Sportovní auta budou zase o něco tišší. Evropskému nařízení se již podřídilo i AMG

Z vedení AMG zaznívá, proč budou jeho nejnovější auta o něco tišší. Za všechno můžou nové evropské předpisy.

Mercedes-AMG přiznává, že jeho příchozí nová auta už nebudou tak hlasitá jako dříve. Samotná sportovní divize Mercedesu za to ovšem nemůže. S nutností ztišit nová auta budou muset bojovat i ostatní evropské automobilky, jelikož tímto směrem se ubírá nejnovější nařízení Evropské unie řešící hlukové znečištění.

Produktový vedoucí AMG pro kompaktní modely Bastian Bogenschutz prozradil australskému magazínu Car Sales, že první vozy, které už s tímto nařízením počítají, jsou nedávno představené AMG A 45 S a CLA 45 S. Proč by tato informace měla zajímat například Australany? Pro automobilky je zbytečně nákladné vyvíjet výfukové systémy pro každý trh zvlášť. Evropská pravidla tak zasáhnou modely evropských automobilek po celém světě.

Mercedes-AMG A 45 a CLA 45 oficiálně: Pod kapotou mají nejsilnější čtyřválec světa

Mercedes-AMG A 45 a CLA 45 oficiálně: Pod kapotou mají nejsilnější čtyřválec světa

Zmíněné evropské nařízení uvádí nutné snížení hluku nových automobilů ze současných 74 decibelů na 68 decibelů do roku 2026. Vztahuje se přitom na nejhlasitější výfukový systém, který je pro dané auto sériově dostupný. Práskot a rachot nových A 45 S a CLA 45 S má být tedy o něco přiškrcen.

Koneckonců, nikdo ale majitelům nových vozů nezakazuje vybavit své auto výfukem nějakého externího úpravce a nadále strašit děti na ulici. AMG se přitom s problémem vypořádalo po svém. Z venku tedy auta hlučnější nebudou, o to více si ale zvukovou stránku výkonného auta užijí řidiči v kabině.

EU rozhodla: Nové elektromobily musejí vydávat zvuk. Důvod nepřekvapí

EU rozhodla: Nové elektromobily musejí vydávat zvuk. Důvod nepřekvapí

Nová AMG třídy A totiž využívají systém amplifikace zvuku výfuku v interiéru. Namísto digitálního „vylepšení“ zvuku přes reproduktory, které není fanoušky sportovních aut zrovna oblíbené, je však opravdový projev výfukového systému akusticky nasměrován zpátky do kabiny. Ostatně, podobné systémy, jež se snaží vylepšit zvuk auta trochu reálnější cestou, nejsou ničím extra novým.

A zatímco budou muset být nová sportovní (i nesportovní) auta zase o něco tišší, Evropská unie nařizuje novým elektromobilům povinně emitovat zvuk, protože tichý pohyb elektrických vozů je nebezpečím pro chodce a další účastníky provozu. 

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků