Sportovní GT značky Kia s pohonem zadních kol dorazí do roku 2020

Sportovní GT značky Kia s pohonem zadních kol dorazí do roku 2020

Do pěti let by měla dorazit produkční verze slibovaného dostupného sporťáku s pohonem zadních kol automobilky Kia. Inspiraci hledejme v konceptech, například v modelu Stinger GT4, ale Kia použije moderní designový jazyk, aby bylo na první pohled poznat, že je to Kia.

Model musí být globální a musí mít širší dosah na potenciální klientelu, aspoň to tedy tvrdil britskému Autocaru šéf značky Kia na britském trhu Paul Philpott. Cílem sportovního GT je pozvednout image značky. I když se nebude prodávat po stovkách tisíc kusů, má také lákat ke značce zákazníky hledající emoce, kteří si nekoupí nutně tento sportovní model.

IAA 2015 živě: Kia Optima dostala sportovní verzi GT s výkonem 180 kW

IAA 2015 živě: Kia Optima dostala sportovní verzi GT s výkonem 180 kW

Novinka dostane do názvu písmenka GT a stane se třetím „sportovním“ autem v nabídce. Nad Cee'dem GT bude Optima GT a pak právě zadokolka. Půjde určitě o čtyřmístné dvoudveřové kupé, sedan ve stylu Mercedesu CLS to pravděpodobně nebude.

Celý projekt sporťáku je zatím ve fázi příprav. Zákazníci ho evidentně chtějí, ale Kia určitě ví, že po počátečním zájmu může odbyt opadnout, jako se to stalo v případě kupé Toyota GT86/Subaru BRZ. Každý projekt si na sebe musí vydělat, takže se dá očekávat použití existujících podvozkových skupin a platformy, například ze sedanu Hyundai Genesis.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků