Sportovní GT značky Kia s pohonem zadních kol dorazí do roku 2020

Sportovní GT značky Kia s pohonem zadních kol dorazí do roku 2020

Do pěti let by měla dorazit produkční verze slibovaného dostupného sporťáku s pohonem zadních kol automobilky Kia. Inspiraci hledejme v konceptech, například v modelu Stinger GT4, ale Kia použije moderní designový jazyk, aby bylo na první pohled poznat, že je to Kia.

Model musí být globální a musí mít širší dosah na potenciální klientelu, aspoň to tedy tvrdil britskému Autocaru šéf značky Kia na britském trhu Paul Philpott. Cílem sportovního GT je pozvednout image značky. I když se nebude prodávat po stovkách tisíc kusů, má také lákat ke značce zákazníky hledající emoce, kteří si nekoupí nutně tento sportovní model.

IAA 2015 živě: Kia Optima dostala sportovní verzi GT s výkonem 180 kW

IAA 2015 živě: Kia Optima dostala sportovní verzi GT s výkonem 180 kW

Novinka dostane do názvu písmenka GT a stane se třetím „sportovním“ autem v nabídce. Nad Cee'dem GT bude Optima GT a pak právě zadokolka. Půjde určitě o čtyřmístné dvoudveřové kupé, sedan ve stylu Mercedesu CLS to pravděpodobně nebude.

Celý projekt sporťáku je zatím ve fázi příprav. Zákazníci ho evidentně chtějí, ale Kia určitě ví, že po počátečním zájmu může odbyt opadnout, jako se to stalo v případě kupé Toyota GT86/Subaru BRZ. Každý projekt si na sebe musí vydělat, takže se dá očekávat použití existujících podvozkových skupin a platformy, například ze sedanu Hyundai Genesis.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků