Spotřeba amerických vozů klesne na 3,5 l na 100 km

Americký senát před nedávnem schválil zákon, který přikazuje automobilkám, aby v roce 2020 jejich vozy měly průměrnou spotřebu 6,7 l na 100 km, neboli amerických 35 mpg.

Nyní přichází druhá fáze nesmyslné honby za CO2, který prý může za vše zlé na světě. Osobní vozy a lehké užitkové vozy budou muset po roce 2030 dosahovat průměrné spotřeby jen 3,5 l na 100 km, neboli amerických 75 mpg.

Automobilky tak mají před sebou nemalý úkol. I když se může zdát daný termín hodně vzdálený, pro vývoj úsporných systému to zas tak dlouhé období není. Každopádně Američané si od tohoto slibují menší spotřebu pohonných hmot a snížení emisí skleníkových plynů po roce 2050 v dopravě o více než 80 procent.

Škoda jen, že američtí ekologové neuložili automobilkám povinnost vyvinout zcela nový systém pohonu, který by nebyl vůbec závislý na současných palivech a to ani přímo ve formě benzínu a nafty, tak i nepřímo v podobě pálení plynu a uhlí v elektrárnách pro výrobu elektřiny. To by byl krok, který by reálně vyřešil současný stav závislosti na ropě.

Nebylo by také špatné dát prostor většině z vědecké obce, která, na rozdíl od obhájců, prokazatelně odmítá zažité klišé o významu skleníkových plynů na oteplování naší Země...

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků