Sportovní Hyundai i30 N čeká křest ohněm na 24h Nürburgringu

Sportovní Hyundai i30 N čeká křest ohněm na 24h Nürburgringu

Korejská automobilka Hyundai si nenechá ujít letošní čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu. Vedle modelů, které vycházejí ze sériových verzí aut, se závodu zúčastní také s vývojovým prototypem chystané sportovní verze N

Půjde o Hyundai i30 2.0 Turbo, který dostal do vínku zbrusu nový dvoulitr s výkonem 191 kW (260 koní), přepracovanou převodovku, jiné tlumiče a kola, rychlejší řízení a v neposlední řadě také rozšířenou karoserii. Automobilka tvrdí, že nových dílů je přibližně 40 %.

Test ojetiny Hyundai ix35: Potěší spolehlivými diesely, zklame při jízdě

Test ojetiny Hyundai ix35: Potěší spolehlivými diesely, zklame při jízdě

Hyundai si i vzhledem ke svému opulentnímu vývojovému centru hned vedle Nürburgringu zakládá na tom, že se její sportovní modely budou v Zeleném pekle cítit jako doma. Každý by zde měl najet 480 kol, což v součtu dělá přibližně 10 tisíc kilometrů. V každodenním provozu by to však mělo odpovídat přibližně 150 tisícům kilometrů, které jsou testovací jezdci schopni nasimulovat během několika málo týdnů.

Slavná čtyřiadvacetihodinovka začíná už tuto sobotu, takže budeme mít příležitost vidět, jak dobře svůj sportovní model Hyundai vyladil. Za volant vývojového prototypu se usadí Bruno Beulen, Michael Bohrer, Alexander Köppen a Rory Pentinnen.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků