Sportovní Alpine se v Česku dočkáme s ročním zpožděním

Výroba sportovního modelu samostatné značky Alpine začne v září. Česká republika nebude mezi prvními prodejními místy.

Výroba Alpine odstartuje v září, v České republice si ale na prodej tohoto sportovního kupé počkáme déle, než například Poláci či Rakušané. "Nejbližšími městy, ve kterých bude Alpine letos k dostání, budou Vídeň, Katovice, či Mnichov," uvedl ředitel českého zastoupení Renaultu Zdeněk Grunt. Na Českou republiku by se podle jeho slov mohlo dostat v rámci druhého kola v druhé polovině roku 2018. Samostatný showroom bude stát v Praze.

Spuštěn již byl předprodej prvních 1 955 kusů, které mají připomínat výročí vzniku původní Alpine. "Čekali jsme, že předprodej bude trvat několik měsíců, ale tyto kusy byly vyprodány za pouhé čtyři dny," řekl Grunt.

Sporťák Alpine A120 s motorem uprostřed v prvním oficiálním videu

Sporťák Alpine A120 s motorem uprostřed v prvním oficiálním videu

Renault se rozhodl atraktivní značku Alpine zcela oddělit, podobně jako to udělal Citroën s DS. Premiéru si retro sporťák odbude již na ženevském autosalonu v březnu.

Renault-Alpine nebude dělat jen sportovní kupé. Chystá se i SUV

Renault-Alpine nebude dělat jen sportovní kupé. Chystá se i SUV

Na detaily ohledně použité techniky musíme počkat po oficiálním představení. Podle spekulací však sportovní model dostane přeplňovaný motor 1,8 TCe uložený uprostřed. Výkon by se měl lišit ve dvou verzích. Základ nejspíš poskytne 280 koňských sil, zatímco silnější verze až 325 koní.

Podobu dvou konceptů, které jsou podle posledních zpráv velice blízké sériové podobě, si můžete prohlédnout v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků