Sportovní GT značky Kia s pohonem zadních kol dorazí do roku 2020

Sportovní GT značky Kia s pohonem zadních kol dorazí do roku 2020

Do pěti let by měla dorazit produkční verze slibovaného dostupného sporťáku s pohonem zadních kol automobilky Kia. Inspiraci hledejme v konceptech, například v modelu Stinger GT4, ale Kia použije moderní designový jazyk, aby bylo na první pohled poznat, že je to Kia.

Model musí být globální a musí mít širší dosah na potenciální klientelu, aspoň to tedy tvrdil britskému Autocaru šéf značky Kia na britském trhu Paul Philpott. Cílem sportovního GT je pozvednout image značky. I když se nebude prodávat po stovkách tisíc kusů, má také lákat ke značce zákazníky hledající emoce, kteří si nekoupí nutně tento sportovní model.

IAA 2015 živě: Kia Optima dostala sportovní verzi GT s výkonem 180 kW

IAA 2015 živě: Kia Optima dostala sportovní verzi GT s výkonem 180 kW

Novinka dostane do názvu písmenka GT a stane se třetím „sportovním“ autem v nabídce. Nad Cee'dem GT bude Optima GT a pak právě zadokolka. Půjde určitě o čtyřmístné dvoudveřové kupé, sedan ve stylu Mercedesu CLS to pravděpodobně nebude.

Celý projekt sporťáku je zatím ve fázi příprav. Zákazníci ho evidentně chtějí, ale Kia určitě ví, že po počátečním zájmu může odbyt opadnout, jako se to stalo v případě kupé Toyota GT86/Subaru BRZ. Každý projekt si na sebe musí vydělat, takže se dá očekávat použití existujících podvozkových skupin a platformy, například ze sedanu Hyundai Genesis.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků