězí asi nebude to pravé. Tohle se možná dějě opravdu jen v těch vašich pohádkách jak zmiňujete...

Gallego
18. prosince • 9:39

"Tomu snad sám nemůžete věřit"... já mám naštěstí vzdělání,tudíž se nemusím opírat o víru.. v obou případech,jak při znečišťování vody,tak vzduchu,je vesměs někdo poškozen na vlastnických právech.. stačilo by ta práva umět vynucovat,a k tomu potřebujete schopné soudce,ne politiky.. a potřebu politiků k tomu,aby soudci měli posle čeho soudit,neberu - common law se bez nich obejde velice dobře..

ABC
19. prosince • 20:46

Sice tady dáváte na odiv své vzdělání, ale odpověď proč by měl majitel stavět čističku jste neodpověděl? Připadne mi, že mluvíte jen abyste mluvil, přitom nijak věcně, ale nějakými obecnými frázemi. Zřejmě si nedokážete dáte jednoduché věci do souvislostí.

PetrQ
18. prosince • 12:31

Dík za to info o vzdělání, člověk by si podle nesmyslů co píšeš myslel opak... :-/

Gallego
18. prosince • 16:43

Výkřik do tmy.. pokud výše uvedené považuješ za nesmysl,argumentuj věcně..;) říct,že je něco blbost,to umí každej...

branoza
17. prosince • 21:10

v Gallegoho svete tomu tak je B-]

branoza
17. prosince • 20:08

to co je za zmrda :)niesi ty clovek, ktory zije na pokraji zivotneho minima a kazdy tvoj problem ma na svedomi vlada?
si to ty? vidis sa v tom?zivot je k tebe kruty? a za to moze vlada?
pracujes 12 hodin denne a stejne nic nemas? a za to moze vlada?co kdyz zato muzes ty?
tak prosim nenadavej na neco, comu vubec nerozumis a skus zmenit neco i ty, pro sebe i pro cely svet, kazdy ma moznost a kazdy to muze dokazat...

Gallego
18. prosince • 9:45

Představa,že každý,kdo má rozdílný názor, než ty, žije na okraji společnosti, je důkazem tvé vlastní omezenosti.. stejně jako je omezené myslet si,že dyk ono se tu vlastně nežije tak špatně,nač si stěžovat? i za Hitlera se dalo žít (většině), za Husáka taky... vždycky se dá žít, to není pochyb.. a je smutný,že někomu stačí žít "nějak" a nepátrá po tom,jestli se nedá něco zlepšit... jít s davem a šoupat nohama,že? užij si to....

mates
17. prosince • 10:01

jojo ale stene si myslim ze je v poradku ze to uzakonili, proc ne... a spousta amiku uz na to prisla davno a stale vyssi prodejnost japonskych uspornych aut v USA to jasne potvrzuje...

dastax
17. prosince • 7:35

No je to sice hezký, ale pořád bude jezdit mooooooooc aut, který budou jezdit za těch jejich standardních 15-20 litrů a bude jim to jedno. Jedině, že by si všichni naráz museli koupit nový auta:)

Doporučujeme

Články odjinud